روش‌های جلوگیری از سرقت پراید | اینصب
x
X

روش‌های جلوگیری از سرقت پراید

پراید یک خودروی چند صد میلیونی است و برای جلوگیری از سرقت آن باید تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفت. آمار سرقت خودرو در کشور نشان می‌دهد که یک سارق نه چندان حرفه‌ای برای دزدیدن یک خودرو، کار چندان سختی ندارد و حداکثر این کار را در دو دقیقه انجام می‌دهد. اما چاره چیست؟ دست روی دست بگذاریم تا سارق پراید ما را به سرقت ببرد؟ قطعا پاسخ ما خیر است. برای جلوگیری از سرقت پراید، راه‌ و روش‌های بسیار زیادی مانند خرید ردیاب خودرو، دزدگیر ماشین و … وجود دارد که در این مقاله از اینصب قصد داریم تا به‌طور کامل در خصوص آن‌ها صحبت کنیم.

بهترین روش برای جلوگیری از سرقت پراید

پراید به واسطه مصرف کم بنزین، هزینه پایین تعمیرات و قیمت مناسب، یکی از محبوب‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران بوده و هست. در کنار تمامی مزایای ذکر شده می‌توان به ضعف بسیار زیاد سیستم امنیتی این خودرو در برابر سرقت اشاره کرد. پس اگر مالک خودروی پراید هستید، باید خودتان دست به کار شوید و به سراغ روش‌هایی برای افزایش امنیت آن بروید. برای جلوگیری از سرقت پراید روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه به‌طور کامل به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. بنابراین با ما همراه باشید.

جلوگیری از سرقت پراید با نصب ردیاب

ردیاب یک وسیله افزایش امنیت خودرو است که در سال‌های اخیر به خوبی کارایی خود را به همگان نشان داده است. ردیاب به شما این امکان را می‌دهد که هر لحظه از موقعیت مکانی خودروی خود آگاه شوید، به این ترتیب خیال شما از امن بودن جای خودرو تا حدود بسیار زیادی راحت خواهد شد. مهم‌ترین مزایای ردیاب در جلوگیری از سرقت پراید عبارتند از:

  1. ردیاب خودرو به شما اجازه می‌دهد که خودروی خود را از راه دور خاموش کنید.
  2. با کمک ردیاب شما می‌توانید درب‌های خودرو را قفل یا باز کنید.
  3. امکان شنود صدای درون کابین با کمک یک ردیاب برای شما وجود خواهد داشت.
  4. می‌توانید محدوده مجاز حرکتی و سرعتی برای خودروی خود تعریف کنید.
  5. حتی اگر سارقی موفق به سرقت پراید شما شود، با وجود یک ردیاب شما می‌توانید از موقعیت خودروی خود بعد از سرقت مطلع شوید و آن را به راحتی پیدا کنید.

روش های جلوگیری از سرقت پراید

جلوگیری از سرقت پراید با نصب دزدگیر

استفاده از دزدگیر یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از سرقت پراید است. بسیاری از افراد معتقدند که دزدگیر تاثیری در روند دزدیده شدن خودروی آن‌ها ندارد. با احترام به این افراد ما کاملا با عقیده آن‌ها مخالف هستیم. مگر می‌شود که یک وسیله کارایی نداشته باشد اما مردم نزدیک به یک قرن از آن استفاده کنند؟ باور کنید که چنین چیزی امکان ندارد. در سال‌های اخیر دزدگیرهای ساده جای خود را به دزدگیرهای بسیار پیشرفته و کارآمد تصویری داده‌اند. این دزدگیرها نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند و با امکاناتی نظیر ریموت تصویری، سنسور آلتراسونیک، سنسور شوک، سیستم ضد سرقت، پاور ویندوز، قفل کودک، قفل اتوماتیک و … به بهترین شکل ممکن از پراید شما در برابر سرقت محافظت می‌کنند.

قفل فرمان برای جلوگیری از دزدی پراید

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که قفل فرمان فقط برای دعوا و درگیری است و تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از سرقت ندارد. این یک باور اشتباه است، چرا که اولین و مهم‌ترین کاربرد قفل فرمان، جلوگیری از سرقت خودرو است. گذشته از شوخی، اگر قفل فرمان شما از متریال با کیفیت مانند فولاد و روکش فوم صنعتی ساخته و به قفلی ایمن مجهز شده باشد، به خوبی می‌تواند از پراید شما در برابر دزدیده شدن محافظت کند. قفل فرمان در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند که قفل فرمان عصایی از کارایی و دوام بیشتری نسبت به سایر قفل فرمان‌ها برخوردار است.

قفل پدال برای جلوگیری از دزدی پراید

این نوع قفل نیز مانند قفل فرمان اگر از متریال باکیفیت ساخته شده باشد، می‌تواند در جلوگیری از سرقت خودرو موثر باشد. قفل پدال بر روی پدال‌های پراید نصب می‌شود و دسترسی به آن برای سارق بسیار سخت است. این دسترسی سخت و دشوار شانس باز کردن سریع قفل پدال را از سارق می‌گیرد و احتمال سرقت پراید نیز کاهش پیدا می‌کند.

راه های افزایش امنیت خودروی پراید

سایر نکات افزایش امنیت و جلوگیری از دزدی پراید

در بالا با بهترین تجهیزات جلوگیری از سرقت پراید آشنا شدید، اما برای جلوگیری از سرقت یک وسیله نقلیه تنها استفاده از ابزارهای امنیتی کافی نیست. شما به عنوان مالک خودرو باید به نکات بسیار زیادی توجه کنید تا احتمال سرقت پراید را به صفر برسانید.

  1. یکی از جدیدترین روش‌های سرقت پراید، گذاشتن چک پول زیر برف پاک کن سمت شاگرد است. راننده زمانی‌که متوجه پول قرار گرفته در زیر برف پاک کن می‌شود، برای برداشتن آن از خودرو پیاده می‌شود. در همین حین سارق پشت رول می‌نشیند و خودروی روشن را به سرقت می‌برد.
  2. اگر دیدید دستمال یا هر وسیله دیگری روی دستگیره خودروی شما قرار دارد، هرگز به آن دست نزنید چراکه مسموم است. سعی کنید که با یک وسیله دستمال را بردارید و به سرعت محل را ترک کنید.
  3. فیوز استارت را بردارید. به این ترتیب خودروی شما غیر قابل سرقت می‌شود.
  4. به هیچ عنوان خودروی خود را در مکان‌هایی که رفت و آمد در آن کم است پارک نکنید.
  5. برای جلوگیری از سرقت پراید بهتر است آن را زیر دوربین مداربسته پارک کنید.
  6. هرگز موبایل، لب تاب، کیف پول و سایر وسایل گران قیمت خود را در خودرو جای نگذارید.
  7. پاور ویندوز یک وسیله است که باز بودن شیشه‌ها را بررسی می‌کند و در صورت نیاز آن‌ها را می‌بندد. اگر شخص حواس پرتی هستید و فراموش می‌کنید که شیشه‌های خود را به‌طور کامل بالا ببرید، این وسیله عصای دست شما خواهد بود.
  8. به هیچ غریبه‌ای برای نشستن پشت رول خودروی خود اعتماد نکنید.
  9. اگر قصد دارید تا خودروی خود را برای مدت طولانی پارک کنید. بهتر است آن را در یک پارکینگ امن پارک کنید یا هر از چند گاهی به خودروی خود سر بزنید.
سخن پایانی

در این مقاله ما به‌طور کامل تمامی روش‌های جلوگیری از سرقت پراید را به شما معرفی کردیم. ما امیدواریم که با رعایت نکاتی که در بالا گفتیم و با استفاده از تجهیزات ایمنی معرفی شده در این مقاله، هرگز سارقی موفق به دزدیدن خودروی شما نشود. اما سوالی که پیش می‌اید این است که از میان قفل فرمان، قفل پدال، دزدگیر یا ردیاب؟ کدام بهتر است؟ واقعیت این است که برای به حداکثر رساندن ایمنی پراید در برابر سارقان، استفاده از ردیاب خودرو و دزدگیر تصویری توسط کارشناسان اینصب توصیه می‌شود. پکیج ضد سرقت استیلاک شامل سه آیتم جذاب دزدگیر استیلاک LF861 single، ردیاب خودرو استیلاک GT06 و چشمی آلتراسونیک NS یک پکیج با قیمت بسیار مناسب است که خودروی پراید شما را کاملا ضد سرقت خواهد کرد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟