برای جلوگیری از دزدی 206 چه اقداماتی انجام دهیم؟ | اینصب
x
X

برای جلوگیری از دزدی 206 چه اقداماتی انجام دهیم؟

یکی از بهترین، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای داخلی ایران، پژو 206 است. این خودرو به واسطه طراحی جمع‌ و جور و منحصربه‌فردی که دارد، مورد توجه تمامی اقشار مختلف جامعه از جمله سارقان قرار می‌گیرد. محبوبیت زیاد خودروی 206، کار نگهداری از آن را بسیار سخت کرده است؛ کافیست تا چند ساعت از ماشین خود غافل شوید و مراقب آن نباشید تا برای همیشه از جلوی چشمتان محو شود. اما برای جلوگیری از دزدی 206 چه اقداماتی باید انجام داد؟ از میان لوازم امنیتی، خرید ردیاب خودرو توصیه می‌شود یا دزدگیر؟ قفل فرمان یا قفل پدال؟ با ما تا انتهای این مقاله از اینصب همراه باشید. ما به شما بهترین روش‌های جلوگیری از دزدی 206 را معرفی خواهیم کرد.

بهترین روش‌های جلوگیری از دزدی 206

در سال‌های اخیر، لوازم افزایش امنیت خودرو پیشرفت بسیار زیادی کرده‌اند اما از آن طرف سارقان نیز بیکار ننشسته‌اند و مدام خود را آپدیت و به‌روزرسانی می‌کنند. به همین دلیل نمی‌توان گفت که با نصب یک وسیله افزایش امنیتی، دیگر سارق قادر به دزدیدن خودروی شما نخواهد بود. در ادامه به برخی از مهم‌ترین اقدامات و روش‌ها برای جلوگیری از دزدی 206 اشاره خواهیم کرد تا خودروی خود را از گزند حرفه‌ای‌ترین سارق‌ها نیز در امان نگه دارید.

روش های جلوگیری از دزدی 206

استفاده از ردیاب برای جلوگیری از دزدی 206

ردیاب‌های خودرو چند سالی است که وارد بازار شده‌اند و در همین مدت زمان کم توانسته‌اند کارآیی بالای خود در حفظ امنیت خودرو را به همگان نشان دهند. بهترین راه برای جلوگیری از دزدی 206 خرید ردیاب خودرو است. ردیاب خودرو یا همان جی پی اس، وسیله‌ای است که به خودروی شما متصل می‌شود و شما به کمک آن می‌توانید از موقعیت مکانی خودرو در هر لحظه مطلع باشید. از جمله مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های ردیاب خودرو عبارتند از:

  1. ردیاب این امکان را به مالک می‌دهد تا از راه دور خودروی خود را خاموش کند.
  2. با استفاده از ردیاب امکان باز و بسته کردن درب‌های خودرو از راه دور وجود دارد.
  3. با دانستن موقعیت لحظه‌ای خودرو حتی اگر سارق موفق به دزدیده شدن 206 شود، پیدا کردن آن کار راحتی برای شما و پلیس خواهد بود.
  4. امکان مشخص کردن محدوده مجاز حرکتی با استفاده از ردیاب وجود دارد.
  5. امکان شنود صدای داخل کابین وجود دارد.

استفاده از دزدگیر خودرو برای جلوگیری از دزدی 206

یکی از مرسوم‌ترین روش‌های جلوگیری از دزدی 206 استفاده از دزدگیر خودرو به ویژه دزدگیر تصویری خودرو پیشرفته است. با وجود اینکه سارقان بسیار حرفه‌ای شده‌اند و امکان از کار انداختن دزدگیر چند میلیونی شما زیر ده ثانیه وجود دارد. اما هنوز هم یک دزدگیر با کیفیت می‌تواند از خودروی شما به خوبی محافظت کند. دزدگیرهای تصویری که در سال‌های اخیر به خوبی در بازار جا افتاده‌اند، نسبت به نمونه ساده دزدگیر، پیشرفت‌های بسیار محسوسی داشته‌اند. با استفاده از ریموت کنترل دزدگیر تصویری شما می‌توانید تمامی اتفاقات مانند باز بودن درب‌های خودرو و باز شدن آن‌ها، برخورد یک جسم خارجی با خودرو، روشن شدن خودرو و .. را متوجه شوید. برخی از دزدگیرهای موجود در بازار دارای سیستم ضد سرقت هستند، این سیستم به شما این امکان را می‌دهد که خودروی خود را تا شعاع مشخصی با ریموت خاموش کنید.

قفل فرمان یک گزینه قدیمی اما کارآمد

قفل فرمان یکی از قدیمی‌ترین وسایل برای افزایش امنیت خودرو است. با نصب یک قفل فرمان خودرو با کیفیت می‌توانید تا حدود بسیار زیادی مانع از دزدی 206 شوید. قفل فرمان‌ها در انواع مختلفی مانند کشویی، رمزی و عصایی تولید می‌شوند. قفل فرمان کشویی نسبت به دو مورد دیگر نصب ساده‌تری دارد و باز کردن آن برای سارق نیز سخت‌تر خواهد بود. باورها نسبت به قفل فرمان این است که این وسیله هیچ خللی در کار سارق ایجاد نمی‌کند و باز کردن یا بریدن آن برای سارق کار چند ثانیه است. اما اگر قفل فرمان شما از جنس فولاد با روکش فوم صنعتی و سیستم قفل آن نیز پیشرفته باشد؛ سارق به هیچ عنوان کار راحتی نخواهد داشت. بنابراین شما به راحتی با این وسیله می‌توانید از دزدی 206 جلوگیری کنید.

بهترین روش جلوگیری از سرقت 206

قفل پدال برای جلوگیری از دزدی 206

قفل پدال یکی دیگر از وسایل امنیتی برای جلوگیری از دزدی 206 است. این وسیله بر روی پدال خودرو نصب می‌شود و تحت هیچ شرایطی اجازه عمل را به پدال‌ها نمی‌دهد. دسترسی به قفل پدال برای سارق مشکل است و معمولا باز کردن آن نیز نسبت به قفل فرمان سخت‌تر است. بیشتر سارقان حوصله درگیری با قفل پدال را ندارند و به محض مشاهده قفل پدال، بیخیال ماشین شده و به سراغ گزینه‌های بعدی می‌روند.

نصب کور کن درب 206

حتما شما هم در فیلم‌هایی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، دیده‌اید که یک سارق به راحتی درب یک 206 را خم کرده و آن را به سرقت می‌برد. برای جلوگیری از دزدی 206 به این روش شما تنها به یک کور کن نیاز دارید. کور کن 206 یک وسیله ساده و ارزان قیمت است که بر روی درب 206 نصب می‌شود و مانع از خم شدن آن توسط سارق می‌شود.

نصب پاور ویندوز

به‌ نظر شما چند درصد از سرقت‌های خودروی 206 به دلیل سهل انگاری راننده در بالا بردن شیشه‌ها بوده است؟ کافی است تا سری به کلانتری‌ها بزنید تا متوجه درصد بالای سرقت 206 به این دلیل شوید. اگر شخص حواس پرتی هستید یا فرزند خردسال دارید، بهتر است حتما پاور ویندوز را تهیه و آن را بر روی خودروی خود نصب کنید. این وسیله به‌صورت اتوماتیک بعد از قفل کردن درب‌ها توسط شما، بسته بودن تمامی شیشه‌ها را چک و در صورت باز بودن آن‌ها را می‌بندد.

سایر نکات امنیتی برای جلوگیری از سرقت خودروی 206

در بالا با برخی از مهم‌ترین وسایل جلوگیری از دزدی 206 آشنا شدید. اما جلوگیری از سرقت تنها مستلزم استفاده از این وسایل نیست. شما به عنوان مالک خودرو باید برخی نکات مهم را نیز رعایت کنید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

راه های افزایش امنیت خودروی 206

  1. تحت هیچ شرایطی خودروی خود را در مکان‌های خلوت پارک نکنید. معمولا سارقان در مکان‌های شلوغ ریسک اقدام به سرقت را نمی‌پذیرند بنابراین ترجیحا در مکان‌های شلوغ خودروی خود را پارک کنید.
  2. اگر قصد دارید تا 206 خود را بیرون پارک کنید، بهتر است آن را در مکان‌هایی پارک کنید که تحت پوشش دوربین مدار بسته قرار بگیرد.
  3. وجود اشیای قیمتی، سارق را برای اقدام به سرقت وسوسه می‌کند. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که هرگز اشیا و وسایل قیمتی خود مانند کیف پول، موبایل و … را درون خودرو و جلوی چشم قرار ندهید.
  4. بعد از اینکه خودرو را ترک کردید، حتما قفل بودن درب‌ها و بالا بودن شیشه‌ها را چک کنید. سالانه سرقت‌های بسیار زیادی به دلیل کم توجهی و حواس پرتی راننده اتفاق می‌افتد.
  5. برخی از بانوان در پارک کردن یا خارج کردن خودروی خود از پارک مشکل دارند (سو تفاهم پیش نیاید، این مشکل را بسیاری از آقایان نیز دارند). در چنین شرایطی دیده شده که خانم‌ها به غریبه‌ها اعتماد می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند که پشت رول خودرو بنشینند. به هیچ عنوان تاکید می‌کنیم که به هیچ عنوان به غریبه‌ها برای اینکار اعتماد نکنید. چرا که در بسیاری از موارد شخص پشت رول نشسته و گازش را می‌گیرد و می‌رود.
  6. گاهی اوقات هدف سارق تنها دزدیدن وسایل جانبی خودروی شماست. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که در کنار مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، از قفل کاپوت (برای جلوگیری از دزدیده شدن باتری و کامپیوتر خودرو)، قفل رینگ و قفل زاپاس استفاده کنید.
سخن پایانی

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص بهترین روش‌های جلوگیری از دزدی 206 صحبت کردیم. اما بهترین روش برای جلوگیری از سرقت این خودرو چیست؟ به نظر بنده که سال‌هاست به عنوان کارشناس سیستم‌های امنیتی خودرو در بازار مشغول فعالیت هستم. نصب همزمان دزدگیر تصویری و ردیاب خودرو می‌تواند به خودروی شما امنیت فوق‌العاده بالایی در برابر سرقت بدهد. اما اگر به دلیل محدودیت بودجه تنها توانایی خرید یکی از این محصولات را دارید به شما توصیه می‌کنیم که ردیاب را انتخاب کنید. چرا که ردیاب هم قبل و هم بعد از سرقت کارآیی دارد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟