معایب دزدگیر خودرو | آیا سیستم دزدگیر خودرو همیشه مفید است؟ (قسمت دوم)
x
X

آیا سیستم دزدگیر خودرو همیشه مفید است؟ (قسمت دوم)

معایب دزدگیر خودرو

علی‌رغم مزایای بی‌شمار، سیستم دزدگیر ماشین دارای معایبی نیز می‌باشد. این معایب دزدگیر خودرو در زیر لیست شده است:

1- نشانگر هشدار دروغین؛ معایب دزدگیر خودرو

این سیستم‌ها همچنین هنگامی‌که کسی از دوستان یا خانواده شما به ماشین نزدیک می‌شود و آن را لمس می‌کند، هشدار کاذب را نشان می‌دهد. برخی از سناریوها نیز وجود دارد که هشدار به‌خودی‌خود بدون هیچ محرکی ایجاد می‌شود. این سیستم‌های امنیتی مستعد هشدارهای نادرست هستند. که هنگام ورود هرکسی از خانواده شما به منطقه ممنوع، زنگ هشدار را به صدا درمی‌آورد. یا مواردی وجود دارد که زنگ خطر به‌خودی‌خود و بدون هیچ دلیلی فعال می‌شود.

2- گران بودن سیستم هشدار

گران بودن سیستم هشدار، کلیدی‌ترین عامل در معایب دزدگیر خودرو، گاهی نصب سیستم‌های هشدار بسیار گران است. سرمایه‌گذاری برای خرید سیستم ضد سرقت، نصب و سایر خدمات به نظارت نیاز دارد.

 

گران بودن سیستم هشدار

3- نداشتن تضمین برای سرقت خودرو

صرف‌نظر از نوع زنگ خطر، احتمال سرقت اتومبیل وجود دارد. با اینکه زیاد دیده شده سارقان اولویت دزدیشان ماشین های بی دزدگیر است زیرا دردسر کمتری دارد، اما برخی از سارقان حرفه‌ای می‌توانند به‌راحتی زنگ خطر را قطع کرده و قطعات ارزشمندی را از اتومبیل شما بدزدند.

4- دارای محدودیت برد ریموت؛ معایب دزدگیر خودرو

این مسئله در انواع مختلف دزدگیرها صدق می‌کند. حتی دزدگیرهای پیشرفته در فواصل بیشتر از یک و نیم کیلومتر کارایی ندارند. شاید این مورد بزرگ‌ترین ایراد دزدگیرها باشد. فرض کنید برای خرید به فروشگاه می‌روید و تا زمانی که کم‌تر از فاصله ذکر شده به خودرو نزدیک نشوید نمی‌توانی از شرایط آن آگاه شوید.

5- آشنایی سارقان با انواع دزدگیر خودرو

امروزه وجود دزدگیر خودرو برای سارقان امری بسیار عادی است. پس به‌راحتی با نحوه هک و ازکارانداختن انواع دزدگیر حتی نوع پیشرفته آشنایی دارند.

سیستم دزدگیر ایموبلایزر و ارتباط آن با معایب دزدگیر خودرو

این سیستم حرکتی برقی توسط سنت جورج ایوانز و ادوارد بیرکنبول در سال 1919 ثبت اختراع شد. آنها یک شبکه 3/3 سوئیچ دو تماسی روی صفحه ای نصب کرده‌اند که داخل ماشین تعبیه شده است بنابراین هنگام فعال شدن سوئیچ جرقه ایجاد شده، جریان باتری (یا مگنتو) به سمت شمع ها می‌رود تا به موتور اجازه می‌دهد تا شروع به کار کند. تنظیمات سیستم را می‌توان با هر بار رانندگی ماشین تغییر داد. سیستم های مدرن ایموبیلایزر خودکار هستند، به این معنی که مالک لازم نیست به یاد داشته باشد که آن را فعال کند.

 

سیستم دزدگیر ایموبلایزر

تاریخچه اجباری شدن سیستم ایموبلایزر

استفاده از سیستم ممانعت از حرکت در تمام اتومبیل‌های جدید فروخته شده در آلمان از 1 ژانویه 1998، در انگلستان از 1 اکتبر 1998، در فنلاند از 1998، در استرالیا از 2001 و در کانادا از سال 2007 اجباری است. مدل های اولیه از کد ثابت در کلید اشتعال استفاده می‌کردند. یا کلید fob که توسط حلقه RFID در اطراف بشکه قفل شناخته شده و کنترل واحد کنترل موتور خودرو از این طریق کنترل می شود. سیستم در صورت عدم شناسایی کد، ECU اجازه نمی‌دهد سوخت جریان یابد و جرقه بزند. مدل‌های بعدی برای شکست دادن کپی کردن کد از کلید یا ECU از کدهای نورد یا رمزنگاری پیشرفته استفاده می‌کنند.

میکرو مدار داخل کلید توسط یک میدان الکترومغناطیسی کوچک فعال می‌شود که جریان را در داخل بدنه کلید جریان می‌دهد. به نوبه خود یک کد باینری منحصر به فرد را پخش می‌کند که توسط ECU خودرو خوانده می‌شود. هنگامی که ECU تعیین می‌کند که کلید رمزگذاری شده معتبر است، ECU توالی تزریق سوخت را فعال می‌کند.

در بعضی از وسایل نقلیه، تلاش برای استفاده از کلید غیرمجاز یا “غیر توالی” باعث می‌شود که خودرو شرایط شروع بدون زمان را فعال کند. برخی از سیستم‌های هشدار بسیار پیشرفته، حتی از ارتباطات ماهواره‌ای یا تلفن همراه برای هشدار به یک شرکت امنیتی مبنی بر تلاش غیر مجاز استفاده می‌گردد. در نتیجه برای کدگذاری یک کلید ساخته می‌شود.

برخی اطلاعات ثبت شده در سیستم دزدگیر

به طور هم زمان، این اطلاعات اغلب در ECU های اتومبیل مدرن ثبت می‌شود که ممکن است بسیاری از متغیرهای دیگر از جمله سرعت، دما، وزن راننده، موقعیت جغرافیایی و موقعیت دریچه گاز را ضبط کند. از این اطلاعات می‌توان در جریان تحقیقات بیمه، ادعاهای ضمانت‌نامه یا عیب‌یابی فنی استفاده کرد.

سیستم‌های ممانعت از حرکت اضافی برای اتومبیل‌های قدیمی یا وسایل نقلیه‌ای که مجهز به سیستم‌های ممانعت از حرکت کارخانه نیستند در دسترس است. تأییدیه بیمه برای یک دستگاه ایموبیلایزر خود مسلح پس از مرکز تحقیقات تعمیرات بیمه موتور در تاچام انگلیس با نام Thatcham 2 شناخته می‌شود. سیستم‌های ایموبیلایزر تأیید شده باید حداقل دو مدار را قطع کننده (طور معمول مدار اشتعال ولتاژ پایین و مدار پمپ سوخت). برخی نیز ممکن است مدار موتور استارت کم جریان را از کلید به رله رهگیری کنند.

آمار در استرالیا نشان می‌دهد که از هر چهار سرقت وسایل نقلیه سه مورد خودروهای قدیمی هستند. که به دلیل حمل و نقل و یا ارتکاب جرم دیگری به سرقت رفته اند. در حدود 45٪ از کل اتومبیل‌های استرالیا برای افراد غیرقابل استفاده است اما تنها 7٪  ماشین‌ها دزدیده می‌شوند. در بسیاری از موارد که وسیله نقلیه مجهز به سیستم ایموبیلایزر به سرقت رفته است، سارقان به کلید اصلی دسترسی داشته‌اند. سارقان حرفه ای فقط از هر چهار وسیله نقلیه یک مورد به سرقت می‌برند. اکثر وسایل نقلیه توسط سارقان فرصت طلب با اتکا به یافتن وسایل نقلیه قدیمی دزدیده می‌شوند.

هوندا اولین تولید کننده موتورسیکلت بود که در دهه 1990 محصولات ضدحرکتی را روی تولیدات خود قرار داد. در سپتامبر 2007، با یک آیین‌نامه حمل و نقل در کانادا نصب موتورهای محرک موتور در تمام وسایل نقلیه سبک و کامیون جدید تولید شده مجاز شد.

خرید سیستم دزدگیر مناسب از فروشگاه اینصب

همان‌طور که ذکر شد سیستم هشدار دارای یکسری معایب دزدگیر خودرو است. برای اینکه بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. در کنار حس امنیت جهت حفظ امنیت سرمایه خود دزدگیر مناسب قیمتی را تهیه کنید. ما به شما خرید سیستم هشدار اتومبیل از فروشگاه اینصب را پیشنهاد می‌دهیم.

 

خرید سیستم دزدگیر مناسب از فروشگاه اینصب

کلام آخر

سیستم دزدگیر ماشین وسیله‌ای است که به‌منظور محافظت از وسیله نقلیه شما در برابر چشم سارقان در ماشین شما نصب شده است. این کار بر اساس یک اصل انجام می‌شود. که هر زمان کسی بخواهد ماشین شما را لمس کند و بخواهد آن را باز کند، زنگ هشدار به صدا در می‌آید. همچنین به مالک خودرو هشدار می‌دهد. سیستم هشدار خودرو وسیله نقلیه و قطعات مهم آن را از شر سارقان ایمن می‌کند. هشدار امنیتی اتومبیل هنگامی‌که کسی قصد شکستن درب یا پنجره را دارد، افراد و نگهبانان امنیتی را با هشدار آگاه می‌کند. مانند هر سیستم امنیتی دیگر، سیستم‌های دزدگیر نیز دارای یک سری موارد مثبت و منفی هستند.

بیشتر صاحبان خانه و مشاغل در حال نصب این سیستم‌ها هستند زیرا به آن‌ها احساس آرامش و ایمنی می‌بخشد. حتی سارقین از مزایای سیستم‌های هشدار آگاه هستند. از این رو، تعداد سرقت‌ها با گذشت زمان کاهش‌یافته است. اگر می‌خواهید درباره نصب سیستم‌های امنیتی هشدار اطلاعات بیشتری کسب کنید، با خدمات امنیتی حرفه‌ای اینصب در تماس باشید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟