معرفی دستگاه ثبت ورود و خروج | اینصب
x
X

معرفی انواع دستگاه ثبت ورود و خروج

معرفی دستگاه ثبت ورود و خروج

دستگاه ثبت ورود و خروج مناسب برای بهره وری سازمان ها می باشد. امروزه هر کسب و کاری برای نظارت بر ورود و خروج، غیبت، مرخصی ساعتی و کسری ساعات کار پرسنل خود به یک دستگاه ثبت ورود و خروج احتیاج دارد. تا قبل از دستگاه های ورود و خروج پیشرفته امروزی، نظارت بر حضور و غیاب پرسنل بصورت دستی و یا ارائه کارت بوده. اشکال روش های قبلی دقیق نبودن و وقت گیر بودن پروسه  محاسبه حقوق و دستمزد ها با بررسی این آمار بود و از طرفی هر خطایی که در محاسبه  ساعات کار پرسنل انجام می گرفته مستقیما بر محاسبه دستمزد ها تاثیر گذار بوده.

انواع دستگاه ثبت ورود و خروج

دستگاه های کنترل تردد فعلی با بهره گیری از یک اتوماسیون ثبت تردد پرسنل پیشرفته، به راحتی ساعات کارکرد، تاخیر، غیبت، اضافه کار و .. را محاسبه می کنند. روش جدید بسیار دقیق است و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.  فایده بزرگ آن دقت و سرعت و سهولت محاسبه حقوق و دستمزد کار کنان است. دقیقا چیزی که برای هر کسب و کار امروزی چه کسب و کارهای کوچک و یا سازمان های بزرگ ضروری است.

دستگاه حضور و غیاب قیمت زیادی ندارند، اما در عوض مزایای زیادی خصوصا برای مدیریت مالی و منابع انسانی سازمان ها دارد. با استفاده از یک دستگاه ثبت ورود و خروج پروسه نظارت بر حضور و غیاب کارکنان، و روند وقت گیر محاسبه حقوق و دستمزدها را در سازمان خود کوتاه کنید. تا فرصت بیشتری برای پرداختن به امور مهم تر داشته باشید. این مقاله راهنما ای برای معرفی انواع دستگاه ثبت ورود و خروج است. دستگاه های حضور و غیاب عملیات ثبت ورود و خروج کارکنان را از سه طریق انجام می دهند.

دستگاه ثبت ورود و خروج کارتی و رمزی

شاید ساده ترین نوع  از دستگاه کنترل تردد، دستگاه کارتی است که دقت و سرعت عمل خوبی دارد. دستگاه های حضور و غیاب از فناوری (RFID) استفاده می کنند. اشکال این سیستم این است که امکان کارت زدن توسط فردی غیر از شخص موردنظر وجود دارد. دستگاه های کارتی برای سازمان های کوچکتر مناسب تر هستند.

دستگاه ثبت تردد رمزی از طریق تعریف و اختصاص یک رمز شخصی برای پرسنل کار می کند. در این مدل دستگاه حضور و غیاب هم مانند مدل کارتی امکان تقلب وجود دارد.

ثبت ورود و خروج با تشخیص اثر انگشت

این دستگاه با استفاده از سیستم بیومتریک اثر انگشت کار می کند. یکی از محبوب ترین مدل ها در بین دستگاه های حضور و غیاب است که معمولا امکان ثبت چند اثر انگشت برای مواقع ضروری وجود دارد. بهترین روش معرفی یک انگشت از هر دست می باشد.

برای ثبت اثرانگشت دقت کنید تمام انگشت و در حالت کاملا تمیز، بر روی اسکنر قرار بگیرد.

ثبت ورود و خروج با تشخیص چهره

استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، یکی از بهترین روش های ثبت تردد پرسنل  و بطور کلی بهترین روش احراز هویت است. خیلی ساده چهره شما در مقابل دوربین اسکنر قرار می گیرد و تردد شما ثبت می شود. همچنین این دستگاه دقت عمل و سرعت بسیار بالایی دارد.

دستگاه ثبت ورود و خروج با روش ترکیبی

دستگاه های ترکیبی یا چند عاملی از همه ی روش های اثر انگشت تشخیص چهره و آی دی کارت پشتیبانی می کنند و مدل پیشرفته تر دستگاه های ثبت ورود و خروج هستند.

علاوه بر دستگاه های ثبت تردد، به یک نرم افزار ثبت تردد احتیاج دارید. نرم افزار ثبت تردد محاسبه حقوق و دستمزد، ارائه فیش دقیق حقوقی، گزارش های سالانه، میزان کارکرد پرسنل  و…را بصورت گزارش های دقیق ارائه می دهند. اطلاعات ارسال شده از دستگاه ثبت ورو و خروج توسط نرم افزار در بانک اطلاعاتی ذخیره می شود. به یاد داشته باشید که در واقع هیچ کدام از نرم افزارهای حضور و غیاب پرسنل بدون هم کارایی ندارند.

دستگاه ثبت ورود و خروج اثر انگشتی

معرفی 4 مدل از بهترین دستگاه های ثبت ورود و خروج

یکی از بهترین برندها برای خرید دستگاه و نرم افزار حضور و غیاب برند فراتکنو است. فراتکنو دو نرم افزار حقوق و دستمزد و حضور و غیاب را برای شیفت های ثابت و اداری بصورت رایگان ارائه می دهد.

  • دستگاه ثبت ورود و خروج فراتکنو مدل F400

این دستگاه از هر سه مدل تشخیص اثر انگشت، کارتی و رمزی پشتیبانی می کند. دارای ظرفیت تردد 100هزار است. مناسب مراکز اداری و فروشگاهی است. دقت و سرعت تشخیص بالا از ویژگی های این دستگاه است. اگر بخواهید قابلیت های بیشتری از این دستگاه را بدانید: امکان تعریف 10 اثر انگشت. ظرفیت تعریف 3000 اثرانگشت و 10 هزار تعریف کارت  RFID دارد. علاوه بر پورت شبکه قابلیت انتقال داده ها از طریق پورت USB  را هم دارد. اما قابلیت تشخیص چهره را ندارد.

  • دستگاه ثبت ورود و خروج  فرا تکنو مدل F70

یکی از بهترین دستگاه های حضور و غیاب با قابلیت تشخیص اثر انگشت فراتکنو. یک دستگاه با قیمت مناسب و بسیار پرطرفدار. مثل همه ی مدل های فراتکنو به همراه این مدل هم نرم افزار های حقوق و دستمزد و حضور و غیاب رایگان ارائه می شود. یک انتخاب عالی برای علاقمندان به مدل های اثر انگشتی است. ظرفیت تعریف 1000 اثر انگشت و 1000 کارت را دارد. دقت عمل بالا و سرعت کمتر از یک ثانیه از ویژگی های بسیار خوب این دستگاه است.

  • دستگاه ثبت ورود و خروج فراتکنو مدل 17LX

یکی دیگر از دستگاه های خوب برند فراتکنو مدل LX17 است. این دستگاه از دو روش اثر انگشت و رمز عبور پشتیبانی می کند. دارای ظرفیت ثبت اثر انگشتی معادل 500 است و 50 هزار ظرفیت تردد دارد. دارای سخنگوی فارسی است. همراه این دستگاه نرم افزار حضور و غیاب و حقوق دستمزد به صورت رایگان ارائه می شود. قابلیت تعریف کارت و تشخیص چهره را ندارد.

  • دستگاه ثبت ورود و خروج فرا تکنو مدل NF50

یکی از دستگاه های کنترل تردد از برند شناخته شده ی فراتکنو است. قابلیت تشخیص چهره، کارتRFID و تعریف رمز عبور را دارد. امکان ثبت 200 هزار تردد را دارد. با رسیدن به مرز 200 هزار احتیاج به ارتقاء حافظه دستگاه دارید. درباره قابلیت های بیشتر دستگاه ثبت حضور و غیاب مدل NF50 باید به این موارد اشاره کنم. قابلیت تعریف چهره تا ظرفیت 300 و همینطور قابلیت تعریف کارت آن هم تا ظرفیت 300 کارت است . دقت عمل بالا و زمان شناسایی کمتر از نیم ثانیه از مشخصات خوب دستگاه NF50 است. یک دستگاه با امکانات خوب و قیمت مقرون به صرفه می باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟