معایب استفاده از پرستار سالمندان | اینصب
x
X

معایب استفاده از پرستار سالمندان

با افزایش سن، طبیعی است که عزیزان ما نیاز به حمایت و مراقبت بیشتری داشته باشند. مراقبت از سالمندان در منزل و استفاده از پرستار سالمندان برای آن‌ها روشی است که نظرات مثبت و منفی بسیاری را به‌دنبال داشته است. از‌یک‌طرف، با مزیت‌های مراقبت از سالمندان توسط پرستار و در فضای امن خانه به‌جای محیط خانه سالمندان روبرو هستیم و از سوی دیگر باید مراقب معایب پرستار سالمندان باشیم. درست است که پرستاران حرفه‌ای، آموزش‌دیده و با‌تجربه هستند؛ اما همیشه نمی‌توانند مراقبت‌های همه ‌جانبه‌ای را که یک فرد سالخورده نیاز دارد، ارائه بدهند.

از‌آنجایی‌که این موضوع دغدغه خیلی از افرادی است که نگران مراقبت صحیح از عزیزان سالمند خود هستند، این مقاله را به بررسی معایب استفاده از پرستار سالمندان اختصاص دادیم. اگر شما هم دغدغه مراقبت صحیح از عزیزانتان در سنین پیری را دارید، با این مقاله همراه باشید.

پرستار سالمندان

4 مورد از معایب پرستار سالمندان که بهتر است بدانید

درحالی‌که پرستاران با‌تجربه و آموزش‌دیده، نقش مهمی در مراقبت از سالمندان دارند، باید بدانید که تنها تکیه کردن به مراقبت‌های پرستاران، برای سالمندان مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. پرستاران متخصصانی هستند که برای ارزیابی، نظارت و ارائه مراقبت پزشکی به بیماران آموزش دیده‌اند. در واقع، تمرکز آن‌ها اغلب بر نیازهای پزشکی سالمندان است، تا کیفیت زندگی، روحیه و رفاه عمومی آن‌ها و این نکته، همان معایب پرستار سالمندان است.

به‌طور مثال، یکی از معایب پرستار سالمندان، محدودیت‌های زمانی است که پرستاران با آن مواجه هستند؛ با توجه به برنامه‌های سخت و حجم کاری سنگین، پرستاران، اغلب زمان کافی برای اختصاص ‌دادن به هر بیمار را ندارند. محدودیت زمانی منجر به تعامل محدود و مشکلات عاطفی  و روانی برای سالمندان می‌شود. عدم تخصص و تسلط کافی، بر مهارت‌ها و آموزش‌های تخصصی موردنیاز، برای مشکلات متنوع و پیچیده سالمندان هم، بخشی از لیست معایب پرستار سالمندان است.

در‌نتیجه، در‌ست است که پرستاران نقش مهمی در مراقبت از سالمندان دارند؛ اما مراقبت از سالمندان فقط با‌ کمک پرستاران ایرادات زیادی دارد. مراقبت از سالمندان نیازمند روش‌های مراقبت مکمل یا جایگزین، مانند استفاده از ردیاب شخصی است. فراموش نکنید که مراقبت از سالمندان باید شامل نیازهای پزشکی، عاطفی و اجتماعی آن‌ها باشد. در ادامه، معایب پرستار سالمندان را بررسی خواهیم کرد:

1- معایب پرستار سالمندان و عدم ارتباط شخصی و عاطفی

یکی از مشکلات سپردن مراقبت کامل سالمندان به پرستاران، فقدان ارتباط شخصی و حمایت‌های عاطفی است. در‌حالی‌که شکی نیست که پرستاران متخصص، در ارائه مراقبت‌های پزشکی، ماهر و آگاه هستند، همانطور که اشاره کردیم، تمرکز اصلی آن‌ها بر سلامت جسمانی سالمندان و بیماران است، همچنین با توجه به برنامه‌های سخت و مسئولیت‌های فراوان، پرستاران زمان کافی برای برقراری ارتباط عمیق شخصی با تک تک افراد تحت مراقبت خود را ندارند.

در‌حالی‌که افراد مسن اغلب به چیزی بیش از مراقبت پزشکی نیاز دارند؛ آن‌ها بیشتر خواستار حمایت عاطفی و همراهی هستند. باید بدانید که تنهایی و انزوای اجتماعی اثرات مخربی بر سلامت روانی و عاطفی سالمندان دارد. بدون یک پیوند عاطفی قوی، افراد مسن ممکن است احساس بی‌اهمیت بودن کنند، که می‌تواند منجر به غم و اندوه یا افسردگی آن‌ها شود و این از معایب پرستار سالمندان است.

2- مشکلات مربوط به پیدا کردن پرستاران متخصص

یکی از معایب این است که مراقبت از سالمندان، احتیاج به پرستاران متخصص و آموزش‌دیده برای این افراد دارد، در‌حالی‌که  پیدا‌کردن پرستار متخصص سالمندان به همین سادگی‌ها نیست. پرستاران، برای رسیدگی به طیف گسترده‌ای از شرایط پزشکی و اضطراری آموزش دیده‌اند. با‌‌این‌حال، تخصص آن‌ها، ممکن است با نیازها و چالش‌های خاصی که در مراقبت از سالمندان وجود دارد، هماهنگی نداشته باشد. مراقبت از سالمندان اغلب شامل رسیدگی به مسائل مربوط به‌سلامت مرتبط با سن، مدیریت شرایط مزمن، تجویز داروها و ارائه حمایت عاطفی است.

پرستاران ممکن است درک کلی از این جنبه‌ها داشته باشند؛ اما احتمال اینکه دانش و تجربه خاصی را که متخصصان مراقبت از سالمندان نیاز دارند، نداشته باشند هم زیاد است. ثانیا، افراد مسن اغلب نیاز به کمک در فعالیت‌های روزانه مانند حمام‌ کردن، لباس پوشیدن، تحرک و آماده‌سازی غذا دارند. پرستاران ممکن است نتوانند در همه‌ی این زمینه‌ها حمایت کاملی از این افراد داشته باشند و همه این‌ها از معایب پرستار سالمندان است.

 

3- معایب پرستار سالمندان و مسائل مالی

وقتی صحبت از مراقبت سالمندان می‌شود، مسائل مالی هم نقش مهمی در تصمیم‌گیری و انتخاب بهترین روش‌ها دارند. استفاده از پرستار متخصص و تمام‌وقت، ممکن است از‌نظر مالی مناسب همه نباشد. یکی از معایب استخدام  پرستار سالمندان متخصص و تمام‌وقت، هزینه‌های بالای آن است، که در کنار هزینه‌های مربوط به دارو، آزمایش‌ها و ویزیت پزشکان و…، مبلغ قابل‌توجهی است. اگر عزیزان سالمند شما، بیماری‌های خاص و یا نیاز به مراقبت‌های ویژه داشته‌ باشند، یا یک پرستار شبانه‌روزی نیاز داشته باشند، این هزینه‌ها بازهم افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این‌ها، گاهی مراقبت از سالمندان شما از عهده یک پرستار خارج است.

بنابراین با توجه به این معایب پرستار سالمندان، ضروری است که خانواده‌ها با توجه به بودجه و شرایط خود، گزینه‌های جایگزین را هم بررسی کنند. راه حل‌های مقرون ‌به ‌صرفه ‌تر و با‌کیفیتی برای مراقبت از سالمندان شما وجود دارد و ممکن است که آن‌ها را بررسی نکرده باشید. به‌طور مثال، با استفاده از یک معایب پرستار سالمندان برای سالمندان مبتلا‌ به آلزایمر، مراقبت از این عزیزان را ساده‌تر و دقیق‌تر می‌کنید. با این روش امکان مراقبت از بیماران آلزایمر، در خانه و بدون کمک گرفتن از یک پرستار تمام‌وقت را فراهم می‌کنید.

4- معایب استفاده از پرستار سالمندان و امنیت

امنیت سالمندان یکی از مواردی است که نباید فراموش  کنید. درست است که پرستاران متخصص، افراد دلسوز و مسئولیت‌پذیری هستند؛ اما نباید خطر استخدام پرستارنماها را فراموش کنید. برای درک بهتر این موضوع بد نیست سری به آمار آسیب‌های جانی و مالی استخدام این افراد و سوء استفاده آن‌ها، از ناتوانی سالمندان، بزنید تا بهتر درک کنید که چرا امنیت سالمندان ممکن است با استخدام پرستار به‌طور‌جدی در خطر باشد.

حرف پایانی

در‌حالی‌که  تکیه ‌بر پرستاران متخصص، برای مراقبت از سالمندان، ممکن است یک انتخاب مناسب به نظر برسد، در ‌نظر ‌گرفتن گزینه‌های جایگزین و یافتن یک روش متناسب با همه‌ی نیازهای روحی و جسمی عزیزانتان بسیار مهم است. مراقبت از سالمندان نیازمند یک رویکرد جامع است. کمک گرفتن از پرستاران متخصص، باید در کنار محیط امن خانواده و سیستم‌های مراقبت مدرنی مانند ردیاب شخصی و همچنین پزشکان متخصص باشد. در تصمیم‌گیری نهایی، علاوه بر معایب روش‌های مختلف، مانند معایب پرستار سالمندان، ترجیحات فردی عزیزانتان در مورد مراقبت از آن‌ها را در نظر بگیرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟