لیست کامل کارهای ضروری برای سفر با خودرو شخصی | اینصب
x
X

لیست کامل کارهای ضروری برای سفر با خودرو شخصی

لیست کامل کارهای ضروری برای سفر با خودرو شخصی

کارهای ضروری برای سفر با خودرو خیلی مهمه چون هیچ چیز به اندازه ی سفر جاده ای با خودرو شخصی لذت بخش نیست. بخصوص جاده های زیبای فصل بهار. به شرطی که تمام تدابیر لازم را از قبل در نظر گرفته باشید.

حالا که در آخرین روز های سال به سر می بریم و باید کم کم برنامه ریزی های سفر برای تعطیلات نوروز را شروع کنیم. تصمیم گرفتم لیست کامل وسایل مورد نیاز برای سفر با خودرو شخصی را در قالب یک مقاله و برای راحتی شما بنویسم. بهترین روش برنامه ریزی سفر تهیه یک چک لیست از وسایلی است که باید به همراه داشته باشید. برای یک سفر خاطره انگیز بهتر است از ابتدا به همه احتمالات فکر کنید. از مدارک ماشین تا مدارک شخصی گرفته، دارو های مهم، وسایل ضروری برای آب و هوای ناپایدار فصل بهار و…از وسایل شخصی و بهداشتی گرفته تا جامپ استارتر. ابزار ساده مورد نیاز برای خرابی های ساده ماشین، نصب ردیاب خودرو و.. شما هم همراه با ما این چک لیست را تنظیم کنید تا در طول سفر به مشکلی برنخورید.

  • سرویس کامل خودرو

سرویس خودرو از کارهای ضروری برای سفر با خودرو

بی شک مهم ترین اقدامات قبل سفر چک کردن سلامت فنی خودرو است. چراکه هیچ چیز به اندازه اشکالات فنی پیش بینی نشده نمی تواند سفرتان را خراب کند. یا لااقل زمان زیادی از سفرتان را هدر بدهد. تعمیرکارهای با سابقه معمولا بهتر از هرکسی می دانند که قبل از سفر چه چیزهایی را در ماشین باید چک و تعمیر کنند. اما بهتر است خودتان هم یک لیست از کارهایی که باید انجام بدهید را داشته باشید.

فرسودگی، پارگی و وضعیت سلامت تایرها را حتما چک کنید. باد لاستیک ها را چک کنید. کم یا زیاد بودن باد لاستیک ها هردو برای خودرو مضر است. در سفرهای جاده ای حتما زاپاس به همراه داشته باشید. چک روغن های ماشین، مثل روغن موتور و روغن گیربکس را فراموش نکنید. تنظیم بودن میزان آب رادیاتور خیلی مهم است. کاهش سطح آب خودرو مهم ترین دلیل جوش آوردن ماشین است. علت کم شدن آب رادیاتور را بررسی کنید.

جزئیات سرویس خودرو

فیلتر هوا راندمان و کارایی موتور را بالا می برد. برای یک سفر طولانی وضعیت فیلتر هوای ماشین را چک کنید. سیستم ترمز و سلامت لنت های ترمز را حتما چک کنید. داشتن لنت ترمز سالم و سطح استاندارد روغن ترمز قبل از شروع سفر بسیار مهم است. تسمه ها، باتری و دینام ماشین را بررسی کنید. از سلامت تک تک چراغ ها قبل از سفر مطمئن شوید. برف پاک کن و گرم کن شیشه عقب را در چک لیست خود فراموش نکنید. مایع شیشه پاک کن خودرو را چک و درصورت لزوم شارژ کنید. سیستم گرمایش و سرمایش ماشین را چک کنید. تا جایی که ممکن است برای ماشینتان یک ردیاب خودرو خوب تهیه کنید.

ردیاب خودرو امکان سرقت خودرو شما را به صفر می رساند. به علاوه از نقشه ردیاب برای یافتن مسیرهای جدید کمک بگیرید. وجود یک ردیاب خودرو اجازه نمی دهد شما راه خود را گم کنید. همچنین با همراه داشتن یک ردیاب خودرو خوب در صورت مواجهه با خطراتی مانند زورگیری از پلیس یا اشخاص معتمد کمک بگیرید.

  • چک کردن لوازم همراه خودرو

لوازمی هستند که به همراه داشتن آنها در مسیر های طولانی ضروری است. به همراه داشتن زاپاس چرخ، چراغ قوه، زنجیر چرخ، پیچ گوشتی، انبر دست و پیچره مهره را در سفر فراموش نکنید. جعبه ی کمک های اولیه شامل باند، کرم ضد عفونی کننده، مسکن و شل کننده عضلات و.. را به همراه داشته باشید. جامپ استارتر از ضروریات هر ماشینی است که در جاده باشد، فرقی نمی کند در شهر یا خارج شهر، هرگز جامپ استارتر را فراموش نکنید.

همیشه ممکن است باتری ماشین به اصطلاح بخوابد و شما را در راه بگذارد. جامپ استارتر بدون نیاز به کمک برای هل دادن ماشین، باتری به باتری کردن، ماشین امداد و حتی بدون نیاز به کابل های مخصوص به شما برای روشن کردن ماشین کمک می کند. جامپ استارتر به راحتی به باتری ماشین وصل می شود و نیروی لازم برای استارت ماشین را تولید می کند. حالا با یک تک استارت ماشین را روشن کنید و تمام.

داشتن نقشه خوان می تواند در سفر بسیار مفید باشد. اگر کودک خردسال در سفر به همراه دارید صندلی ایمنی کودک را فراموش نکنید. خوراکی لباس پوشک شیرخشم و سرلاک و.. خلاصه لوازم ضروری کودک را فراموش نکنید.

  • وسایل شخصی مورد نیاز برای سفر

وسایل شخصی برای سفر

لباس و کفش مناسب در سفر همیشه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بخصوص در فصل بهار که آب و هوا ناپایدار است. برای شرایط مختلف آب و هوایی لباس مناسب به همراه داشته باشید. عینک آفتابی و ضد آفتاب را فراموش نکنید. چادر مسافرتی از وسایل مورد نیاز در سفر است. بخصوص اگر امکان شب مانی در دل طبیعت را دارید. در سفر های جاده ای حتما زیرانداز مناسب به همراه داشته باشید. حتی اگر قصد شب مانی ندارید در طول سفر برای استراحت راننده احتیاج به زیرانداز و چادر خواهید داشت.

به همراه داشتن غذا و تنقلات و آب در سفر را فراموش نکنید. خوراکی ها می تواند شامل میوه خشک آجیل قند و شکر قهوه یا چای فوری و … باشد.

هدلامپ یا چراغ قوه از وسایل دیگریست که بهتر است در سفر به همراه داشته باشید. البته در صورتی که از یک جامپ استارتر خوب استفاده می کنید معمولا چراغ قوه و چراغ خطرهم دارید. به علاوه از جامپ استارتر به عنوان پاوربانک قوی برای شارژ وسایلی مثل گوشی های موبایل تبلت و…هم می توانید استفاده کنید. وسایل بهداشتی لازم مانند حوله مسواک، دستمال مرطوب، ژل ضدعفونی کننده و.. از وسایل مورد نیاز در سفر با ماشین شخصی هستند.

  • مدارک مورد نیاز در سفر

یکی از کارهای ضروری برای سفر با خودرو جمع کردن مدارک مورد نیاز می باشد. شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت ماشین کارت بیمه، دفترچه بیمه، کارت و اطلاعات حساب بانکی را در سفرهای جاده ای حتما به همراه داشته باشید.

سخن پایانی

شارژرهارا فراموش نکنید. دستمال کاغذی، پخش کننده موسیقی، دوربین، گوشی، پول نقد، کلید های خانه یا اقامتگاه، پاوربانک، قبله نما و…را فراموش نکنید. سفر خوبی در انتظار شماست.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟