معرفی ارزانترین سیستم امنیتی خودرو | اینصب
x
X

ارزانترین سیستم امنیتی خودرو

ارزانترین سیستم امنیتی خودرو و مزایا و معایب آن را می دانید؟ دوست دارید بدانید ارزان ترین روش برای محافظت از خودرو در مقابل سرقت کدام روش هاست؟ اصلا به استفاده از قفل فرمان و قفل پدال برای جلوگیری از سرقت اتومبیل ها اعتقاد دارید؟ بنظر شما استفاده از ارزان ترین سیستم امنیتی خودرو تا چه حد در دور کردن سارقان موثر است؟ شما از قفل فرمان و قفل پدال استفاده می کنید؟

هیچ وقت تصور نکنید که استفاده از ارزان ترین سیستم امنیتی خودرو بی فایدست. داشتن حداقل یک سیستم امنیتی برای هر خودرویی از ضروریات است. اگر امکان استفاده از سیستم های دیگر را هم بطور همزمان دارید که چه بهتر، چراکه بهترین روش حفظ خودرو از سرقت و سارقان استفاده همزمان از قفل فرمان یا قفل پدال در کنار دزدگیر ماشین و ردیاب خودرو است. اما اگر فعلا تنها امکان شما استفاده از قفل فرمان و قفل پدال به عنوان ارزان ترین سیستم امنیتی خودرو است باز هم در استفاده از آن ها تعلل نکنید. چرا که همین قدم هم یک روش موثر و بازدارنده در مقابل سرقت است. حالا با من همراه باشید تا از این ابزار و کاربرد و طرز استفاده آن ها بیشتر بدانید.

ارزان ترین سیستم امنیتی خودرو

سیستم امنیتی خودرو

منظور از ارزان ترین همانطور که اشاره کردم استفاده از قفل فرمان و پدال است. این قفل ها در واقع دو سیستم امنیتی و بازدارنده خودرو از سرقت هستند که می توانید با صرف هزینه کم یک مدل خوب و با کیفیت آن ها را داشته باشید. کار اصلی قفل های فرمان و پدال جلوگیری از حرکت خودرو است. اما اینروزها گذشتن از سد قفل های فرمان و قفل پدال برای سارقان و خصوصا سارقان حرفه ای اصلا دشوار نیست. شاید بپرسید با این تعریف چرا همچنان توصیه می کنیم از این قفل ها استفاده کنید؟ مهم ترین کاربرد قفل فرمان و قفل پدال بالا بردن زمان سرقت و افزایش ریسک سرقت است. چیزی که باعث می شود همچنان تعداد سارقانی که با دیدن این سیستم های امنیتی خودرو هم از سرقت منصرف بشوند کم نباشد.

قفل فرمان روی غربیلک فرمان محکم می شود و حتی در صورتیکه سارقی وارد خودرو شما شود تا قفل فرمان را باز نکند امکان حرکت خودرو را ندارد. روی هر دو مدل قفل های فرمان یعنی قفل فرمان عصایی و قفل فرمان کشویی یک قفل دیگر هم وجود دارد که بعد از تنظیم قفل فرمان از آن برای محکم کردن قفل استفاده می شود.

قفل پدال هم از ارزان ترین سیستم های امنیتی خودرو است که ماهیتی شبیه قفل فرمان دارد. با این تفاوت که قفل پدال را باید بر روی پدال های کلاچ و گاز خودرو محکم کنید. شما با استفاده از این ابزار سارقان را مجبور به صرف زمان و باز کردن یا شکستن این قفل ها می کنید. چون در غیر اینصورت امکان حرکت دادن خودرو وجود ندارد. این صرف زمان، خیلی وقت ها سارقان را منصرف می کند.

مزیت استفاده از قفل فرمان و قفل پدال

خب همانطور که می دانید هیچکدام از قفل های فرمان و قفل پدال نمی توانند مانع سارقان از دزدی خودرو شما بشود. اما این قفل ها ارزان ترین سیستم امنیتی خودرو هستند که دو مزیت بزرگ دارند. مزیت اول استفاده از این قفل ها کاهش سرعت عمل سارق است. تمام تلاش سارقان در بالا بردن سرعت عمل و کوتاه کردن زمان سرقت است. چرا؟ چون سارقان می دانند که به میزانی که سرعت عملشان کاهش پیدا کند ریسک سرقت و بدام افتادن آن ها بالا تر می رود.

به همین دلیل هم در گزارشات سرقت پلیس بارها می بینیم که سارقان اعتراف می کنند که استفاده از این قفل ها برای آن ها دردسر آفرین شده. بطوریکه عموما سارقان خصوصا سارقان آماتور به محض مشاهده قفل فرمان و قفل پدال از سرقت منصرف می شوند. پس می شود اینطور نتیجه گرفت که مزیت دوم استفاده از ارزان ترین سیستم امنیتی خودرو، دورکردن سارقان است. حتی سارقان حرفه ای هم ترجیح می دهند خودشان را با دردسر شکستن و یا خارج کردن قفل های فرمان و پدال مواجه نکنند و خودروهای بدون سیستم امنیتی و کم ریسک را ترجیح می دهند. به همین دلیل هم همیشه توصیه می کنیم که حتی اگر تنها راه شما استفاده از ارزان ترین سیستم امنیتی خودرو است حتما از آن ها استفاده کنید.

حالا قفل پدال بهتر است یا قفل فرمان؟

قفل فرمان یا پدال؟

خب باید بدانید که از بین انواع ارزانترین سیستم امنیتی خودرو، قفل پدال محصول بهتری است و استفاده از آن بیشتر توصیه می شود. همانطور که پیشترهم اشاره کردیم تا مادامی که قفل روی پدال های کلاچ و ترمز هست امکان جابجایی خودرو برای سارق وجود ندارد. اما این شرایط برای قفل فرمان هم وجود داشت پس چرا گفتیم قفل پدال محصول بهتری است؟ به این علت که باز کردن قفل پدال دشوارتر، زمان برتر و پر ریسک تر است.

فضا برای سارقان در هنگام باز کردن قفل پدال خیلی کمتر از قفل فرمان است. سارق نمی تواند راحت روی صندلی بنشیند، مراقب اطراف باشد و قفل را جدا کند و برای جداکردن قفل باید روی زمین نشسته و یا خم شود. پس دید خود را بطور کامل نسبت به اطراف از دست می دهد. از طرفی به علت محدودیت فضا سرعت عمل کمتری دارد. پس احتمال اینکه متوجه حضور عابر پیاده، پلیس و یا صاحب خودرو نشود بسیار زیاد است .

از طرفی قفل پدال کوچکتر سبکتر و استفاده از آن در ماشین ساده تر است. همینطور هم از لحاظ قیمت مقرون به صرفه تر و در کل همانطور که گفتیم محصول بهتری است. این ها دلایلی است که سارقان در اعتراف های بعد از دستگیری بیان کرده اند. پس اگر مجبور به انتخاب یکی از مدل های ارزان سیستم امنیتی خودرو بودید با این دلایلی که گفتیم قفل پدال را انتخاب کنید. در هر صورت هر دو این محصولات از ارزان ترین سیستم های امنیتی خودرو هستند و تا حدود خوبی هم موثر و کاربردی هستند. هرچند توصیه می شود که به استفاده از قفل فرمان و قفل پدال در ماشین اکتفا نکنید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟