3 روش تشخیص رنگ خودرو دست دوم | اینصب
x
X

تشخیص رنگ خودرو دست دوم

وقتی به این فکر می کنیم که بخش قابل توجهی از سرمایه های ما صرف خرید خودرو می شود و این خودرو برای ما یک کالای سرمایه ای محسوب می شود، اهمیت تشخیص رنگ خودرو دست دوم بیشتر برای ما مشخص می شود. بخاطر این موضوع که رنگ خودرو دست دوم بصورت مستقیم روی قیمت خودرو چه در هنگام خرید و چه برای فروش تاثیر گذار است، به همین دلیل هم با وجود اینکه تشخیص رنگ خودرو دست دوم اصلا کار ساده ای نیست و نیاز به کارشناسی رنگ خودرو، افراد متخصص و ابزار و روش های خاصی دارد اما برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

وقتی رنگ فابریک خودرو یعنی رنگی که در کارت ماشین ذکر شده به دلایل مختلفی مثل تصادف، آفتاب خوردگی و … دچار آسیب می شود دو تا راه حل وجود دارد. مالکان، آسیب های کوچک و جزئی را عموما به همان شکل نگه می دارند و در موقع فروش هم این آسیب ها به راحتی قابل تشخیص هستند. اما برای آسیب های جدی تر از رنگ مجدد خودرو استفاده می شود، حالا مشکل زمانی پیش می آید که این رنگ خودرو دست دوم را در حین فروش از خریدار پنهان می کنند تا ضرر مالی را به دوش خریدار بگذارند.

توصیه می شود همانقدر که به امنیت خودروی خود اهمیت می دهید و برای محافظت از آن از بهترین ابزارها مثل ردیاب خودرو استفاده می کنید،  با همان دقت و وسواس هم در هنگام خرید خودرو، مراقب رنگ شدگی خودرو دست دوم باشید. اگر متوجه رنگ شدگی خودرو نشوید هم خودرو دست دومتان را گرانتر از قیمت واقعی خریدید و هم در هنگام فروش باید با قیمت خیلی پایین تری آن را بفروشید و حسابی ضرر می کنید.

تشخیص رنگ خودرو دست دوم

3 روش برای تشخیص رنگ شدگی خودرو

چرا این همه به کارشناسی رنگ خودرو در خرید و فروش اتومبیل های دست دوم تاکید می شود؟ آیا واقعا تشخیص رنگ خودرو دست دوم تا این اندازه مهم است؟ چطور از سلامت رنگ خودرو دست دوم مطمئن شویم؟ طبق آمار بیش از 70 درصد خودرو های دست دوم حداقل یک ایراد بدنه یا یک ایراد فنی دارند. این در حالی است که بیشتر این ایرادات برای افراد غیر متخصص، غیر قابل تشخیص است. در مورد رنگ خودرو دست دوم باید بدانید که گاهی یک رنگ شدگی به ظاهر ساده می تواند ناشی از خسارات و تصادفات سنگین باشد. به علاوه همه این ایرادات فاکتورهای تاثیر گذار در بخش قیمت گذاری خودرو هستند. این رنگ شدگی ممکن است در هر قسمتی از خودرو باشد درب ها، کاپوت های عقب و جلو، صندوق عقب و یا گلگیرها. از سه روش تشخیص رنگ ماشین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روش تشخیص رنگ چشمی،بدون کمک ابزار
  • ابزار های تشخیص رنگ مغناطیسی
  • ابزار تشخیص رنگ دیجیتال

رنگ شدگی سقف و ستون خودرو و شاسی از یک اهمیت ویژه ای برخوردار است و میزان افت قیمت بیشتری هم دارد. مشکل وقتی شروع می شود که خیلی از دلال های خودرو فروشندگان و مالکان سعی می کنند این ایرادات به چشم شما قابل تشخیص نباشد. پس برای خرید خودرو مرحله بررسی رنگ خودرو را خیلی جدی بگیرید. اولین روش موجود خیلی ساده و قدیمی اما سخت و نامطمئن است.

بدون کمک ابزار، رنگ خودرو دست دوم رو تشخیص بده

قبل اینکه صاف کاری و نقاشی خودرو با این مهارت امروزی انجام شود. راه های ساده تری برای تشخیص رنگ خودرو  وجود داشته و جالب است که این روش ها کافی بوده. اگر دقت زیادی دارید و صاف کار و نقاش خودرو هم خیلی متبحر نبوده. به صورت چشمی دنبال نشانه هایی از رنگ شدگی بگردید. کار ساده ای نیست. اما با دقت دنبال نشانه هایی از تفاوت رنگی بگردید و حتما این کار را در نور طبیعی و ملایم روز انجام بدهید نه نورهای نمایشگاهی یا آفتاب شدید. یکی از روش های خوب عکاسی از ماشین با فاصله و توسط یک دوربین با کیفیت است.

شما باید دنبال نشانه هایی از سیر و روشنی رنگ بدنه یا گلگیرها باشید و مقایسه عکس ها ممکن است در تشخیص اختلاف رنگ به شما کمک کند. کاپوت را بالا بزنید داخل صندوق عقب و درها، لبه ها و زیر لاستیک ها را چک کنید و به دنبال نشانه هایی از پاشیدگی رنگ یا استفاده از چسب های فومی بگردید. همچنین رنگ بی کیفیت با حالت هایی از پوست پرتقالی حباب هوا یا گردو غبار و اشیاء ریز در رنگ قابل تشخیص است. پوسته پوسته شدن رنگ انعکاس موج دار رنگ بدنه وقتی با زاویه آن را بررسی می کنید هم می تواند در تشخیص چشمی رنگ خودرو به شما کمک کند. دور ماشین بچرخید و روی سطح ماشین دست بکشید.

هر حالت از ناصافی زبری و نایکنواختی را پیدا کنید. اما واقعیت این است که در بیشتر موارد روش های پیشرفته صاف کاری و نقاشی و افراد متبحر نشانه ای برای شما باقی نمی گذارند. پس به بررسی های چشمی بسنده نکنید و از ابزار تخصصی استفاده کنید. در کل دو نوع ابزار برای تشخیص رنگ خودرو دست دوم وجود دارد.

تشخیص رنگ شدگی خودرو

2 روش دقیق تر برای تشخص رنگ ماشین دست دوم

همانطور که پیشتر هم گفتیم اگر به دنبال روش های دقیق و مطمئن تشخیص رنگ خودرو دست دوم هستید. باید به سراغ یکی از این روش بروید. خصوصا روش تشخیص رنگ خودرو با استفاده از ابزار تشخیص رنگ دیجیتال که مدرن تر، ساده تر، قابل اطمینان تر است. ابزار تشخیص رنگ خودرو مغناطیسی از یک ابزاری شبیه خط کش آهن ربایی و یک فنر تشکیل شده. طرز کار و استفاده از این قلم به این صورت است . قلم را روی بدنه خودرو حرکت دهید و به نیروی مغناطیسی و عدد روی قلم توجه کنید. وقتی ضخامت رنگ کم باشد یعنی رنگ فابریک خودرو است. نیروی مغناطیسی بیشترو درجه روی قلم کمتر است. درصورتیکه در قسمت های رنگ شده و ضخیم این نیرو کمتر است و درجه روی قلم عدد بیشتری را نشان می دهد.

روش دوم استفاده از دستگاه های دیجیتالی تشخیص رنگ خودرو است. این ابزارها به نسبت جدیدتر، ساده تر البته قابل اعتمادتر هستند. روش این ابزار سنجش ضخامت رنگ خودرو است. این دستگاه قابلیت تشخیص و اندازه گیری ضخامت لایه های رنگ را با دقت میکرون دارد و از امواج الکترومغناطیسی یا فراصوت استفاده می کند. پس فراموش نکنید اگر به دنبال یک روش دقیق و قابل اعتماد برای تشخیص رنگ خودرو دست دوم هستید این بهترین روش است.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟