ضد سرقت ‌ترین خودروها از چه روش هایی استفاده می کنند | اینصب
x
X

ضد سرقت ‌ترین خودروها از چه روش هایی استفاده می کنند

در سال‌های اخیر، افزایش آمار سرقت خودرو، نگرانی‌ها را در میان صاحبان خودرو و پلیس افزایش داده است. دورانی که یک قفل ساده و سیستم دزدگیر عادی می‌توانست از سرقت اتومبیل‌ها جلوگیری کند، گذشت. حالا سارقان حرفه‌ای تر، مدت‌زمان سرقت خودرو کوتاه‌تر و روش‌های سرقت پیچیده‌تر شده‌اند؛ درنتیجه، نیاز به روش‌های بهتری هست که خودرو‌ را از سرقت حفظ کنند. روش‌هایی که ایمن‌ترین خودروها از آن استفاده می‌کنند و ضد سرقت ‌ترین خودرو‌ آن چیزی است که می‌خواهیم در این مقاله درباره آن صحبت کنیم.

افزایش نگرانی از سرقت خودرو و لزوم اقدامات ضد سرقت، باعث شد، خودروسازان با جدیت بیشتری به فکر توسعه سیستم‌های ضد سرقت و تجهیز اتومبیل‌ها به این ابزار باشند. این سیستم‌ها فراتر از قفل و آلارم های سنتی هستند. GPS، ردیاب خودرو ، سیستم‌های احراز هویت بیومتریک، کلیدهای رمزنگاری‌شده و… به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی از حرفه‌ای‌ترین سارقان هم پیشی بگیرند؛ بنابراین ضد سرقت ‌ترین خودرو ها کم کم وارد بازار شدند و همچنان در حال پیشرفت هستند. برای بررسی طیف وسیعی از اقدامات ضدسرقت موجود در اتومبیل‌ها با ما، آماده‌اید؟

سیستم‌های امنیتی پیشرفته و ضد سرقت ترین خودروها

همان‌طور که روش‌های سرقت اتومبیل‌ها پیشرفته‌تر شدند، اقدامات امنیتی اجرا‌شده توسط تولید‌کنندگان خودرو هم پیچیده‌تر شد. معرفی سیستم ورود بدون ریموت، یک نقطه عطف مهم در امنیت خودرو بود. این سیستم، امکان دسترسی راحت به اتومبیل را فراهم می‌کرد، در‌حالی‌که فناوری رمزگذاری استفاده ‌شده در آن اجازه ورود غیر‌مجاز افراد به اتومبیل را نمی‌داد.

سیستم‌های امنیتی، برای ساخت ضد سرقت ترین خودرو همچنان پیشرفته‌تر شدند؛ به‌عنوان‌مثال، احراز هویت بیومتریک محبوبیت زیادی پیدا کرد. حال برخی از اتومبیل‌ها از اثر‌انگشت یا تشخیص چهره استفاده می‌کردند، تا اطمینان حاصل کنند که فقط افراد مجاز می‌توانند موتور را روشن کنند و به خودرو دسترسی داشته باشند. علاوه بر این‌ها، استفاده از سیستم‌های ردیابی GPS و ردیاب خودرو هم به‌طور فزاینده‌ای شایع شدند. ردیابی لحظه‌ای خودرو‌ها و امکانات دیگری مانند تعیین محدوده جغرافیایی، به‌طور قابل‌توجهی شانس پیداکردن اتومبیل‌های سرقت ‌شده را افزایش دادند.

سیستم‌های امنیتی پیشرفته برای جلوگیری از دزدی خودرو

ازطرفی، پیشرفت در فناوری ایموبلایزر امکان روش کردن موتور خودرو را به سارقان نمی‌دهد، با این روش‌ها، کم کم تولید‌کنندگان به ساخت ضد سرقت ‌ترین خودروها نزدیک می‌شدند. در سال‌های اخیر، ادغام فناوری‌های هوشمند، انقلابی در امنیت خودرو ایجاد کرد. صنعت خودرو‌سازی همچنان به ایمنی و امنیت اولویت می‌دهد و توسعه سیستم‌های ضد سرقت هم چنان با سرعت ادامه دارند. در ادامه برخی از این سیستم‌ها را با‌هم بررسی خواهیم کرد.

سیستم‌های پیشرفته ردیابی برای ضد سرقت ترین خودرو ها

ردیابی پیشرفته، سطح بی ‌سابقه‌ای از امنیت را برای وسایل نقلیه فراهم می‌کند. به همین ‌علت، استفاده از ردیاب و جی پی اس برای ضد سرقت ‌ترین خودرو ضروری است. این سیستم‌ها با گزارش لحظه‌ای موقعیت دقیق جغرافیایی اتومبیل، به افراد اجازه می‌دهند که در هر لحظه‌ای مراقب وسیله نقلیه خود باشند و در صورت نیاز، از راه دور موتور اتومبیل خود را خاموش کرده و اجازه ادامه مسیر را به سارقان ندهند.

ردیاب‌های پیشرفته‌تر، دقت بیشتری دارند و گزارش دهی موقعیت را حتی در نقاط کور ادامه می‌دهند.  قابلیت‌هایی مثل تعیین محدوده مجاز و تعیین سرعت مجاز در ردیاب‌ها، سطح امنیت ضد سرقت ترین خودرو ها را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. همچنین نمونه‌های پیشرفته‌تر این ردیاب‌ها با قابلیت‌هایی مثل ایموبلایزر، سیستم غیر‌فعال کننده پمپ سوخت و … علاوه بر آلارم خطر و گزارش موقعیت، امکان خاموش ‌کردن و غیر‌فعال کردن خودرو، از راه دور را با‌ دقت بیشتری، به افراد می‌دهند. تکنولوژی همچنان پیشرفت می‌کند و توانایی سیستم‌های ضد سرقت هم روز به روز افزایش می‌یابد.

اقدامات امنیتی بیومتریک برای خودرو

اقدامات امنیتی بیومتریک، مانند تشخیص اثرانگشت و تشخیص چهره، در طراحی وسایل نقلیه مدرن استفاده می‌شود و آن‌ها را به‌صورت جدی به ضد سرقت ترین خودروها تبدیل می‌کند. دیگر دوران کلیدهای سنتی ماشین که قابل کپی یا سرقت باشند گذشته، حالا با استفاده از فناوری‌های جدید، فقط افرادی مجاز هستند که امکان دسترسی به‌وسیله نقلیه را دارند. این فناوری، اثر‌انگشت افراد را اسکن کرده و با داده‌های از‌پیش‌ تعیین‌شده مطابقت می‌دهد و در صورت تایید، اجازه باز‌شدن قفل خودرو را می‌دهد. تشخیص چهره سطح امنیت خودرو را حتی از این هم بالاتر می‌برد. این فناوری نه‌تنها بسیار امن و دقیق است؛  بلکه بسیار راحت است.

با این روش، دیگر نیازی به حمل فیزیکی کلیدها و به خاطر سپردن کدهای رمز‌عبور نیست. اما اقدامات امنیتی بیومتریک به همین مرحله خلاصه نمی‌شوند؛ بطور‌مثال، برخی از خودروها مجهز به سیستم تشخیص صدا هستند. با استفاده از این فناوری‌ها، صاحبان خودرو می‌توانند آرامش خاطر داشته باشند که ضد سرقت ترین  خودرو را در اختیار دارند.

به‌جز این موارد، استفاده از دزدگیرهای پیشرفته و سیستم‌های آلارم با حساسیت بسیار بالا هم برای ضد سرقت ترین خودروها، اهمیت زیادی دارد.

اقدامات امنیتی بیومتریک برای امنیت خودرو

ضد سرقت ترین خودرو های داخلی و خارجی

نمونه‌های جهانی این خودروها که می‌شود آن‌ها را ضد سرقت ‌ترین خودروها به‌حساب آورد، کم نیستند. Tesla Model S یک مثال خوب برای این سطح امنیتی است. این ماشین دارای یک سیستم ردیابی بسیار قوی است. این سیستم قوی، به صاحبان اجازه می‌دهد وسیله نقلیه خود را ردیابی کنند، در صورت هرگونه تهدید امنیتی، هشدار‌های فوری دریافت کنند ودرنهایت، خودرو را از کار بیندازند.

یکی دیگر از نمونه‌های قابل‌توجه BMW سری 7 است که به ویژگی‌های امنیتی خود معروف است. یک سیستم منحصر‌به‌فرد امنیتی که راننده را ملزم می‌کند تا قبل از دسترسی، هویت خود را از طریق تلفن هوشمند خود تایید کند. علاوه بر این، خودرو دارای یک سیستم پیشرفته ایموبلایزر است که از حرکت غیر‌مجاز جلوگیری می‌کند؛ همچنین، این خودرو یک سیستم جامع هشدار بسیار دقیق هم دارد. مثال‌های ضد سرقت‌ترین خودرو با سیستم‌های پیشرفته و چندلایه امنیتی کم نیستند.

حالا آمار سرقت خودروهای داخلی در ایران هم کم نیست، اما خبری هم از این سیستم‌های فوق پیشرفته امنیتی نیست. بنابراین اگر به‌دنبال ضد سرقت‌ترین ماشین داخلی هستید، باید یک سیستم جامع امنیتی را در نظر بگیرید و خودتان دست بکار شوید. مهم‌ترین بخش‌های این سیستم عبارتند از:

پس فرقی نمی‌کند از چه مدل خودرویی استفاده می‌کنید، برای بالا ‌بردن امنیت آن احتیاج به این موارد دارید. بهترین روش ضد سرقت کردن خودرو، استفاده هم‌زمان از ردیاب خودرو، دزدگیر ماشین و در صورت نیاز، قفل‌های پدال و فرمان است.

در‌نتیجه، خودروهای موجود در بازار داخلی، برای تبدیل‌شدن به ضد سرقت ‌ترین خودرو، احتیاج به کمک گرفتن از این روش‌ها دارند. امیدوارم خواندن این مقاله در ‌رابطه با روش‌های امنیتی جدید خودرو برای شما مفید بوده باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟