8 نکته کلیدی راهنمای خرید هدلایت خودرو | اینصب
x
X

8 نکته کلیدی راهنمای خرید هدلایت خودرو

یکی از بخش‌های اصلی خودرو، چراغ‌های جلوی آن است. هدلایت‌ها به شما کمک می‌کنند تا رانندگی ایمن‌تری داشته باشید. تصور کنید که در یک شب بارانی که چشم چشم را نمی‌بیند، می‌خواهید از یک شهر به شهر دیگری سفر کنید. بدون وجود هدلایت، دید خوب و واضحی از جاده نخواهید داشت و احتمال برخورد شما با سایر خودروهای موجود در مسیر بیشتر خواهد بود. خرید یک هدلایت خودروی خوب کار سختی است چرا که شما باید موارد زیادی را در هنگام خرید در نظر بگیرید. با توجه به این مسائل، در این مقاله قصد داریم تا در خصوص راهنمای خرید هدلایت خودرو صحبت کنیم. این مقاله را می‌توانید به عنوان یک مرجع و راهنمای خرید هدلایت خودرو در نظر بگیرد.

راهنمای خرید هدلایت خودرو

هدلایت یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که شما می‌توانید برای خودروی خود تهیه کنید. هدلایت‌ها در سال‌های اخیر به خوبی توانسته‌اند تا جای لامپ‌های زنونی و هالوژنی را در بازار بگیرند. از جمله مهم‌ترین دلایل محبوبیت و تقاضای بالا برای خرید هدلایت خودرو، می‌توان به قیمت مناسب‌تر، طول عمر بالاتر، توان مصرفی پایین‌تر، نوردهی بهتر و … اشاره کرد. تقاضای زیاد برای خرید هدلایت خودرو باعث شده است تا شرکت‌های زیادی به تولید این محصول پرکاربرد روی آورند. این تنوع در تعداد تولیدکننده‌ها و همچنین وجود مدل‌های مختلف هدلایت خودرو در بازار سبب شده است تا خرید هدلایت برای بسیاری از افراد کار سخت و گیج کننده‌ای باشد، به همین منظور راهنمای خرید هدلایت امری ضروری است. راهنمای خرید هدلایت خوب می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید هدلایت خودرو اشاره شده است.

نکات خرید هدلایت خودرو

نوع هدلایت اولین نکته در راهنمای خرید هدلایت خودرو

اولین و شاید مهم‌ترین فاکتوری که شما باید در هنگام خرید هدلایت خودرو به آن توجه داشته باشید، نوع هدلایت است. در بازار انواع هدلایت‌های مختلفی وجود داد که شما با اعمال سلیقه و سایر نیازهای خود، می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. این نکته را فراموش نکنید که برخی از خودروها دارای ساختار جداگانه برای چراغ‌های نور بالا یا نور پایین خود دارند. در چنین خودروهایی باید دو عدد هدلایت، یکی برای نور پایین و یکی هم برای نور بالا خریداری کنید.

برخی دیگر از خودروها وجود دارند که از یک نوع هدلایت هم برای نور پایین و هم برای نور بالا استفاده می‌کنند. این نوع چراغ در یک محفظه قرار می‌گیرند، در چنین مواردی باید یک هدلایت با دو کنتاکت نور پایین و نور بالا خریداری کنید.

دومین نکته: تعداد جهت ‌های پخش نور

دومین نکته که در راهنمای خرید هدلایت خودرو به آن خواهیم پرداخت، تعداد جهت‌های پخش نور هدلایت است. در هنگام خرید هدلایت، شما با مدل‌های دو یا چهار طرفه مواجه خواهید شد. همان‌طور که انتظار می‌رود، مدل‌های چهار طرفه نور بیشتری دارند اما آیا گزینه بهتری برای خرید نیز هستند؟ در واقع متمرکز شدن نور هدلایت تا حدود زیادی به کاسه چراغ بستگی دارد. کاسه چراغ خودروهای داخلی قادر نیست تا نور خروجی از هدلایت چهار طرفه را به خوبی متمرکز کند. به همین دلیل بهتر است به سراغ هدلایت‌های دوطرفه برای خرید بروید.

سومین نکته در راهنمای خرید هدلایت خودرو: میزان و قدرت روشنایی

سومین مورد در راهنمای خرید هدلایت خودرو، میزان و قدرت روشنایی هدلایت است. رانندگان هدلایت‌ها را خریداری می‌کنند تا از شر نور کم چراغ جلوهای قدیمی راحت شوند. هر چقدر میزان روشنایی هدلایت خودرو بیشتر باشد، رانندگی در شب نیز برای شما راحتر خواهد بود. برای اطلاع از میزان روشنایی هدلایت به “توان یا وات” لامپ توجه کنید. هر چه میزان وات لامپ بیشتر باشد، روشنایی ساطع شده از هدلایت نیز بیشتر خواهد بود. البته بهتر است به سراغ هدلایت‌هایی بروید که با سیستم برقی شما همخوانی دارند. اگر سیستم برق شما توانایی تامین نیاز هدلایت را نداشته باشد، سیم کشی خودروی شما یا ECU آن با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

راهنمای خرید هدلایت

چهارمین مورد: فن‌دار یا غیر فن‌دار بودن هدلایت

هدلایت‌ها در هنگام استفاده و نوردهی از خود، گرما تولید می‌کنند، این گرمای تولید شده باعث بالا رفتن دمای هدلایت خواهد شد. چنانچه حرارت هدلایت کنترل نشود، امکان آسیب زدن به لامپ هدلایت و خودروی شما بیشتر خواهد شد. معمولا شرکت‌های سازنده برای مهار این گرما، فن‌های کوچکی تعبیه و در بخش پشتی هدلایت قرار می‌دهند. به شما توصیه می‌کنیم که اگر مدت زمان زیادی را در شب رانندگی می‌کنید، حتما به سراغ نمونه‌های بروید که فن دارند. مهار حرارت هدلایت از مهم‌ترین موضوعات در راهنمای خرید هدلایت است، پس در هنگام خرید دقت کنید.

پنجمین نکته در راهنمای خرید هدلایت: تناسب هدلایت با کاسه چراغ

موضوع دیگری که در راهنمای خرید هدلایت به آن‌ خواهیم پرداخت، تناسب هدلایت با کاسه چراغ خودرو است. همان‌طور که در بالا اشاره شد، کاسه چراغ خودرو اهمیت بسیار زیادی در هدایت نور دارد. علاوه بر هدایت نور، کاسه خودرو باید توانایی تحمل گرمای تولید شده توسط هدلایت را داشته باشد. اگر کاسه چراغ شما از جنس بی‌کیفیت و پلاستیکی باشد، به راحتی تحت تاثیر دمای هدلایت تغییر شکل می‌دهد. در برخی از مواقع که هدلایت گرمای بسیار زیادی تولید کرده است، کاسه پلاستیکی آتش گرفته است و باعث آسیب رساندن به ماشین می‌شود. اگر قصد استفاده از هدلایت‌هایی با وات بالا را دارید و کیفیت کاسه چراغ شما هم پایین است، تا قبل از بروز اتفاقات ناخوشایند، آن را با یک نمونه کاسه چراغ که دارای حرارت‌گیر است، عوض کنید.

ششمین نکته خرید هدلایت خودرو: رنگ نور لامپ هدلایت

یکی از مهم‌ترین نکات خرید هدلایت خودرو، رنگ نور آن است. هدلایت‌ها در رنگ‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. از محبوب‌ترین رنگ‌های هدلایت می‌توان به سفید (مایل به یخی) و زرد اشاره کرد. انتخاب رنگ، یک موضوع کاملا سلیقه‌ای است و ما نمی‌توانیم برای شما تصمیم بگیریم. اما به یاد داشته باشید که رنگ سفید بر بینایی سایر راننده‌ها تاثیر منفی می‌گذارد، پس بهتر است از رنگ زرد برای هدلایت خودروی خود استفاده کنید.

هفتمین نکته در راهنمای خرید هدلایت: سازگاری هدلایت با خودرو

یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در هنگام خرید هدلایت خودرو، عدم سازگاری هدلایت با ماشین است. هدلایت‌های خودرو در پایه‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. پایه‌های هدلایت بسته به جایگاهی که از هدلایت استفاده می‌شود و همچنین نوع خودرو، می‌تواند متفاوت باشد. قبل از خرید هدلایت بهتر است پایه مناسب برای خودروی خود را تعیین کنید. برای تعیین پایه مناسب ماشین، نگاهی به مقاله “بررسی انواع پایه های هدلایت خودرو بر اساس نوع خودرو” بیاندازید.

راهنمای جامع خرید لامپ هدلایت ماشین

آخرین نکته: قیمت هدلایت خودرو

قیمت در خرید هر محصولی تعیین کننده است، هدلایت که جای خود را دارد. تنوع قیمتی لامپ هدلایت در بازار بسیار زیاد است. برای اینکه دچار سردرگمی نشوید به شما توصیه می‌کنیم که حتما از قبل بودجه مشخصی برای خرید آن در نظر بگیرد تا بتوانید بهترین گزینه متناسب با بودجه خود را انتخاب کنید.

در هنگام خرید هدلایت خودرو بهتر است تا کمی سر کیسه را شل کنید و به سراغ برندهای معتبر و باکیفیت بروید چرا که نمونه‌های بی‌کیفیت معمولا زود خراب می‌شوند و احتمال اینکه به سیستم برقی خودروی شما آسیب بزنند نیز وجود دارد. البته از گارانتی هدلایت نیز غافل نشوید. امکان دارد که چند روز بعد از نصب، هدلایت شما به هر دلیلی آسیب ببیند یا به سیستم برقی خودروی شما خسارت بزند. وجود گارانتی و خدمات پس از فروش در چنین مواقعی به کمک شما خواهد آمد و مشکل به‌وجود آمده را با کمترین خسارات جبران می‌کند.

سخن پایانی:

هدلایت یکی از بهترین و کاربردی‌ترین لوازم جانبی برای هر خودرو به شمار می‌آید. تنوع بسیار زیاد هدلایت‌های موجود در بازار سبب شده است تا نیاز به راهنمای خرید هدلایت یک امر الزامی و مهم باشد. در این مقاله سعی کردیم به شما مهم‌ترین نکات در هنگام خرید هدلایت خودرو را گوشزد کنیم تا شما بتوانید به راحتی یک هدلایت خوب و مناسب برای خود خریداری کنید. فروشگاه‌های حضوری و آنلاین بسیار زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها خریداری کنید. یکی از بهترین فروشگاه‌ها در این زمینه، فروشگاه اینترنتی اینصب است.

اینصب برای خرید راحت‌تر شما، مجموعه‌ای از بهترین هدلایت‌های خودرو از برندهای برتر را در لیست فروش محصولات خود جای داده است. کارشناسان اینصب و نماینده‌های فروش آن، آمادگی این را دارند که در ساعات اداری به شما مشاوره و راهنمای خرید هدلایت رایگان ارائه دهند. این فروشگاه اینترنتی، محصولات خود را به شهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد و .. ارسال می‌کند. البته برای ساکنان تهران امکان نصب نیز قرار داده‌اند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟