شرایط خرید خودرو اقساطی به چه صورت است؟ | اینصب
x
X

شرایط خرید خودرو اقساطی

شرایط خرید خودرو اقساطی یا خرید لیزینگی خودرو یک بحث داغ و پرطرفدار این روزها است. به هرحال قیمت فروش خودرو ها روز به روز بالاتر می روند و خرید خودرو اقساطی یک راه خوب سرمایه گذاری و ماشین دار شدن است. البته به شرطی که با این روش حسابی آشنا باشید و نکات مهمی که ملزم به رعایتشان هستید را فراموش نکنید. پس بهترین روش این است که قبل از هر چیز شرایط خرید خودرو اقساطی را خیلی دقیق بدانید. نکات مهم خرید خودرو اقساطی را بررسی کنید و بعد برای انتخاب و خرید با این روش اقدام کنید.

خرید خودرو اقساطی

بطور کلی در طرح های خرید خودرو اقساطی چند بخش مختلف نقش دارند:

  • شرکت های خودروساز
  • شرکت های لیزینگ
  • بانک
  • نمایشگاه داران

موسسات لیزینگ به فروش مدت دار خودرو اقساطی معروف هستند. بانک ها به نسبت نقش کمرنگ تری در فروش خودرو اقساطی دارند. شرکت های خودرو سازی، شرایط خاص خودشان را برای فروش اقساطی تولیداتشان دارند. در آخر هم نمایشگاه دارانی که فروش اقساطی خودرو دارند و خب در این مورد هم حسابی باید تحقیق کنید تا یک فروشنده قابل اعتماد و معتبر پیدا کنید.

بطور خلاصه برای خرید خودرو اقساطی، ماشین مورد علاقه تان را انتخاب کنید، یک قرارداد خوب ببندید و صاحب خودرو شوید. ماشین را به خانه ببرید و در اولین  قدم هم به توصیه همیشگی متخصصان و افراد با تجربه عمل کنید و با خرید یک ردیاب خودرو، دزدگیر ماشین یا هردو خیال خودتان را از امنیت خودرو اقساطی تان راحت کنید. اما در عمل با وجود این سادگی، نکاتی هست که باید حسابی به آن ها دقت کنید.

مراحل و شرایط خرید خودرو اقساطی

برای خرید خودرو اقساطی مورد نظرتان دو تا مرحله اصلی وجود دارد. پس نیازی به سردرگمی نیست. قبل از هرچیز بودجه ای که قرار است هزینه کنید را مشخص کنید. ماشین یا ماشین های مورد علاقه تان که اتفاقا در محدوده همین بودجه قرار می گیرند را انتخاب کنید. بهترین کار این است حداقل دو مورد ماشین داشته باشید تا بعدا در بررسی های دقیق تر با اطمینان بیشتری گزینه نهایی برای خودرو اقساطی را انتخاب کنید. در این مرحله مشورت با متخصصین خودرو و تعمیرکار معتمد و با تجربه اهمیت بسیاری دارد. تا همه ی موارد را خیلی دقیق بررسی و مقایسه کنید. از قدرت ماشین تا طراحی، مصرف سوخت و … حالا یک محدوده نسبتا مشخصی برای پیش پرداخت و اقساطی که در توان پرداختی شماست هم داشته باشید.

تا اینجا یک مرحله مهم اولیه را در خرید خودرو اقساطی طی کردید. حالا باید وارد مرحله مهم بعدی که انتخاب شرکت مورد نظر برای خرید خودرو اقساطی است بشوید. برای شما که قصد خرید خودرو اقساطی دارید انتخاب شرکتی که ویژگی فروش اقساطی و مدت دار خودرو را داشته باشد، معتبر و قابل اطمینان باشد از مهم ترین مراحلی است که قبل از خرید خودرو باید طی کنید. چراکه در موضوع فروش خودرو اقساطی دلالان و کلاهبرداران کم نیستند. شرکت های مناسب برای انتخاب، اغلب ویژگی هایی مانند اقساط بلند مدت دارند.

سند را از ابتدا به نام خریدار می زنند. به ضامن احتیاجی ندارند و موانع خرید اقساطی خودرو مثل همین ضامن را حذف می کنند. حالا باید اقساط را با نزدیک ترین شرایط به شرایطی که دارید تعیین کنید مدارک مورد نیاز را ارائه بدهید و قرارداد را بررسی و امضاء کنید. شرایط خرید خودرو اقساطی معمولا شرایط خاص و پیچیده ای نیست و محدود به همین مراحل است.

مراحل خرید خودرو اقساطی

مدارک مورد نیاز برای خرید اقساطی خودرو

خب حتما سوال شما هم هست که برای خرید خودرو اقساطی چه مدارکی نیاز دارید! لیست کامل مدارکی که برای خرید خودرو اقساطی نیاز دارید شامل این موارد است:

  1. کپی تمام صفحات شناسنامه خریدار و ضامن البته در صورت داشتن ضامن
  2. کپی پشت و روی کارت ملی خریدار و ضامن را تهیه کنید
  3. گردش حساب صادر کننده
  4. چک اقساط که شامل 30 گردش آخرحساب ضامن است
  5. کپی گواهینامه خریدار خودرو اقساطی
  6. قبض تلفن خریدار و ضامن
  7. گواهی امضای هر دو
  8. وکالت نامه فک پلاک برای خریدار
  9. مدارک تعدادی فرم هست که باید پر کنید. مفاد این فرم ها را با دقت بررسی و سپس امضا کنید.

این لیست تمام مدارکی است که برای خرید خودرو اقساطی نیاز دارید. فراموش نکنید که از تمام مدارک فرم ها و چک ها باید یک کپی داشته باشید و آن را در نزد خودتان نگهداری کنید.

قرارداد خرید خودرو اقساطی

بستن قرارداد به بررسی و محاسبه دقیقی نیاز دارد. مبلغ پیش پرداخت، بازپرداخت، اقساط را خیلی دقیق حساب کنید و همه ی نکات را در قرارداد قید کنید تا بعدا امکان تغییر نباشد. جریمه های دیرکرد پرداخت، نکات، شرایط و توافقات طرفین همگی باید کاملا مشخص شوند و در قرار داد قید شده و امضا شوند. مراقب جریمه ها و شرایط شرکت ها برای دیرکرد پرداخت اقساط باشید تا بعدا متضرر نشوید. ممکن است در صورت عدم پرداخت اقساط، خودرو شما ضبط شود چک و سفته ها به اجرا گذاشته شوند و ضامن های شما با مشکل مواجه شوند. پس حسابی دقت کنید و از همه چیز قبل از امضای قرارداد مطمئن شوید.

همچنین مراقب باشید چراکه بیشتر قرادادهای فروش و خرید خودرو اقساطی شامل مفادی هستند که بطور کامل به نفع فروشنده است و حقوق خاصی برای خریدار در آن در نظر گرفته نشده، پس قبل از امضا همه ی این حقوق را بررسی کنید. قرارداد باید به گونه ای باشد که در صورت برخوردن به هرگونه مشکل، قابل استناد در محاکم قضایی به شما کمک کند.

نکات دیگری هم وجود دارند مثلا در قرارداد های خرید خودرو اقساطی بصورت وکالتی دقت کنید قرارداد به گونه ای نباشد که فروشنده را از تضمین انتقال اسناد مالکیت معاف کند. مراقب باشید که انتقال سند به خریدار در هر شرایطی باید اتفاق بیوفتد و این موضوع باید خیلی روشن در قرارداد قید شود.

قرارداد خرید خودرو اقساطی

بطور کلی از خرید خودرو اقساطی از شرکت ها و افراد ناشناخته و عقد قراردادهای نامشخص و ایراد دار بپرهیزید. همه چیز را شخصا بررسی کنید و گول تبلیغات شرکت های خودروساز و شرکت های لیزینگی را نخورید. اعتبار شرکت ها را بررسی کنید و به قول معروف از شرکت های لیزینگی با مسئولیت محدود که با مبلغ کمی مثل قارچ سبز می شوند اما اعتبار ندارند اعتماد نکنید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟