اجزای دزدگیر اماکن | حیاتی ترین اجزای دزدگیر اماکن | فروشگاه اینصب
x
X

حیاتی ترین اجزای دزدگیر اماکن

امروزه تامین امنیت منزل از جمله مهم ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. اصلی ترین اقدامی که به جهت تامین امنیت منزل صورت می گیرد، نصب دزدگیر اماکن می باشد. دزدگیر اماکن سیستمی است که می توان با نصب آن از سرقت منزل جلوگیری کرد. این سیستم متشکل از اجزایی است که به صورت هماهنگ کار می کنند و تمامی آن ها یک هدف را دنبال می کنند. در ادامه به اجزای تشکیل دهنده سیستم دزدگیر اماکن اشاره می کنیم و سپس مهم ترین و حیاتی ترین اجزای دزدگیر اماکن را به شما معرفی می کنیم.

 

اجزای دزدگیر اماکن

همان طور که در بالاتر گفتیم سیستم دزدگیر اماکن متشکل از برخی اجزا می باشد. بدون وجود این اجزا امکان راه اندازی سیستم وجود نخواهد داشت از جمله اجزای دزدگیر اماکن می توان به پنل مرکزی، آژیر، تلفن کننده، سنسور حرکتی، مگنت و … اشاره کرد. مهم ترین و اصلی ترین بخش دزدگیر اماکن، پنل مرکزی می باشد که تمامی فرمان ها از آن صادر می گردد. این دستگاه بدون سایر اجزا کاربردی ندارد. در ادامه به بررسی بیشتر اجزای دزدگیر اماکن می پردازیم.

 

حیاتی ترین اجزای دزدگیر اماکن

عدم وجود برخی اجزا، سیستم دزدگیر اماکن را مختل نمی کند اما سبب افزایش امنیت می گردد. اما برخی از اجزای دزدگیر اماکن دارای اهمیت بالایی هستند و عدم وجود آن ها سبب مختل شدن کار سیستم می گردد. از جمله این اجزا می توان به پنل مرکزی و سنسورها اشاره کرد.

 

دزدگیر اماکن

 

پنل مرکزی دزدگیر اماکن

پنل مرکزی مهم ترین و اساسی ترین بخش دزدگیر اماکن می باشد. تمامی بخش های سیستم به این بخش متصل می شوند و از این دستگاه فرمان می گیرند. انواع مختلفی از پنل مرکزی در بازار عرضه می گردد که دارای قیمت های مختلفی می باشند. برخی از آن ها دارای تلفن کننده سیمکارتی یا خط ثابت هستند که همین موضوع سبب گران قیمت تر بودن آن ها گردیده است. بهتر است پنلی که خریداری می کنید دارای تلفن کننده سیمکارتی باشد.

 

تلفن کننده دزدگیر اماکن

تلفن کننده دزدگیر اماکن دارای دو نوع سیمکارتی و خط ثابت می باشد. شما می توانید چند شماره روی آن تعریف کنید تا در هنگام اعلان سرقت با شماره تلفن ها تماس بگیرد. درصورت قطع بودن خط شهری، عملکرد تلفن کننده خط ثابت غیرفعال می گردد. بهتر است تلفن کننده از نوع سیمکارتی تهیه کنید. البته پیش تر نیز گفته شد که برخی از پنل های مرکزی دارای تلفن کننده می باشند و نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای خرید تلفن کننده نیست.

 

آژیر دزدگیر اماکن

آژیر دزدگیر اماکن از اجزایی است که وظیفه اعلان سرقت را دارد. آژیر و تلفن کننده هردو از اجزای اعلان سرقت می باشند. بهتر است هردوی آن ها نصب گردد. به صدا در آمدن آژیر می تواند باعث ترس و فرار سارقین گردد. تلفن کننده نیز شمارا از سرقت مطلع می سازد. البته در صورت تمایل می توانید به یک مورد از این اجزای اعلان کننده اکتفا کنید.

 

سنسور حرکتی دزدگیر اماکن

سنسور حرکتی یا چشمی وظیفه شناسایی خطر را برعهده دارد. چشمی های حرکتی دارای یک محدوده پوششی می باشند که در زمان فعال بودن دزدگیر، در صورت وارد شدن هر شی یا شخص، آن را خطر شناسایی کرده و به پنل مرکزی سیگنال ارسال می کنند. پنل مرکزی نیز بعد از دریافت سیگنال به تلفن کننده و آژیر فرمان اعلان می فرستند. این سنسور از جمله حیاتی ترین اجزای دزدگیر اماکن می باشد. چراکه بدون وجود آن امکان شناسایی خطر وجود نخواهد داشت. البته انواع مختلفی از سنسورها برای شناسایی خطر در بازار عرضه می گردد که پرفروش ترین آن چشمی حرکتی است.

 

چشمی حرکتی دزدگیر اماکن

 

سنسور مگنت دزدگیر اماکن

مگنت نیز از جمله سنسور های تشخیص خطر می باشد. این سنسور دارای دو قطعه آهنربایی می باشد که یکی از آن ها روی درب و دیگری روی چهارچوب نصب می گردد. با باز شدن درب یعنی فاصله گرفتن این دو قطعه آهنربایی، به پنل مرکزی سیگنال ارسال می گردد و فرمان اعلان از پنل صادر می گردد. سنسور مگنت عموما روی درب ورودی و پنجره نصب می گردد تا راه نفوذ به منزل را سد نماید.

 

سنسور ضربه دزدگیر اماکن

از دیگر سنسورهایی که وظیفه شناسایی خطر را برعهده دارد، سنسور ضربه دزدگیر اماکن می باشد. این سنسور عموما روی دیوار نصب می گردد و در زمان فعال بودن دزدگیر اگر ضربه ای به دیوار زده شود و یا لرزشی صورت گیرد، بلافاصله به پنل مرکزی سیگنال می فرستد. پنل مرکزی با دریافت سیگنال از این سنسور، به اجزای اعلان کننده فرمان اعلان ارسال می کند.

 

سنسور دود دزدگیر اماکن

سنسور دود از جمله اجزای مهم دزدگیر اماکن می باشد. نصب این سنسور می تواند از حوادثی چون آتش سوزی جلوگیری کند. این سنسور عموما روی سقف نصب می گردد و قادر به تشخیص دود می باشد. قبل از شعله ور شدن آتش از طریق این سنسور، متوجه آتش سوزی خواهید شد. این سنسور لازمه ی هر مکانی می باشد اما بیشتر در مکان هایی که احتمال آتش سوزی بالاتر است مورد استفاده قرار می گیرند.

 

باطری دزدگیر اماکن

باطری دزدگیر نیز از جمله اجزای مهم و تاثیر گذار می باشد. درصورت قطع برق، سیستم دزدگیر اماکن از کار خواهد افتاد در صورتی که وجود یک باطری سبب فعال بودن دزدگیر تا چندین ساعت می شود. با قطع برق، دزدگیر اماکن از طریق باطری برق مورد نیاز خود را تامین می کند. لازم است که حتما یک باطری در کنار سایر اجزای دزدگیر تهیه نمایید تا در صورت قطع برق با سیستم با مشکل روبه رو نشود.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟