x
X

قابلیت پاور ویندوز در دزدگیر خودرو

امروز قصد بررسی قابلیت پاور ویندوز در دزدگیر خودروها را داریم. قطعاً تکنولوژی به دنبال این است که استفاده از انواع امکانات خودرو روزبه‌روز آسان‌تر شود. بخشی از خودروی شما سیستم امنیتی آن است و درصورتی‌که نقصی در آن وجود داشته باشد، شما به‌عنوان صاحب خودرو در درجه اول باید قصد برطرف‌ کردن آن را داشته باشید. به طور مثال وقتی سیستم دزدگیر را روی اتومبیل خود نصب می‌کنید، در ابتدا ممکن است برایتان سؤال باشد آیا دزدگیر می‌تواند تمامی حفره‌ها و مشکلات امنیتی خودروی شما را پوشش دهد یا خیر. قابلیت بالابردن شیشه به صورت خودکار یا همان پاور ویندوز را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین‌ امکانات دزدگیر دانست.

برای شما ممکن است بسیار اتفاق افتاده است که خودرو را قفل کرده و از آن خارج شده‌اید، مسافتی را طی کرده و از خود می‌پرسید آیا تمامی پنجره‌های خودرو بالا بوده و آیا راهی برای نفوذ به خودرو وجود دارد؟ با وجود پاور ویندوز دیگر نباید نگران این مسائل باشید. این مقاله را انتهای این مطلب همراه ما باشید تا علاوه بر رفع نگرانی‌های شما درباره موارد گفته شده، شما را با قابلیت پاور ویندوز در دزدگیر ماشین آشنا کنیم.

آشنایی با قابلیت پاور ویندوز در دزدگیر ماشین

در مقالات قبلی به این موضوع اشاره کردیم که قابلیت پاور ویندوز یکی از امکانات دزدگیر است. اما عده‌ای نیز ترجیح می‌دهند به صورت جداگانه قطعه پاور ویندوز را نصب کنند. شرایطی وجود دارد که شما امکان بازگشت به خودرو و چک کردن شیشه‌ها پس از ترک محل پارک را ندارید یا این مساله را فراموش می‌کنید. به‌هرحال اگر می‌خواهید پاور ویندوز نصب کنید باید بدانید که دو گونه عمده پاور ویندوز در بازار موجود است. شما البته محدودیتی در مورد نصب این امکان در کنار دزدگیر انواع برندهای اسپای، پی‌ال‌سی، نورون، چیتا، اکتیو و زنوتیک ندارید.

می‌توانید مدل‌های پشتیبانی‌کننده از دو پنجره و چهار پنجره را نصب کنید. دستگاه پاور یک دنده مارپیچ شکل دارد که وقتی روی خودرو نصب می‌شود، اجازه می‌دهد در حرکت پنجره‌ها توان برقرار شده، درصورتی‌که قصد ترک خودرو را دارید به صورت خودکار و پس از خاموش شدن موتور و اعلان دزدگیر، تمامی شیشه‌ها کاملاً بسته شود. این حالت حتی وقتی شیشه کمی نیز پایین باشد، قابلیت شناسایی داشته و خودروی شما در این حالت هیچ مشکل امنیتی نداشته و سارقی نیز امکان نفوذ ندارد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این وسیله مقاله ” پاور ویندوز چیست ”  را مطالعه کنید.

آشنایی با قابلیت پاور ویندوز در دزدگیر ماشین

کاربرد پاور ویندوز در دزدگیر

در واقع بسیاری از دزدگیرها به صورت پیش‌فرض قابلیت پاور ویندوز را تحت عنوان پشتیبانی از بالابر شیشه در خود جای‌ داده‌اند، از طرفی شما با استفاده از دزدگیرها پس از قفل مرکزی و روشن شدن سیستم امنیتی، می‌توانید پاور ویندوز را نیز فعال کنید. بالاخره مشغله کاری در طول روز باعث می‌شود گاهی چک کردن شیشه اتومبیل را فراموش کنید. پاور ویندوز می‌تواند در شرایطی که خودروی شما در محیط خارج از پارکینگ قرار گرفته، بسیار کاربردی باشد تا از ورود سارقین، انواع موجودات زنده و همین‌طور جلوگیری از برودت و یخ‌زدن شیشه‌ها در اثر باز ماندن و آسیب به درون خودرو نیز حفظ گردد.

آشنایی با انواع پاور ویندوز ماشین

مدل یونیورسال یکی از متداول‌ترین گزینه‌های موجود در بازار است که دارای اتصال سیمی بوده و به‌ وسیله‌ی کیتی الکترونیکی، سیستم برق خودرو پس از قفل شدن درب‌ها توسط دزدگیر و حسب دستور صاحب خودرو، فعال و دستور بالارفتن شیشه‌ها را به‌وسیله یک سیستم تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی می‌دهد. به‌هرحال ممکن است در هرکدام از این دستگاه‌ها و مدل‌های پاور ویندوز، نقصی وجود داشته باشد. نصب این دستگاه نیاز به مهارتی خاص و داشتن علم کارکرد با سیستم برق انواع خودروها دارد. ضمن این که اگر خودروی شما هنوز دارای گارانتی است، ممکن خواهد بود حین نصب این‌گونه پاورها با مشکل مواجه شوید.

مسئله بعدی، قیمت پاور ویندوز است که این دستگاه را در مدل‌های دو پنجره و چهار پنجره می‌توانید در بازار مشاهده کنید. پاور ویندوزها برای انواع مدل‌های خودرو قابل خریداری و نصب است. البته ناگفته نماند که خودروهایی که این امکان را در سیستم اصلی ماشین داشته باشند می‌توانند از پاور ویندوز استفاده کنند؛ خودروهایی که هیچ کدام از شیشه‌های آن این قابلیت را ندارند، نمی‌توان پاور ویندوز را روی آن‌ها نصب کرد. توجه به کیفیت سیم‌پیچ و اتصالات سیمی در این دستگاه‌ها نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. به‌هرحال نامرغوب بودن قطعات و اتصالات مورد استفاده در این سیستم‌ها، می‌تواند دستگاه شما را دچار مشکل کرده و اختلالاتی نیز در سیستم برق خودرو ایجاد کند.

قابلیت Step BY Step یکی از جذاب ترین قابلیت پاور ویندوز ها

ویژگی جالب دیگری که در بالابر شیشه خودروها می‌تواند نصب شود، آنتی ترپ است. آنتی ترب اینگونه عمل می‌کند که اگر مانعی در مقابل یکی از شیشه‌ها وجود داشته باشد، حرکتی از سوی سیستم فرمان مشاهده نشده است در صورتی‌که شیشه‌ای بالا باشد دیگر دستور بستن شیشه صادر نمی‌شود. همچنین این قابلیت تمامی پنجره‌ها را به ترتیب بررسی می‌کند و هرکدام که پایین بود، می‌بندد. درصورتی‌که به‌تازگی صاحب خودرو شده‌اید و خودرو هنوز در شرایط گارانتی است، نصب بالابر اهمیت ویژه‌ای برای شما خواهد داشت.

قابلیت Step BY Step در پاور ویندوز ماشین

جالب است بدانید که در مواقعی که سوکت فابریک در دستگاه وجود نداشته، شرکت نصب دزدگیر ماشین و بالابر شیشه، اقدام به انجام روش‌هایی برای دور زدن می‌کند که سبب باطل شدن گارانتی خودرو خواهد شد. پس اگر قصد تهیه بالابر شیشه یا همان پاور ویندوز را دارید، آن را از مراکز معتبر که در این بخش دچار مشکل نشوید. همچنین می‌توانید از همکاران ما در سایت اینصب کمک بگیرید.

انواع شیشه بالابر برقی

در ادامه دو مدل محبوب از پاور ویندوزهای موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

پاور ویندوز مدل 2w

این مدل همان‌طور که از نامش مشخص است برای بستن دو شیشه خودرو به کار می‌رود. مثلاً اگر برایتان مهم است که هزینه کمتری صرف کنید و صرفاً بیشتر کار شما با دو شیشه جلو است. توصیه ما به شما خرید پاور ویندوز 2 شیشه است.

پاور ویندوز مدل 4w

این مدل که به طبع برای مشتریانی که می‌خواهند تمامی پنجره‌های خودرو تحت کنترل باشند و پس از اطمینان از بسته بودن، مجدداً نیز چک شوند، گزینه‌ای ایده‌آل است. اطمینان بالا در کارکرد این سیستم و ضریب امنیتی 99.99 در پاور ویندوز، قطعاً یک مسئله مهم است که کمتر به آن اشاره شده است. به‌هرحال سیستم‌های برقی ممکن است دچار مشکل شوند، عملکرد درستی نداشته باشند، اما اگر از دزدگیرهای برندهای معتبر استفاده می‌کنید، می‌توانید خیالتان از بایت این مشکلات، راحت‌تر باشد.

این نکته را فراموش نکنید که تفاوتی ندارد که دزدگیر ماشین شما ارزان‌قیمت است یا گران‌قیمت! در نهایت این تکنولوژی بخش اصلی و تکمیلی دزدگیر است که نباید به‌هیچ‌عنوان آن را فراموش کنید. بارها مشاهده شده که به دلیل پایین بودن شیشه خودرو، پیشرفته‌ترین دزدگیرها نیز توسط سارقان غیرفعال شده و تمامی سنسورهای آن‌ها از کار افتاده‌اند. بالاخره اگر سارق به درون کابین خودروی شما راهی داشته باشد، چه چیزی برای او آسان‌تر از غیرفعال کردن سیستم برق خودرو است؟! پس بهتر است ریسک نکنید و سعی کنید حتماً پاور ویندوز 4 شیشه را روی خودروی خود و بخصوص برای تمامی پنجره‌ها نصب کنید.

استانداردترین مدل پاور ویندوز در بازار

استانداردی خاص برای مقایسه این محصول در بازار ایران وجود ندارد و چشم‌بسته نمی‌توان گفت که کدام مدل، گزینه‌ای بی‌نقص‌تر، کامل‌تر و بهتر است. اما بالاخره با مقایسه کیفیت، امکانات و همین‌طور گارانتی و مواردی چون ضمانت اصالت کیفیت توسط فروشنده، می‌تواند پاسخگوی این نیاز و ترس شما باشد. مدل ODB که از طریق سوکت دیاگ به خودرو متصل می‌شود نیز مدل دیگری است که قصد بررسی آن را داریم.

درصورتی‌که خودروی شما مالتی پلکس است از این روش می‌توانید استفاده کنید. متأسفانه نقشی در این سیستم بالابر شیشه وجود دارد و آن هم مربوط به کاهش عمر باتری خودرو است. زیرا امکان تشخیص بالا و یا پایین بودن شیشه‌ها وجود ندارد. حتی اگر یکی از شیشه‌های شما بالا باشد، موتور به رله اجازه حرکت می‌دهد و سعی می‌کند که شیشه شما را بالا ببرد که البته امکان‌پذیر نخواهد بود.

سوالات متداول درباره پاور ویندوز

آیا هر مدل دزدگیری و همین‌طور پاور ویندوز روی خودروی من نصب می‌شود؟. در پاسخ به این سؤال باید عرض کنیم، زمانی که خودروی شما از قابلیت شیشه بالابر برقی مانند تمامی مدل‌های ایرانی شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا و… پشتیبانی کند. امکان نصب بالابر خودکار پنجره نیز وجود دارد.

چگونه متوجه کیفیت محصول شویم و تضمینی در مورد کارکرد بهینه آن وجود دارد؟. این پاسخ اندکی بستگی به سیستم برق خودروی شما، مدل دزدگیر، کیفیت و همین‌طور نحوه نصب و دقت در نصب دارد.

سخن آخر

پاور ویندوز یکی از قابلیت‌هایی است که در کنار دزدگیر قرار می‌گیرد و بسیار کاربردی است. در این مقاله سعی کردیم که درباره قابلیت پاور ویندوز و انواع آن صحبت کنیم. با توجه به مواردی که در این مطلب به آن اشاره کردیم، توصیه ما به شما این است که خرید شیشه بالابر برقی را در اولویت قرار دهید. چراکه از اشتباهات به ظاهر کوچک ولی جبران ناپذیر، جلوگیری می‌کند. همچنین توصیه می‌کنیم که برای نصب پاور ویندوز، حتما از یک نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟