نکات و توضیحات اجاره خودرو ساعتی در تهران | اینصب
x
X

اجاره خودرو ساعتی در تهران

اجاره خودرو ساعتی در تهران چندسالی است که طرفداران خودش را پیدا کرده است. تا پیش از این اجاره خودرو تنها در موارد خاص مثل اجاره خودرو برای ماشین عروس و یا در شهرهای توریستی مثل کیش برای گشت و گذارهای شهری سابقه داشت. اما کم کم اجاره خودرو به امری عادی و پرطرفدار تبدیل می شود که تنها مختص شرایط خاصی نیست. همانطور که در سایر کشورها هم سال هاست که اجاره یا رنت خودرو امری عادی و پرطرفدار است.

حالا در ایران هم شرکت های مختلفی هستند که ماشین های عادی تا لوکس را با شرایط مختلف اجاره می دهند. پس شما امکان اجاره ساعتی ازهر مدل ماشینی را با راننده یا بدون راننده دارید. این مطلبی است که امروز قرار است خیلی کوتاه به آن بپردازیم.

شما هم دوست دارید تجربه رانندگی با برخی مدل های لوکس ماشین را داشته باشید و لذت ببرید؟ برای آسایش حال میهمانان، نشست ها، شرکای تجاری خود احتیاج به اجاره خودرو دارید؟ برای مسافران خارجی یا هموطنانی که بعد از سال ها به کشور سفر می کنند و برای بهترین استفاده از زمان خود در سفر نیاز به اجاره خودرو ساعتی دارند این مطلب مفید است، چراکه همه نکات لازم برای اجاره خودرو را در این مقاله نوشتیم، با ما همراه باشید.

اجاره خودرو ساعتی با راننده یا بی راننده؟؟

خب همانطور که گفتیم برای اجاره خودرو ساعتی دو تا امکان برای شما وجود دارد. شما می توانید خودرو مورد نظر خود را با راننده و یا بدون راننده اجاره کنید. اگر با آدرس ها زیاد آشنایی ندارید، دوست دارید مسئولیت کمتری در قبال خطراتی مانند خرابی ماشین یا سرقت آن داشته باشید، اجاره با راننده بهترین گزینه است.

همچنین اگر قرارهای مختلف کاری، سمینار و… دارید و احتیاج دارید تمرکزتان کاملا معطوف به کارتان باشد، انتخاب و اجاره خودرو با راننده برای شما مناسب تر است. هر چند باید اشاره کنیم که تمام خودروها در شرکت های اجاره خودرو مجهز به ردیاب خودرو هستند. بنابراین تقریبا نگرانی در مورد سرقت خودرو نخواهید داشت.

اما به هر حال اجاره خودرو ساعتی با راننده سلیقه ی همه نیست. اجاره خودرو بدون راننده هم مزیت های خاص خود را دارد. شما امکان رانندگی با ماشین مورد علاقه خود را دارید. امکان بیشتری برای زمان بندی سفر خود دارید. ممکن است دوست نداشته باشید در طول مسیر با یک غریبه همسفر باشید، همچنین باید بدانید که این خودروها از لحاظ سلامت فنی دائما بررسی می شوند و در صورت نقص فنی هم شما امکان تعویض خودرو را خواهید داشت. اما به هرحال مسئولیت شما در اجاره خودرو بدون راننده بیشتر است.

همچنین برای اجاره خودرو ساعتی بدون راننده شما باید یک چک ضمانت به اندازه قیمت خودرو هم به شرکت تحویل بدهید. به علاوه سرقت، تصادف و خرابی و هرگونه اتفاقی که باعث شود نتوانید خودرو را به صورت سالم به شرکت تحویل بدهید به عهده شماست.

اجاره خودرو و نکات آن

نکاتی که دانستن آن برای اجاره خودرو ضروری است

خب حالا که تصمیم به اجاره خودرو ساعتی گرفتید به این نکات دقت کنید. برای اینکه خودرو مورد نظرتان در روزی که شما نیاز دارید اجاره نرفته باشد باید از چند روز زودتر از تاریخ مورد نظر برای بستن قرارداد اقدام کنید. یادتان باشد که این قرارداد یک قرارداد حقوقی است پس به بندهای آن و مسئولیت های خودتان که با امضای این قرارداد پذیرفتید حسابی دقت کنید. در اجاره خودرو هزینه بنزین با مستأجر است. دقت کنید خودرویی که اجاره می کنید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را داشته باشد. بعد از اجاره خودرو در صورتی که بخواهید امکان تمدید ساعت اجاره را دارید.

البته این ساعت تمدید خودرو و شرایط آن باید در قرارداد شما ذکر شده باشد. ممکن است شما به اجاره خودرو برای چندساعت نیاز داشته باشید در صورتی که در برخی شرکت های اجاره خودرو یک حداقلی برای ساعات اجاره خودرو وجود دارد. بطور مثال بعضی از شرکت های اجاره خودرو ساعتی بدون توجه به ساعات درخواستی شما، حداقل اجاره 3 روز را از شما دریافت می کنند. برای اجاره خودرو حسابی تحقیق کنید و از شرکت های معتبر خودرو رنت کنید تا گرفتار کلاهبرداران نشوید. همانطور که پیشتر هم اشاره شد برای اجاره خودرو در هر شرایطی یک قرارداد رسمی امضا کنید که همه مسئولیت های شما و هزینه ها کاملا در آن نوشته شده باشد.

قبل از دریافت سوییچ به همراه کارشناس شرکت، حسابی خودرو را بررسی کنید و هر گونه ایرادی را بصورت دقیق در قرارداد ذکر کنید. این ها مهمترین نکاتی هستند که برای اجاره خودرو ساعتی باید رعایت کنید.

مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو

اجاره خودرو و مدارک لازم

اجاره خودرو در تهران همانطور که دیدید کار ساده ای است. به همین سادگی خودرو مورد نظرتان و تاریخ مورد نیازتان را انتخاب کنید، یک شرکت معتبر اجاره خودرو ساعتی در تهران را انتخاب کنید، به نکاتی که گفتیم دقت کنید، قرارداد محکم و دقیقی را امضا کنید و تمام. مراحل اجاره خودرو موردنظر شما به همین راحتی انجام شده و خودرو شما رزرو شده است. اما قبل از اقدام اجازه بدهید لیست مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو را هم به شما یادآوری کنیم تا زمانتان را بخاطر نقص مدارک هدر ندهید.پس اگر قصد اجاره خودرو دارید به این مدارک احتیاج دارید:

  1. معمولا شرکت ها یک پیش پرداخت حدود 10 درصدی را موقع قرارداد از شما دریافت می کنند.
  2. اگر خودرو اجاره ای شما بدون راننده باشد همانطور که گفتیم شما باید یک چک یا سفته هم معادل قیمت خودرو به شرکت تحویل بدهید که برای ضمانت است.
  3. اگر خودتان ماشین دارید اما تصمیم به اجاره خودرو بصورت ساعتی گرفته باشید در برخی شرکت ها این امکان را دارید که بجای چک ضمانت، ماشین خودتان را برای ضمانت در شرکت بگذارید.
  4. گواهی نامه معتبر کسی که قرار است رانندگی کند.
  5. اگر صاحب مشاغل آزاد هستید جواز کسب خود را به همراه داشته باشید.
  6. کارمندان و سایر مشاغل می توانند گواهی اشتغال به کار معتبر خود را ارائه بدهند.
  7. همچنین مسافران و توریست ها باید ویزا و بلیط برگشت خودشان را برای اجاره خودرو ساعتی به همراه داشته باشند.
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟