توضیح کامل طرز کار چشمی دزدگیر اماکن و انواع آن | اینصب
x
X

توضیح کامل طرز کار چشمی دزدگیر اماکن و انواع آن

طرز کار چشمی دزدگیر اماکن یکی از سوالاتی است که همیشه پرسیده می‌شود. در تیم اینصب به این فکر افتادیم که شاید اطلاعات کاربردی که بطور خلاصه به همه ویژگی‌ها و مزیت‌های استفاده از چشمی‌ دزدگیر اماکن پرداخته ، برای شما خصوصا در انتخاب چشمی مناسب، مفید باشد. به همین دلیل امروز تصمیم گرفتم یک توضیح نسبتا کامل بر اساس سوال‌های پرتکرار شما برای طرز کار چشمی دزدگیر اماکن بنویسم. چرا که استفاده از چشمی‌ها برای اماکن بسیار ضروری و مهم است. بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره تخصصی اینصب استفاده کنید.

چشمی دزدگیر

خب می دانیم که بهترین سیستم ضد سرقت اماکن، دزدگیرها هستند. اما دزدگیر بدون استفاده از سنسورهای مختلف کارایی چندانی ندارد. چراکه سیگنال‌های خطر را سنسورها و چشمی‌ها دریافت می‌کنند، سیگنال‌ها را به دزدگیر مرکزی ارسال می‌کنند و سپس دزدگیرها با آلارم ،آژیر خطر و بنا به مدل انتخابی و قابلیت‌هایی که دارند با پیامک و تماس تلفنی خطر را اعلام می‌کنند. چشمی‌ها در این پروسه از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

نکات و طرز کار چشمی دزدگیر اماکن

یک نکته مهم در طرز کار چشمی دزدگیر اماکن این است که هر چشمی یک منطقه مشخصی را پوشش می‌دهد. چرا همیشه تاکید می‌کنیم که برای نصب چشمی‌ها از متخصصین کاربلد استفاده کنید؟ یکی از دلایل مهم برای این توصیه این است که در نصب چشمی‌های اماکن به ناحیه‌ای که هر چشمی تحت پوشش قرار می‌دهد دقت شود بطوری که نقاط کور و خارج از تیرراس، برای چشمی‌ها باقی نماند و حتی الامکان همه فضا تحت پوشش چشمی‌ها باشد.

  1. همچنین در نصب چشمی‌ها از عدم تابش مستقیم آفتاب به مکان نصب چشمی و یا تغییرات دمایی زیاد مطمئن شوید.
  2. از نصب چشمی در مناطقی که امکان آسیب دیدن توسط حیوانات وجود دارد مطمئن شوید.
  3. در نزدیکی منابع مادون قرمز یا دوربین دید در شب مکان مناسبی برای نصب چشمی‌ها نیست.

حالا چطور باید چشمی مناسب اماکن مختلف را انتخاب کنیم؟ یکی از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب درست چشمی‌ها به ما کمک می‌کند اطلاع از طرز کار مدل‌های مختلف است.

بررسی انواع چشمی دزدگیر اماکن

انواع چشمی دزدگیر اماکن

همان طور که می دانید سیستم دزدگیر اماکن سیستمی جهت اعلان سرقت است. این سیستم وظیفه دارد ورود افراد غیرمجاز را به حریم شخصی به روش‌های مختلف اعلان نماید. دزدگیر اماکن دارای اجزای مختلفی است که اصلی ترین و مهم ترین آن دستگاه مرکزی و قلب سیستم می‌باشد. تمامی فرمان‌ها و دستورات از این دستگاه فرستاده می‌شود. البته توجه داشته باشید که دستگاه مرکزی به تنهایی هیچگونه کارایی ندارد و تمامی اجزای دزدگیر اماکن در کنار یک دیگر می‌توانند از سرقت جلوگیری نمایند. از اجزای دزدگیر اماکن می توان به چشمی، تلفن کننده، مگنت، شوک سنسور، سنسور حرارتی، آژیر، باطری و … اشاره نمود.

طرز کار چشمی دزدگیر اماکن حساس به دما

دمای منطقه تحت پوشش برای سنسور مشخص است. طرز کار چشمی دزدگیر اماکن حساس به دما به این صورت است که به محض عبور انسان و موجودات با دمای متفاوت چشمی سیگنال خطر را به دزدگیر مرکزی ارسال می‌کند و آژیر به صدا در می‌آید. و یا از طریق پیامک و تماس تلفنی اخطار به شما ارسال می‌شود. این چشمی در دریافت سیگنال با تغییر دما بسیار دقیق و حساس است. اما امکان تشخیص انسان از حیوانات و .. را ندارد.

چشمی های دزدگیر حساس به حرکت

این چشمی سیگنال خطر را از حرکت اجسام و افراد و سایر موجودات دریافت می‌کند، بیشتر مناسب استفاده در مکان‌های خلوت و کم تردد است. این یعنی طرز کار چشمی دزدگیر اماکن و نحوه استفاده درست در جایگاه مناسب. به این دلیل که تردد زیاد و حرکت مداوم ممکن است باعث خطای سنسور و آژیرهای بی مورد باشد. بطور مثال برای قسمتی از اماکن که گاو صندوق یا اجناس گرانبها نگهداری می‌شود مناسب است. خود سنسور حرکتی انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  •  سنسور های حساس به  حرکت امواج  مادون قرمز

این سنسور برای تشخیص گرما و حرکت استفاده می‌شود. سنسورهای حرکت مادون قرمز یا PIR، از دقت بالایی در تشخیص برخوردار هستند. برای تشخیص حرکت بر مبنای نور مادون قرمز ناشی از گرمای موجود در محیط استفاده می‌شوند.

  •  سنسور های حرکت امواج مایکروویو

طرز کار چشمی دزدگیر اماکن حساس به حرکت که پالس ماکروویو ارسال می‌کند، بازتاب این پالس در اجسام متحرک سیگنال خطر مورد نظر است. به نسبت امواج فراصوت محدوده‌ی بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد و قیمت به نسبت بالاتری دارد.

  •   سنسور های حرکت امواج آلتراسونیک

این سنسور، امواج فراصوتی را منتشر و بازتاب آن امواج از جسم متحرک را به عنوان سیگنال خطر ارسال می‌کند. و از این طریق حرکت در محوطه تحت نظارت خود را تشخیص می‌دهد.

چشمی دزدگیر طلافروشی

چشم الکترونیک ساده

سنسور حرکتی الکترونیک ساده، هر نوع حرکتی را شناسایی کرده و این سیگنال خطر را به دزدگیر مرکزی ارسال می‌کند.

چشمی ارتعاشی دزدگیر

همانطور که مشخص است این نوع چشمی به ارتعاش حساس است و درصورت ارتعاش یا لرزش به دستگاه مرکزی سیگنال ارسال می‌کند. این نوع چشمی روی دیوار نصب می‌شود و درصورتی که سارقین بخواهند از طریق تخریب دیوار به داخل ورود کنند چشمی ارتعاشی وارد عمل می‌شود. این نوع چشمی بیشتر مناسب بانک‌ها، صرافی‌ها و … است.

چشمی های دزدگیر حساس به وزن

چشمی حساس به وزن از این جهت مهم هستند که قابلیت تعریف یک وزن مشخص را دارند. اجسام متحرک زیر وزن مشخص شده را خطر حساب نمی‌کنند. ویژگی مثبتی که از آلارم‌های بی مورد حاصل از حرکت حشرات و یا حیوانات جلوگیری می‌کند. چشمی‌های حساس به وزن هم در مدل‌های مختلف در بازار موجود هستند.

طرز کار چشمی دزدگیر اماکن حساس به ابعاد

در این سنسورها، چشمی به صورت لحظه ای تصاویری از محیط تحت نظارت خود را بررسی می‌کند. به محض تشخیص هر تغییر کوچکی در اجسام مختلف به دزدگیر مرکزی سیگنال ارسال می‌کند. دقت خوبی دارد و طرز کاری شبیه به چشم حشرات دارد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی داشتیم شما را با طرز کار چشمی دزدگیر اماکن و انواع آن آشنا کنیم. در هنگام خرید دزدگیر اماکن می توانید تمامی اجزای آن را به صورت جداگانه خریداری نمایید و از هر اجزا بهترین آن را انتخاب کنید. لازم است قبل از اقدام به خرید سیستم ضد سرقت راجع به آن اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

چشمی ها برای دزدگیر، کاربردی شبیه چشم انسان دارند. دریافت سیگنال از اجسام و ارسال آن به سیستم مرکزی. در تجهیز اماکن به سیستم‌های ضد سرقت، انتخاب و نصب تخصصی چشمی‌ها مهمترین مرحله از پروسه  ایمن سازی است. قطعا همه‌ی نکات مربوط به چشمی‌ها و دزدگیر اماکن در یک مقاله نمی‌گنجد اما متخصصین ما در اینصب همیشه آماده ارائه توضیحات بیشتر و مشاوره تخصصی هستند. جهت مشاوره نیز می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟