فاکتور‌های انتخاب سیستم امنیتی و دزدگیر خودرو | اینصب
x
X

فاکتور‌های انتخاب سیستم امنیتی و دزدگیر خودرو

سرقت خودرو، همیشه یک دغدغه جدی برای مالکین خودرو بوده است. حتی با پیشرفت تکنولوژی مدرن، تنها در ایالت متحده در هر 45 ثانیه یک خودرو به سرقت می‌رود. همانطور که حتما می‌دانید، آمار سرقت خودرو در کشور ما هم بهتر از این حرف‌ها نیست. به همین دلیل، انتخاب درست سیستم امنیتی و دزدگیر خودرو یک مسئله بسیار مهم برای دارندگان خودرو‌های خارجی و داخلی است. با داشتن یک سیستم امنیتی مناسب برای خودرو، مانند دزدگیر ماشین یا ردیاب خودرو می‌توانید با آرامش خاطر بیشتری از ماشین خود محافظت کنید.

فاکتورهای انتخاب سیستم امنیتی خودرو، مواردی هستند که ما در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

راهنمای انتخاب بهترین سیستم امنیتی و دزدگیر خودرو

بهترین سیستم امنیتی و دزدگیر خودرو

با افزایش نرخ سرقت، برای صاحبان خودرو بسیار مهم است که بهترین سیستم امنیتی را انتخاب کنند. ماشین، علاوه بر اینکه وسیله حمل‌و‌نقل شما است، یک سرمایه قابل‌ توجه است؛ بنابراین، محافظت از آن در برابر سرقت و اطمینان از ایمنی آن ضروری است. سیستم‌های امنیتی خودرو، نقش مهمی در جلوگیری از سرقت و محافظت از ماشین شما دارند. حتی ساده‌ترین سیستم‌های امنیتی خودرو، مثل قفل‌های فرمان و قفل پدال هم باعث می‌شوند که سارقان برای سرقت اتومبیل شما بیشتر فکر کنند و اغلب منصرف شوند.

علاوه براین، انتخاب درست سیستم امنیتی و دزدگیر خودرو تنها به جلوگیری از سرقت محدود نمی‌شود. این سیستم‌ها قابلیت مختلفی مانند آلارم‌های متفاوت برای باز بودن درب‌ها یا نزدیک شدن افراد، ردیابی خودرو، گزارش لحظه‌ای مکان خودرو، تعیین محدودیت‌های مختلف جغرافیایی و سرعت را دارند. سرمایه‌گذاری برای یک سیستم امنیتی قابل‌اعتماد خودرو، از‌جمله دزدگیر ماشین و ردیاب خودرو، یک گام پیش گیرانه برای حفاظت از سرمایه و افزایش اطمینان خاطر شماست. اما سوال مهم این است که چطور و بر اساس کدام فاکتورها سیستم امنیتی خودرو را انتخاب کنید؟

آشنایی با انواع سیستم امنیتی و دزدگیر خودرو

برای انتخاب بهترین سیستم امنیتی، باید انواع مختلف این سیستم‌ها را بشناسید، تا با توجه به نیازها و انتظاراتی که دارید و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه، انواع سیستم امنیتی و دزدگیر خودرو آمده است:

  • دزدگیر ماشین: دزدگیر‌ها از رایج‌ترین سیستم‌های امنیتی هستند که هر تهدید را توسط آلارم و چراغ‌های چشمک‌زن به شما خبر می‌دهند. برخی از دزدگیر‌های پیشرفته دارای قابلیت‌هایی مانند ورود به خودرو بدون استفاده از ریموت، فعال شدن اتوماتیک قفل‌های در، خاموش نمودن اتومبیل از راه دور برای مواقعی که خودرو سرقت ‌شده، حالت ویبره و زنگ آلارم و…هستند.
  • ردیاب خودرو: ردیاب‌ها در تمام دنیا محبوب‌ترین سیستم‌ امنیتی و دزدگیر خودرو هستند. ردیاب موقعیت دقیق خودرو را به شما گزارش می‌دهد، و در صورت خروج خودرو از محدوده جغرافیایی تعیین‌شده، به شما آلارم می‌دهد. وقتی از ردیاب استفاده می‌کنید، حتی در صورت سرقت خودرو هم نگران نیستید و با گزارش لحظه‌ای ردیاب به خودرو خود می‌رسید.
  • ایموبلایزر: یکی دیگر از انواع سیستم‌ امنیتی و دزدگیر خودرو که از راه‌اندازی خودرو بدون استفاده از کلید یا فرستنده صحیح جلوگیری می‌کند.
  • قفل پدال: پدال‌های خودرو را قفل می‌کند و اجازه حرکت خودرو را نمی‌دهد. جدا‌ کردن قفل پدال برای سارقان حرفه‌ای کار دشواری نیست، اما ریسک زیادی دارد؛ به همین دلیل، عامل بازدارنده موثری برای سارقان است.
  • قفل فرمان: قفل فرمان، غربیلک فرمان را قفل می‌کند و به سارقان اجازه به حرکت انداختن خودرو را نمی‌دهد، قفل فرمان به‌اندازه سایر سیستم‌های امنیتی پیشرفته نیست، اما همچنان یک عامل بازدارنده موثر است.قبل از انتخاب سیستم امنیتی و دزدگیر خودرو، عواملی مانند اثربخشی، سطح اطمینان و سازگاری با وسیله نقلیه را بسنجید.

نکات مهم در انتخاب بهترین دزدگیر ماشین

انتخاب بهترین دزدگیر ماشین

در بازار، مدل‌ها و برندهای مختلفی از دزدگیر ماشین موجود است و انتخاب را سخت می‌کند؛ به همین دلیل هم بد نیست که فاکتور‌های انتخاب یک دزدگیر مناسب را باهم بررسی کنیم. اگر به‌دنبال انتخاب بهترین سیستم امنیتی و دزدگیر خودرو هستید، این فاکتورها به شما کمک می‌کنند:

  • سطح حساسیت زنگ خودرو را در نظر بگیرید. یک دزدگیر ماشین خوب باید بتواند حتی کوچک‌ترین موارد را هم تشخیص بدهد.
  • محدوده اثربخشی خروجی صدای زنگ آلارم را در نظر بگیرید. یا از دزدگیرهایی استفاده کنید که علاوه بر آلارم خطر را از طریق ویبره، پیامک و تماس تلفنی هم به شما اخطار می‌دهند.
  • برای خرید سیستم امنیتی و دزدگیر خودرو، از برندهای معتبر و باسابقه مانند استیل میت، چیتا و هوتای خرید کنید.
  • بهتر است دزدگیر شما دارای سیستم کنترل ‌از راه ‌دور باشد، روند نصب ساده‌ای داشته باشد و با خودرو شما به‌خوبی سازگار باشد.
  • از بین دزدگیرهای ساده و تصویری، دزدگیرهای تصویری قیمت بیشتر و البته کارایی بهتری دارند.
  • در انتخاب سیستم امنیتی و دزدگیر خودرو، علاوه بر کیفیت بالا، حساسیت و سایر امکانات، ظاهر شیک و طراحی زیبا هم می‌تواند از دلایل انتخاب شما باشد.

نکات مهم در انتخاب سیستم امنیتی و ردیاب خودرو

وقتی نوبت به انتخاب ردیاب اتومبیل می‌رسد، چندین ویژگی اساسی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ردیاب در دو مدل ردیاب آهنربایی و ردیاب سیمی، در بازار موجود است. به‌طور ‌کلی، ردیاب یک وسیله کوچک الکترونیکی است که از دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، تشکیل‌شده است. برای خرید ردیاب خودرو یا به‌طور ‌کلی سیستم امنیتی و دزدگیر خودرو، همانطور که پیش‌تر گفتیم، از برندهای با‌کیفیت استفاده کنید تا بعدا دچار دردسرهای مختلف نشوید.

حالا باید انتخاب کنید که یک ردیاب سیمی احتیاج دارید یا یک ردیاب‌ آهنربایی ؟ البته اگر هنوز تفاوت این دو مدل ردیاب را به‌درستی نمی‌‌دانید، نگران نباشید. این ردیاب‌ها سه تفاوت اساسی باهم دارند:

  • ردیاب آهنربایی شارژی است و برای شارژ باید از خودرو جدا شود. در‌صورتی‌که ردیاب‌ سیمی، احتیاج به شارژ ندارند.
  • ردیاب سیمی به‌ طور‌ کلی محبوب‌تر است، به این‌ علت که دقت ردیاب سیمی از ردیاب‌های آهنربایی بیشتر است.
  • نصب ردیاب سیمی کار سختی نیست، اما حتما به یک نصاب حرفه‌ای نیاز دارید، در‌صورتی‌که ردیاب آهنربایی به‌سادگی و توسط خودتان نصب و جدا می‌شود.

به‌جز این‌ها، در خرید ردیاب خودرو، به وجود سرور داخلی، موقعیت‌یابی آنلاین و لحظه‌ای، امکان موقعیت‌یابی در نقاط کور، قابلیت تعیین محدوده مجاز و سایر امکانات هم دقت کنید.

درنهایت باید یادآوری کنم که اگر به‌دنبال بهترین سیستم امنیتی و دزدگیر خودرو هستید، علاوه بر همه‌ی نکاتی که تا اینجا گفتیم، به این موارد هم دقت کنید: بهترین روش بالا‌ بردن ایمنی خودرو، استفاده همزمان از دزدگیر ماشین و ردیاب خودرو است. درست است که قفل فرمان و قفل پدال به‌تنهایی قابلیت حفاظتی بالایی ندارند؛ اما ریسک سرقت را بالا می‌برند؛ پس استفاده کردن از آن‌ها مفید است، بخصوص اگر به‌ همراه دزدگیر ماشین یا ردیاب خودرو یا هر دو استفاده شوند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟