آشنایی با انواع کاربرد ردیاب شخصی | اینصب
x
X

آشنایی با کاربرد ردیاب شخصی

ردیاب شخصی یک ابزار کاربردی برای تمامی افراد است. این وسیله موقعیت مکانی خود را به سیستم‌ها و یا افراد دیگر ارسال می‌‌کند. در نتیجه همراه هر چیزی که باشد، می‌توان موقعیت آن را به راحتی پیدا کرد. مراقبت و نگهداری از کودکان و افراد میانسال و همچنین حیوانات خانگی از جمله کاربرد ردیاب شخصی است. ردیاب‌های شخصی به وسیله‌‌ی متصل شدن به یک سیستم به نام GNSS یا سامانه ماهواره‎‌ای ناوبری جهانی عمل می‌‎کنند. این دستگاه تمامی داده‌های مکان‌یابی را بوسیله‌ی یک ابزار ارتباطی مانند تلفن همراه و یا اس ام اس، به صورت آنلاین از طریق اینترنت به مرکز، انتقال می‌دهد. ردیاب شخصی دارای کاربردهای زیادی است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

کاربرد ردیاب شخصی

مهم ترین کاربرد ردیاب شخصی

همان طور که گفتیم، کاربرد ردیاب شخصی صرفا برای افراد معمولی نیست بلکه برای کودکان، دانش‌آموزان، سالمندان و حتی حیوانات خانگی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید بسیاری از افراد این وسیله را ضروری ندانند و آن را خریداری نکنند. در صورتی که ردیاب شخصی می تواند امنیت فرزندان یا والدین شما را تامین کند که امنیت موضوع بسیاری مهمی محسوب می شود.

مطالعه کنید: بهترین ردیاب برای کودکان و سالمندان

ردیابی آنلاین کودک، سالمند یا حیوان خانگی

با خرید ردیاب شخصی شما می‌توانید به صورت لحظه‌ای از موقعیت فرزند یا پدر و مادر سالمند خود آگاه شوید. این کاربرد ردیاب شخصی می‌تواند نگرانی‌های شما را تا حد زیادی کم کند. شاید کودک شما امکان بازگشت به خانه را نداشته باشد و یا راه را گم کند که در صورت داشتن ردیاب شخصی، می‌توانید در سریع‌ترین زمان، خود را به کودک برسانید. ردیاب شخصی همچنین برای سالمندانی که دارای بیماری آلزایمر هستند، بسیار مناسب است.

عموما سالمندان آلزایمری بدون اطلاع از خانه خارج می‌شوند و راه را گم می‌کنند؛ در صورتی که ردیاب به همراه داشته باشند، پیدا کردن آن‌ها بسیار راحت خواهد بود. یک کاربرد دیگر ردیاب برای حیوانات خانگی است. بدون شک کسانی‌که حیوان خانگی دارند، برای نگهداری آن بسیار زحمت کشیده‌اند و یک موجود ارزشمند برای آن‌هاست. بنابراین طبیعی است که اگر بخواهید به وسیله یک ردیاب کوچک، مراقب آن باشید.

ردیاب حیوان خانگی

 شنود از کاربرد ردیاب شخصی

یکی از کاربردهای ردیاب شخصی، شنود صداهای اطراف ردیاب است. شما می‌توانید با قابلیت شنود ردیاب، از اتفاقات اطراف فرزند یا پدر و مادر سالمند خود مظلع شوید و در زمان خطر، سریعا خودتان را برسانید. این قابلیت ردیاب می‌تواند بسیار کاربردی باشد. البته تمامی ردیاب‌های شخصی دارای قابلیت شنود نیستند. بهتر است قبل از انتخاب و خرید محصول به این موضوع توجه کنید.

درخواست کمک اضطراری

برخی از ردیاب‌های شخصی دارای کلید اضطراری SOS می‌باشند. بوسیله‌ی این کلید، کودک یا سالمند، می‌تواند با فشردن آن با نزدیکان خود تماس بگیرد. در واقع لازم است قبل از استفاده از این قابلیت، چند شماره تماس را روی ردیاب تعریف کنید تا با فشردن کلید با شماره‌های مورد نظر تماس گرفته شود. لازم است در هنگام خرید ردیاب شخصی از مجهز بودن آن به کلید SOS مطمئن شوید.

برقراری ارتباط صوتی دو طرفه

یکی از کاربردهای جذاب ردیاب شخصی برقراری ارتباط صوتی دو طرفه است. در واقع شما می‌توانید با سیمکارت داخل ردیاب تماس بگیرید و صدای شخص را شنود کنید و برعکس، فردی که ردیاب همراه دارد می‌تواند با فشردن دکمه sos با شماره‌های ثبت شده، تماس بگیرد و پیغام کمک خود را به فرد پشت خط برساند.  ناگفته نماند که تمامی ردیاب‌ها دارای این قابلیت نیستند و در صورتی که به این قابلیت نیاز دارید، در هنگام خرید به آن توجه کنید.

تعیین محدوده مجاز

یکی از جالب‌ترین کاربرد ردیاب شخصی، تعیین محدوده مجاز است. شما می‌توانید برای ردیاب، محدوده تعیین کنید تا به محض خارج شدن فرزند یا پدر مادر سالمندتان از محدوده تعیین شده، مطلع شوید. این قابلیت نیز از جمله قابلیت‌های خاص است که تمامی ردیاب‌ها ندارند. به طور مثال یکی از کاربرذهای این قابلیت زمانی است که فرزند شما از خانه خارج می‌شود و شما نمی‌خواهید از محدوده خانه دورتر شود. در اینجا شما باید محدوده تعیین کنید تا با خارج شدن فرزند، از طریق نوتیفیکیشن و یا پیامک به شما اطلاع رسانی شود.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم شما را با کاربرد ردیاب شخصی و انواع قابلیت‌های آن آشنا کنیم. با توجه به شرایطی که در آن زندگی میکنیم و هر روز به مشغولیاتمان اضافه می ‌شود، برای نگه داری بهتر و دقیق‌تر از افراد ناتوان یا کم توان خانواده، باید از ردیاب‌ها استفاده کنیم. برای سالمندان و بیماران آلزایمری، کودکانی که از مریضی‌های خاصی مثل تالاسمی یا بیش فعالی رنج می‌برند یا نه کودکان سالمی که از دو سالگی مجبورند در مهد باشند، وجود ردیاب ضروری است. داشتن ردیاب و موقعیت یابی و ردیابی لحظه به لحظه چنین افرادی آرامش خاطری بیشتری را برایمان به ارمغان می آورد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟