معرفی خوش فروش ترین خودرو های چینی | اینصب
x
X

خوش فروش ترین خودرو چینی

خودرو چینی از دهه هشتاد کم کم جای خود را در بازار خودرو باز کرد. هر چند که در ابتدا از لحاظ کیفیت انتقادات زیادی به خودرو چینی وارد بود، اما به مرور این تولیدات مسیر پیشرفت را طی کردند. بطوری که امروز خودرو چینی علاقه مندان و طرفداران خاص خود را دارد و جایگاه خود را در بازار جهانی و بازار ایران پیدا کرده است. حالا سوال اینجاس که خوش فروش ترین خودرو چینی در بازار ایران کدام است؟

پرطرفدارترین خودرو های چینی در ایران

بد نیست قبل از اینکه پر فروش ترین و خوش فروش ترین خودروهای چینی را با هم بررسی کنیم، ببینیم اصلا چرا خودرو چینی در بازار ایران تا این اندازه محبوب و پرفروش شده است!!

5 دلیل کلی برای استقبال از خودرو چینی در بازار ایران وجود دارد و ویژگی هایی که اغلب در خودروهای داخلی نمی بینیم:

  1. طراحی جذاب و به روز بدنه
  2. کابین آرگونومیک با طراحی مناسب
  3. امکانات رفاهی و آپشن های متعدد
  4. خدمات پس از فروش قابل توجه
  5. رونق بازار خرید و فروش خودرو چینی

همچنین یک ویژگی خوب خودرو چینی البته در بعضی از برندهای چینی همکاری با برندهای اروپایی و خوش نام است.

حالا که پیشرفت خودرو های داخلی خیلی کند است و برندهای مطرح دنیا هم اجازه ورود به بازار داخلی را ندارند خودرو های چینی روز به روز محبوب تر می شوند، باید گفت افزایش قیمت خودرو چینی هم بیشتر به دلیل همین محبوبیت است و اغلب منطقی نیست. همینجا توصیه می کنم اگر خودرو چینی می خرید آن هم با این قیمت های بالا، استفاده و نصب یک دزدگیر ماشین با کیفیت را فراموش نکنید. شما که دوست ندارید این سرمایه را در یک چشم به هم زدن از دست بدهید؟

آیا خوش فروش ترین و پرفروش ترین خودرو چینی را می شناسید؟ براساس آخرین آمار انجمن خودرو های سواری چین CPCA خورو چینی سدان با اختلاف کمی پرفروش ترین خودرو چینی بوده است. اما اگر یک لیست از پرطرفدارترین تولیدکنندگان خودرو چینی را بخواهید، بی وای دی، فاو، چانگان، JAC، دانگ فنگ و فاو تویوتا به ترتیب پرطرفدارترین و پرفروش ترین هستند. اما در بازار ایران شاید با این دقت نشود پرفروش ترین خودرو چینی را نام برد. پس این لیست کوچک از پرفروش ترین خودروهای چینی را بدون ترتیب خواهیم داشت.

  • چری(Chery)

چری خوش فروش ترین خودرو چینی

یکی از پرطرفدارترین برندهای خودرو چینی در ایران بی شک چری است. از بین خودرو های چری؛ چری تیگو 8 پرو، چری تیگو 7 و چری آریزو 6 محبوب ترین های بازار ایران هستند. این روزها هر وقت صحبت از خرید و فروش خودرو چینی باشد پای یکی از تولیدات چری در میان است. از بین خودرو های چری هم می شود گفت که خوش فروش ترین و پرفروش ترین خودرو چینی چری، تیگو 7 است.

  • هایما(Haima)

هایما

هایما هم یکی دیگر از برندهای موفق چینی در بازار ایران است. این خودرو چینی بیشتر به طراحی ظاهری جذاب معروف است. از بین تولیدات هایما؛ هایما اس7 پلاس، هایما اس 7 و هایما اس 5 در لیست خوش فروش ترین ها قرار می گیرند. در هر صورت همانطور که گفتم هایما در بین خریداران ایرانی حسابی پر طرفدار است، بنابراین می توانید روی خوش فروش بودن آن هم حساب کنید.

  • خودرو های بهمن موتور

دانگ فنگ

بهمن موتور هم همانطور که می دانید با اعمال تغییراتی در خودرو های چینی آن ها را با برند بهمن موتور روانه بازار می کند. خودروهای لوکس بهمن موتور در لیست خوش فروش ترین خودرو چینی از جایگاه خوبی برخوردار هستند. در این بین می شود از بهمن موتور دیگنیتی که تغییر یافته دانگ فانگ آی 5 است و  فیلدیتی یا همان جتور ایکس 70 به عنوان خوش فروش های خودرو چینی نام برد.

خب همانطور هم که گفتیم این دو خودرو جزو خودروهای لوکس بهمن خودرو هستند و به نسبت از قیمت بالاتری هم برخوردار هستند.

  • جک(JAK)

جک

از جک اس 7، جک اس 5 و جک اس 3 هم می شود تحت عنوان خوش فروش ترین خودرو چینی نام برد. جک به نوعی محبوب ترین خودرو های چینی بازار ایران را تولید می کند. یک ویژگی خوب این خودروها که در محبوبیت آن ها تاثیر زیادی داشته قیمت به نسبت مناسب این خودرو چینی به علاوه دسترسی راحت به قطعات و لوازم یدکی آن است. در این بین باید از سری j و به خصوص j5 به عنوان یک خودرو چینی ارزان، پرطرفدار و خوش فروش نام برد.

  • ام وی ام(MVM)

X22 MVM

ام وی ام ها از ارزان ترین، خوش فروش ترین و پرطرفدارترین ها در لیست خودروهای چینی هستند. به هرحال نمی شود این حقیقت را در نظر نگیریم که قیمت همواره در بازار خودرو ایران یک عامل مهم و تاثیر گذار بوده و هست. خودرو های چینی را از لحاظ رنج قیمت عموما می شود بالاتر از خودرو های داخلی و کمتر از برندهای کره ای و اروپایی به حساب آورد. حالا با این تعریف باید گفت که ام وی ام ایکس 33 اس، ام وی ام ایکس 2 پرو و همچنین ام وی ام ایکس 22 اتوماتیک و ایکس 22 دستی از خوش فروش ترین و ارزان ترین ها در لیست بهترین خودرو چینی بازار هستند. البته مشابه این تعریف را هم می شود برای خودرو چینی لیفان در نظر گرفت.

  • خودرو های شاسی بلند چینی

اگر به دنبال شاسی بلندهای خوش فروش و پرطرفدار در بازار داخلی هستید، این لیست برای شماست:

  1. خودروهای کی ام سی
  2. تیگو7
  3. تیگو  پرو
  4. دیگنیتی
  5. فیدلیتی
  6. جک اس5
  7. هاوال اچ2
  8. لاماری ایما
  9. هایما اس7

شاسی بلندهای چینی کلا در بازار خودرو ایران جزء پرفروش ترین و خوش فروش ترین های لیست خودرو چینی هستند. بخصوص وقتی با این قیمت در مقایسه با شاسی بلندهای تویوتا و هیوندا و… قرار بگیرند. بنابراین این لیست را در بازار ایران نمی شود خیلی دقیق و مشخص به یک مورد خوش فروش خودرو چینی محدود کرد. اما با یک دسته بندی کوچک به خودرو های شاسی بلند و غیر شاسی بلند یا تولیدکنندگان مختلف خودرو چینی موجود در بازار ایران، می توانید به راحتی خودروهای خوش فروش چینی را پیدا کنید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟