x
X

کاربرد سوکت فابریک دزدگیر چیست؟

کاربرد سوکت فابریک دزدگیر را در این مقاله از جنبه های مختلف بررسی می‌کنیم. سوکت فابریک درواقع رابطی است که بین مدار دزدگیر و سیم کشی اصلی خودرو قرار می‌گیرد. استفاده از سوکت فابریک در هنگام نصب دزدگیر سبب می‌شود که سیم کشی اصلی خودرو، دست نخورده بماند. در صورتی که سیم کشی اصلی خودرو دستکاری شود، گارانتی خودرو باطل خواهد شد به همین علت لازم است در هنگام خرید دزدگیر ماشین از کارشناسان بخواهید که سوکت فابریک هم برایتان بگذارند تا نصب درستی داشته باشید .

قبل از خرید سوکت فابریک دزدگیر و نصب دزدگیر ماشین لازم است با این رابط و واسطه آشنایی داشته باشید و دلیل استفاده از آن را بدانید. بسیاری از افراد بدون آگاهی در هنگام نصب دزدگیر خودرو از این محصول استفاده نمی‌کنند و در نهایت سیم کشی اصلی خودرو دچار مشکل می شود و باعث باطل شدن گارانتی ماشین می‌شود.

تا اینجای مقاله به طور کلی با سوکت فابریک و کارایی آن آشنا شدید. سوکت فابریک‌ها دارای انواع مختلفی هستند. لازم است هنگام خرید به نوع آن توجه کنید. لازم است درهنگام خرید سوکت فابریک به این نکته توجه داشته باشید که سوکت فابریک موردنظر متناسب باخودروی شما باشد پس در ادامه اول با انواع سوکت فابریک آشنا شوید.

 

انواع سوکت فابریک دزدگیر

همان طور که در بالاتر توضیح داده شد سوکت فابریک‌ها دارای انواع مختلفی می‌باشند. از انواع سوکت فابریک‌های دزدگیر می‌توان به سوکت فابریک سایپا اشاره کرد. این نوع سوکت فابریک تنها مختص خودروهای گروه سایپا می‌باشد و برروی خودروهای دیگر قابل نصب نیست. لازم است هنگام خرید آن توجه کنید که سوکت فابریک مورد نظر با خودروی شما مطابقت دارد. به طور مثال سوکت فابریک دزدگیر کوئیک با سوکت فابریک دزدگیر پژو متفاوت می‌باشد. بهتر است برای مشاوره در خصوص خرید سوکت فابریک به همراه دزدگیر با کارشناسان اینصب تماس بگیرید تا در این خصوص شما را راهنمایی کنند.

 

سوکت فابریک سایپا

 

سوکت فابریک دزدگیر خودرو از نوع یک تیکه و دوتیکه نیز وجود دارد. البته توجه داشته باشید که این دو مدل خیلی تفاوت ندارند و شما در خرید سوکت فابریک بهتر است آن را ملاک قرار ندهید. ملاک اصلی در انتخاب نوع سوکت فابریک، مدل خودرو می‌باشد و با توجه به مدل خودرو، نوع سوکت فابریک مشخص می‌شود.

مطالعه بیشتر: نصب دزدگیر ماشین و ساختار آن

کاربرد سوکت فابریک دزدگیر

 

1- عدم باطل شدن گارانتی خودرو

امروزه اکثر افراد هنگام نصب دزدگیر از سوکت فابریک استفاده می‌کنند. دلیل اصلی استفاده از این محصول عدم باطل شدن گارانتی خودرو است. در صورت بروز هرگونه مشکل برای خودرو و مراجعه به مراکز مربوطه برای بهره گیری از گارانتی خودرو، دروهله اول سیم کشی خودرو بررسی می‌شود. در صورتی که هنگام نصب دزدگیر از سوکت فابریک دزدگیر استفاده کرده باشید و سیم کشی اصلی خودروی شما دستکاری نشده باشد، می‌توانید از گارانتی خودروی خود بهره بگیرید. اما درصورتی که سیم کشی اصلی خودرو دست خورده باشد گارانتی خودروی شما باطل می‌شود و امکان بهره گیری از آن برای شما وجود نخواهد داشت.

 

2- سهولت در روند نصب

مهم‌ترین کاربرد سوکت فابریک دزدگیر علاوه بر اینکه موجب باطل نشدن گارانتی خودرو می‌شود، می‌تواند در سهولت نصب دزدگیر ماشین کمک کننده باشد. بسیاری از نصاب‌ها جهت سهولت در روند  نصب دزدگیر از این محصول بهره می‌گیرند. با استفاده از این محصول دیگیر نیازی به بریدن سیم‌های داخل خودرو نیست و بدون هیچگونه دخالت در سیمکشی قادر به نصب دزدگیر خواهید بود.

 

نکات قابل توجه

یکی ازموارد مهمی که درهنگام خرید و انتخاب سوکت فابریک دزدگیر لازم است به آن توجه شود نوع آن می‌باشد. همان طور که در بالاتر توضیح دادیم سوکت فابریک باید متناسب با خودرو باشد. تنها سوکت فابریک‌های مختص خودروی شما قابل نصب برروی خودرو می‌باشد. به طور مثال اگر خودروی شما L90 باشد و شما سوکت فابریک سایپا خریده باشید نصاب قادر به نصب سوکت فابریک برروی خودروی شما نمی‌باشد و با این کار شما فقط هزینه‌ای اضافی پرداخت کردید.

دومین موردی که لازم است به آن توجه شود کیفیت سوکت فابریک است. بهتر است هنگام خرید به کیفیت آن نیز توجه شود. سوکت فابریک‌های با کیفیت از جنس پلاستیک فشرده ساخته می‌شوند. البته سوکت فابریک‌های با کیفیت از ظاهر آن‌ها نیز قابل تشخیص است.

 

کاربرد سوکت فابریک دزدگیر

 

دلایل اهمیت و کاربرد سوکت فابریک دزدگیر

تا اینجای مقاله درمورد کاربرد سوکت فابریک دزدگیر صحبت کردیم و هم چنین دلایل ضروری بودن آن را نیز بررسی کردیم. در مورد کاربرد های این محصول به دو مورد گارانتی و نصب راحت دزدگیر اشاره کردیم اما مهم ترین دلیل استفاده از این محصول پرکاربرد، عدم به وجود آمدن مشکل برای سیستم برقی خودرو است. درواقع همان طور که توضیح دادیم درصورتی که در هنگام نصب دزدگیر از سوکت فابریک استفاده نکنید، احتمال قطع و زخمی کردن سیم‌کشی داخل خودرو بالا می‌رود و ممکن است سیستم برقی خودرو دچار مشکل شود. پس برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات احتمالی بهتر است اقدام به خرید سوکت فابریک دزدگیر نمایید.

 

سخن پایانی

در این مقاله قصد داشتیم شما را از اهمیت بالای کاربرد نصب سوکت فابریک دزدگیر آگاه سازیم. هم چنین کاربردها و دلایل ضرورت نصب آن در هنگام خرید دزدگیر را مورد بررسی قرار دهیم. لازم است نصب دزدگیر خودرو را به نصابی ماهر بسپارید تا به بهترین نحو ممکن دزدگیر را برایتان نصب کند تا بعدا دچار مشکلات خاص نشوید. اینصب ارائه دهنده انواع دزدگیر ماشین، لوازم جانبی خودرو، مانیتور خودرو، ضبط ماشین و … می‌باشد. شما می‌توانید بهترین دزدگیرها را از سایت اینصب خریداری نمایید. از جمله مزایای خرید از اینصب، نصب در محل می‌باشد. باخرید از اینصب و بهره‌مندی از خدمات نصب به بهترین نحو ممکن دزدگیر برروی خودروی شما نصب خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟