معرفی خودروهای سنگین داخلی به همراه مشخصات فنی | اینصب
x
X

معرفی خودروهای سنگین داخلی

قبل از معرفی خودرو سنگین داخلی، باید ببینیم این واژه خودرو سنگین را برای چه نوع از خودروها استفاده می کنیم. خودرو سنگین درواقع به خودروهایی گفته می شود که برای حمل و نقل بارهای سنگین یا پیمودن مسافت های طولانی در مسیرهای سخت و ناهموار استفاده می شود. این خودروها ممکن است بیشتر از یک محور داشته باشند. دارای موتور قدرتمند و سیستم تعلیق قوی برای جابجایی بارهای سنگین هستند و اغلب در صنایع حمل و نقل و ساخت و ساز استفاده می شوند. مدل های مختلفی از این خودرو ها دربازار موجود است. مثل کامیون، تریلر، اتوبوس سنگین و… که هرکدام برای کاربردهای خاصی طراحی شدند.

مثلا از کامیون برای حمل بار سنگین در مسافت های زیاد و با سرعت پایین استفاده می شود. در حالی که تریلر برای حمل بار سنگین در مسافت های زیاد با سرعت بالاتر طراحی شده. حالا اگر به معرفی خودرو سنگین داخلی علاقه دارید با من در این مقاله همراه باشید.

معرفی انواع خودرو سنگین

انواع خودرو سنگین

معرفی خودرو سنگین داخلی را با خودروهای سنگین معروف آغاز می کنیم:

  • کامیون:

کامیون ها  از معروف ترین خودروهای سنگین هستند که نیاز به معرفی ندارند. این خودروها برای حمل بارهای سنگین بکار می روند، ظرفیت بالایی برای حمل بار و توانایی پیمایش مسافت های طولانی را دارند.

  • اتوبوس سواری:

اتوبوس سواری هم از انواع دیگر خودروهای موجود در لیست معرفی خودرو سنگین است. اتوبوس سواری برای حمل و نقل مسافر بکار می رود و عموما دارای ویژگی هایی مانند ظرفیت بالای مسافر، تجهیزات راحتی و ایمنی، سیستم تهویه هوا، رانندگی راحت و تجهیزات دیگر است.

  • ماشین بالابر:

ماشین بالابر هم یکی از مشهور ترین اعضای لیست معرفی خودرو سنگین است، یکی دیگر از این خودروها که مناسب جابجایی بار سنگین است. استفاده این خودرو همانطور که حتما می دانید در صنایع ساختمانی و عمرانی است.

  • کامیون بغل دار:

یکی دیگر از خودروهای سنگین پرکاربرد است که برای جابجایی بار بزرگ و سنگین مورد استفاده است. کامیون بغل دار دارای  شاسی بلند و قوی، تجهیزات پیشرفته و موتوری با قدرت بالا است.

  • کمپرسی:

این نوع کامیون هم برای حمل بارهای غلیظ بکار می رود. خودرویی که با ظرفیت بالا قابلیت کمپرس کردن بارهای سنگین و همینطور توانایی جابجایی در مناطق دشوار و ناهموار را دارد و یکی از مهم ترین خودروها در لیست معرفی خودرو سنگین است.

تولید کننده خودرو های سنگین برای مشاغل مختلف

شما با چند نمونه از این خودروها آشنایی دارید؟ از آنجایی که می دانید خودروهای سنگین انواع مختلفی دارند،از جمله: کامیون ها، اتوبوس ها، تریلرها، تانکرها، آمبولانس ها، اتوکاروان ها و… این خودروها در حمل بار، جابجایی مسافران، خدمات پزشکی و امدادی، عملیات ساختمانی و عمرانی و همینطور برای کار در معدن، صنایع دفاعی و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند. طوری که بدون این خودروها با مشکل مواجه خواهیم شد.

در دنیا: آسیا، اروپا و آمریکا هرکدام از تولیدکنندگان بزرگ ماشین سنگین هستند. اگر دوست دارید بزرگ ترین شرکت های تولید کننده این خودروها رو بشناسید می شود به هینو، دانگ فانگ، آیویکوو من، مرسدس بنز، اسکانیا، میتسوبیشی و ایسوزو اشاره کرد. البته لیست این اسامی مفصل تر از این حرفهاست. اما ما قصد معرفی خودرو سنگین داخلی را داریم. پس باید بدانید که در ایران شرکت های خودروسازی بزرگی مثل ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل به عرضه انواع خودرو سنگین در بازار داخلی مشغول هستند.

انواع خودرو سنگین شرکت ایران خودرو دیزل

خب معرفی خودرو سنگین را با تولیدات ایران خودرو دیزل شروع می کنیم.

1.کامیون M300

از مشخصات این کامیون می شود به موتور دیزل 6 سیلندر با حجم موتور 2. 7 لیتر و توان 20 اسب بخار و گشتاور 1100 نیوتن بر متر اشاره کرد.

2.اتوبوس A12

دومین محصول ایران خودرو دیزل برای معرفی ماشین سنگین این اتوبوس است. از مشخصات آن می شود به موتور دیزل 6 سیلندر با حجم موتور 2. 7 لیتر و توانی معادل 20 اسب بخار و 1100 نیوتن بر متر گشتاور اشاره کرد.

3.تریلر LK212

این تریلر دارای هشت چرخ و گاواژ 40 تن و قابلیت بارگیری معادل 2 تن محموله با موتور دیزل 6 سیلندر وحجم موتور 7. 8 لیتر و توانی برابر 30 اسب بخار و 1650 نیوتن بر متر گشتاور است.

به علاوه همه این خودروها در معرفی خودرو سنگین در دسته خودروهای پر طرفدار هستند که دارای مصرف سوخت مناسب، قابلیت حمل بار بالا و کارایی مناسب برای مسیرهای سخت و ناهموار هستند

انواع خودرو سنگین شرکت سایپا دیزل

خودرو سنگین

در لیست معرفی خودرو سنگین داخلی باید به محصولات سایپا هم اشاره کنیم. مهم ترین خودرو های سنگین این شرکت خودرو سازی داخلی را در زیر باهم خواهیم دید. همه ی این خودرو ها با توجه به توان موتور و گشتاور مناسبی که دارند برای حمل بار در شرایط سخت و نا مساعد استفاده می شوند. همچنین از دیگر قابلیت های این خودرو ها مصرف سوخت کمتر به نسبت خودروهای دارای موتور بنزینی جزو پرفروش ترین خودرو های سنگین در بازار داخلی هستند. پس این شما و این معرفی خودرو سنگین از شرکت سایپا:

1.کامیون دیزلی S300

 این کامیون با حجم موتوری برابر 2. 4 لیتر و توان 125 اسب بخار به همراه 345 نیوتن بر متر گشتاور یکی از بهترین محصولات شرکت سایپا است.

2.اتوبوس دیزلی A182

در ادامه معرفی خودرو سنگین داخلی باید به این محصول سایپا دیزل هم اشاره کنیم. این اتوبوس با موتوری با حجم 6.6 لیتر و توان 21 اسب بخار و 850 نیوتن بر متر گشتاور یکی دیگر از خودروهای محبوب داخلی است.

3.تریلر دیزلی STT15

از مشخصات این تیلر شرکت سایپا هم می توان به این قابلیت ها اشاره کرد. حمل باری معادل 15 تن با ویژگی هایی مانند هشت چرخ و موتور دیزلی با توانی برابر 280 اسب بخار و 1100 نیوتن بر متر گشتاور اشاره کرد.

خب تا اینجا به معرفی خودرو سنگین از بزرگترین شرکت های خودرو سازی داخلی اشاره کردیم. فراموش نکنید که خودروهای سنگین قیمت بالایی دارند به علاوه امنیت بار این خودرو ها هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است . به همین دلیل هم هست که استفاده از ردیاب خودرو برای امنیت این ماشین ها و بار آن ها از ضروریاتی است که هرگز نباید فراموش کنید همچنین بهترین ردیاب های خودرو را می توانید در سایت اینصب مشاهده بفرمایید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟