x
X

راهنمای خرید دوربین دنده عقب خودرو + 8 نکته مهم

یکی از کاربردی‌ترین لوازم جانبی خودرو، دوربین دنده عقب می‌باشد. رانندگان زیادی در هنگام پارک خودرو با مشکل مواجه می‌شوند و به راحتی قادر به پارک خودرو نمی‌باشند. دوربین دنده عقب خودرو، کار پارک خودرو را راحت تر می‌کند. این دوربین عموما روی سپر خودرو نصب می‌شود تا شما بتوانید نسبت به عقب خودرو نیز دید داشته باشید. در هنگام خرید دوربین دنده عقب خودرو لازم است به نکاتی توجه کنید تا بتوانید بهترین دوربین دنده عقب را تهیه کنید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به راهنمای خرید دوربین دنده عقب خودرو بپردازیم اما قبل از آن در مورد نحوه کار این وسیله صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نحوه کار دوربین دنده عقب خودرو

همان‌طور که گفتیم دوربین دنده عقب به منظور دید بهتر راننده به عقب خودرو، روی سپر عقب نصب می‌شود. امروزه دوربین‌های دنده عقب دارای انواع مختلفی هستند و با مدل‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شوند. توجه کنید که کیفیت دوربین‌ها با یکدیگر متفاوت است. پس حتما قبل از خرید از با کیفیت بودن محصول اطمینان حاصل کنید و از یک راهنمای خرید دوربین دنده عقب خودرو کمک بگیرید.

راننده برای دیدن تصویر عقب خودرو نیاز به یک دوربین و یک نمایشگر دارد. خودروهای لوکس و گران قیمت‌تر دارای پخش کننده تصویری و مانیتور خودرو می‌باشند که دوربین به پخش خودرو وصل می‌شود. در صورتی که خودروی شما پخش تصویری ندارد و قصد ندارید برای مانیتور خودرو هزینه بالایی پرداخت کنید، بهتر است به سراغ آینه مانیتور دار بروید. این نوع آینه دارای یک نمایشگر است که در هنگام دنده عقب رفتن، تصاویر دوربین دنده عقب را پخش می‌کند.

راهنمای خرید دوربین دنده عقب خودرو

راهنمای خرید دوربین دنده عقب خودرو

حال که با کاربرد دوربین دنده عقب و نحوه کار آن آشنا شدید، لازم است که نکات خرید دوربین دنده عقب را بدانید تا بتوانید یک انتخاب درست و اصولی داشته باشید. بنابراین در ادامه به طور جدی‌تر به این موضوع می‌پردازیم و یک راهنمای خرید دوربین دنده عقب را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

1- نوع دوربین از نکات راهنمای خرید دوربین دنده عقب

دوربین‌های دنده عقب دارای انواع مختلفی هستند. برخی از دوربین‌های دنده عقب خودرو دارای خطوطی می‌باشند که این خطوط فاصله شما تا مانع پشت خودرو را مشخص می‌کند اما برخی دوربین‌ها این خطوط را نمایش نمی‌دهند. شما باید با تمامی ویژگی‌های دوربین آشنا باشید و سپس آن را خریداری کنید. لازم است در هنگام خرید به نوع دوربینی که خریداری می‌کنید توجه نمایید.

2- کیفیت تصویر دوربین دنده عقب

یکی دیگر از موضوعاتی که لازم است در هنگام خرید دوربین دنده عقب به آن توجه کنید، کیفیت تصویر است. کیفیت تصویر دوربین در قیمت آن نیز تاثیرگذار خواهد بود. کیفیت تصویر دوربین‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از دوربین‌های دنده عقب دارای کیفیت تصویر بالاتری می‌باشند و کیفیت تصویری آن فول اچ دی یا HD می‌باشد و برخی دیگر کیفیت تصویر پایین‌تری دارند. لازم است با توجه به نیاز خود، مناسب‌ترین دوربین را تهیه کنید.

3- رنگ تصویر دوربین دنده عقب

برخی از دوربین‌های دنده عقب، تصویر رنگی ارائه می‌دهند اما برخی دیگر دارای تصویر سیاه و سفید هستند. مسلما دوربین دنده عقب با تصویر رنگی قیمت بالاتری خواهد بود. لازم است در هنگام خرید دوربین، این ویژگی را بررسی کنید و دوربین متناسب با نیاز خود را تهیه کنید.

4- دید در شب از نکات مهم راهنمای خرید دوربین دنده عقب

ویژگی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، موضوع دید در شب دوربین دنده عقب است. برخی دوربین‌ها دارای این ویژگی نیستند و در شب امکان نمایش تصویر ندارند. اما دوربین‌هایی که دارای ویژگی دید در شب می‌باشند، در شب و تاریکی نیز قادر به تصویربرداری هستند. اگر این موضوع برای شما دارای اهمیت است، پس لازم است در هنگام خرید دوربین دنده عقب به آن توجه کنید.

نکات خرید دوربین دنده عقب خودرو

5- زاویه دید دوربین دنده عقب

دوربین‌های دنده عقب دارای زاویه دید مشخص شده‌ای می‌باشند که تنها قادر به ارائه تصویر از زاویه تعیین شده هستند. برخی از دوربین‌های دنده عقب خودرو دارای یک پایه می‌باشند و روی سپر نصب می‌شوند. این نوع دوربین‌ها به این صورت می‌باشند که شما می‌توانید زاویه دید آن‌ها را تغییر دهید. در صورتی که برخی از دوربین‌ها بعد از نصب، دیگر امکان تغییر زاویه ندارند و داخل سپر نصب می‌شوند.

6- نوع مانیتور

همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، دوربین‌های دنده عقب باید بتوانند تصویر را روی یک مانیتور نشان دهند. برخی از خودروها دارای مانیتور خودرو هستند و تصویر دوربین دنده عقب روی آن‌ها ست می‌شود اما چنانچه خودروی شما مجهز به مانیتور نیست، به صرفه‌تر و کم هزینه‌ترین راه، خرید آینه مانیتور دار است. در نهایت حتما به این نکته دقت کنید و بدانید که نباید تنها به خرید دوربین دنده عقب اکتفا کنید و به مکان نمایش آن نیز باید توجه کنید.

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین مارک آینه مانیتور دار

7- نصب از موارد مهم در راهنمای خرید دوربین دنده عقب

نوع نصب دوربین دنده عقب خودرو از مهم‌ترین موارد انتهایی است که باید بسیار با دقت و توسط افراد ماهر انجام گیرد. از آنجایی که دوربین‌های دنده عقب روی سپر نصب می‌شوند و در فصول مختلف در برابر باران و برف و آفتاب شدید قرار می‌گیرند، لازم است توسط افراد ماهر و باتجربه نصب شوند تا در معرض کمترین آسیب قرار گیرند.

8- گارانتی و خدمات پس از فروش

نکته مهمی که نه تنها در هنگام خرید دوربین دنده عقب خودرو بلکه در هنگام خرید هر محصولی باید به آن توجه کنید، موضوع گارانتی و خدمات پس از فروش است. گارانتی کالا سبب می‌شود تا با خیالی آسوده خرید کنید و نگران عیب و ایراد محصول نباشید. تمامی محصولات سایت اینصب، دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشند، پس جای هیچگونه نگرانی از بابت خرابی محصول نیست.

سخن پایانی

در این مطلب قصد داشتیم به بررسی نکات و راهنمای خرید دوربین دنده عقب خودرو بپردازیم. توجه داشته باشید که ما در این مطلب تنها 6 مورد از مهم‌ترین نکات را به شما ارائه دادیم و نکاتی دیگر نیز وجود دارد که باید به آن‌ها نیز توجه کنید. به طور مثال انتخاب آینه مانیتور دار با کیفیت و مناسب نیز دارای اهمیت بسیاری است. پس تنها به این 6 نکته اکتفا نکنید. در هنگام خرید دوربین باید تمامی ویژگی‌ها و امکانات و کیفیت را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. ممنون از اینکه با ما همراه بودید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟