معرفی انواع تجهیزات امنیتی طلا فروشی | اینصب
x
X

انواع تجهیزات امنیتی طلا فروشی

اگر سری به اخبار حوادث بزنید، آمار سرقت‌های کوچک و بزرگ، مسلح و غیر مسلح از طلا فروشی‌ها باور نکردنی است. به همین دلیل هم هست که کوچک‌ترین اهمال در خرید و نصب تجهیزات امنیتی طلا فروشی ممکن است باعث خسارات جبران ناپذیر مالی و جانی برای مالکان و فروشندگان آن باشد. تجهیز کردن امنیت اماکنی مانند طلافروشی، نیاز به حساسیت بالایی دارد و باید توسط افراد متخصص انجام گیرد. در این مقاله بطور خلاصه به انواع تجهیزات امنیتی برای طلافروشی خواهیم پرداخت. با ما همراه بمانید.

آشنایی با تجهیزات امنیتی طلا فروشی

تجهیزات امنیتی برای طلا فروشی از اولین و مهم‌ترین لوازمی است که باید بعد از مشخص کردن مکان مغازه، نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید. تجهیزات امنیتی طلافروشی معمولا شامل، انواع دوربین مداربسته، انواع سنسورها، دزدگیر اماکن و … است. نصب این تجهیزات حتی اگر برایتان راحت باشد، بازهم لازم است توسط یک فرد متخصص در این زمینه انجام گیرد تا مبادا کوچک‌ترین مشکلی پیش بیاید. در ادامه مفصل‌تر درباره موارد ذکر شده، توضیح خواهیم داد.

نصب دوربین مدار بسته از مهم‌ترین تجهیزات امنیتی طلا فروشی

آموزش‌های امنیتی پرسنل طلا فروشی برای مواقع خطر، استفاده از شیشه‌های ضد گلوله و ضد سرقت، نصب دوربین‌ مداربسته داخلی و خارجی، سیستم اعلام حریق، دزدگیرها و انتخاب سنسورهای مناسب طلا فروشی از مهم‌ترین روش‌های امنیتی برای طلا فروشی است. ما در این مقاله به دوربین‌های مداربسته، دزدگیر و البته سنسورهای مناسب، به عنوان مهم‌ترین تجهیزات امنیتی برای طلا فروشی ها می‌پردازیم.

تجهیزات امنیتی طلا فروشی

دوربین مداربسته یکی از تجهیزات امنیتی طلا فروشی است. درست است که نصب دوربین مداربسته مانع سرقت نمی‌شود، اما برای گزارش رفتار مشکوک، جلوگیری از سرقت‌های کوچک داخلی که توسط افراد آشنا و کارکنان اتفاق می‌افتد، نظارت بر رفتار پرسنل با مشتریان و تهیه مدارک لازم برای پلیس در یافتن سارقان، در صورت سرقت طلافروشی، بسیار مهم و ضروری است. هرگز در نصب دوربین مداربسته برای اماکنی مانند طلافروشی کوتاهی نکنید. استفاده از دوربین مدار بسته باید به گونه‌ای باشد که حتی الامکان هیچ فضایی به عنوان نقطه کور و دور از دسترس دوربین باقی نماند. مهم‌ترین نقاطی که باید در تیررس دوربین‌ها قرار داشته باشند عبارتند از:

  1. دوربین‌های خارجی مسلط به ورودی و ویترین‌های خارجی
  2. دوربین‌های مسلط به فضای داخلی طلا فروشی
  3. گاو صندوق
  4. مشتریان و افرادی که وارد می‌شوند
  5. فروشندگان و پیشخوان
  6. قسمت باسکول و ترازو

در انتخاب دوربین‌های مداربسته، به کیفیت و وضوح تصویر و ضبط صدای داخلی، خیلی دقت کنید. اگر به دنبال خرید یک دوربین مداربسته با کیفیت و وضوح بالا هستید، برند گپ برای شما کاملا مناسب است. اگر بخواهیم با توجه به تجربه‌ای که در فروش و نصب دوربین‌های مداربسته داریم چند مدل با کیفیت و خوب را به شما معرفی کنیم، پیشنهاد ما سه مدل از دوربین‌های مداربسته از همین برند است.

اما چرا دوربین‌های مداربسته به تنهایی برای امنیت طلا فروشی کافی نیستند؟ بر طبق تجربه، سارقان حرفه‌ای عموما در جریان سرقت‌های برنامه‌ریزی شده و بزرگ، اقدام به قطع دوربین‌های مداربسته می‌کنند. به همین دلیل ضروری است که از دزدگیر و سنسورها در کنار دوربین‌های مداربسته استفاده کنیم.

نصب دزدگیر از تجهیزات اولیه امنیتی برای طلا فروشی

یکی از مهم‌ترین انواع تجهیزات امنیتی و حفاظتی برای طلافروشی، دزدگیر اماکن است. دزدگیر برای تشخیص خطر، از سنسورها استفاده می‌کند. ابتدا سنسور، سیگنال خطر را ارسال می‌کند. دزدگیر با دریافت سیگنال اقدام به آلارم خطر از طریق آژیر، پیامک و تماس تلفنی می‌کند. دزدگیر‌ها می‌توانند بصورت مستقیم به پلیس متصل باشند. دقت کنید که دزدگیر بدون سنسور کارایی خاصی ندارد. سنسورها وظیفه اعلام خطر به دزدگیر را دارند. بر اساس نوع هشدار، دزدگیرها انواع مختلفی دارند:

  • دزدگیر ساده
  • دزدگیرخط ثابت شهری
  • دزدگیر مدل سیمکارتی

لوازم ضد سرقت برای طلا فروشی

دزدگیر های ساده

دزدگیرهای ساده خطر را فقط از طریق صدای آژیر هشدار می‌دهند. از لحاظ قیمتی ارزان‌تر از دزدگیرهای دیگر هستند و کارایی بسیار ساده‌ای دارند.

دزدگیر های خط ثابت شهری

این دزدگیرها به نسبت دزدگیرهای ساده قیمت بالاتری دارند. از لحاظ کارایی علاوه بر هشدار خطر از طریق آژیر، اعلام خطر از طریق تماس تلفن ثابت شهری را هم دارند که البته قطع برق شهری این امکان را از کار خواهد انداخت.

دزدگیر های مدل سیم کارتی

از بین مدل‌های بالا، دزدگیر سیم کارتی به دو دلیل انتخاب بهتری است. از هر سه طریق آژیر خطر، پیامک و تماس تلفنی استفاده می‌کند و آن‌ها را ساپورت می‌کند. قطع و وصل برق شهری تاثیری در آن ندارد . برای بهترین  انتخاب دزدگیر طلافروشی هم با خیال راحت می‌توانید روی مدل‌های برند حرفه‌ای گپ حساب کنید. به توصیه اینصب، می‌توانید یکی از دو مدل پیشرفته زیر را انتخاب کنید.

  1. دزدگیر اماکن گپ مدل +T11
  2. دزدگیر اماکن گپ مدل G13

بهترین سنسورهای امنیتی برای طلافروشی

اما مهم‌ترین قسمت انتخاب انواع تجهیزات امنیتی طلا فروشی، سنسورها هستند. سنسورها براساس نیاز اماکن مختلف انتخاب می‌شوند. برای طلا فروشی‌ها عموما از چهار مدل سنسور استفاده می‌کنیم که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

پدال اعلام سرقت

استفاده از پدال اعلام سرقت برای طلافروشی‌ها خیلی اهمیت دارد. اهمیت استفاده از پدال اعلام سرقت در مخفی بودن و عدم جلب توجه در هنگام استفاده است. حتما سارقان به محض ورود به طلافروشی از فشردن دکمه آژیر جلوگیری می‌کنند. اما استفاده از پدال اعلام سرقت بصورتی که سارقان متوجه نشوند، کار ساده‌ای است.

سنسور حرکتی

سنسورهای حرکتی وظیفه تشخیص هر گونه حرکت انسان، اشیاء و … را دارند. بعد از تشخیص حرکت، از طریق ارسال سیگنال خطر به دزدگیر مرکزی، آژیر و آلارم خطر به صدا در می‌آید. شوک سنسور با توجه به نوع دزدگیر شما علاوه بر آژیر، از طریق پیامک و تماس تلفنی نیز اعلام خطر می‌کند. شماره پلیس را برای دزدگیر تعریف کنید تا مستقیم با اداره پلیس تماس بگیرد و آلارم خطر ارسال کند.

سنسور ضربه

سنسور ضربه یا شوک سنسور برای ویترین‌های شیشه‌ای، قفسه‌ها، در و پنجره‌های شیشه‌ای که اتفاقا تعدادشان در طلا فروشی‌ها کم نیست، استفاده می‌شود. سیگنال خطر به محض وارد شدن اولین ضربه، ارسال می‌شود. سنسورهای ضربه با وجود قیمت کمی که دارند، کارایی زیادی در حفاظت از طلا فروشی دارند و یکی از تجهیزات امنیتی طلا فروشی به حساب می‌آیند.

بهترین ابزار برای سیستم ضد سرقت طلا فروشی

مگنت ها

نصب مگنت‌ها در تجهیزات امنیتی برای طلا فروشی‌ها خیلی مهم است. مگنت‌ها دو قطعه کوچک هستند که برای درب کمدها، قفسه‌ها، در و پنجره‌ها و کلا بازشوها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ارسال سیگنال به دزدگیر مرکزی با هر اقدام مشکوک برای باز شدن مگنت‌ها از هم انجام می‌شود. نگران آژیرهای بی مورد در هنگام کار با قفسه‌ها و بازشوها نباشید. با نصب حرفه‌ای تجهیزات امنیتی و از طریق قابلیت تنظیم زون، نگرانی برای ارسال سیگنال بی مورد نخواهید داشت.

سخن آخر

در این مقاله درباره مهم‌ترین تجهیزات امنیتی طلا فروشی صحبت کردیم و دلایل اهمیت نصب آن‌ها را به شما گفتیم. طلا فروشی یکی از مکان‌های جذاب برای هر شخص به خصوص برای سارقان است. بنابراین بسیار مهم است که امنیت آنجا را تا حد زیادی بالا ببرید و درصد سرقت را کاهش دهید. در نهایت اگر برای مشاوره یا خرید نیاز به راهنمایی داشتید، می‌توانید از کارشناسان ما در اینصب کمک بگیرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟