نکاتی در مورد شرایط خرید خودرو اقساطی | اینصب
x
X

شرایط خرید خودرو اقساطی

اگر به دنبال خرید خودرو آن هم به صورت اقساطی هستید، قبل از هرچیز این مقاله را تا انتها دنبال کنید. قرار است شرایط خرید خودرو اقساطی و نکات لازم را به زبان ساده و کامل دراین مقاله بخوانید. شما برای خرید اقساطی خودرو همیشه باید به دنبال بهترین شرایط باشید. اما این شرایط خوب به چه معناست و منظور از آن چیست؟ خب بطور مثال یکی از این شرایط تعیین اقساط و تعداد آن با نزدیکترین شرایط نسبت به توان مالی شماست. در اینصورت هر کس با توان خود می تواند از اقساط کوتاه یا بلند مدت استفاده کند.

خرید خودرو اقساطی

همه چیز در رابطه با خرید خودرو اقساطی

اگر دوست دارید ماشین بخرید اما بودجه شما کافی نیست، یک راه، استفاده از طرح های خرید خودرو اقساطی است که توسط شرکت های مختلف ارائه می شود. خرید خودرو اقساطی شرایط پیچیده، مدارک خاص یا مراحل عجیب و غریبی ندارد. اما نکاتی هست که باید به آن دقت کنید تا خدای نکرده کلاه سرتان نرود.

  • برای خرید خودرو اقساطی، بودجه و شرایط پرداختتان را تعیین کنید

خب مشخص است که گام اول برای خرید خودرو اقساطی تعیین بودجه و شرایط شماست. لازم است قبل از هر اقدامی بطور دقیق مشخص کنید که چقدر بودجه دارید و چقدر قرار است هزینه کنید. توان مالی شما برای پیش پرداخت و باز پرداخت اقساط چقدر است.

وقتی این محدوده ها را مشخص کنید راحت تر می توانید بفهمید چه خودروهایی در خرید اقساطی برای شما مناسب تر هستند. یا کدام مدل ها را باید کنار بگذارید. همچنین مشخص می شود که شما برای خرید خودرو نیاز به اقساط کوتاه مدت دارید یا اقساط بلند مدت برای شما مناسب تر است. حالا راحت تر می توانید مراحل بعدی خرید اقساطی خودرو را طی کنید.

  • انجام بررسی های لازم و انتخاب خودرو مورد نظر

در این مرحله لیست قیمت فروش اقساطی ایران خودرو و قیمت های فروش اقساطی سایپا را بررسی کنید. تا براساس رنج قیمتی که در مرحله قبلی تعیین کردید، مشخص شود کدام خودروها را برای خرید اقساطی می توانید انتخاب کنید. وب سایت هایی هستند که برای بررسی قیمت ها می توانید از آن ها کمک بگیرید. پیشنهاد می کنم در همین جا یک لیست از ماشین هایی که در نظر دارید، تهیه کنید تا حسابی روی هرکدام وقت بگذارید و بررسی های لازم را برای بهترین انتخاب انجام دهید. از ویژگی های فنی گرفته تا مصرف سوخت و ایمنی.

حتی بهتر است با متخصصین خودرو و تعمیرکارهای با تجربه هم مشورتی انجام بدهید. شاید از نظر ایمنی خودروهای داخلی فرق چندانی نمی کنند و بالاخره مجبورید با دزدگیر ماشین و سایر تکنولوژی های ضد سرقت امنیت آن ها را بالا ببرید. اما از نظر فنی ماجرا فرق می کند و بهتر است حسابی تحقیق کنید. تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • انتخاب شرکت مناسب برای خرید خودرو اقساطی

شرکت مناسب برای خرید خودرو اقساطی

آخرین و مهم ترین مرحله در خرید خودرو اقساطی، انتخاب شرکت مناسب است. باید از بین شرکت ها و موسسه هایی که آپشن خرید و فروش خودرو اقساطی را دارند یکی را انتخاب کنید و در این انتخاب فریب تبلیغات خوش آب و رنگ را نخورید. اما به کدام موسسات نباید اعتماد کنید؟ فراموش نکنید که افراد سودجو و متقلب در بازار فروش اقساطی خودرو کم نیستند. شرکت هایی که مجوز رسمی بانک مرکزی را ندارند و اغلب با مبالغ بسیار ناچیز و به صورت مسئولیت محدود ثبت شده اند.

اما خب در مقابل شرکت ها و موسساتی هم هستند که امتحان خودشان را پس دادند و سابقه ی خوبی دارند. اعتبار شرکت مسئله بسیار مهمی است. خصوصا زمانی که پای قرارداد خرید خودرو اقساطی با موعد تحویل غیر فوری در میان باشد. شرکت هایی که اعتبار و سابقه خوبی ندارند که از خدشه دار شدن آن بترسند، به راحتی هر بلایی بر سر مشتریان خود می آورند.  اما برای کسی که تجربه خرید اقساطی خودرو را از قبل ندارد انتخاب درست شرکت، ممکن است دشوار باشد. شما از روی چه ملاک هایی شرکت معتبر و مناسب خود را انتخاب می کنید؟ برای اینکه بتوانید شرکت مناسب را انتخاب کنید به چه مواردی دقت می کنید؟ اگرهنوز پاسخ دقیقی برای این سوال ها ندارید شرکتی را انتخاب کنید که این سه ویژگی را داشته باشد.

1-زمانبندی اقساط منعطف

خب برای انتخاب یک شرکت یا موسسه در پروسه خرید به زمانبندی اقساط دقت کنید. شرکتی را انتخاب کنید که هم امکان اقساط بلند مدت مثلا 12 الی 48ماهه را به شما می دهد وهم اقساط کوتاه مدت را. بسته به شرایط شما و البته در حدود معقول منعطف است. از همه مهمتر میزان و شرایط اقساط را بعدا تغییر نمی دهد. شرکت های معتبر شرایط منعطف و قراردادهای محکم و دقیقی دارند که به مفاد آن پایبند هستند. تا یادم نرفته یادآوری کنم که حواستان به بندهایی از قرارداد که معمولا شرکت ها دوست ندارند شما به آن ها توجه کنید، مثل جریمه های دیرکرد و یا هزینه های خاصی که برای اعطای تسهیلات یا مالیات در نظر گرفته شده هم باشد.

2-فروش اقساطی خودرو بدون ضامن

شرکتی را انتخاب کنید که شمارا درگیر پیدا کردن ضامن معتبر نمی کند. خصوصا که در شرایط فعلی پیدا کردن ضامن اصلا کار ساده ایی نیست. تا جاییکه ممکن است بطور کل شما را از خرید خودرو اقساطی منصرف کند. پس از ابتدا به سراغ شرکت هایی بروید که آپشن فروش اقساطی خودرو بدون ضامن را داشته باشند.

3-انتقال سند به خریدار

خب این خیلی مهم است که سند همان ابتدا به نام خریدار منتقل شود. مراقب باشید در دام شرکت هایی که سند زدن را به بهانه های مختلف عقب می اندازند و از مسئولیت های خود سرباز می زنند نیوفتید. شرکت معتبر برای خرید اقساطی شرکتی است که ماشین را همان ابتدا به نام شما بزند و در رهن بانک در بیاورد.

حالا اگر همه این موارد را به دقت بررسی کردید می توانید روی یک خرید خوب حساب کنید.

خرید خودرو اقساطی

  • مدارک لازم برای خرید اقساطی خودرو

اگر همه مراحل بالا رو در نظر گرفتید در نهایت برای خرید خودرو اقساطی، نیاز به این مدارک دارید. کپی تمام صفحات شناسنامه متقاضی و ضامن البته اگر ضامن لازم دارید. کپی کارت ملی متقاضی و ضامن. چک صیادی. پرینتی از 30 گردش حساب آخر صادر کننده چک، فیش حقوقی یا جواز کسب. گواهی امضاء متقاضی و ضامن و در نهایت تکمیل فرم های مورد نیاز توسط متقاضی.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟