آشنایی با نکات کلیدی قبل از خرید درب ضدسرقت | اینصب
x
X

آشنایی با نکات کلیدی قبل از خرید درب ضدسرقت

تا چندی پیش هرجا صحبت از امنیت خانه بود، به دزدگیر اماکن اشاره می شد. اما امروزه خرید درب ضدسرقت یک اقدام کاربردی و پیشگیرانه است که زیاد به آن توصیه می شود. به همبن دلیل من قصد دارم پیش از پرداختن به آشنایی با نکات کلیدی قبل از خرید درب ضد سرقت به اهمیت نصب این درب ها برای منازل اشاره کنم. چرا همه جا توصیه می شود که از درب های ایمن و ضد سرقت استفاده کنید؟

یکی از مهم ترین راه های ورود سارقان به هر منزلی از طریق درب ورودی است. استفاده از درهای ضد سرقت امنیت منزل شما را بالا می برد و از دسترسی آسان سارقان به داخل جلوگیری می کند. خرید درب ضد سرقت دغدغه های شما را در مورد سرقت اشیاء گرانبها، تجهیزات الکترونیک و… کاهش می دهد. اگر به زیبایی و طراحی دکوراسیون داخلی منزل اهمیت می دهید حتما می دانید که این درها طراحی های مدرن تر و زیبا تری به نسبت مدل های قدیمی دارند و آن ها را راحت تر می توانید با دکوراسیون مورد علاقه خود هماهنگ کنید. استفاده از این درها یک اقدام جدی در بالا بردن امنیت خانه است و باعث کاهش هزینه های بیمه منازل شما می شود.

خرید درب ضد سرقت علاوه بر همه این موارد در کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از هدر رفت آن و کاهش هزینه ها که یکی از مباحث مهم این روزهاست بسیار موثر است .

نکاتی که باید برای خرید درب ضدسرقت رعایت کنید

قبل از خرید درب ضدسرقت خیلی مهم است که با ساختار این درها آشنا باشید. این درها از چرخ های کوچک و محکم قسمت پایینی در گرفته تا میله های ضخیم و مقاوم اطراف و قفل های پیچیده را شامل می شوند. به طور کلی درب های ضد سرقت شامل چند لایه از جنس های مختلف مثل فلز، پلاستیک، شیشه و چوب هستند که باهم ترکیب شده اند و در مجموع ضخامت، استحکام و کیفیت ایده آل تری را نسبت به درهای عادی به وجود آوردند. به علاوه این درها دارای سیستم قفل الکترونیکی هستند که به وسیله کارت، کد عبور یا اثر انگشت کار می کنند. این مدل قفل ها به صورت خودکار و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته بیومتریک و رمزنگاری کار می کنند و امنیت بیشتری را برای خانه ها فراهم می کنند.

خرید درب ضدسرقت

پس در خرید درب ضد سرقت حتما به اجزاء تشکیل دهنده این درب ها حسابی دقت کنید. این اجزاء شامل اسکلت درب، روکش استفاده شده در درب های ضد سرقت، عایق بکار رفته در فاصله دولایه روکش و ساختار فلزی داخل درب ضد سرقت، جنس و کیفیت قفل که یکی از مهم ترین اجزاء درب های ضد سرقت است و لولاها می شود. مثلا در مورد لولاها باید دقت کنید که اولا مخفی باشند و به راحتی در دسترس نباشند و ثانیا از لحاظ کیفیت و تعداد، توانایی حمل وزن درب را داشته باشند. اما نکاتی که باید برای خرید درب ضد سرقت بدانید و بررسی کنید به همین چند نکته خلاصه نمی شود.

برای خرید درب ضد سرقت چقدر بودجه دارید؟ بهترین انتخاب در این محدوده ی قیمتی کدام مدل ها هستند؟ بهترین درب ضد سرقت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • کیفیت مواد در ساخت درب

خب مشخص است که در خرید درب ضدسرقت قبل از هرچیز باید کیفیت متریال سازنده رو در نظر بگیرید. هرچقدر که مواد سازنده از کیفیت بالاتری برخوردار باشند بیشتر در برابر حملات سارقان و موارد جانبی مقام هستند. برای آشنایی بیشتر شما با متریال سازنده درب های ضد سرقت به مهم ترین این مواد اشاره می کنیم.

فولاد: خب یکی از محبوب ترین مواد سازنده این درب ها فولاد است. دلیل این محبوبیت مقاومت بالا در برابر ضربه خوردگی و زنگ زدگی است. همچنین فولاد بخاطر مقاومت بالایی که دارد به راحتی رویه های مختلفی مانند PVC و چوب را ساپورت می کند.

آلومینیوم: ویژگی این فلز به سبک بودن و مقاومت دربرابر خوردگی و زنگ زدگی است. به علاوه درب های ساخته شده با آلومینیوم راحت تر نصب می شوند و در هنگام نصب به راحتی قابل تنظیم هستند.

چوب: یکی از حساس ترین متریال هایی که باید در هنگام خرید درب ضدسرقت به آن دقت کنید چوب است. این متریال باید حسابی با دقت انتخاب شود. چوب باکیفیت، علاوه بر اینکه متریال مناسبی برای درب های ضد سرقت است از لحاظ ظاهری هم زیبایی خاصی دارد.

شیشه: شیشه به دلیل وزن کم، مقامت بالا دربرابر ضربه و شکست و قابلیت عبور نور و روشنایی در درهای ضد سرقت استفاده می شود. کیفیت این متریال هم از اهمیت ویژه ای در خرید درب ضد سرقت برخوردار است.

  • نقش ضخامت در انتخاب درب

در خرید درب ضدسرقت یکی از نکات مهم ضخامت این درهاست. ضخامت درب ضد سرقت بستگی به نوع و مدل آن دارد و با واژه پانل یا لایه توصیف می شود. بطور مثال درب ضد سرقت با پانل دولایه فلزی دارای ضخامت 40 میلی متر است. پس به همراه مواردی مانند جنس، نوع قفل، کیفیت قاب و.. ضخامت را از یاد نبرید.

  • اهمیت وزن درب ضد سرقت

فراموش نکنید که در خرید درب ضدسرقت وزن به عنوان یکی از معیارهای مهم در بررسی کیفیت محسوب می شود. اهمیت وزن درب ضد سرقت به این علت است که نقش زیادی در کیفیت و عملکرد این درب ها دارد. وزن به معنای قدرت و استحکام است. درب های ضد سرقت با وزن بالا به دلیل داشتن لایه هایی از جنس فولاد و جعبه های ضد حریق بسیار قوی و مقاوم هستند. به خصوص در برابر سرقت. بنابراین از بررسی این مورد هم غافل نشوید.

  • اهمیت قفل در درب ضد سرقت

اهمیت قفل در درب ضد سرقت

اهمیت قفل ضد سرقت در خرید درب ضد سرقت را فراموش نکنید. قفل درب ضد سرقت باید مثل متریال در و روکش ها مقاوم و ایمن باشد. این درها باید حداقل دارای دو سیستم  قفلی باشند که درست کار کنند. به این صورت که یک سیستم قفلی برای قفل کردن در از طریق دسته ی درونی و یکی برای باز کردن درب از طریق کلید خارجی است. همینطور انواع قفل های الکترونیک و هوشمند هم برای درب های ضد سرقت مورد استفاده قرار می گیرند تا امکانات بیشتری برای حفاظت و ایمنی داشته باشند. این قفل ها درجلوگیری از سرقت خیلی تاثیر گذارند.

همچنین نکاتی مانند طراحی و رنگ این درب ها، اندازه و نصب درست آن ها هم در خرید درب ضدسرقت تاثیرگذارند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟