راهنمای کامل مراحل تحویل خودرو از نمایندگی | اینصب
x
X

مراحل تحویل خودرو از نمایندگی

خرید خودرو از نمایندگی یک روش خوب ماشین دار شدن است که مزایای خاص خود را دارد. وقتی از نمایندگی خرید می کنید از اصالت خودرو اطمینان دارید. درست است که مراحل تحویل خودرو از نمایندگی زمان بر تر است، اما این اطمینان را دارید که قطعات خودرو اصلی و با کیفیت است و تقلبی در آن صورت نگرفته. به علاوه در این روش شما مزیت هایی مانند ضمانت قطعات و خدمات پس از فروش را دارید. پس در صورتیکه خودرو شما با مشکلی مواجه شود و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه ای داشته باشد نمایندگی می تواند بنا بر خدمات پس از فروشی که برای مشتریان تعیین کرده، قطعات جایگزین لازم را تامین کند.

بعد از طی مراحل تحویل خودرو از نمایندگی شما یک شبکه گسترده برای دریافت خدمات پس از فروش مثل تعمیر، سرویس و نگهداری، خرید قطعات جایگزین، بیمه نامه و… دارید. همچنین نمایندگی های خودرو سازی اغلب به مشتریان خود تخفیفات و پیشنهادات خاصی ارائه می دهند که برای صرفه جویی در هزینه ها و سهولت خرید مفید هستند. مشاوره فنی، یکی دیگر از مزیت های خرید خودرو با این روش است. نمایندگی های خودرو سازی توسط کارشناسان فنی خود شما را در رابطه با مشخصات فنی خودرو، انتخاب بهترین گزینه و نحوه صحیح تعمیر و نگهداری آن راهنمایی می کنند. خرید خودرو از نمایندگی با عقد یک قرارداد رسمی صورت می گیرد و حقوق و تعهدات خریدار را محکم می کند. در اینصورت شما اطمینان دارید که تمام شرایط و قوانین و حقوق شما رعایت می شود.

همچنین خریداران جرائم تاخیر پرداخت بیمه و عوارض را ندارند. اگر بودجه خرید خودرو مورد نظر را مشخص کردید و روش خرید خودرو از نمایندگی را ترجیح می دهید، برای اطلاع از مراحل تحویل خودرو از نمایندگی با من همراه باشید.

راهنمای کامل خرید خودرو از نمایندگی از ثبت سفارش تا تحویل

راهنمای کامل خرید خودرو

مراحل تحویل خودرو از نمایندگی ساده است. به علاوه مراحل تحویل خودرو از نمایندگی های داخلی مثل ایران خودرو و سایپا تفاوت چندانی با هم ندارند. بنابراین شما از این راهنما می توانید برای خرید هر خودرویی از نمایندگی استفاده کنید. خب قبل از هر چیز بودجه خرید خودرو خودتان را مشخص کنید. با فروشنده یا مشاور فروش نمایندگی تماس بگیرید تا جزییات خودرو مورد نظرتان را بررسی کنید.

مشاور فروش به شما در انتخاب بهترین گزینه با توجه به بودجه ای که دارید کمک می کند. بعضی از نمایندگی ها در این مرحله به شما اجازه آزمایش رانندگی خودرو را هم می دهند. اینطوری خیلی راحت تر می توانید مطمئن شوید که خودرو مورد نظر با سلیقه ونیازهای شما سازگار است یا خیر. بعد از این مرحله خودرو مورد نظرتان را انتخاب کنید. با مشخص شدن جزییات خودرو و قیمت نهایی باید وجه مورد نظر را به نمایندگی پرداخت کنید و وارد مراحل تحویل خودرو از نمایندگی شوید. اجازه بدهید همینجا یک نکته مهم را یادآوری کنم، بعد از تحویل خودرو از نمایندگی و دریافت کلیدها در اولین قدم خرید یک دزدگیر ماشین خوب و یک ردیاب خودرو باکیفیت را فراموش نکنید. در نظر داشته باشید امنیت یک خودرو از هرچیزی واجب تر است.

ترتیب مراحل تحویل خودرو

ابتدا محصول مورد نظر از آن نمایندگی را مشخص کنید. به نمایندگی فروش خودرو مورد نظر مراجعه کنید. جزئیات خرید و شرایط پرداخت را بررسی کنید. پس از موافقت در زمینه پرداخت و مبلغ، حالا مبلغ تعیین شده خودرو مورد نظر یا وجه پیش پرداخت را واریز می کنید. در این مرحله از مراحل تحویل خودرو پس از واریز شما فروشنده تاریخ تحویل خودرو را به شما اعلام می کند. مشتری باید در موعد مقرر برای تحویل خودرو به همراه مدارک لازم به نمایندگی مراجعه کند تا پس از بررسی و تایید مدارک خواسته شده خودرو مورد نظر را تحویل بگیرد. حالا نماینده فنی، خودرو مورد نظر را بررسی می کند تا در صورت هرگونه مشکل آن را به شما اطلاع بدهد.

بررسی فنی خودرو شامل مواردی مانند روشن شدن خودرو، سیستم برق و روشنایی خودرو، بررسی وضعیت سیستم ترمز، کمربند خودرو، موتور خودرو و قطعات روغن کاری شده، قفل مرکزی، لاستیک ها، سیستم داخلی و برچسب تست فنی و کیفیت است. بررسی ظواهر خودرو هم شامل رنگ سلامت بدنه، بالابر شیشه و آیینه خودرو، درها، جک و سوئیچ یدک است. سپس نماینده فنی علائم مراحل تحویل خودرو را بر روی خودرو قرار می دهد و مشتری باید باقی مانده وجه خودرو را واریز کرده و اسناد لازم را بصورت کامل امضا کند. در این مرحله از مراحل تحویل خودرو، خودرو به نام مشتری ثبت می شود و مشتری می تواند با ماشین از نمایندگی خارج شود.

مراحل تحویل خودرو

همچنین در صورت وجود هرگونه مشکل در خودرو مشتری می تواند به نمایندگی های موجود مراجعه کند و درخواست رفع مشکل را داشته باشد. پس بطور خلاصه مراحل تحویل خودرو از نمایندگی شامل تایید مدارک، بررسی فنی، امضای اسناد و پرداخت هزینه است. با انجام این مراحل مشتری خودرو مورد نظر را با اطمینان از درستی و به سهولت تحویل گرفته و پروسه تمام می شود.

مدارک لازم برای تحویل خودرو از نمایندگی

بطور کلی زمانی می توانید برای تکمیل خرید و مراحل تحویل خودرو اقدام کنید که نمایندگی مدارک شما را تایید کند. پس مرحله ارائه و تایید مدارک را جدی بگیرید و برای جلوگیری از هدر رفتن زمان به دلیل نقص مدارک این موارد را به خاطر بسپارید. دقت کنید که مدارک لازم در هر نمایندگی فروش خودرو ممکن است بسته به قوانین نمایندگی کمی متفاوت باشد.

به همراه داشتن این مدارک الزامی است:

  • کارت ملی برای اثبات هویت مشتری
  • تصویر الکترونیک پلاک خودرو برای رسیدگی به مشکلات قانونی
  • فاکتور خرید که نشان دهنده مبلغ پرداختی شماست
  • بیمه نامه شامل بیمه حوادث و خسارات خودرو
  • گواهینامه رانندگی برای ثبت نام خودرو به نام مالک

به علاوه موارد بالا فرم تحویل که در واقع همان فرمی است که کارشناس فنی نمایندگی بعد از بررسی و تایید سلامت خودرو بر روی آن قرار می دهد هم نیاز است. مدارک خرید اقساطی خودرو یا خرید رهنی ( رهن نامه) آن را هم به همراه داشته باشید. همچنین برگه ای که زمان تحویل خودرو به مشتری را مشخص می کند را هم برای ادامه مراحل تحویل خودرو نیاز دارید. شما باید قبل از اقدام برای تکمیل مراحل تحویل خودرو با نمایندگی تماس بگیرید تا از هرگونه  تغییر در مدارک لازم مطمئن شوید و در روز تحویل خودرو چیزی را فراموش نکنید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟