بهترین ردیاب و جی پی اس | اینصب
x
X

ردیاب ماشین یا دزدگیر ماشین ؟

شاید برای خیلی از شما این سوال پیش بیاد که ردیاب ماشین بهتر است یا دزدگیر؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی ردیاب و دزدگیر بپردازیم و این دو را با یکدیگر مقایسه کنیم. همچنین به معرفی بهترین ردیاب خودرو و بهترین دزدگیر خودرو نیز خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

تعداد خودروهای سرقتی تنها در چند سال اخیر به طرز حیرت انگیزی بالا رفته و این تعداد همچنان در حال افزایش است. هر کسی که وسیله نقلیه‌ای دارد باید باور کند که خطر سرقت بسیار واقعی است و در هر زمان ممکن است پیش بیاید. ممکن است هنگامی که در محل کار خود هستند، یا زمانی که برای صرف غذا توقف می‌کنند یا هنگامی که در منزل خوابیده‌اند اتفاق بیفتد. البته دزدگیر ماشین وسیله‌ای است که احتمال به سرقت رفتن ماشین را کاهش می‌دهد اما نمی‌توان با اطمینان گفت که با خرید دزدگیر خودرو، احتمال سرقت ماشین صفر می‌شود.

دزدگیر خودرو سال‌های زیادیست که به‌طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. درصورتی‌که اتومبیل شما دور از چشمتان در معرض خطر سرقت قرار بگیرد، این سیستم به شما هشدار خواهد داد. در واقع این وسیله تاثیر زیادی بر دور نگه داشتن سارقان از اتومبیل شما دارد. این یعنی زمانی که چشم سارق به چراغ چشمک‌زن دزدگیر خودرو می‌افتد اغلب از نزدیک شدن به آن ماشین صرف نظر می‌کند. در بسیاری از موارد نیز که سارقان در وهله اول متوجه دزدگیر خوردرو نمی‌شوند، با بلند شدن صدای آژیر پا به فرار می‌گذارند.

 

معایب دزدگیر خودرو

اما دزدگیر خودرو معایبی هم دارد که جا دارد به آن‌ها نیز بپردازیم. برای مثال در بسیاری از مواقع دزدگیرها هشدار بی‌دلیل و اشتباه می‌فرستند. این هشدارها معمولاً زمانی که یک گربه یا توپ کودکان تصادفاً با خودرو شما تماس پیدا می‌کند ارسال می‌شوند. گاهی اوقات هم پیش می‌آید که دزدگیر خودرو دچار اختلال می‌شود و بدون دلیل آژیر می‌کشد و باعث ایجاد مزاحمت و برای ساکنین آن محل می‌گردد. تکرار این مسئله موجب می‌شود صاحب ماشین هنگام شنیدن آژیر به آن بی‌توجه باشد و در هنگام خطر جدی هیچ اقدامی انجام ندهد.

یک ایراد دیگر سیستم دزدگیر خودرو، امکان غیر فعال شدن آن توسط دزد حرفه‌ای است. واقعیت این است که دزدگیرهای خودرو، سیستم چندان پیچیده‌ای ندارند و امکان غیر فعال شدن آن‌ها توسط سارقان ماهر و حرفه‌ای وجود دارد.

 

خرید ردیاب ماشین

 

ردیاب ماشین

ردیاب‌های ماشین دستگاه‌های کوچکی هستند که به صاحبان وسایل نقلیه امکان نظارت و ردیابی خودروهای سواری و باری خود را می‌دهند. ردیاب کوچک ماشین قادر است سرعت حرکت و موقعیت مکانی خودرو را به صورت زنده و لحظه‌ای گزارش دهد و حتی می‌تواند این اطلاعات را در خود ذخیره کند. با استفاده از بعضی مدل‌های این ردیاب‌ها حتی می‌توان هشدارهایی را تنظیم کرد تا هر زمان که راننده سرعت غیر مجاز یا انحراف از مسیر تعیین شده داشت، اتومبیل خاموش شود. ردیاب ماشین از شبکه ماهواره‌ها برای تعیین محل خودرویی که به طور خاص برای آن تنظیم شده است، استفاده می‌کند.

با خرید ردیاب خودرو می‌توانید اتومبیل خود را در مقابل سارقان حرفه‌ای مصون بدارید. ردیاب کوچک ماشین با داشتن سنسورهای پیشرفته و سیستم هشدار و اطلاع‌رسانی سریع، به‌محض آن‌که ماشین شما در معرض سرقت قرار بگیرد شما را مطلع می‌کند. حتی اگر اتومبیل شما سرقت شد هم می‌توانید اطلاعات مفیدی که ردیاب ماشین در اختیار شما قرار می‌دهد را به پلیس گزارش کنید.

مجهز بودن خودرو به این وسیله کاربردی، امکان بازیابی خودروی سرقت شده را بسیار بالا می‌برد.

 

ردیاب آهنربایی

ردیاب آهنربایی خودرو یک نوع ردیاب است که هیچ نیازی به نصب شدن نداشته و کاملاً پرتابل می‌باشد. این دستگاه همچنین به منبع تغذیه و نصب میکروفن هم نیاز ندارد. مزیت مهم ردیاب آهنربایی همین است که بدون نیاز به نصب می‌توانید آن ‌را در هر جای ماشین پنهان کرده و یا به اجسام فلزی مانند زیر ماشین متصل کنید و با موبایل و یا کامپیوتر، خودروی خود را به صورت آنلاین ردیابی کنید.

جی پی اس ماشین آهنربایی یک باتری داخلی دارد که آن را از اتصال به باتری ماشین بی‌نیاز می‌کند. نقطه ضعف این دستگاه نیز این است که مدت زمان شارژ آن محدود می‌باشد. هنگام اتمام شارژ، برای کار کردن نیاز به شارژ شدن مجدد باتری دارد.

 

ارزانترین ردیاب خودرو

 

بهترین GPS موجود در بازار

همیشه افراد زیادی هستند که به دنبال خرید گرانترین دزدگیر ماشین یا بهترین ردیاب خودرو می‌باشند تا امنیت اتومبیل خود را به‌صورت کامل تامین کنند. واقعیت این است که نمی‌توان یک ردیاب را به عنوان بهترین ردیاب خودرو برای همه افراد معرفی کرد. برای خرید بهترین ردیاب برای ماشین، باید ابتدا نیازها و انتظارات خود را مشخص کنید. مثلاً برای بعضی افراد، سادگی نصب در اولویت است. برای این عده ردیاب آهنربایی و غیرسیمی بهترین گزینه است. اما ممکن است همین پیشنهاد برای افرادی که به دنبال ردیاب‌های پیشرفته و سیمی هستند، پیشنهاد خوبی نباشد.

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که قیمت جی پی اس ماشین با توجه به قابلیت ها و امکاناتی که دارد متفاوت است.به‌همین خاطر توصیه می‌شود قبل از خرید GPS برای ماشین، با کارشناسان این حوزه مشورت و بر اساس نیازتان اقدام به خرید کنید.

 

ارزان‌ترین ردیاب خودرو

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که ارزان‌ترین ردیاب خودرو کدام است؟

باید بگوییم پاسخ دادن به این سوال کار آسانی نیست. زیرا ردیاب‌ها از نظر کارایی و مشخصات با یکدیگر متفاوت هستند. مثلاً بعضی از ردیاب‌ها قابل استفاده برای خودرو بوده و بعضی برای موتور سیکلت مناسب می‌باشند. بعضی هم نیز برای هر دو وسیله قابل استفاده هستند.

ردیاب‌های ارزان‌تر، از نظر تشخیص حداکثر سرعت محدودیت‌هایی دارند. برای افرادی که نظارت بر سرعت خودروهای ناوگانشان برایشان مهم است، این مورد یک ضعف محسوب می‌شود. همچنین حداقل فاصله زمانی ارسال مختصات در ارزان‌ترین ردیاب و گران‌ترین آن، بین ۲ تا ۱۰ ثانیه متغیر است. همچنین دقت مکانی ردیاب‌ها از نیم متر تا ۱۰ متر نیز متفاوت می‌باشد. بعضی ردیاب‌ها نیز هشداردهنده سرعت بالا دارند و بعضی دیگر نیز به آلارم وضعیت باتری مجهز هستند. همچنین اگر ردیاب آنتن خارجی داشته باشد باعث تقویت گیرندگی GPS خواهد شد.

از دیگر امکاناتی که ردیاب‌های گران‌تر دارند، سیستم هشدار ترافیک و قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت است. اگر در ردیاب خود دو سیم‌کارت از اپراتورهای مختلف قرار دهید بهتر است. زیرا اگر خودرو در محلی بود که یکی از سیم‌کارت‌ها آنتن نداشت، سیم‌کارت دیگر اطلاعات را مخابره می‌کند. پس اگر به فکر خرید ارزانترین ردیاب خودرو هستید، امکاناتی که از دست می‌دهید را در نظر داشته باشید.

 

بهترین ردیاب خودرو

 

خرید GPS برای ماشین

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به علت بلد نبودن راه‌ها، سردرگم و کلافه شده باشید. دستگاه جی پی اس مانند یک همراه همیشگی شما را با تمام جاده‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌ها آشنا می‌کند. در نتیجه در کمترین زمان ممکن شما را به مقصد می‌رساند.

اگر قصد خرید بهترین GPS برای ماشین خود را دارید به امکانات آن توجه کنید. برای مثال ضد آب بودن GPS یک ویژگی مهم است. همچنین ظرفیت باتری در ردیاب‌های شارژی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. چرا که با اتمام باتری GPS، تمام ویژگی‌های آن غیرفعال خواهند شد. پس اگر می‌خواهید بهترین GPS برای ماشین را خریداری کنید، حتماً به ظرفیت باتری آن توجه کنید. البته این موضوع در مورد ردیاب‌های سیمی بی معنی است. زیرا این ردیاب‌ها از برق خودرو استفاده می‌کنند و دلیلی برای نگرانی از بابت ظرفیت باتری وجود ندارد.

امکان ثبت و ضبط اطلاعات رانندگی نیز از مزایای مهم ردیاب ماشین است. اطلاعات ذخیره‌ شده در ردیاب این امکان را می‌دهد که یک محدوده امن برای خودرو تعریف کنید. در این‌صورت هر زمان که اتومبیل از این محدوده خارج بشود، GPS به شما هشدار خواهد داد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟