x
X

الزامات داشتن سیستم کنترل ورود و خروج افراد

الزامات داشتن سیستم کنترل ورود و خروج افراد

دستگاه حضور و غیاب یک نوع سیستم کنترل ورود و خروج افراد یا پرسنل می باشد که نیاز اساسی هر سازمانی است. دستگاه های حضور و غیاب بی نهایت کاربردی می باشند زیرا صاحبان مشاغل را آسوده خاطر می سازند.

در گذشته سیستم کنترل ورود و خروج افراد به صورت دستی در فایل های ورد یا اکسل و حتی گاهی دفتری به ثبت می رسیده که قطعا شامل خطاهای انسانی بوده است.

امروزه با پیشرفت علم و فناوری و رشد چشم گیر تکنولوژی شاهد دستگاه هایی هستیم که کار را برای مدیران راحت کرده است . همچنین درصد خطای کمی دارد و بعضا خطایی هم وجود ندارد.

دستگاه های کنترل تردد قابلیت های زیادی دارند و باعث نظم و سازماندهی سازمان ها شده اند . به امید روزی که همه ی مشاغل از سیستم کنترل ورود و خروج افراد استفاده کنند و سازمانی کارآمد تر داشته باشند.

سیستم کنترل ورود و خروج افراد

انواع مختلف سیستم کنترل ورود و خروج افراد

دستگاه های حضور و غیاب انواع مختلفی دارند و متناسب با هر کسب و کاری طراحی شده اند . صاحبان مشاغل با توجه به نوع فعالیتشان می توانند دستگاه مخصوصی تهیه کنند .

به عنوان مثال فرض کنید شما یک کارگاه دارید و کار پرسنلتان یدی می باشد با این حساب اثر انگشت پرسنل مناسب برای دستگاه اثر انگشتی نمی باشد . در این هنگام شما باید دستگاه کارتی یا تشخیص چهره تهیه کنید. در ادامه انواع دستگاه ها را با هم بررسی می کنیم که نوع دستگاه بر روی قیمت دستگاه حضور و غیاب تاثیر گذار است:

·        دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی کاربردی ترین سیستم کنترل ورود و خروج افراد است ، زیرا در این دستگاه ها احتمال هیچ گونه خطایی وجود ندارد. اثر انگشت هر شخصی منحصر به فرد می باشد و در این روش امکان تقلب به صفر می رسد.

شخص با هر بار ورود و خروج با گذاشتن انگشت خود در جایگاه ثبت اثرانگشت می تواند ساعت دقیق ورود و خروج خود را به ثبت برساند و خیالش از عملکرد ماهانه خود راحت است.

دستگاه های اثر انگشتی در موارد بهداشتی ضعیف عمل کرده است و در شرایط زمانی بیماری های ویروسی از جمله کرونا یا در بیماری های فصلی باعث انتقال ویروس یا همان بیماری می شود. اگر از این نوع دستگاه استفاده می کنید بلافاصله بعد از استفاده دستان خودتان را بشویید.

·        دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره از امنیت بالایی برخوردار است و همچنین کارمندان ارتباط فیزیکی با دستگاه ندارد . بهترین سیستم کنترل ورود و خروج افراد دستگاه تشخیص چهره می باشد.

از حیث بهداشتی این دستگاه بسیار عملکرد خوبی داشته فقط کافی است با استخدام فرد جدید چهره ایشان را یکبار برای همیشه در سیستم کنترل تردد ثبت کنید . برای هر رفت و آمد کافی است کارمند روبروی دستگاه در مقابل کادر مشخص شده بایستد تا ورود یا خروجش به طور دقیق ثبت شود.

این دستگاه ها نسبت به سایر دستگاه ها به دلیل حساسیت بالایی که دارد گران تر عرضه می شود . اما همیشه می گویند” هر چه قدر پول بدی ، همون قدر آش میخوری ” که کاملا در اینجا صدق می کند.

·        دستگاه حضور و غیاب رمزی و کارتی

نوع دیگر سیستم کنترل ورود و خروج افراد ، دستگاه های رمزی و کارتی می باشند که با داشتن رمز مخصوص به خود و یا در دست داشتن کارت های RFID تردد را می توان ثبت کرد.

این دستگاه برای مراکز کوچک پیشنهاد می شود که از حساسیت بالایی هم برخوردار نباشد. زیرا امکان تعویض کارت ها و یا دادن کارت به یک همکار وجود دارد .

دستگاه های رمزی و کارتی اثر بخشی چندانی ندارند ، نه اینکه اثر بخش نباشند اما امکان تقلب در آن ها بالاست.

بدلیل تماس فیزیکی با دستگاه از جنبه بهداشتی هم این دستگاه ها توصیه نمی شوند. در نهایت اگر بنا به دلایلی از جمله مقرون به صرفه تر بودن این دستگاه ها ، این مدل ها را تهیه کردید جای نگرانی ندارد. شما می توانید بر روی کارت های RFID که خودشان سفید رنگ هستند عکس پرسنل را چاپ کنید تا امکان جابجایی وجود نداشته باشد.

سیستم کنترل ورود و خروج افراد

مزیت های استفاده از دستگاه های حضور و غیاب

استفاده از سیستم کنترل ورود و خروج افراد برای هر سازمانی به شدت پیشنهاد می شود. شما می توانید به عنوان مدیر مجموعه یا صاحب اصلی کسب و کارتان هم خیال خودتان را راحت کنید هم خیال تمام کارمندان و پرسنلتان را از رعایت تمامی حق و حقوقشان راحت کنید.

این دستگاه ها قابلیت های زیادی دارند از جمله ثبت تعداد بی شماری اثر انگشت و ثبت 10اثر انگشت برای هر فرد که این موضوع از مزیت بالایی برخوردار است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

استفاده از سیستم کنترل ورود و خروج افراد ، باعث محاسبه کردن دقیق حقوق و دستمزد می شود و حق کسی در این بین ضایع نمی گردد. محاسبه دقیق ساعات کاری ، ساعت های اضافه کاری و همچنین مرخصی ، تعداد روز های طلب مرخصی را شامل می شود.

به روزترین سیستم کنترل ورود و خروج افراد  را از کجا بخریم؟

مدیران و صاحبان مشاغل وقتی تصمیم به خرید دستگاه حضور و غیاب می گیرند این سوال را از خودشان می پرسند: به روزترین دستگاه حضور و غیاب را از کجا بخریم؟ در اینجا به شما فروشگاه اینترنتی اینصب را معرفی می کنیم که دستگاه های کنترل تردد برند فراتکنو را با کیفیتی باور نکردنی در قیمتی مناسب در اختیارتان قرار می دهد.

مجموعه اینصب بهترین خدمات را به شما می دهد . خدمات اینصب از مشاوره برای خرید محصول گرفته تا پشتیبانی بعد از خرید محصول را دارند و همچنین گارانتی محصولات را در طولانی مدت دارید.

برای مشاوره و خرید دستگاه های حضور و غیاب فراتکنو می توانید با کارشناسان اینصب در تماس باشید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟