طریقه نصب پمپ صندوق پران | اینصب
x
X

طریقه نصب پمپ صندوق پران

برای اینکه بتوانید درب صندوق ‌عقب خودرو را بدون نیاز به کلید یا اهرم زیر صندلی باز کنید، به پمپ صندوق پران و وصل‌کردن آن روی دزدگیر ماشین نیاز دارید. پمپ صندوق پران یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین لوازم جانبی دزدگیر ماشین است. اگر دزدگیر ماشین شما هم از خروجی صندوق پران پشتیبانی می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم که هرچه سریع‌تر برای خرید و نصب پمپ صندوق پران مناسب خودروی خود، اقدام کنید. خوشبختانه طریقه وصل‌کردن صندوق پران هم مراحل بسیار ساده‌ای دارد. ما در این مقاله به این مراحل خواهیم پرداخت؛ پس با ما همراه باشید تا همه نکاتی را که برای خرید و نصب پمپ صندوق پران نیاز دارید، با شما به اشتراک بگذاریم.

نکاتی برای خرید و نصب پمپ صندوق پران ماشین

پمپ صندوق پران یکی از لوازم جانبی دزدگیر ماشین است که به قفل صندوق‌ عقب ماشین وصل می‌شود تا بتوانید به وسیله اهرم کنار صندلی و یا ریموت دزدگیر، صندوق ماشین را خیلی راحت باز کنید. استفاده از صندوق پران، به ویژه برای زمان‌هایی که مشغول جا‌به‌جا‌کردن خریدها، چمدان‌ها یا وسایل هستید و به اصطلاح دستتان بند است، به شما کمک می‌کند. از طرفی بازکردن صندوق ‌عقب در برخی مدل‌های خودرو، مثل ال90 که اهرم باز‌کردن قفل صندوق را ندارد، خیلی دردسرآفرین است. برای این باید ابتدا خودرو را خاموش کنید و سپس با کمک سوییچ، درب صندوق‌ را بازکنید. درحالی‌که با نصب پمپ، این مشکلات را نخواهید داشت.
طریقه نصب پمپ صندوق پران

 قبل از پرداختن به مراحل نصب پمپ صندوق پران،  باید به خرید پمپ باکیفیت و مناسب خودروی خود بپردازید. پمپ صندوق پران انواع مختلفی دارد و شما باید مدلی را خریداری کنید که با خودروی شما سازگار باشد. در ادامه چند نمونه از انواع پمپ را خواهید دید.

از لحاظ شیوه نصب پمپ صندوق پران مدل‌های مختلف، تفاوت چندانی با هم ندارند. همین‌جا یادآوری کنیم که درصورتی‌که برای خرید هرکدام از مدل‌ها یا انتخاب پمپ صندوق پران نیاز به مشاوره دارید، با همکاران ما در اینصب تماس بگیرید.

مرحله اول: آماده سازی قطعات برای نصب پمپ صندوق پران

مثل همیشه، نصب انواع لوازم جانبی خودرو را با آماده‌سازی اولیه، مطالعه کامل شیوه نصب صندوق پران و داشتن نقشه کلی راهنما از مراحل نصب آغاز می‌کنیم. حتی برای نصب پمپ صندوق پران که مراحل ساده‌ای دارد.  قبل از هر چیز ابزار لازم را آماده کنید و کنار دستتان داشته باشید.

  • پمپ صندوق پران، یونیت صندوق پران
  • پیچ گوشتی 4سو
  • چسب دو طرفه

راهنمای نصب پمپ صندوق پران ما را بخوانید و مراحل نصب را به‌ترتیب به خاطر بسپارید. اگر دفترچه راهنما دارید، مطالعه اش را فراموش نکنید. دراین مرحله لازم است رنگ‌های مختلف سیم‌ها و شیوه نصب آن‌ها را بشناسید تا خدای‌نکرده برای نصب پمپ و یونیت به مشکل بر نخورید. برای مثال:

  • سیم زرد رنگ: سیم موسوم به تحریک است.
  • سفید: سیم منفی است.
  • قرمز: سیم قطب مثبت است.
  • سیم سیاه: سیم اتصال بدنه است.

گاهی ممکن است رنگ سیم‌ها کمی متفاوت باشد؛ مثلا در محرک دو سیم پرایدی، سیم‌های سبز و آبی به‌ کار رفته است. در محرک 5 سیم، از پنج سیم آبی، سبز، سفید، قهوه‌ای و سیاه استفاده ‌شده است. رنگ سیم‌ها در محرک فابریک نصب شده روی خودرو هم کمی متفاوت است اما کاربرد آن‌ها تفاوتی ندارد؛ پس با مطالعه راهنمای مدل مدنظر، مشکل خاصی نخواهید داشت.

مرحله دوم: اتصال پمپ صندوق پران به قفل صندوق عقب

  • نصب پمپ: پمپ صندوق پران باید به خروجی پمپ کیت دزدگیر متصل شود. ابتدا روکش درب صندوق ‌عقب را به وسیله پیچ‌ها با دقت باز کنید.  برای بازکردن پیچ‌های روکش از پیچ‌گوشتی 4 سویی که در مرحله آماده‌سازی برای نصب پمپ صندوق پران گفتیم، استفاده کنید. پمپ صندوق پران را توسط میله‌ای که به همراه پمپ تحویل گرفتید، روی بدنه درب صندوق ‌عقب محکم کنید و برای این‌کار از خم کردن سر میله کمک بگیرید.
  • انتقال سیم‌ها : در این قسمت باید سیم‌های تحریک را عبور دهید و تا زیر پای راننده بکشید. این مرحله را با‌ دقت انجام دهید و سیم‌ها را در قسمت‌های کناری صندوق ‌عقب، درب جلو و صندلی‌ها پنهان کنید تا مشخص نباشند و آسیب نبینند. اگر لازم است، سیم‌ها را با چسب، در جای خود فیکس کنید.
  • اتصال سیم‌ها: حالا نوبت به اتصال سیم تحریک به سیم‌های سوکت می‌‍‌‌رسد. براساس راهنمای دزدگیر و مدل پمپ، این اتصالات را انجام دهید. بعد از اتصال سیم‌ها هم کاملا با چسب برق اتصال را محکم کنید. سیم‌ها را به جلو انتقال می‌دهیم و به یونیت صندوق پران و سیم‌کشی دزدگیر در قسمت جلو متصل کنید و سپس سوکت‌ها و یونیت را در جای خود قرار دهید. دقت کنید که  این روش برای نصب پمپ صندوق پران در حالتی است که دزدگیر از قبل روی خودرو شما نصب ‌شده باشد.

ناگفته نماند که صندوق پران را بدون نصب دزدگیر بر روی سوییچ هم می‌توانید نصب کنید. اینجا هم یونیت صندوق پران را در زیر روکش صندوق با چسب دوطرفه محکم می‌کنید و سپس سیم‌های تحریک را به قسمت راننده انتقال می‌دهید و با اتصال سیم‌ها می‌توانید از صندوق پران استفاده کنید. بعد از اتمام نصب، می‌توانید از دکمه صندوق پران در قسمت کنار راننده و هم از ریموت دزدگیر برای باز‌کردن صندوق استفاده کنید.

طریقه نصب پمپ صندوق پران پراید

مرحله آخر نصب پمپ صندوق پران را با تست صندوق پران تمام کنید

برای اتمام مراحل نصب صندوق پران، لازم است آن را تست کنید تا مطمئن شوید همه ‌چیز درست نصب ‌شده است و درب صندوق ‌عقب به درستی باز و بسته می‌شود. اگر همه‌چیز درست کار می‌کند، قسمت‌هایی که بازکرده بودید، مثل روکش صندوق ‌عقب، دکمه صندوق پران و… را به حالت اول برگردانید. کار شما به همین سادگی تمام‌ شده است و از این ‌به ‌بعد می‌توانید از دکمه صندوق پران کنار راننده و ریموت دزدگیر برای باز‌کردن در صندوق استفاده کنید و نیازی به خاموش‌کردن خودرو و سوئیچ ندارید.

سخن آخر

وجود پمپ صندوق پران برای راحتی و امنیت خودرو لازم است. بیشتر دزدگیرها از خروجی صندوق پران پشتیبانی می‌کنند، پس کافی است پمپ سازگار با خودروی خود را خریده و با چند گام ساده که در این مقاله به آن پرداختیم، روی دزدگیر خودرو نصب کنید. هرچند توصیه می‌کنیم برای نصب پمپ صندوق پران و دزدگیر ماشین،  از یک نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید چراکه همانطور که گفتیم، امکان آسیب‌زدن به سیم‌کشی خودرو در هنگام نصب وجود دارد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. شما می‌توانید، سوالات‌ خود را در مورد خرید دزدگیر ماشین ، پمپ صندوق پران و  نصب آن روی دزدگیر از کارشناسان ما بپرسید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟