آموزش نصب دوربین دنده عقب به ساده‌ترین شکل ممکن | اینصب
x
X

آموزش نصب دوربین دنده عقب به ساده‌ترین شکل ممکن

دوربین دنده عقب یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات و لوازم جانبی است که شما می‌توانید بر روی خودروی خود نصب کنید. مهم نیست که چقدر راننده خوبی هستید. حرکت با دنده عقب سختی‌های خاص خود را دارد و می‌تواند برای شما مشکل ساز شود. دوربین دنده عقب یک دوربین بسیار کوچک است اما برخلاف ظاهرش زاویه دید بسیار گسترده‌ایی دارد. به واسطه این زاویه دید عریض شما می‌توانید پشت خودرو را به طور کامل ببینید و از وقوع حادثه‌های احتمالی جلوگیری کنید. با آموزش نصب دوربین دنده عقب با ما باشید تا شما را با نکات مربوط به نصب این ابزار کاربردی آشنا کنیم.

آموزش نصب دوربین دنده عقب

قبل از اینکه آموزش نصب دوربین دنده عقب را شروع کنیم، باید بگوییم که نصب این دوربین کار ساده‌ایست. به عبارتی شما بدون شک بعد از مطالعه این مقاله قادر به انجام آن خواهید بود. با آموزش‌هایی که ما در این مقاله در اختیار شما قرار می‌دهیم به راحتی می‌توانید دوربین دنده عقب جکs5، پرشیا و سایر ماشین ها را نصب کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

قدم اول آموزش نصب دوربین دنده عقب: نصب فیزیکی دوربین

دوربین‌های دنده عقب موجود در بازار معمولا در دو نوع پایه‌دار و نگهدارنده فنری دسته‌بندی می‌شوند. مراحل نصب هر کدام از این دوربین‌ها متفاوت است که در ادامه روش نصب هر کدام از آن‌ها را به ‌طور کامل توضیح داده‌ایم.

 آموزش نصب دوربین دنده عقب پایه‌دار:

برای نصب فیزیکی این نوع از دوربین‌ها شما باید به روش زیر اقدام کنید.

  1. وسط پلاک خودرو را پیدا کنید و با استفاده از یک ماژیک آن را علامت بزنید.
  2. اگر دوست ندارید که خودروی خود را سوراخ کنید، سیم‌های دوربین را از محل عبور سیم‌های چراغ پلاک عبور دهید. اما اگر سوراخ کردن درب صندوق عقب برایتان اهمیت ندارد با استفاده از یک مته شماره 8 آن را سوراخ کنید. سپس سیم‌های دوربین را داخل صندوق عقب قرار دهید.
  3. با استفاده از پیچ‌های خودکاری که درون بسته‌بندی دوربین پایه‌دار وجود دارند، دوربین را نصب کنید.

آموزش نصب دوربین دنده عقب

نصب فیزیکی دوربین دنده عقب با نگهدارنده فنری:

برای نصب فیزیکی دوربین دنده عقب با نگه‌دارنده فنری باید به شکل زیر اقدام کنید.

  1. درست مانند بالا، قسمت وسط سپر خود را مشخص و آن را علامت‌ بزنید.
  2. با استفاده از یک مته محل مورد نظر را سوراخ کنید.
  3. اکنون سیم‌های دوربین دنده عقب را از سوراخی که ایجاد کرده‌اید، عبور داده و دوربین را در جای خود ثابت کنید.

قدم دوم سیم کشی برق دوربین عقب خودرو

دومین قدم آموزش نصب دوربین دنده عقب به سیم‌کشی برق آن اختصاص دارد. برای انجام این کار کافی است تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. حتما شما هم می‌دانید که دوربین عقب تنها زمانی که راننده از دنده عقب استفاده می‌کند، فعال می‌شود. پس برای سیم‌کشی دوربین دنده عقب باید به دنبال سیم‌های مثبت و منفی چراغ‌های دنده عقب خودرو بگردید و آن‌ها را پیدا کنید.
  2. بعد از پیدا کردن این سیم‌ها شما باید سیم‌های دوربین را به آن‌ها متصل کنید. البته به مثبت و منفی بودن سیم‌ها در هنگام نصب توجه کنید. سیم مثبت دوربین به سیم مثبت چراغ عقب و سیم منفی هم باید به سیم منفی وصل شود. معمولا سیم مثبت به رنگ قرمز و سیم منفی مشکی است. بعد از ایجاد اتصال برای اینکه از مشکلات احتمالی جلوگیری کرده باشید، حتما از چسب برق استفاده و اتصال را عایق کنید.
  3. سمت دیگر این سیم‌ها سوکت دارد که شما باید آن را به دوربین متصل کنید.
  4. بعد از متصل کردن این سوکت‌ها زمانی‌که چراغ‌های دنده عقب روشن می‌شوند، جریان برق در دوربین برقرار می‌شود. با برقراری جریان برق در دوربین، در نهایت دوربین روشن خواهد شد.

قدم سوم آموزش نصب دوربین دنده عقب، اتصال به مانیتور

در داخل پک بیشتر دوربین‌های دنده عقب یک کابل انتقال تصویر  RCA وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان تصویر دوربین عقب را به مانیتور خودرو منتقل کرد. آموزش نصب دوربین دنده عقب با اتصال این کابل به مانیتور تمام خواهد شد. برای انجام این کار کافی است تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. در قدم اول شما باید فیش کابل RCA را به سوکت دوربین عقب متصل کنید.
  2. اکنون شما باید کابل را به سمت مانیتور خودرو هدایت کنید. برای این کار می‌توانید از فضای بین سقف خودرو و نمدی کابین استفاده کنید.
  3. در مرحله آخر نصب، شما باید سوکت را به مانیتور متصل کنید تا تصویر دوربین عقب به مانیتور منتقل شود. اگر کار را به درستی انجام داده باشید باید بتوانید عقب خودرو را ببینید.

*‌ اگر مراحل آموزش نصب دوربین دنده عقب را به درستی انجام داده باشید، اکنون باید به محض قرار دادن خودرو در حالت دنده عقب، دوربین شروع به فعالیت کند. چنانچه با انجام این کار تصویر دوربین را نداشتید، احتمالا یک مرحله را اشتباه رفته‌اید. روند نصب را یک بار دیگر بررسی و مشکل به‌وجود آمده را برطرف کنید.

نحوه اتصال دوربین دنده عقب به مانیتور

نکات مهم در هنگام خرید دوربین عقب خودرو

در هنگام خرید دوربین عقب خودرو توجه به نکات زیر ضروری است.

  1. در بازار انواع مختلفی از دوربین عقب خودرو وجود دارد که شما می‌توانید برای خرید به سراغ آن‌ها بروید. دوربین دنده عقب معمولی، دوربین دید در شب، دوربین وای فای دار، دوربین 360 درجه، دوربین خودرو آیینه‌ای و .. از جمله مهم‌ترین انواع دوربین عقب موجود در بازار ایران هستند.
  2. قیمت یک فاکتور مهم در هنگام خرید دوربین عقب خودرو است. قبل از خرید بهتر است بودجه خود را برای خرید دوربین عقب مشخص کنید تا در بازار دچار سردرگمی نشوید. تعیین بودجه برای خرید دوربین عقب به شما کمک می‌کند تا بهترین گزینه را مناسب با بودجه خود انتخاب کنید.
  3. اگر خودروی شما مانیتور دارد، کار شما برای نصب دوربین عقب راحت‌تر است. در این شرایط شما تنها کاری که باید انجام دهید، خرید یک دوربین و متصل کردن آن به مانیتور است. اما اگر خودروی شما مانیتور ندارد، برای استفاده از دوربین عقب خودرو باید از آیینه‌هایی استفاده کنید که مانیتور دارند.
  4. کیفیت دوربین عقب یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب آن است. در بازار دوربین عقب‌های خودرو با کیفیت‌های HD، FHD، معمولی و 4K وجود دارند که شما می‌توانید برای خرید به سراغ آن‌ها بروید.
  5. دوربین عقب‌های خودرو در دو نوع رنگی و سیاه سفید به بازار عرضه می‌شوند. این شما هستید که بسته به سلیقه خود باید یکی از این دو مدل را انتخاب کنید. البته باید بدانید که مدل‌های رنگی معمولا قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های سیاه و سفید دارند.
  6. در هنگام خرید به برند تولید کننده دوربین نیز توجه کنید. معمولا برندهای گمنام و غیر معتبر محصولات بی‌کیفیت اما ارزان قیمت تولید می‌کنند که به هیچ عنوان خرید آن‌ها توصیه نمی‌شود.
سخن پایانی

در این مقاله صفر تا صد آموزش نصب دوربین دنده عقب در خودروهای مختلف را به شما ارائه دادیم. در آخر نیز به نکات مهم خرید دوربین دنده عقب اشاره کردیم. همان‌طور که دیدید نصب دوربین دنده عقب جک s5، پرشیا و سایر ماشین‌ها کار چندان سختی نیست و شما با کمی مهارت فنی بدون مشکل این کار را انجام خواهید داد. اگر قصد خرید دوربین دنده عقب را دارید به شما توصیه می‌کنیم که سری به فروشگاه اینترنتی اینصب بزنید.

ما در اینصب انواع دوربین‌های دنده عقب و آینه مانیتور دار را برای شما موجود کرده‌ایم. تمامی این محصولات با ضمانت اصل بودن کالا و گارانتی یک ساله اینصب به فروش می‌رسند. پس جای هیچ‌گونه نگرانی بابت کیفیت و طول عمر این محصولات وجود ندارد. اگر در خصوص آموزش نصب دوربین دنده عقب سوالی داشته باشید، می‌توانید موضوع را با کارشناسان ما در اینصب در میان بگذارید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟