ویژگی های قوی ترین هدلایت خودرو موجود در بازار ایران | اینصب
x
X

ویژگی های قوی ترین هدلایت خودرو موجود در بازار ایران

آیا با ویژگی های قوی ترین هدلایت خودرو آشنا هستید و می‌دانید که برای هدلایت خودرو قدرتمند باید به چه موارد و نکاتی توجه کنید؟ هدلایت‌ها به بازار آمده‌اند تا مشکلات کم نور بودن چراغ‌های جلوی خودروها را برطرف کنند. هدلایت‌ها نوردهی بسیار بیشتری نسبت به لامپ‌های قدیمی دارند و تا حدود بسیار زیادی مشکل رانندگی در شب را حل کرده‌اند. اما میزان نوردهی هدلایت‌ها یک اندازه نبوده و در بازار انواع هدلایت‌ها با توان‌های مختلف نوردهی وجود دارد. میزان نوردهی یا شدت نور هدلایت بر اساس وات لامپ، لومن (Lumen) یا کاندلا (Candela) اندازه‌گیری می‌شود، هرچقدر این اعداد بیشتر باشد هدلایت قوی‌تر است.

ویژگی های قوی ترین هدلایت خودرو

میزان توان و قدرت یک هدلایت تا حدود بسیار زیادی متاثر از کیفیت ساخت و نوع لامپ استفاده شده در هدلایت است. هدلایت‌ها با تکنولوژی‌های مختلف مانند زنون، ال ای دی و .. ساخته و به بازار عرضه می‌شوند. هر کدام از این لامپ‌ها توان و قدرت متفاوتی دارند. برای تعیین قوی‌ترین هدلایت خودرو باید موارد بسیار زیادی مانند طیف نور، زاویه پرتاب نور و .. را در نظر بگیرید. مهم‌ترین ویژگی های قوی ترین هدلایت عبارتند از:

وات / روشنایی: مهم ترین ویژگی های قوی ترین هدلایت خودرو

روشنایی بیشتر جاده، دلیلی است که هدلایت‌ها به خاطر آن خریداری می‌شوند، پس قدرت روشنایی هدلایت باید در صدر لیست ویژگی های قوی ترین هدلایت خودرو قرار بگیرد. هر چقدر قدرت روشنایی هدلایت بیشتر باشد، رانندگی در شب مطمئن‌تر و راحت‌تر خواهد بود. برای اطلاع از میزان نوردهی هدلایت باید به میزان وات لامپ توجه کنید.

میزان وات لامپ معمولا بر روی بسته‌بندی نوشته می‌شود. هر اندازه که توان تولیدی هدلایت بیشتر باشد، قطعا نوردهی آن نیز بیشتر خواهد بود. برای اینکه هدلایت به درستی کار کند و به سیستم برق‌کشی خودروی شما آسیبی وارد نکند، بهتر است به سراغ هدلایت‌هایی بروید که با سیستم برقی شما همخوانی داشته باشند.

مطالعه بیشتر: بررسی انواع پایه های هدلایت خودرو

ویژگی های قوی ترین هدلایت خودرو

وجود فن در پشت هدلایت

وجود فن پشت هدلایت را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی های قوی ترین هدلایت خودرو معرفی کرد. هدلایت‌ها نور بسیار زیادی دارند، تولید نور شدید توسط لامپ سبب بالا رفتن دمای آن می‌شود. اگر دمای هدلایت کنترل نشود، احتمال آسیب دیدن هدلایت و سیستم برق‌کشی خودرو بسیار زیاد خواهد شد. اما برای مهندسان هیچ بن بستی وجود ندارد، آن‌ها برای رفع این مشکل از یک فن کوچک در ساختار هدلایت استفاده می‌کنند.

فن‌ هدلایت در قسمت پشتی آن نصب می‌شود و دمای لامپ را در سطح مناسبی نگه می‌دارد تا هیچگونه آسیبی به هدلایت و خودرو وارد نشود. فن در همه هدلایت‌ها وجود ندارد، اگر جز آن دسته از افرادی هستید که مدام در حال رانندگی در طول شب هستید به هیچ عنوان به سراغ هدلایت‌هایی نروید که در ساختار خود فن ندارند.

جنس بدنه از ویژگی های قوی ترین هدلایت خودرو

داشتن بدنه فلزی یکی از ویژگی های قوی ترین هدلایت خودرو است. بدنه فلزی علاوه بر دوام بالاتر نقش بسیار مهمی در انتقال سریع‌تر دما و در نتیجه خنک شدن زودتر هدلایت خودرو دارد. لامپ هدلایت‌های ماشین معمولا با بدنه‌ای از جنس آلومینیوم، استیل، استیل کربن و .. ساخته می‌شوند. در بازار هدلایت‌های با جنس بدنه پلاستیکی وجود دارد که معمولا قیمت مناسب‌تری نسبت به هدلایت‌های بدنه فلزی دارند، اما اگر به دنبال خرید قوی‌ترین هدلایت برای ماشین خود هستید دور این گزینه را خط بکشید.

نوع کابل: پلاستیکی یا ابریشمی؟

یکی دیگر از ویژگی‌های یک هدلایت قوی که باید در هنگام خرید در نظر گرفته شود، نوع کابل هدلایت است. کابل هدلایت‌های خودرو در دو مدل ابریشمی و پلاستیکی تولید می‌شوند. کابل ابریشمی از کیفیت بالاتری نسبت به کابل پلاستیکی برخوردار است و معمولا بهترین هدلایت‌های موجود در بازار از این نوع کابل استفاده می‌کنند. بهترین هدلایت‌های خودرو با کابل ابریشمی را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی اینصب پیدا کنید.

نوردهی دوطرفه از ویژگی های قوی ترین هدلایت خودرو

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید قوی‌ترین هدلایت خودرو باید به آن توجه کنید، تعداد اضلاع یا جهت‌هایی است که هدلایت قادر است نور را در آن جهات پرتاب کند. در بازار هدلایت‌های یک، دو و چهار طرفه وجود دارد که شما می‌توانید، آن‌ها را خریداری کنید. هر اندازه که هدلایت خودرو بتواند، نور را در جهت‌های مختلف منتشر کند، نوردهی آن بیشتر خواهد بود. پس هدلایت‌های چهار طرفه قوی‌ترین هدلایت‌های موجود در بازار هستند اما بهترین گزینه برای خرید نیستند!؟

متمرکز شدن نور و انتشار در جهت‌های مختلف علاوه بر هدلایت به کاسه چراغ هدلایت نیز بستگی دارد. کاسه چراغ خودروهایی داخلی متاسفانه نمی‌توانند، نور هدلایت‌های چهار طرفه را به خوبی متمرکز کنند. به همین دلیل در این مورد مجبوریم نوردهی در دو جهت را در لیست ویژگی های قوی ترین هدلایت خودرو جای دهیم.

قوی ترین هدلایت ماشین موجود در بازار

میزان مصرف هدلایت (برقی که از باتری می‌کشد)

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین هدلایت خودرو، میزان مصرف هدلایت است. هر اندازه که میزان نوردهی (وات) هدلایت خودروی شما بیشتر باشد، میزان مصرف آن نیز بیشتر خواهد شد. پس در هنگام خرید به میزان مصرف هدلایت توجه کنید و مطمئن شوید که این هدلایت هیچ مشکلی برای باتری و سیستم برقی شما به‌وجود نخواهد آورد.

سخن پایانی:

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص ویژگی های قوی ترین هدلایت خودرو صحبت کردیم و به شما گفتیم که یک هدلایت قوی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. در بازار هدلایت‌های متنوع از برندهای مختلف وجود دارد که شما بسته به خودروی خود می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. قیمت هدلایت خودرو از عوامل بسیار زیادی تاثیر می‌پذیرد و کیفیت هدلایت نیز مستقیما به قیمت آن بستگی دارد. پس نباید انتظار این را داشته باشید که یک هدلایت قدرتمند و با کیفیت را با قیمت پایین پیدا کنید. البته لزوما نباید برای خرید یک هدلایت خوب هزینه بسیار زیادی بکنید، چرا که برخی برندها مانند تکپرو و لیون کینگ هدلایت‌های بسیار باکیفیت خود را با قیمت مناسب به فروش می‌رسانند.

در نهایت اگر به دنبال یک فروشگاه اینترنتی امن با گارانتی پس از فروش‌ هستید، اینصب پیشنهاد ما به شما است. اینصب یک فروشگاه اینترنتی بسیار معتبر در زمینه فروش لوازم جانبی خودرو است. در این فروشگاه اینترنتی شما می‌توانید انواع هدلایت‌ها از برند تکپرو، لیون کینگ و .. را با قیمت بسیار مناسب پیدا کنید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟