راز موفقیت و ماندگاری شرکت های بزرگ دنیا | اینصب
x
X

راز موفقیت و ماندگاری شرکت های بزرگ دنیا

شرکت های موفق دنیا

قبل از هر چیز راز موفقیت و پیشرفت شرکت های تازه تاسیس و نوپا استفاده از تجربیات مدیران موفق و مطالعه راز موفقیت و ماندگاری شرکت های بزرگ دنیاست. حالا امروز ما هم به تعدادی از مهم ترین دلایل موفقیت شرکت های بزرگ می پردازیم. قبل از هر چیز فراموش نکنید که گاهی روش های ساده ای وجود دارند که نتایج باورنکردنی ای در موفقیت شرکت های بزرگ دارند درحالی که ممکن است شما به دنبال راه و روش های پیچیده ای باشید.

یک راز موفقیت شرکت ها و مجموعه های بزرگ ایجاد نظم و انضباط کاری و حرفه ای است. شرکت های بزرگ حتی از موارد کوچک بی نظمی و کم کاری کارمندان چشم پوشی نمی کنند. همین مسئله ممکن است در ابتدا خیلی دشوار بنظر برسد. اما جالب است بدانید که یک دستگاه حضور و غیاب به سادگی به مدیران منابع انسانی در برقراری این نظم و انضباط کاری و فضای حرفه ای کمک می کند. به همین سادگی!!

دلیل موفقیت شرکت های بزرگ دنیا

شرکت های موفق به دنبال ارائه خدمات و تولید کالایی هستند که مورد نیاز روز مردم است. از طرفی نیازهای آینده را برای ابداعات و تولیدات جدید در نظر می گیرند و به دنبال نوآوری هستند. اصول مالی و اقتصادی دقیق و برنامه ریزی شده ای دارند. این ها تنها بخشی از دلایل موفقیت شرکت ها است. اما رازهای دیگر موفقیت چیست؟

راز موفقیت و ماندگاری شرکت های بزرگ دنیا

  • مدیران موفق

خیلی واضح است که بدون داشتن یک مدیر کار بلد با تجربه، آینده نگر دارای برنامه های بزرگ و چشم انداز رفیع، موفقیت هیچ سازمان و مجموعه ای امکان پذیر نیست. جالب است بدانید که این مدیران موفق هستند که می توانند از تمام ظرفیت کارکنان و تیم خود در مسیر موفقیت استفاده کنند. بستر مناسب برای بروز توانایی های کارکنان خود را فراهم کنند و به سمت موفقیت حرکت کنند. حتما این جمله معروف را شنیدید که پرواز برفراز قله های بلند موفقیت، به بال های قدرتمند و تیزبینی یک عقاب نیاز دارد.

  • قرار دادن افراد مناسب را در پست های مناسب

این یکی از مهم ترین عوامل موفقیت شرکت های بزرگ است. بکار گرفتن افراد درست در موقعیت های درست. تنها در این صورت است که افراد بدون سرخورده شدن و یا تلاش های بیش از حد و اغلب ناموفق می توانند کارایی مناسب داشته باشند. توانایی های خود را به بهترین نحو و در جهت موفقیت سازمان بکار ببرند. با انگیزه کار کنند و مفید باشند. همینطور هم بکارگیری افراد نامناسب برای پست ها و موقعیت های شغلی بی ربط و نامناسب می تواند تمام مجموعه را دلسرد و از مسیر موفقیت دور کند.

در این شرکت ها به ندرت می شود با پول یا پارتی موقعیت شغلی را بدست آورد. این همان چیزی است که از آن تحت عنوان شایسته سالاری نام می بریم. وجود افراد شایسته و باتجربه با رشد و پیشرفت پلکانی رمز و راز موفقیت شرکت های بزرگ است.

  • محیط کاری مطلوب و روحیه کارتیمی

حتما تا به حال زیاد در رابطه با اهمیت کار تیمی و اصلا داشتن روحیه تیمی افراد در یک مجموعه شنیده اید. محیط کاری مطلوب و روحیه کار تیمی  تا حدود زیادی در موفقیت مجموعه ها سازمان ها و موفقیت شرکت های بزرگ تاثیر گذار است. شرکت های بزرگ و موفق دنیا روحیه کار تیمی و اهداف مشترک دارند. همه ی اعضا خودشان را به یک اندازه در موفقیت تیم موثر می دانند. ارتباط موثر بین فردی و گروهی درستی بین تمام اعضا برقرار است.

لیاقت و تعهد در این شرکت ها حرف اول را می زند. سلسله مراتب و احترام به مافوق و زیردستان به خوبی رعایت می شود. تک تک اعضای تیم با انگیزه متعهد هستند و شور و شوق، دریافت بازخورد مثبت و منفی، توفان فکری و… در بین اعضا دیده می شود.

  • تشویق و تنبیه به موقع

یکی دیگر از عاداتی که در موفقیت شرکت های بزرگ بسیار تاثیر گذار است همین مسئله بازخورد گرفتن و تشویق و تنبیه به موقع است. حتما این جمله معروف تا به حال به گوش شما هم خورده که به هرچیزی که پاداش بدهید تکرار می شود. بنابراین هرگز فراموش نکنید که همانطور که در موفقیت شرکت های بزرگ مسئله پاداش و تشویق و دریافت بازخورد موثر بوده، همیشه برای موفقیت هر گروه و سازمانی این مسئله تاثیر گذار و مفید است. هیچ وقت تلاش ها و جریانات مثبت و موفقیت ها را بی پاسخ نگذارید.

همانطور که قانون شکنی بی نظمی را نباید بدون پاسخ گذاشت. همچنین خیلی هوشمندانه مراقب باشید که خود مسئله پاداش تبدیل به یک ضد ارزش نشود. کارمندان نباید برای خاطر پاداش فعالیت کنند. همه ی این موارد البته با داشتن یک مدیر با تجربه و کاربلد و ظرافت های مدیریتی به راحتی در کنار هم قرار خواهد گرفت.

  • رعایت اصول و قوانین بین المللی و محلی

اگر به دنبال رازهای موفقیت و ماندگاری شرکت های بزرگ دنیا هستید باید گفت که این شرکت ها چارچوب های محلی و بین المللی را رعایت می کنند. اگر هنوز برای شما مشخص نیست که این جمله دقیقا چه معنایی دارد باید به تولیدات دوستدار محیط زیست تولیدات هماهنگ با بهداشت و آلودگی های هوا و آب ها و دوستدار حیوانات و … اشاره کرد. امروزه شرکتی را پیدا نمی کنید که موفق و ماندگار باشد اما از استانداردهای بین المللی تولید و عرضه پیروی نکند. خصوصا که اغلب کشورها از ورود چنین تولیداتی به کشورشان جلوگیری می کنند.

  • جامعه هدف را دقیق می شناسند

یکی دیگر از دلایل موفقیت های شرکت های بزرگ شناخت نقاط قوت و ضعف خودشان و همچنین شناخت فرصت ها و تهدید های جامعه هدفشان است. بزرگترین نقطه قوت شرکت های بزرگ و موفق در سطح بین المللی شناخت دقیق از جامعه هدف و نیازهای آن است. به همین روش بجای سردرگمی و آزمون و خطا و بالابردن ریسک و خطا با بررسی همین چهار نکته معروف چشم انداز خودشان را درست و دقیق تدوین می کنند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟