جامع ترین راهنمایی برای ساخت ویلا در شمال | اینصب
x
X

مراحل ساخت ویلا در شمال

علاقه مندان ساخت ویلا در شمال کشور و شهرها یا روستاهای بکر و زیبای آن روز به روز بیشتر می شوند.  قیمت به نسبت مناسب زمین و ساخت در شمال به همراه ویژگی های منحصر به فردی مثل آب و هوا، نزدیکی به دریا و جنگل، طبیعت زیبا و مناطق گردشگری و… از مواردی هستند که افراد را به ساخت خانه ویلایی در شمال علاقه مند می کنند. تا چندی پیش ممکن بود نگران امنیت سکونت در برخی مناطق باشید اما این مشکل هم امروزه با وجود سرعت ویلا سازی در تمام مناطق شمال کشور و همچنین وجود ابزار پیشرفته ای مثل دزدگیر اماکن به کلی حل شده.

پس برای ساخت ویلا در شمال تنها مسئله ای که باقی مانده تعیین بودجه، انتخاب مکان و آشنایی با مراحل ساخت خانه ویلایی است. مراحلی مثل طراحی دریافت مجوزهای لازم ساخت و ساز، تزیینات داخلی و خارجی . برای موارد بعدی با ما همراه باشید تا نکات لازم را به شما یادآوری کنیم.

راهنمای کامل ساخت ویلا در مناطق شمالی

برای اقدام به ساخت ویلا در شمال باید حسابی دقت کنید. اولا همیشه به موازات علاقه مردم برای ساخت و ساز سرو کله کلاه برداران هم پیدا می شود. دوما ساخت و ساز اصولی در اقلیم شمال از اهمیت زیادی برخوردار است. پس برای اینکه یک ویلای زیبا داشته باشید و با خیال راحت از آن لذت ببرید سعی کنید همه اصول را با نهایت دقت رعایت کنید تا بعدا گرفتار دردسرهای عجیب و غریب نشوید.

راهنمای ساخت ویلا در شما

اما بریم که به مراحل جذاب ساخت ویلا در شمال بپردازیم:

  • انتخاب مکان مناسب و خرید زمین

اگر به دنبال یک انتخاب مناسب و ساخت ویلا در شمال هستید. با توجه به مواردی مثل بودجه، نزدیکی به جنگل یا دریا و مناطق گردشگری و علاقه شخصی خودتان مناسب ترین مکان را انتخاب کنید. حالا باید یک زمین مناسب در این منطقه خریداری کنید. برای خرید زمین مناسب ویلا سازی این نکات را در نظر بگیرید:

زمین مورد نظر باید کاربری مسکونی داشته باشد و ساخت ویلا در شمال به یک زمین با کاربری مسکونی احتیاج دارد. دقت کنید که اگر مثلا زمینی با کاربری باغ را انتخاب کرده اید باید استعلامات لازم را انجام بدهید تا از امکان تبدیل کاربری به مسکونی مطمئن شوید.

اسناد و مالکیت زمین، زمین مناسب برای ساخت و ساز در شمال حتما نیاز به سند تک برگ ندارد اما توجه کنید که از مالکیت فروشنده مطئن باشید. مراقب دردسرهای قانونی خرید و فروش مال غیر باشید. در مواردی که زمین چند مالک یا ورثه دارد همه مالکان باید حضور داشته باشند یا فروشنده باید وکالت کامل داشته باشد.

انشعابات و دسترسی، در نهایت مراقب باشید زمینی که برای ساخت ویلا در شمال انتخاب می کنید آب و برق و گاز داشته باشد و یا امکان دریافت آن را داشته باشد. از طرفی زمین مورد نظر باید در هنگام بارش برف و باران امکان تردد و انتقال مصالح را داشته باشد و مسیر دسترسی به آن مسدود نشود.

  • استعلام شهرداری و دریافت مجوزهای لازم

برای ساخت ویلا در شمال یکی از مراحل بسیار مهم استعلام از شهرداری مربوطه است. لطفا این مرحله از ساخت و ساز ویلا در شمال را جدی بگیرید. مجوزهای مربوطه را هم باید از سازمان نظام مهندسی، حفاظت محیط زیست و اداره برنامه ریزی شهری دریافت کنید. در این قسمت هم سه مرحله مهم پیش روی شماست:

استعلام کاربری، این یک مرحله مهم در مسیر ساخت ویلا در شمال است. منظورم از استعلام کاربری این است که به شهرداری منطقه ای که برای خرید زمین انتخاب کردید مراجعه کنید و تحقیق کنید که زمین مورد نظر شما ممنوعیتی از نظر ویلاسازی دارد یا خیر. در صورت وجود این ممنوعیت ها شما امکان دریافت مجوز های مورد نظر برای ساخت و دریافت سند و.. را نخواهید داشت.

استعلام متراژ، در این قسمت هم باید از شهرداری مربوطه استعلام بگیرید که در محدوده مورد نظر براثر تراکم تعیین شده شما مجاز به ساخت چه متراژی از زمین هستید. متراژ می تواند بین 30 درصد تا 50 درصد زمین مورد نظر باشد.

دریافت جواز ساخت، ویلا سازی در شمال هم مثل هر ساخت و ساز دیگری نیاز به مراحل اداری و دریافت مجوزهای خاصی دارد. شما برای دریافت جواز ساخت باید نقشه زمین را به شهرداری منطقه تحویل بدهید.

  • طراحی ویلای مورد نظر

یکی از ویژگی های خوب ساخت ویلای شخصی در شمال این است که شما امکان پیاده سازی طرح های مورد علاقه خودتان را در این ویلا دارید. طراحی هم یک مرحله مهم  است. بهتر است سعی کنید از یک طراح متخصص استفاده کنید تا علاوه بر پیاده سازی ایده های شما، بهترین استفاده را هم از فضای شما ببرد. پس بعد از انتخاب مکان مناسب و استعلام، طراحی  فضا انجام می شود.

  • مرحله ساخت و ساز

حالا که مجوزها را گرفتید، در این مرحله از ساخت ویلا در شمال نوبت به ساخت و ساز اصلی می رسد. در این جا به استخدام مجریان و گارگران ماهر با توجه به اصول فنی و مهندسی ساخت نیاز دارید. مراحل ساخت و سازهم خب متنوع است. بطور خلاصه با چند مرحله  مهم از ساخت و ساز ویلای شخصی در شمال آشنا شوید:

  1. گودبرداری
  2. پی ریزی
  3. آرماتوربندی
  4. بتن ریزی پی
  5. تیرچه بلوک سقف
  6. دیوارچینی
  7. ساخت سقف
  8. سفیدکاری
  9. تاسیسات آب و برق و گاز
  10. نازک کاری و نما و..

 

  • مرحله تزیینات داخلی و خارجی

آخرین کارهای باقی مانده از ساخت ویلا در شمال مربوط به قسمت تزیینات داخلی و خارجی، محوطه سازی انجام روف گاردن دکوراسیون داخلی نصب آشپزخانه سرویس های بهداشتی و غیره است. حالا با توجه به بودجه و سلیقه شما کارها و طرح ها ی متنوعی را می شود اجرا کرد. این مرحله از ویلا سازی یکی از مزیت های داشتن ویلای شخصی در شمال است. جایی که شما امکان دارید به طراحی مورد علاقه و ساخت نهایی ویلای رویایی خودتان بپردازید. البته بهتر است که در این قسمت هم از یک متخصص محوطه سازی و یک طراحی داخلی استفاده کند.

  • تحویل نهایی

تحویل نهایی ویلا در شمال

در پایان مراحل ساخت ویلای شخصی در شمال باید از مجریان درخواست تحویل ویلا کنید. حالا پس از انجام بررسی های لازم کلید را تحویل بگیرید و مراحل ساخت  خانه ویلا یی شما به پایان رسیده . از آن جاییکه معمولا ویلا محل سکونت دائمی افراد نیست در این مرحله برای حفظ امنیت ویلا، لوازم الکترونیک و اثاثیه آن، ضروری است که از یک دزدگیر اماکن خوب استفاده کنید و خیال خودتان را راحت کنید.

 

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟