معرفی قابلیت دزدگیر ماشین PKE و RKE | اینصب
x
X

معرفی قابلیت دزدگیر ماشین PKE و RKE

اگر دزدگیر ماشین دارید، احتمالا نام PKE و RKE را شنیده‌اید اما شاید ندانید به چه معناست! ما در این مقاله قصد داریL درباره قابلیت PKE و RKE دزدگیر ماشین صحبت کنیم. سیستم‌های دستیابی اولیه ماشین که بر اساس ساختارهای مکانیکی طراحی شده کاملاً برای جلوگیری از سرقت بوده است. فناوری‌های میکروالکترونیک و RF و همچنین دزدگیر خودرو کیلس مدل pke عملکردهای امنیتی را بسیار بهبود بخشیده‌اند. قابلیت‌های جدیدی مانند فعال‌کردن هشدارهای امنیتی، تنظیمات شخصی درایورها و حتی بسته شدن خودکار پنجره‌ها را فراهم کرده است.

اکنون اکثر اتومبیل‌ها دارای ورودی بدون کلید از راه دور  RKE هستند. در نتیجه تعداد بیشتری از آن‌ها دارای ورود بدون کلید غیرفعال PKE هستند. هنگامی‌که کاربران دکمه‌های کلیدی را فشار می‌دهند، RKE با ارسال سیگنال بی‌سیم، درب صندوق عقب را کنترل می‌کند.

PKE که می‌توان آن را پیشرفته‌تر از RKE دانست. به کاربرانی که کلید فوک دارند امکاناتی را می‌دهد. تا با کشیدن دسته‌ها درب اتومبیل را بدون نیاز به فشار دادن هیچ دکمه‌ای باز کنند. ارتباطات میدانی یا همان NFC به‌عنوان روشی امن‌تر و توانمندتر جهت ارائه عملکردهای PKE در اتومبیل برای داشتن یک کاربری راحت‌تر و سفارشی، به‌سرعت توجه صنعت اتومبیل را جلب کرده است.

کنترل خودرو از راه دور

.

 قابلیت دزدگیر خودرو RKE

یک سیستم RKE معمولی دارای یک فرستنده بی‌سیم است که با سرعت 315 یا 433.92 مگاهرتز کار می‌کند و یک MCU نیز در کلیدهای ماشین تعبیه شده است. MCU بیشتر در حالت خواب می‌ماند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند. با فشار دادن دکمه استارت ماشین، MCU از خواب بیدار می‌شود. به فرستنده دستور می‌دهد تا پس از مدولاسیون حامل، یک جریان داده 64 بیتی یا 128 بیتی ارسال کند.

یک گیرنده RF نصب شده داده‌ها را دریافت می‌کند. آن‌ها را به MCU دیگری ارسال می‌کند که هویت فرستنده را تأیید می‌کند. در ادامه به مکانیزم بازکردن قفل درها دستور می‌دهد. دکمه‌های کلیدی با چندین دکمه می‌توانند چندین کار دیگر مانند بازکردن صندوق عقب، چشمک زدن چراغ‌ها، ایجاد زنگ هشدار و حتی روشن شدن موتور را انجام دهند. بخشی از این امکانات جدای از دزدگیر خودرو کیلس مدل pke می‌باشد.

  1. فرستنده fob در RKE با سرعت 315 یا 433.92 مگاهرتز کار می‌کند.

جریان داده‌های دیجیتال که بین 2/4 تا 20 کیلوبایت بر ثانیه منتقل می‌شود، معمولاً از یک مقدار داده، یک کد دستوری، چند بیت چک و یک “کد نورد” تشکیل شده است که با تغییر در هر بار استفاده، امنیت خودرو را تضمین می‌کند. بدون این کد نورد، سیگنال منتقل شده ممکن است به طور تصادفی قفل وسیله نقلیه دیگری را باز کند یا توسط یک سارق اتومبیل رهگیری شود که می‌تواند بعداً از آن برای ورود به سیستم استفاده کند.

چندین هدف عمده در طراحی این سیستم‌های RKE جدای از دزدگیر خودرو PKE حاکم است. مانند تمام قطعات خودرویی تولید انبوه، آنها باید با هزینه کم قابلیت اطمینان بالایی را ارائه دهند. آنها باید تخلیه برق را در فرستنده و گیرنده به حداقل برسانند. علاوه بر این، طراح سیستم RKE باید حساسیت گیرنده، تحمل حامل و سایر پارامترهای فنی را برای رسیدن به حداکثر دامنه انتقال در محدودیت‌های ناشی از کم‌هزینه و حداقل جریان تأمین، دست‌کاری کند.

محدودیت‌های طراحی شامل موارد مختلفی است. مثلا توسط مقررات محلی برای دستگاه‌های کوتاه‌برد، از جمله مجوزهای کمیسیون ارتباطات فدرال FCC  در ایالات متحده آمریکا تعریف شده است. در حالی که استفاده از دستگاه‌های برد کوتاه نیازی به مجوز ندارد. محصولات مربوط به خود قوانین و الزاماتی هستند که از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

قابلیت دزدگیر خودرو PKE

.

.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟