بهترین ضبط ماشین برای سیستم حرفه ای و ویژگی های آن | اینصب
x
X

بهترین ضبط ماشین برای سیستم حرفه ای

امروزه ضبط ماشین از جمله لوازم جانبی های پرفروش خودرو محسوب می شود. چراکه افراد زیادی علاقه مند به گوش دادن موسیقی در حین رانندگی می باشند. از این رو هر شخص بعد از خرید خودرو به فکر خرید یک ضبط خوب نیز می باشد. امروز انواع مختلفی از ضبط خودرو در بازار عرضه می شود و همین موضوع سبب سخت شدن انتخاب شده است. برخی از افراد علاقه مند به خرید ضبط حرفه ای می باشند چراکه قصد دارند یک سیستم خوب و پرقدرت برای خودرو نصب کنند. در ادامه قصد داریم ویژگی های بهترین ضبط ماشین برای سیستم را به شما ارائه دهیم.

توضیحات ضبط ماشین برای سیستم

همان طور که در بالاتر گفتیم، انواع مختلفی از ضبط ماشین در بازار ارائه می گردد. این ضبط ها دارای برند های مختلفی می باشند. از جمله برندهای ضبط خودرو می توان به پایونیر، کنوود، سونی، زنوتیک، استیلاک و … اشاره کرد. البته که قرار دادن برند به عنوان ملاک اصلی انتخاب ضبط، اشتباه است و لازم است در هنگام خرید به برخی ویژگی ها و موارد مهم تر نیز توجه کنید.

ضبط های خودرو از لحاظ سایز به دو دسته 1DIN و 2DIN تقسیم می شوند. سایز ضبط های 1DIN نصف ضبط های 2DIN می باشد و این ضبط ها برای خودروهایی چون پراید، 405، پرشیا، 206 و … مناسب است. لازم است ضبط را متناسب با خودرو انتخاب کنید.

 

بهترین ضبط ماشین

 

ویژگی های بهترین ضبط ماشین برای سیستم

ضبط ماشین حرفه ای دارای امکانات زیادی است. در ادامه می خواهیم به بررسی ویژگی ها و امکانات ضبط خودرو حرفه ای بپردازیم. قبل از خرید ضبط لازم است با این ویژگی ها آشنا شوید تا بتوانید انتخاب درست تری داشته باشید.

پورت های ورودی

اولین موردی که باید در هنگام خرید ضبط ماشین به آن توجه کنید، پورت های ورودی می باشد. یک ضبط حرفه ای حداقل باید دارای پورت های USB، AUX و کارت خوان باشد. چراکه شما بتوانید فلش و یا گوشی همراه خود را به آن متصل کنید. کارت خوان نیز برای اتصال کارت حافظه مورد استفاده قرار می گیرد. توجه کنید که برای خرید یک ضبط معمولی هم این پورت ها دارای اهمیت است و باید به آن ها توجه شود.

خروجی RCA

ضبط ماشین مناسب برای سیستم، ضبط است که دارای خروجی RCA باشد. عموما ضبط دارای یک جفت خروجی RCA و یا دو جفت خروجی RCA می باشند. خروجی RCA امکان متصل کردن آمپلی فایر را به ضبط فراهم می کند. همان طور که می دانید آمپلی فایر تاثیر زیادی در کیفیت صدای خروجی دارد و یکی از مواردی است که برای راه اندازی سیستم حرفه ای حتما باید خریداری شود.

هیت سینک بزرگ

از دیگر ویژگی های یک ضبط خوب، هیت سینک بزرگ می باشد. هرچه هیت سینک بزرگ تر باشد، به ضبط آسیب کمتری وارد می شود و در نتیجه طول عمر آن بیشتر خواهد بود. هیت سینک گرمای تولید شده توسط ضبط را جذب کرده و در فضا پخش می کند.

 

انواع هیت سینک

 

توان خروجی ضبط

توان خروجی ضبط نشان دهنده کیفیت و قدرت صدای خروجی می باشد. هر چه توان خروجی ضبط بیشتر باشد، ضبط قادر به پخش صدای با کیفیت تری می باشد. عموما این عدد بین 50 تا 60 وات می باشد.

آی سی بزرگ

آی سی مداری است که شامل تمامی قطعات و اجزای ضبط می شود و یک مدار را تشکیل می دهد. ضبط هایی که از نوع آی سی بزرگ می باشند دارای کیفیت صدای بهتری هستند و عموما دارای قیمت بالاتری نیز می باشند.

 

آی سی ضبط ماشین

 

قابلیت جدا شدن پنل

قابلیت جدا شدن پنل برای افراد زیادی دارای اهمیت است. بسیاری از صاحبین خودرو ترجیح می دهند بعد از ترک خودرو، پنل ضبط را جدا کرده و با خود ببرند. عموما ضبط ها پنل جدا دارای قیمت بالاتری هستند. قابلیت جدا شدن پنل می تواند از سرقت ضبط جلوگیری کند.

انواع ضبط ماشین مناسب برای سیستم

تا اینجا درمورد ویژگی های ضبط ماشین حرفه ای صحبت کردیم. در ادامه یک مدل ضبط خودرو با ویژگی های که در بالا گفته شد به شما معرفی می کنیم.

ضبط خودرو سونی مدل DSX-A410BT

همانطور که می دانید ضبط های سونی در دنیا حرف اول را می زنند و نیاز به معرفی ندارند بنابر این این مدل ضبط از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید. مهم ترین مزیت این ضبط پنل جدا بودن آن است که باعث محبوبیت ضبط ماشین سونی شده است. این مدل بلوتوثی می باشد و خروجی های دارد که از AUX و USB پشتیبانی می کند.

ضبط ماشین استیلاک مدل 7258

این مدل ضبط ماشین از برند مطرح استیلاک می باشد. برند استیلاک از جمله برند های قدیمی است که در زمینه لوازم جانبی خودرو فعالیت دارد. از جمله محصولات این برند در حال حاضر می توان به دزدگیر ماشین، ردیاب، ریموت نوربالا و ضبط ماشین اشاره کرد. ضبط 7258 استیلاک از نوع پنل جداست و توان خروجی آن 60 وات می باشد. از دیگر ویژگی های این ضبط می توان به 4 خروجی RCA آن جهت اتصال به آمپلی فایر اشاره کرد. 7258 هم چنین دارای هیت سینگ بزرگ و آی سی بزرگ می باشد. از پورت های ورودی این ضبط می توان به پورت USB، AUX و SD اشاره کرد. هم چنین این ضبط دارای قابلیت بلوتوث می باشد.

 

ضبط ماشین استیلاک مدل 7258

 

سخن پایانی

توجه داشته باشید که در این مطلب ما بیشتر قصد داشتیم ویژگی های ضبط های حرفه ای را با شما بررسی کنیم. البته ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که ما در اینجا به بررسی برخی از آن ها پرداختیم. هم چنین مدل های مختلفی ضبط خودرو در بازار عرضه می گردد که ما در اینجا تنها یک مورد از برند استیلاک را معرفی کردیم. لازم است قبل از خرید کمی اطلاعات کسب کنید تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید. شما می توانید جهت مشاوره رایگان برای خریدی بهتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟