بررسی گران ترین ماشین های سنگین در ایران | اینصب
x
X

گران ترین ماشین های سنگین در ایران

امروز با یک مطلب جدید و جالب برای علاقمندان به ماشین سنگین در خدمت شما هستیم. سوال اینجاست گران ترین ماشین سنگین در ایران را می شناسید؟ با ما همراه باشید. همانطور که حتما می دانید ماشین های سنگین دسته ای از وسایل نقلیه هستند که در صنعت و معدن برای حفر و استخراج و در راهسازی و صنایع ساختمانی برای جابجایی مصالح  مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه براین در پروژه های بزرگ ساختمانی هم ماشین های سنگین برای برداشت زمین و عملیات ساختمانی به کار می روند و این بخشی از موارد استفاده این ماشین هاست.

انواع ماشین سنگین ها شامل جرثقیل، بولدوزر، آسفالت پاش، تراکتور، بیل مکانیکی و … هستند. اما قبل از معرفی گران ترین ماشین سنگین در ایران باید بدانید که قیمت این ماشین ها بستگی به نوع برند، ظرفیت و کارکرد این ماشین ها دارد. درست مثل قیمت گذاری ماشین های معمولی. بازار داخلی تولیدات برندهای مختلفی مانند کاترپیلار، کوماتسو، هیوندای دوسان و … را دارد. این ماشین ها از کلیدی ترین عوامل موثر در صنایع سنگین در دنیا هستند.

ماشین آلات سنگین به دلیل توانایی انجام کارهای سخت و پیچیده برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها در صنایع مختلف مورد استفاده هستند. بطور مثال جرثقیل ها که از معروف ترین ماشین آلات سنگین هستند و برای مواردی مانند حمل و بارگیری و تخلیه مواد سنگین و بزرگ به کار می روند یا بولدوزرها که برای جمع آوری خاک و شن و ماسه سطح زمین مورد استفاده اند. در واقع بدون حضور این غولپیکرهای کاربردی پروژه های بزرگ با حجم بالا قطعا با مشکلات جدی مواجه می شدند. حالا باهمه این تعاریف گران ترین ماشین های سنگین در ایران کدام ها هستند؟

جستجوی گران ترین ماشین های سنگین بازار ایران

اگر از علاقمندان ماشین های سنگین هستید حتما برای شماهم جذاب خواهد بود که قبل از معرفی گرانترین ماشین های سنگین در ایران نگاهی هم به ماشین های سنگین گران و پرطرفدار در دنیا بیندازیم. شما چی حدس می زنید؟ بر اساس گزارشات، گرانترین ماشین سنگین جهان BeLAZ75710 است. این ماشین دارای وزنی بیش از 450 تن با ظرفیت بارگیری در همین حدود و موتوری با قدرت 800. 2 اسب بخار است. BeLAZ75710 تولید کشور بلاروس است و قیمتی در حدود 6 میلیون دلار دارد.

اما برای معرفی گرانترین ماشین سنگین در دنیا بجز این غولپیکر پرقدرت می توانیم به این موارد هم اشاره کنیم:

  • Caterpillar 797F

از جله گران ترین ماشین سنگین های دنیا با وزنی در حدود 630 تن و قیمتی معادل 5 میلیون دلار است.

  • Komatsu 980E-4

یکی دیگر از ماشین سنگین های حال حاضر با وزن 407 تن و ظرفیت بارگیری 390 تن است. جالبه نه؟ قیمت این ماشین حدود 4 میلیون دلار است.

  • Liebherr T 282C

اگر در لیست گرانترین ماشین سنگین های موجود جستجو کنیم به این ماشین 330 تنی با ظرفیت بارگیری 300 تن می رسیم. قیمت این ماشین هم چیزی در حدود 3.5 میلیون دلار است.  همچنین باید به مدل های مرسدس بنز مثل مرسدس بنز آکتروس، کنورث W990، ماک آنتم، پیتربیلت 579 و … هم اشاره کرد. این ماشین ها هم در معدن و صنعت ساختمان استفاده می شوند.  قابلیت ها و عملکرد منحصر به فردی دارند و البته هزینه نگهداری آن ها هم قابل توجه است و به دلیل همین ارزش قیمتی بالا و امنیت بار، همگی از ردیاب خودرو استفاده می کنند.

ماشین های سنگین در ایران

غول پیکرهای بازار داخلی

حالا که سری به گران ترین ماشین سنگین های موجود در بازار جهانی زدیم. وقت آن رسیده که نگاهی هم به بازار داخلی کنیم و ببینیم که در لیست گران ترین ماشین های سنگین و غولپیکر بازار داخلی به چه اسامی بر می خوریم. دربازار ایران هم انواع بولدوزرها گریدر، لودر، بیل مکانیکی ، کامیون، تریلر و انواع دستگاه های راه سازی و ساختمانی را داریم. خب اگر موافقید یک لیست از گرانترین و البته محبوب ترین ماشین سنگین های بازار ایران شامل بولدوزها، لودرها، گریدر، بیل مکانیکی وتریلر را ببینیم:

گرانترین بولدوزها :

  1.   CAT
  2. KOMATSU

درمورد لورها به این دو برند بر می خوریم:

  1. لودرهای برند CAT
  2. KOMATSU
  3.  HITACHI

گرانترین گریدرهای بازار

  1. گریدر برند CAT
  2.  VOLVO
  3. بیل مکانیکی از برند CAT، KOMATSU و HITACHI
  4. کامیون از برند SCANIA، مرسدس بنز و ولوو
  5. تریلر PARS KHODRO

برندهای معروف ماشین های سنگین

البته در بین گران ترین ماشین سنگین های موجود در ایران انواع تراکتور، بارگیر، بتن ریز و سایر دستگاه های راهسازی و ساختمانی را هم نباید فراموش کرد. اما حالا که در لیست خودمون به تریلر پارس خودرو اشاره کردیم بدنیست ببینیم اوضاع گران ترین ماشین سنگین کارخانه های ایرانی چطور است؟ جالبه بدانید که ماشین سنگین های ایران خودرو دیزل در حال حاضر جزو گرانترین خودروهای تولید شده در ایران محسوب می شوند. این ماشین ها با پیشرانه ی دیزل و قابلیت های منحصر به فرد خود اتفاقا از پرطرفدارترین خودروهای سنگین داخلی هم محسوب می شوند. که البته قیمت این خودرو ها بسته به مدل آن ها سال تولید و شرایط بازار متفاوت است. به ترتیب آخرین قیمت اعلام شده از این خودروها می توان به لیست زیر برای گرانترین خودرو سنگین ایرانخودرو دیزل اشاره کرد.

لیست گرانترین کامیون ها:

  1.  کشنده فوتون 460
  2. فوتون 430
  3. بنز باری 1924
  4. کمپرسی بنز 1924
  5. پیکاپ فوتون اتوماتیک
  6. کامیونت آرناپلاس
  7. ون وانا
  8. پیکاپ فوتون دیزل

و خب بد نیست بدانید که این خودرو ها از بازه قیمتی بالای چهار میلیار تومن تا قیمت های معادل یک میلیارد و هشتصد متغییر هستند. البته همانطور ک می دانید قیمتها در بازار خودرو سنگین هم دارای نوسان است و این قیمتها مربوط به آخرین لیست منتشر شده  1402است. همچنین برای تکمیل لیست گران ترین ماشین سنگین این موارد را هم نباید فراموش نکنید. لیست گرانترین کامیون های بازار به ترتیب قیمت:

آمیکو ارس خودرو دیزل، امپاور بهمن دیزل، بنز ایرانخودرو، دانگ فنگ سایپا دیزل، دافران شایان دیزل، جک آرین دیزل، سی اند سی آریا دیزل، شک موتو آرین دیزل، فوتون، کامیون فوتون ام 3، فوتون ام 4

این هم یک لیست از گران ترین ماشین سنگین یا درواقع کامیون های داخل که از آنجایی که کامیون یکی از پرفروش ترین و پر استفاده ترین ماشین های سنگین است، بد نبود به آن هم اشاره کنیم.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟