بررسی سه راه بهبود امنیت در سوپر مارکت ها | اینصب
x
X

سه راه بهبود امنیت در سوپر مارکت ها

سوپر مارکت ها از جمله اماکنی هستند که سرقت از آن ها هم برای سارقان آماتور و هم برای سارقان حرفه ای کار ساده ای است. اجناس سوپر مارکت ها در دسترس، سبک، کوچک و قابل حمل هستند، بنابر این خیلی راحت می شود این اجناس را پنهان کرد و از فروشگاه بیرون برد. علاوه بر این خیلی از سارقان هم علاقه خاصی به دخل فروشگاه ها و سوپر مارکت ها دارند. به همین دلیل هم هست که همیشه این دغدغه وجود داشته که چطور می شود امنیت سوپر مارکت ها را بالا برد و از سرقت آن ها جلوگیری کرد. از طرفی کنترل تعداد زیاد اجناس موجود در سوپر مارکت ها و فروشگاه ها بخصوص در ساعات شلوغ کاری هم اصلا کار ساده ای نیست.

می توان گفت بر روی اضافه کردن کارکنان هم زیاد حساب نکنید. اگرچه تعداد بیشتر کارکنان در فروشگاه ها برای افزایش امنیت موثر است اما در برابر سارقان حرفه ای و سارقانی که گروهی اقدام به سرقت می کنند چندان کارایی ندارد. بنابراین اگر شما مدیر یک سوپر مارکت هستید، باید به روش های حرفه ای تری برای بهبود امنیت سوپر مارکت ها فکر کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از سرقت سوپر مارکت ها

برای بالابردن امنیت سوپر مارکت ها و فروشگاه ها بر اساس بزرگی فضا، اجناسی که در آن ها به فروش می رسد، تعداد ورودی و خروجی ها از روش های مختلف از جمله موارد زیر می توان استفاده کرد:

  1. دوربین مداربسته
  2. کمدهای قفل دار
  3. گیت های مخصوص فروشگاهی
  4. استفاده از تگ و لیبل امنیتی
  5. دزدگیر
  6. کارت های هوشمند
  7. صندوق و تجهیزات فروشگاهی مخصوص
  8. افزایش تعداد کارکنان
  9. استفاده از چیدمان استاندارد فروشگاهی
  10. کنترل ورودی و خروجی ها و…

از این بین ما به سه راه بهبود امنیت در سوپر مارکت ها که از بهترین روش های تامین امنیت سوپرمارکت ها هم هستند اشاره می کنیم.

  • دوربین مدار بسته، در صدر تجهیزات امنیتی

دوربین مدار بسته و امنیت سوپر مارکت ها

دوربین مدار بسته شبیه یک نگهبان تمام وقت است که همه چیز را با دقت و هوشیاری تمام تحت نظر دارد. یک سیستم امنیتی بازدارنده که به شما در مدیریت بهتر فروشگاه و مارکت کمک می کند. برای بالابردن امنیت سوپر مارکت ها قبل از هر چیز به نصب دوربین مدار بسته فکر کنید. سارقان سوپر مارکت ها همیشه به دنبال نقاطی از فروشگاه هستند که از دید شما و کارکنان فروشگاه شما پنهان است. نقاط کور فروشگاه قسمت هایی که به دلیل کمبود جا یا چیدمان نامناسب، امکان مخفی شدن و برداشتن و پنهان کردن اجناس را به سارقان می دهد و از این دست بیشترین امکان سرقت را فراهم می کنند.

حالا باید دوربین مداربسته مورد نیازتان را بر اساس بزرگی فضا، چیدمان و انتظاراتی که دارید انتخاب کنید. این انتخاب شامل دوربین مناسب و محل های مناسب نصب است. برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته جهت بالا بردن امنیت سوپر مارکت به پاسخ چند سوال نیاز دارید. برای امنیت سوپر مارکت فقط به جلوگیری از سرقت فکر می کنید یا به نظارت بر عملکرد کارکنان هم نیاز دارید؟ علاقه دارید بصورت 24 ساعته تصاویر سوپرمارکت، ورود و خروج ها و قفسه ها را ضبط کنید یا ضبط تصاویر در ساعات کاری را ترجیح می دهید؟ این تصاویر را با چه بازه زمانی می خواهید؟

حالا شما به راحتی امکان بررسی تصاویر و کشف واقعیت از روی مدارک مستند را در صورت ایجاد هر مشکلی دارید. همچنین فراموش نکنید که وجود دوربین مداربسته به خودی خود یک عامل بازدارنده جدی برای سارقان است، تا جاییکه گاهی استفاده از ماکت دوربین مداربسته هم توصیه می شود.

  • دزدگیر اماکن، سیستم اعلام سرقت

دوربین مدار بسته و امنیت سوپر مارکت ها

یکی دیگر از تجهیزات مهم در بهبود امنیت سوپر مارکت ها سیستم اعلام سرقت یا دزدگیر اماکن است. دزدگیر اماکن با استفاده از سنسورهای مناسب فضاهای فروشگاهی مثل سوپر مارکت ها شما را از هر حرکت مشکوکی مطلع می کند. پس تجهیز سوپر مارکت به دزدگیر اماکن یا سیستم اعلام سرقت بخصوص برای سرقت های بزرگی که در زمان خارج از ساعات کاری اتفاق می افتند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در انتخاب دزدگیر اماکن باید بدانید که دزدگیر بدون سنسور مناسب عملا برای شما کارایی در بهبود امنیت سوپر مارکت ها نخواهد داشت. شما به سنسور حرکتی برای تشخیص حرکت و عبور و مرور غیر مجاز نیاز دارید. از طرفی تشخیص هرگونه ضربه و اقدام به شکستن یا خراب کردن کار سنسور ضربه است.

سنسور مگنت برای در و پنجره فروشگاه، درب قفسه ها و کمدها و از این دست بکار می رود. پس مراقب باشید که علاوه بر اهمیت نصب سیستم هشدار و اعلام سرقت انتخاب درست سنسورها و چشمی ها و نصب درست آن ها هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پس تا اینجا دو تا از سه راه بهبود امنیت در سوپرمارکت ها را با هم دیدیم.

  • طراحی داخلی فروشگاه رو دست کم نگیرید

طراحی داخلی سوپر مارکت

شاید باور نکنید اما یک راه ساده، کم هزینه و بسیار مناسب برای بهبود امنیت سوپر مارکت ها چیدمان و طراحی داخلی مناسب است. طراحی داخلی مناسب در کاهش سرقت از سوپر مارکت تاثیر به سزایی دارد. پس همیشه برای چیدمان فروشگاهی و سوپر مارکت ها از استاندارهای موجود و طراحان با تجربه و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. در چیدمان قفسه ها و طبقه ها از روش هایی استفاده کنید که موجب افزایش میدان دید کارکنان می شود. مثل روش های مورب یا برخی مدل های زاویه دار.

برای یک طراحی داخلی مناسب در سوپرمارکت دقت کنید هیچ فضایی در نقطه کور یا خارج از دید قرار نگیرد. مگر اینکه با نصب دوربین مدار بسته یا آینه های مخصوص بطور کامل بر آن نظارت داشته باشید. اجناس ضروری تر و با اهمیت تر را در نقاطی قرار دهید که کاملا در معرض دید باشند. اجناس کوچک مصرفی که اغلب بیشتر از همه مورد توجه سارقان هستند را در نزدیک صندوق ها مستقر کنید. برای بهبود امنیت سوپر مارکت ها از فواصل استاندارد قفسه ها به شکلی استفاده کنید که ترافیک و تجمع در آن ها شکل نگیرد تا همه چیز کاملا تحت کنترل باشد.

یکی دیگر از مواردی که در طراحی فروشگاهی مانند سوپر مارکت ها باید رعایت کنید کنترل درب های ورود و خروج با چیدمان درست و نزدیکی صندوق به آن هاست. با استفاده از این سه روش تا حدود خوبی می توانید از امنیت سوپرمارکت ها مطمئن باشید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟