مزایا و معایب آینه مانیتور دار | اینصب
x
X

مزایا و معایب آینه مانیتور دار

تکنولوژی در حال تکامل است و جای تعجب نیست که چیزهایی به ‌سادگی آینه خودرو هم ارتقاء یافته و پیشرفت کنند. محصولات جدید مثل هر تولیدات دیگری، مزایا و معایب خاص خود را دارند. آینه‌های عقب سنتی، بیش از یک قرن است که وجود دارند؛ حالا آینه‌ مانیتور دار خودرو، سطح جدیدی از امکانات، ایمنی و راحتی را ارائه می‌دهد. محبوبیت روزافزون آینه‌های مانیتور دار، ممکن است شما را هم تشویق کند که بالاخره آینه‌ی قدیمی را تعویض کنید، اما قبل از هر اقدامی باید بدانید که، این آینه‌ها مانند هر فناوری جدید دیگری، ایراداتی هم دارند. درست است که اغلب دوست داریم با فناوری‌های جدید همراه شویم، اما معایب آینه‌ مانیتور دار جزو مواردی است که باید قبل از تغییر آینه‌ی خودروی خود، با آن آشنا باشید. در این مقاله، به شما کمک می‌کنیم تا با آگاهی تصمیم بگیرید که آیا خرید یک آینه مانیتور دار، برای شما ارزش سرمایه‌گذاری را دارد یا خیر؟

معرفی آینه ‌های جدید خودرو و مزایا و معایب آینه مانیتور دار

آینه‌های مانیتور دار، آینه‌های عقب ماشین سنتی را با یک ‌صفحه نمایش دیجیتال جایگزین می‌کنند. این مانیتور، وقتی خاموش است خاصیت آینه محدب را دارد و در زمان حرکت با دنده ‌عقب فعال می‌شود. یکی از بهترین امکانات این آینه این است که به‌خصوص در حرکت با دنده ‌عقب، به رانندگان یک قابلیت بهبود‌یافته برای دیدن فضای پشت سر می‌دهد. این قابلیت علاوه بر حرکت با دنده‌عقب، در پارک دوبل هم بسیار کارآمد است. درواقع یکی از دلایل اصلی محبوبیت رو‌به‌رشد آینه مانیتور دار، افزایش دید راننده است. آینه‌های سنتی، دارای محدودیت‌هایی مانند نقاط‌کور، میدان دید محدود، عدم تسلط بر موانع هستند که با استفاده از آینه‌های جدید، این محدودیت‌ها به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

 با ‌وجود این آینه‌ها، مواردی که در گذشته مانع دید درست راننده می‌شدند، دیگر نگران‌کننده نیستند. به علاوه این آینه‌ها اغلب دارای قابلیت‌های دیگری نیز هستند، که به‌طور‌کلی تجربه رانندگی را بهبود می‌بخشد. پس معایب آینه مانیتور دار در کجاست؟ عجله نکنید، این مقدمه‌ کوتاهی بود برای اینکه بدانید قبل از خرید یک آینه جدید باید چه مواردی را درنظربگیرید. در ادامه ابتدا با مزایای این آینه‌ها آشنا می‌شویم و سپس به سراغ معایبی که باید در نظر بگیرید، خواهیم رفت.

آینه مانیتوردار و دوربین دنده عقب خودرو

ویژگی ‌ها و مزایای استفاده از آینه مانیتور دار

آینه مانیتور دار را می‌توان روی تمام خودروها نصب کرد. دوربین این آینه، معمولا روی صندوق‌عقب یا در نزدیکی پلاک نصب می‌شود و برای نصب این آینه‌ها نیازی به بازکردن یا جابه‌جایی آینه فابریک ماشین ندارید. این آینه از باطری ماشین تغذیه می‌کند. قبل از پرداختن به معایب آینه مانیتور دار به مهم‌ترین مزایای این آینه می‌پردازیم که عبارتند از:

  • دید خوب، حتی در فصول سرد و قابلیت تشخیص موانع، حتی موانع کوچک
  • کیفیت تصویر بالا
  • امکان اتصال به سیستم پخش خودرو و تبدیل آن به سیستم پخش تصویری
  • قابلیت نمایش تاریخ و ساعت
  • امکان اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث برای پاسخ به تماس‌ها و پخش بلوتوث
  • برخورداری از باتری داخلی با ظرفیت‌های مختلف
  • قابلیت عکس‌برداری
  • سنسور فاصله
  • نصب آسان و عدم نیاز به برق کشی

مهم ‌ترین معایب آینه مانیتور دار که بهتر است بدانید

برای یک خرید آگاهانه و تعویض آینه ماشین با یکی از این آینه‌های جدید که این روز‌ها زیاد در‌رابطه با آن‌ها می‌شنوید، خیلی مهم است که در کنار همه ویژگی‌های خوب و مزایای آن با معایب این محصولات هم آشنا باشید. مهم‌ترین معایب آینه مانیتور دار که باید قبل از خرید، در نظر بگیرید عبارتند از:

  • ابعاد بزرگ
  • طرز کار پیچیده
  • مانیتور بدون استفاده
  • امکان برهم خوردن تنظیم دوربین عقب
  • استفاده دشوار از شیشه آینه در مواقع بجز حرکت دنده عقب
  • امکان ایجاد حواس‌پرتی برای راننده

بسیاری از راننده‌ها از ابعاد این آینه و اشغال فضای آن ناراضی هستند. استفاده از همه‌ی امکانات این آینه‌ها بعضا مراحل پیچیده‌ای دارد. در مواقعی که از دنده‌عقب استفاده نمی‌کنید و آینه خاموش است، این مانیتور قسمت بزرگی از آینه را اشغال می‌کند که ممکن است دید شما را هم مختل کند. در حرکات شدید ماشین، امکان برهم خوردن تنظیم دوربین عقب وجود دارد.  اگر با‌وجود همه معایب آینه مانیتور دار شما همچنان به خرید این وسیله علاقه دارید، با ادامه این مقاله همراه باشید.

معایب آینه مانیتور دار

خرید آینه مانیتور دار ؛ کدام مدل‌ها بهترند؟

با وجود همه‌ی مواردی که تا اینجا گفتیم، حتی معایب آینه مانیتور دار همچنان این محصول یکی از محبوب ترین لوازم جانبی خودرو است. اگر شما هم قصد خرید یکی از این آینه‌ها را دارید، مواردی هست که باید در نظر بگیرید. آینه‌های مانیتور دار با ابعاد مختلفی در بازار موجود هستند؛ پس می‌توانید با توجه به اندازه شیشه خودرو مناسب‌ترین سایز را انتخاب کنید. بهتر است آینه‌ای را انتخاب کنید که دوربین آن دارای خط‌کشی باشد تا بهتر به شما کمک کند.

برای خرید این آینه‌ها مهم‌ترین ویژگی، کیفیت تصویر است؛ پس رزولوشن این آینه را قبل از خرید چک کنید تا در بالاترین حالت باشد. برخی از آینه‌ها  امکان نصب بر ‌روی همه مدل خودرویی را ندارند، دقت کنید آینه‌ای که می‌خرید مناسب خودرو شما باشد. حالا با توجه به همه‌ی‌ مزایا و معایب آینه مانیتور دار اگر همچنان به‌دنبال خرید بهترین مدل این آینه هستید، ما برای شما پیشنهاداتی داریم.

آینه مانیتور دار و دوربین دنده عقب چیتا مدل H3

آینه مانیتور دار و دوربین دنده عقب چیتا مدل H3 یکی از باکیفیت‌ترین مدل‌هایی است که می‌توانید با خیال راحت خریداری کنید. اگر در دنده‌عقب رفتن یا پارک خودرو مشکل دارید، بهتر است با ‌وجود معایب آینه مانیتور دار یکی از این آینه‌ها را خریداری کنید. این مدل آینه چیتا چند ویژگی جالب دارد که در ادامه باهم بررسی می‌کنیم. این آینه دارای 2 دوربین است به این صورت که یک آینه تصاویر پشت خودرو را نشان می‌دهد و آینه دوم از جلو خودرو فیلم‌برداری می‌‌کند. بجز دوربین‌ها، قابلیت خوب دیگر این مدل، پشتیبانی از کارت حافظه است که امکان ذخیره فیلم‌ها را به شما می‌دهد.

در مواردی مانند تصادفات، این آینه وقایع بعد از حادثه را به‌صورت خودکار و با‌کیفیت 1080 ضبط می‌کند. همچنین دوربین‌های این آینه دارای زاویه دید 170 درجه هستند که یک دید بسیار عالی را به راننده می‌دهد.

آینه مانیتور دار چیتا مدل H3

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم، هرآنچه که باید درباره این محصول پرطرفدار بازار لوازم جانبی خودرو یعنی آینه مانیتور دار بدانید را با شما در میان بگذاریم. معایب آینه مانیتور دار را گفتیم و مزیت‌های آن را هم بررسی کردیم و در نهایت، برای علاقمندان، یکی از بهترین مدل‌های این آینه‌ها را معرفی کردیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد و به شما در انتخاب آگاهانه این محصول کمک کند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟