معرفی چند ابزار و راهکار برای جلوگیری از سرقت پژو پارس | اینصب
x
X

معرفی چند ابزار و راهکار برای جلوگیری از سرقت پژو پارس

پژو پارس یکی از بهترین و برترین خودروهای داخلی ایران است. متاسفانه این خودرو از نظر امنیت در سطح بسیار پایینی قرار دارد. به همین دلیل سارقان به سرعت و بدون دردسر می‌توانند این خودرو را به سرقت ببرند. روش‌های بسیار زیادی برای جلوگیری از سرقت پژو پارس وجود دارد از قبیل خرید ردیاب خودرو، دزدگیر، قفل فرمان و … که در این مقاله از اینصب قصد داریم تا به‌طور کامل در خصوص آن‌ها صحبت کنیم. اگر پژو پارس دارید و دغدغه شما حفظ امنیت آن در برابر سرقت است، به شما توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله در کنار ما بمانید.

بهترین روش برای جلوگیری از سرقت پژو پارس

برای تامین امنیت و جلوگیری از سرقت پژو پارس، ابزارهای افزایش امنیت بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است.

استفاده از ردیاب برای جلوگیر ی از سرقت پژو پارس

ردیاب وسیله‌ای است که به کمک آن می‌توانید هر لحظه از موقعیت مکانی خودروی خود آگاه شوید. استفاده از ردیاب در سال‌های نه چندان دور ممنوع بود و تنها ارگان‌های دولتی و نظامی و برخی افراد با دریافت مجوز امکان استفاده از آن را داشتند. اما در سال‌های اخیر استفاده از ردیاب در بین مردم به واسطه کارایی بسیار بالا در حفظ خودرو از سرقت، رواج پیدا کرد. امروزه ردیاب‌ها در انواع مختلف سیمی، آهنربایی، فندکی و .. تولید و به بازار عرضه می‌شوند. از جمله مهم‌ترین مزایای ردیاب در جلوگیری از سرقت پژو پارس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

راه های افزایش امنیت پژو پارس

  1. ردیاب‌ها این امکان را به مالک می‌دهند تا خودروی خود را از راه دور خاموش کنند. تصور کنید که سارق خودروی شما را روشن کرده و در حال فرار است، تنها کافیست تا به نرم‌افزار ردیاب مراجعه و فرمان خاموش کردن خودرو را صادر کنید. درست مانند فیلم‌های بالیوودی، خودروی شما خاموش و شما با دانستن موقعیت مکانی خودرو می‌توانید به سراغ آن بروید.
  2. ردیاب‌ها هشدارهای مختلفی مانند روشن شدن بدون اجازه خودرو، باز بودن درب‌ها، عبور از محدوده‌ حرکتی که شما برای حرکت خودرو مشخص کرده‌اید و … را برای مالک ارسال می‌کنند.
  3. ردیاب خودرو بعد از سرقت هم کارایی بسیار زیادی دارد. شما با استفاده از قابلیت ردیابی این ابزار موقعیت خودروی به سرقت رفته خود را می‌دانید. بنابراین به راحتی می‌توانید با پلیس به سراغ آن رفته و خودروی مسروقه خود را پس بگیرید.
  4. بسیاری از ردیاب‌ها امکان شنود داخل کابین را نیز به مالکان می‌دهند. بنابراین شما می‌توانید با شنیدن صدای سارقان از برنامه‌های بعدی آن‌ها مطلع شوید.

جلوگیری از دزدی پژو پارس با دزدگیر

استفاده از دزدگیر در بین مردم برای جلوگیری از سرقت خودرو بسیار رایج است. دزدگیرها سالیان سال است که در کنار مالکان خودرو قرار دارند تا از مال آن‌ها محافظت کنند. حتما شما هم جملاتی مانند “دزد که سه سوته سیم دزدگیرتون رو قطع می‌کنه”، ” دزد خوراکش دزدگیره، برای اونا از کار انداختن دزدگیر کاری نداره” و .. را شنیده‌اید. به نظر شما این حرف‌ها در خصوص دزدگیر تا چه حد واقعیت دارد؟ آیا اگر دزدگیر کارایی نداشت، بعد از گذشت صد سال باز هم مردم اقدام به خرید دزگیر ماشین می‌کردند و از آن استفاده می‌شد؟

قطع کردن برق خودرو و غیرفعال کردن دزدگیر کار هر شخصی نیست و نمی‌توان آن را صدرصد تایید یا رد کرد. دزدگیرهای جدید بسیار پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر از گذشته شده‌اند و قابلیت‌های زیادی دارند. مهم‌ترین مزایای دزدگیر در جلوگیری از سرقت پژو پارس عبارتند از:

  1. مهم نیست که دزدگیر شما از نوع تصویری، سیم کارتی یا ساده باشد. دزدگیرها سازوکار یکسانی دارند و با بلند کردن صدای آژیر از سرقت خودرو جلوگیری می‌کنند.
  2. دزدگیرها قیمت بسیار مناسبی دارند و شما برای نصب آن‌ها بر روی خودرو نیاز به هزینه‌های سنگین ندارید.
  3. دزدگیرهای تصویری دارای یک مانیتور کوچک بر روی ریموت کنترل هستند. بر روی این ریموت کنترل، شما می‌توانید هشدارهای مختلفی مانند باز بودن درب خودرو، روشن شدن خودرو بدون مجوز، برخورد یک شی با خودرو و . را مشاهده کنید.
  4. برخی از دزدگیرهای موجود در بازار دارای سیستم ضد سرقت هستند. این سیستم به مالک کمک می‌کند تا بعد از عبور از یک شعاع مشخص با استفاده از ریموت کنترل، خودرو را خاموش کند.

راه های جلوگیری از سرقت پژو پارس

سایر تجهیزات ایمنی

در بالا با دو نمونه از بهترین تجهیزات الکترونیکی برای جلوگیری از سرقت پژو پارس آشنا شدید. در کنار تجهیزات الکترونیکی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، شما می‌توانید از وسایلی مانند قفل فرمان، قفل پدال و غیره نیز استفاده کنید. از بهترین تجهیزات ایمنی در جلوگیری از دزدی پژو پارس می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

قفل کاپوت:

قفل کاپوت یکی از بهترین تجهیزاتی است که شما می‌توانید بر روی خودروی پژو پارس خود نصب کنید. بسیاری از سارقان قصد سرقت خودروی شما را ندارند، بلکه تنها به دنبال وسایل گران قیمت مانند کامپیوتر و باتری خودروی شما هستند. با نصب این قفل شما می‌توانید امنیت را به کاپوت خودروی خود بازگردانید و از سرقت باتری، کامپیوتر و .. خودرو جلوگیری کنید.

قفل فرمان و پدال:

سارقان حوصله دردسر را ندارند و معمولا به سراغ خودروهایی می‌روند که کمترین دردسر را داشته باشند. اگر می‌خواهید که سارق با دیدن خودروی شما به خودش بگوید که “این خودرو از اون پردردسراس ولش کن” به سراغ نصب قفل فرمان و قفل پدال بروید. با نصب این دو وسیله بر روی خودرو، سارق نمی‌تواند آن را تکان دهد.

قفل زاپاس پژو پارس:

حتما شما به عنوان یک مالک خودروی پژو پارس می‌دانید که لاستیک زاپاس این ماشین در صندوق عقب قرار دارد. برای یک سارق حرفه‌ای باز کردن قفل صندوق عقب مانند خوردن یک لیوان آب است. اگر سارق موفق به باز کردن صندوق عقب شود، زاپاس شما را هم به سرقت می‌برد. برای جلوگیری از سرقت زاپاس به شما استفاده از قفل زاپاس را توصیه می‌کنیم.

بهترین راه جلوگیری از سرقت پرشیا

قفل رینگ:

استفاده از رینگ ظاهر خودرو را بسیار جذاب‌تر می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد مایل به استفاده از رینگ‌های گران قیمت برای خودروی خود هستند. اگر برای پژو پارس خود رینگ خریده‌اید و نگران دزدیده شدن آن هستید به شما توصیه می‌کنیم که از قفل رینگ استفاده کنید. قفل رینگ ظاهری شبیه به یک پیچ دارد که فقط با آچار مخصوص به خود باز خواهد شد.

رعایت نکات ایمنی یک روش کم خرج برای جلوگیری از دزدی پژو پارس

اگرچه استفاده از تجهیزات ایمنی نقش بسیار زیادی در کاهش سرقت خودرو دارد. اما با این وجود رعایت برخی نکات ایمنی می‌تواند به طرز چشمگیری از سرقت خودروی شما جلوگیری کند. از جمله مهم‌ترین نکات ایمنی در جلوگیری از سرقت پژو پارس عبارتند از:

  1. به هیچ عنوان خودروی خود را در مکان‌های تاریک و کم رفت و آمد پارک نکنید.
  2. اگر برای مدت زمان طولانی قصد توقف در خیابان را دارید، به شما توصیه می‌کنیم که از پارکینگ‌های عمومی استفاده کنید.
  3. ماشین خود را در خیابان‌های شلوغ، پر رفت و آمد و تحت پوشش دوربین مداربسته پارک کنید.
  4. به هیچ عنوان از خودروی روشن خود حتی برای چک کردن باد لاستیک‌های آن پیاده نشوید.
  5. به هیچ عنوان اجازه ندهید که اشخاص غریبه پشت رول خودروی شما بنشینند.
  6. بعد از ترک کردن خودرو دقت کنید که درب خودرو باز نباشد. بسیاری از سرقت‌های خودرو به دلیل سهل انگاری راننده‌ها در قفل کردن درب خودرو رخ می‌دهد.
  7. وجود وسایل قیمتی مانند لب تاب، کیف پول، تلفن همراه و … می‌تواند طمع سارق برای اقدام به سرقت خودروی پژو پارس را افزایش دهد. به هیچ عنوان این وسایل را درون خودرو و در معرض دید عابران قرار ندهید.
  8. نصب سوئیچ مخفی یکی از روش‌های کاربردی و ارزان قیمت برای جلوگیری از سرقت پژو پارس است. برای نصب سوئیچ مخفی بهتر است از یک متخصص برق خودرو کمک بگیرید تا مشکلی برای خودروی شما به‌وجود نیاید.
سخن پایانی

در این مقاله به ‌طور کامل در خصوص جلوگیری از سرقت پژو پارس صحبت کردیم. اما بهترین ابزار برای این منظور کدام است؟ با توجه به قیمت روز افزون و رشد سرسام آور قیمت خودروی پژو پارس توصیه می‌کنیم از چند ابزار معرفی شده استفاده کنید و حتی می‌توانید از همه تجهیزات ایمنی مانند ردیاب، دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال، قفل کاپوت، زاپاس و .. استفاده کنید تا سارقان حتی فکر نزدیک شدن به آن را نکنند. اما اگر محدودیت بودجه دارید و تنها می‌خواهید، یکی از این تجهیزات را خریداری کنید. به شما توصیه می‌کنیم که خرید ردیاب خودرو انتخاب شما باشد. ردیاب یک وسیله بسیار کاربردی است که هم قبل و هم بعد از سرقت خودرو کارایی دارد. بسیاری از متخصصان امنیت خودرو، از ردیاب خودرو به عنوان بهترین ابزار برای افزایش امنیت خودروی پژو پارس یاد می‌کنند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟