بررسی دلایل ارور ضبط ماشین و راه های رفع آن | اینصب
x
X

بررسی دلایل ارور ضبط ماشین و راه های رفع آن

گوش‌دادن به موسیقی در حین رانندگی یک عادت خوب است که تجربه رانندگی را بهبود می‌دهد. به ‌شرطی‌که استفاده از قطعات بی‌کیفیت، نصب اشتباه ضبط ماشین یا عدم‌ هماهنگی بخش‌های مختلف، شما را با دردسرهایی مانند خرابی سیستم، قطع مکرر صدا، پخش بی‌کیفیت و خطاهای مختلف مواجه نکند. دلایل ارور ضبط ماشین متنوع است و اغلب یک دغدغه بزرگ برای رانندگان است. ما تصمیم گرفتیم در این مقاله، به بررسی رایج‌ترین مشکلات و خطاهایی که ممکن است در سیستم پخش خودرو با آن‌ها مواجه شوید، بپردازیم. در ادامه راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکلات را با هم بررسی می‌کنیم. این پست به شما کمک می‌کند، عیب‌یابی و حل مشکلات سیستم ضبط خودروی خود را به خوبی انجام دهید.

معرفی رایج ‌ترین مشکلات و دلایل ارور ضبط ماشین

وقتی ضبط ماشین را راه‌اندازی می‌کنید، ممکن است با برخی خطاها مواجه شوید که برای شما آزاردهنده است. در این بخش، به بررسی مشکلات و خطاهای رایج در سیستم ضبط ماشین می‌پردازیم. با شناخت این خطاها، شما می‌توانید بهترین راه‌حل‌ها را برای دلایل ارور ضبط ماشین پیدا کنید و  صدایی بی‌نقص و لذت‌بخش را در خودروی خود تجربه کنید. معمولا، اگر از یک ضبط ماشین با کیفیت استفاده کنید، کمتر با این مشکلات روبرو می‌شوید، به همین دلیل توصیه می‌کنیم در انتخاب ضبط ماشین و نصب درست آن دقت کنید.

دلایل ارور ضبط ماشین

ضبط ماشین شما از کار می‌ افتد و دیگر روشن نمی‌ شود؟

اگر ضبط ماشین شما ناگهان از کار افتاده و روشن نمی‌شود، صدا یا نمایشگر سیستم پخش شما با هم خاموش و روشن می‌شوند، رادیو روشن نمی‌شود یا قطع می‌شود و در دست‌انداز‌ها به مشکل می‌خورد، این قسمت دلایل ارور ضبط ماشین برای شماست.

برای درست کارکردن ضبط ماشین باید منبع تامین‌کننده قدرت، درست کارکند و نیرو را بی‌وقفه تولید کند. سیم‌کشی و فیوز هم باید درست کارکنند و جریان را بی‌وقفه منتقل کنند. اگر هرکدام از این موارد مشکل داشته باشد، منبع قدرت درست کار نکند، سیم‌کشی دچار قطعی یا شکستگی باشد، سیم‌پیچ یا فیوز بسوزد یا بپرد و یا اتصال زمین سیستم شما، درست انجام نشده باشد، ضبط ماشین از کار می‌افتد و دیگر روشن نمی‌شود.

سیستم قطع و وصل می‌شود و یا با عبور از دست‌اندازها ناگهان روشن می‌شود. در این موارد، سلامت پاور را چک کنید. از یک مولتی‌متر کمک بگیرید و سلامت فیوز و اتصالات زمین (Eart  ) را هم چک کنید. در مرحله آخر سیم‌کشی را تست کنید. دقت کنید، همه چیز درست باشد و رابط‌ها قطع نشده‌ باشند.

مطالعه کنید: نحوه ریست کردن تنظیمات ضبط ماشین

دلایل ارور ضبط ماشین و قطعی صدای سیستم

اگر صدای ضبط ماشین شما ناگهان قطع می‌شود و طول می‌کشد تا دوباره صدا داشته باشید، این قسمت از دلایل ارور ضبط ماشین بدرد شما می‌خورد. برای این مشکل دو امکان وجود دارد؛ اولی قطعی سیم اسپیکر است و دومی داغ‌شدن آمپلی‌فایر است. اگر محل نصب آمپلی‌فایر طوری باشد که جریان مناسب هوا را نداشته باشد، با این مشکل روبرو می‌شوید. آمپلی‌فایر بی‌کیفیت و گوش‌دادن طولانی مدت به موسیقی با صدای بلند هم این مشکل را به وجود خواهد آورد. برای این مشکل، سیم‌های اسپیکر را بررسی کنید و از داغ‌شدن آمپلی‌فایر جلوگیری کنید.

علت ارور ضبط ماشین

وقتی استارت می‌ زنید ضبط ماشین خاموش می‌ شود؟

 اگر در هنگام استارت‌زدن، ضبط ماشین خاموش می‌شود، یا ضبط ماشین روشن می‌شود اما صدا پخش نمی‌شود و اگر ضبط ماشین روشن است و موقع رانندگی خاموش می‌شود، دلایل مختلفی ممکن است باعث به‌وجود‌آمدن این مشکلات در سیستم پخش شما باشند. ممکن است نیاز داشته باشید به تعمیرکارمراجعه کنید، اما قبل از آن این موارد را چک کنید. یکی از دلایل ارور ضبط ماشین در چنین حالتی ممکن است به خاطر سیم‌کشی باشد.

بنابراین سیم‌کشی ضبط ماشین را چک کنید و به دنبال قطعی، شکستکی و ایرادات این بخش بگردید. منظور از سیم‌کشی، اتصالات پشت ضبط و سیم‌کشی داخل درب ماشین است. آمپلی‌فایرها و اتصالات آن‌ها را چک کنید تا دچار اشکال یا قطعی نشده باشند. اگر به همراه مشکل صدا، مشکل قطعی مانیتور ضبط را هم دارید، باید به سراغ چک‌کردن برق ماشین بروید، احتمال اینکه برق سیستم ضبط و پخش شما تامین نمی‌شود، زیاد است.

دلایل ارور ضبط ماشین و پخش صداهای ناخواسته در ضبط

اگر ضبط ماشین را روشن کردید و با صداهای عجیب و غریبی مثل صدای ممتد آلترناتور، یا صدای ضربان مانندی مواجه شدید، یا اگر در سیستم پخش و ضبط ماشین با مشکل نویز یا صدای تق تق مواجه هستید، ممکن است مشکل از اتصالات با باتری باشد. به عبارتی برای حل مشکل صداهای ناخواسته در سیستم پخش ماشین، عملکرد درست سیستم شارژ و ارتباط اجزای سیستم صوتی با باتری ماشین را چک کنید. کار شما تمام نشده است. اتصالات آلترناتور، اتصالات زمین و تقویت کننده‌های سیگنال را هم چک کنید.

صدای نویز عموما مربوط به لوازم جانبی است. این مشکل معمولا با اضافه‌کردن یک خازن کوچک از نوع دوقطبی، بین سیم برق این لوازم و زمین حل می‌شود. صدای تلق و تلوقی که به صورت ممتد است و با خاموش و روشن ‌شدن یا عوض‌کردن موج رادیو از بین نمی‌رود، احتیاج دارد که به یک تعمیرکار ماهر مراجعه نشان داده شود.

راه های رفع ارور ضبط ماشین

ضبط ماشینی که تازه نصب کرده‌اید، قطع و وصل می‌شود؟

قبل از هر چیز، امیدواریم برای نصب ضبط ماشین از یک نصاب حرفه‌ای استفاده کرده باشید. مشکل سیستم‌های ضبط و پخشی که به تازگی  نصب شده‌اند، اما، قطع و وصل می‌شوند، معمولا به خاطر حالت حفاظت یونیت مرکزی است. اگر در سیستم شما قدرتی که نوسان‌ساز تولید می‌کند، بیش از حد توان آمپلی‌فایر باشد هم با این مشکل روبرو می‌شوید. اگر باتری ماشین شما توان پشتیبانی سیستم صوتی با ولتاژ ثابت را نداشته باشد هم مشکل قطع و وصلی سیستم پخش و ضبط خودرو را خواهید داشت.

برای حل مشکل، ابتدا وضعیت پاور را چک کنید. برای این‌کار از ولت‌متر کمک بگیرید و ولتاژ دستگاه را بررسی نمایید. اگر ولت‌متر عددی غیر از 12 را نشان می‌دهد، احتمال سوختن فیوز وجود دارد و نیاز به تعویض قطعه دارید. مراقب باشید که اتمام آب باتری ماشین هم می‌تواند عملکرد صحیح را مختل کند. همیشه قبل از تعویض قطعه، آب باتری را هم چک کنید.

مطالعه کنید: راهنمای دکمه های ضبط ماشین

با مشکل روشن نشدن ضبط ماشین بعد از تعویض باتری مواجه هستید؟

اگر به تازگی باتری خودرو را تعویض کرده‌اید یا ماشین را باتری به باتری کرده‌اید و حالا با مشکل روشن‌نشدن ضبط ماشین روبرو شده‌اید، دلایل ارور ضبط ماشین در این مواقع را در این قسمت بخوانید. دلیل روشن نشدن سیستم پخش ماشین بعد از باتری به باتری شدن، معمولا سوختن فیوز است. با روشی که قبلا گفتیم، فیوز را چک کنید. در این مرحله و قبل از تعویض فیوز، چک‌کردن آب باتری را هم فراموش نکنید.

سخن آخر

همان‌طور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، وجود یک ضبط در ماشین برای سرگرمی و لذت بردن از مسیر، لازم و ضروری است. بدون شک پیش آمده که ضبط ماشین به دلایل مختلفی، دچار قطعی شده و اوقات شما و سایر همراهان را تلخ کرده است. دلایل ارور ضبط ماشین می‌تواند از پاور، سیم‌کشی و … باشد که در این مقاله به طور کامل به آن اشاره کردیم. برای برطرف کردن مشکل، قبل از آن‌که به یک تعمیرکار مراجعه کنید، بهتر است موارد بالا را چک کنید تا از پرداخت هزینه‌های اضافه خودداری شود.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟