آشنایی با قابلیت PKE دزدگیر خودرو | قابلیت کلیس استارتر خودرو | اینصب
x
X

آشنایی با قابلیت PKE دزدگیر خودرو

امروز یکی از بهترین وسایل برای محافظت از خودروها در مقابل دزدی و سرقت در جامعه، دزدگیر ماشین است. دزدگیرها دارای تنوع بسیار زیادی در بازار هستند؛ چه از نظر برند و چه از نظر مدل! هر برندی برای مدل‌های مختلف محصولاتش، امکانات و قابلیت‌های را در نظر گرفته که سبب تمایز آن‌ها از یکدیگر شده است. یکی از این موارد، قابلیت PKE دزدگیر خودرو است. اینکه PKE چیست و چه کاری انجام می‌دهد، آن چیزی است که می‌خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم. بنابراین اگر با این اسم مواجه شده‌اید و نمی‌دانید به چه معناست، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

قابلیت PKE دزدگیر خودرو چیست

قابلیت PKE یا (Passive Keyless Entry) در دزدگیر ماشین را این‌گونه می‌توان توضیح داد که هر زمان شما از ماشین دور یا به اتومبیل خود نزدیک شوید، به‌صورت خودکار و اتوماتیک قفل درب خودرو باز یا بسته می‌شود (بدون دخالت کلید یا ریموت دزدگیر). این قابلیت زمانی کاربرد خود را نشان می‌دهد که در خیلی از موارد، بیشتر افراد فراموش می‌کنند که درب خودروی خود را قفل کنند و این اتفاق باعث سرقت ماشین آن‌ها می‌شود. اینجاست که قابلیت PKE دزدگیر ماشین به سراغ شما می‌آید و از سرقت خودرویتان جلوگیری می‌کند.

قابلیت PKE بر اساس پیوند ارتباطی بین fob و وسیله نقلیه با فرکانس پایین / فرکانس رادیویی LF / RF ساخته شده‌اند. آنتن‌های LF که در آینه‌های بیرونی یا دستگیره‌های درب نصب می‌شوند، می‌توانند چندین fob را در محدوده 1.5 تا 2 متر درک کنند.

یک باتری لیتیوم دستگاه ID را برای پشتیبانی ارتباط از راه دور با خودرو تغذیه می‌کند. برخلاف سیستم‌های استاندارد RKE که در مقاله دیگری به آن گرداخته‌ایم، باتری برای بازکردن قفل خودرو از راه دور اجباری است. یک راه‌حل پشتیبان منفعل برای دزدگیر خودرو PKE وجود دارد؛ وقتی شارژ باتری کم است، دستگاه وارد حالت پشتیبان منفعل می‌شود. در نتیجه باید آن را بیرون آورده و نزدیک آنتن قفل درب قرار دهید تا کار کند.

قابلیت PKE در دزدگیر خودرو

احراز هویت FOB در PKE از طریق گیرنده RFID 125 کیلوهرتز

هنگامی‌که راننده دستگیره خودرو را می‌کشد، کنترل‌ کننده ورود غیرفعال یک چالش LF را برای تأیید هویت راننده ارسال می‌کند. سپس fob پاسخ RF را به کنترل‌کننده ارسال می‌کند. اگر تشخیص fob موفقیت‌آمیز باشد، خودرو بعد از چند میلی‌ثانیه به طور خودکار باز می‌شود. وسایل نقلیه دارای قابلیت PKE دزدگیر خودرو، سیستم ایموبیلایزر را جدا می‌کنند. کلید احتراق، اشتعال را فعال می‌کنند، به این شرط که راننده کلید داخل خودرو را داشته باشد.

رانندگان می‌توانند با فشار دادن دکمه استارت یا چرخاندن یک سوئیچ احتراق، بیشتر وسایل نقلیه را با سیستم PKE روشن کنند. همچنین، آن‌ها می‌توانند با فشار دادن یک دکمه بر روی یکی از دستگیره‌های درب، با لمس یک منطقه خازنی بر روی درب، یا با دور شدن ساده این وسایل نقلیه را قفل کنند. روش قفل‌کردن در مدل‌های متفاوت با هم فرق می‌کند.

در هر سیستم PKE، یک fob باید بتواند قدرت سیگنال LF را معمولاً در سه محور متعامد x ،y و z اندازه‌گیری کرده و این اطلاعات را از طریق یک کانال RF انتقال دهد. این اطلاعات توسط قدرت سیگنال که به عنوان شاخص قدرت سیگنال دریافتی RSSI نیز شناخته می‌شود، با استفاده از سیم‌پیچ‌های آنتن متصل به گیرنده LF جمع‌آوری می‌شود. هر داده‌ای که به‌عنوان ورودی در پروتکل دریافت می‌شود، برای پردازش به کلید fob MCU منتقل خواهد شد. گیرنده LF شامل منطق کنترل اختصاصی است که می‌تواند سیگنال‌های بیدار با مصرف برق بسیار کم را بررسی کند.

حالت پشتیبان امکان استفاده از سیستم دزدگیر خودرو PKE راحتی در هنگام کمبود باتری کلید fob، با تأمین برق از طریق سیگنال LF به دستگاه می‌دهد. پاسخ دستگاه سپس با تعدیل سیگنال LF به‌وسیله نقلیه منتقل می‌شود. در این حالت دستگاه کلید Fob باید برای ورود و خروج نزدیک به آنتن درب یا در یک منطقه خاص روی داشبورد قرار گیرد تا وسیله نقلیه راه‌اندازی شود.

نصب دزدگیر ماشین PKE

خصوصیات دزدگیر خودرو های با قابلیت PKE

همان‌طور که اشاره کردیم، دزدگیرها در انواع مختلف و در برندهای متفاوت در بازار عرضه می‌شوند که یکی از بهترین برندهای دزدگیر تصویری در بازار، دزدگیر ماشین استیل میت PKE 888E و همچنین دزدگیر کیلس استارتر برند زنوتیک می‌باشد که یکی از بهترین لوازم و تجهیزات برای حفاظت از خودرو به حساب می‌آیند و داشتن آن برای هر ماشینی لازم است.

ویژگی منحصر به‌ فرد دزدگیر PKE استیل میت مدل 888E این است که در صورت فاصله‌ گرفتن از خودرو، درب ماشین بسته و در صورت نزدیک شدن، درب خودرو باز می‌شود. در ادامه قصد داریم درباره قابلیت PKE دزدگیر خودرو در دو مدلی که به آن اشاره کردیم، بیشتر صحبت کنیم و شما را با خصوصیات آن آشنا کنیم.

دزدگیرهای استیل میت که دارای قابلیت PKE هستند، کیفیت و دوام بالایی دارند. از نظر نرم‌افزار و سخت‌افزاری نیز بسیار کاربردی و آسان هستند. هیچ پیچیدگی خاصی در برنامه‌های آن‌ وجود ندارد و نصب و راه‌اندازی آن‌ نیز بسیارساده است. استیل میت یکی از مارک‌های شناخته شده در دنیای تجهیزات حفاظت از ماشین‌ و تولیدات دزدگیر می‌باشد.

ریموت‌های تولید شده توسط کمپانی استیل میت در طرح‌های مختلف و مناسبی برای تمامی سلیقه‌ها عرضه شده است. کیفیت ساخت عالی این دزدگیرها نیز محبوبیت آن‌ها را دو چندان کرده است. قیمت این دزدگیرها نسبت به کیفیت و تنوعی که دارند، بسیار مناسب و به صرفه است. چنانچه قصد خرید دارید، ما در فرشگاه اینصب می‌توانیم دزدگیر تصویری ماشین استیل میت را با قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر فروشگاه‌ها عرضه کنیم.

خصوصیات PKE دزدگیر خودرو استیل میت

قابلیت‌های دزدگیر استیل میت PKE 888

قابلیت‌های دزدگیر PKE 888 از برند شرکت استیل میت به صورت زیر می‌باشد:

  • قابلیت نصب روی کلیه خودروها
  • دارای 2 ریموت تصویری
  • ریموت‌های شارژی (شارژر اندروید)
  • نمایش ولتاژ باطری خودرو
  • مقاوم به ضربه
  • مقاوم به آب
  • برد کیلس 5 متری
  • بُرد شهری 700 متر خارج شهری 1000 متر
  • قفل کودک
  •  قابلیت PKE دزدگیر (قفل و باز اتومات)
  • شوک سنسور دوحالته (نمایش مجزای ضربه آرام و شدید)
  • قابلیت نصب پاور ویندوز و چشمی اولتراسونیک (به درخواست مشتری)
  • دارای کاور ژله‌ای (به درخواست مشتری با هزینه اضافه خواهد شد)
  • قابلیت نصب رلهٔ قطع کن برق (در صورت امکان نصب روی خودرو)
  • نمایش هشدار درب و صندوق باز
  • قابلیت نصب صندوق پران روی ریموت دزدگیر

نحوه فعال‌سازی قابلیت PKE در برند‌های زنوتیک و استیل میت

نحوه فعال‌ سازی قابلیت PKE در برند‌های زنوتیک و استیل میت به‌صورت زیر می‌باشد:

  1. دکمه set ریموت را برای ۲ ثانیه نگه‌داشته تا وارد منوی setting شوید.
  2. دکمه قفل را دو بار بزنید سپس دکمه باز را بزنید و حالت on یا off انتخاب کنید.
  3. در آخر دکمه set برای ۳ ثانیه بزنید تا این مراحل ذخیره شود.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم درباره قابلیت PKE دزدگیر خودرو و نحوه کار آن صحبت کنیم. این قابلیت برای کسانی که فراموش می‌کنند درب ماشین را ببندند، بسیار مفید و کارآمد است. اگر این قابلیت برایتان مهم است، باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. 2 مدل دزدگیری که در بالا معرفی کردیم، دارای این قابلیت هستند و از برندهای معتبر بازار نیز می‌باشند و می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. چنانچه فکر می‌کنید نیاز به راهنمای بیشتر دارید، حتما با مشاوران ما در فروشگاه اینترنتی اینصب تماس بگیرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟