معرفی بهترین کویرهای ایران برای آفرود سواری | اینصب
x
X

بهترین کویرهای ایران برای آفرود سواری

اگر شما هم از علاقه مندان آفرود و ماجراجویی با طبیعت هستید و حالا اینبار قراره سری به مسیرهای کویری بزنید تبریک می گم. جای خوبی هستید. درسته که امروز قراره بهترین کویرهای ایران برای آفرود سواری رو بهتون معرفی کنم. اما منظور من خود ایران بود. جایی که از هر اقلیم و طبیعتی چندین گزینه متفاوت و عالی رو پیش روی شما گذاشته.

حالا برای علاقه مندان به آفرود در کویر هم چند نقطه بی نظیر و جذاب وجود دارد که حیف است سری به آن ها نزنید. دنبال بهترین کویرهای ایران هستید؟ باید بگم همه ی مسیر هایی که امروز معرفی می کنم به قدری زیبا و مفرح هستند که بهتره  آفرود رو در همه ی آن ها امتحان کنید.

لیست بهترین کویرهای ایران که مناسب آفرود هستند

خوبی آفرود سواری در ایران به این است که تا دلتون بخواد مسیرهای جذاب باحال و چالش برانگیز برای علاقمندان این تفریح یا ورزش ماجراجویانه وجود دارد. حالا امروز همونطور که گفتیم این مقاله رو اختصاص دادیم به علاقمندان بیراهه سواری در مسیر های کویری. قرار است بهترین کویرهای ایران را برای ماجراجویی شما معرفی کنیم. یادتون باشه همونطور که همیشه گفتیم آفرود وقتی لذت بخش و هیجان انگیز است که تکنیک های لازم برای رانندگی در هر اقلیمی رو بلد باشید. به علاوه با تجهیزات کامل ومناسب و با حفظ همه ی نکات ایمنی راهی سفر شوید.

از لوازم خیلی خیلی ضروری برای آفرود مثل جامپ استارتر گرفته تا خوراکی و آب. خلاصه یک آفرود سوار حرفه ای همیشه باید فکر همه جا رو بکنه. قبول ندارین؟ حالا اگر همچنان پر انرژی و علاقمند هستید، بریم به سراغ بهترین کویرهای ایران برای آفرود

  • کویر مصر بی شک یکی از بهترین کویر های ایران

کویر مصر

برای رفتن به کویر تماشایی مصر و آفرود در مسیر های هیجان انگیز و  لذت بردن ازمناظر بی نظیر آن بهترین زمان نیمه دوم سال تا اوایل بهار است. کویر مصر از بهترین کویرهای ایران برای علاقمندان به ورزش مهیج آفرود است. ما هم این کویر زیبا را به شدت به شما پیشنهاد می کنیم. همانطور که حتما می دانید مصر یکی از زیبا ترین مسیرهای کویری ایران و جهان برای آفرود است. اما علاوه  بر زیبایی ، آفرود در کویر دو تا ویژگی خیلی خوب دارد، آسیب کمتری به طبیعت می زند و نیاز به ماشین  و تجهیزات خیلی حرفه ایی ندارد.

برای آفرود سواری در این منطقه شما باید به 55 کیلومتری استان اصفهان و شهرستان خور برسید. از اینجا می توانید آفرود در کویر مصر را آغاز کنید. فراموش نکنید که حتما پیش از آفرود در مناطق کویری تعلیمات لازم برای آفرود در کویر را ببینید. اگر به آفرود سواری علاقه دارید اما اتومبیل مناسب و تجهیزات لازم را ندارید، می توانید از گروه های حرفه ایی که تورهای آفرود و سافاری برگزار می کنند کمک بگیرید. با این گروه ها حتی اگر حرفه ای نیستید می توانید از آفرود لذت ببرید.

  • کویر مرنجاب

آفرود در کویر مرنجاب

به دنبال بهترین کویر های ایران برای آفرود هستید؟ مرنجاب را در برنامه بگذارید. بذارید اول ببینیم کویر مرنجاب دقیقا کجاست. مرنجاب در 53 کیلومتری آران و بیدگل، 62 کیلومتری کاشان و در 720کیلومتری اصفهان است. بهترین زمان آفرود در مرنجاب پاییز و زمستان است . البته تا آخر فروردین هنوز برای آفرود در کویر فرصت دارید. علاوه بر آفرود در میان تپه ها و رمل های شنی روان و زیبای مرنجاب از کاروانسرای مرنجاب دریاچه نمک یا دریاچه سرگردان، کوه منحصر بفرد کلنگ هم در این سفر دیدن کنید.

زیبایی های بی شمار کویر تماشای آسمان پر ستاره آن وقتی با هیجان و جذابیت های این ورزش باحال همراه می شود می تواند یک تجربه به یادماندنی برای هر کسی بسازد. در مرنجاب هم شما امکان پیوستن به گروه های حرفه ای آفرود را دارید که به شما این امکان را می دهد تا خیلی راحت و با هزینه کم و بدون نیاز به اتومبیل مناسب و تجهیزات شخصی از آفرود در کویر زیبا و خاص مرنجاب لذت ببرید. مرنجاب از بهترین کویرهای ایران است که علاقمندان داخلی و خارجی زیادی آن را برای یک آفرود هیجان انگیر انتخاب می کنند.

  • ریگ جن؛ بهترین کویر

ریگ جن یکی از بهترین کویرها

اما لیست بهترین کویرهای ایران برای آفرود را ادامه می دهیم با ریگ جن مشهور و اسرار آمیز. برای رسیدن به کویر ریگ جن از شهرستان نایین و جنوب سمنان شروع کنید. درباره میزان هیجان آفرود در ریگ جن همین بس که از کویر ریگ جن ایران به عنوان اسرار آمیز ترین مناطق کویری جهان یاد می شود. ریگ های روان در ریگ جن مدام مسیر و شکل طبیعی تپه ها و رمل ها را تغییر می دهند. تا شما هر لحظه با یک منظره بی نظیر و جدید روبرو باشید. پس منتظر چی هستید؟ راه بیوفتید. فراموش نکنید ریگ جن علاوه بر اینکه یکی از بهترین کویرهای ایران برای آفرود است یکی از سخت ترین کویرهای ایران هم هست.

حالا اگر معتاد به هیجان و آدرنالین هستید، ریگ جن، باتلاق نمک، تپه های ماسه ای  و آسمان زیبای آن به شدت به شما توصیه می شوند.

  • کاراکاال رو فراموش نکنید

کویر کاراکاال

کاراکال یکی از بهترین کویرهای ایران برای کویر نوردی گشت و گذار و تفریحات بیابانی و از همه مهمتر آفرود است. اگر به دنبال آفرود در یک منطقه کویری کمتر شناخته شده اید کاراکال را در برنامه بگذارید. برای رسیدن به کاراکال باید به یزد و شهر زیبای بافق بروید. کاراکال به دلیل نزدیکی به بافت شهری از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است. اگر یک آفرود سوار حرفه ای نیستید هزینه تجربه آفرود در کاراکال زیبا به همراه گروه های حرفه ای خیلی مقرون به صرفه است. طبیعت زیبای کاراکال نخلستان بی نظیر،غروب زیبا و رصد ستارگان در این منطقه را از دست ندهید.

در ادامه ی بهترین مکان ها برای آفرود

برای تکمیل لیست بهترین کویرهای ایران برای آفرود کویر ابوزید آباد را هم اضافه کنید. برای یک آفرود خاطره انگیز و باحال در ابوزید آباد به کاشان و آران بیدگل بروید. طبیعت زیبا و خاص این منطقه یکی از پرطرفدارترین نقاط کویری ایران بخصوص برای آفرود است. ماشین مناسب و تجهیزات آفرود ندارید؟ اصلا نگران نباشید در این منطقه راننده های حرفه ای زیادی هستند که به شما برای یک تجربه آفرود جذاب کمک کنند. فراموش نکنید که آفرود به هیچ وجه به رانندگان آماتور و تعلیم ندیده توصیه نمی شود.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟