5 مورد از مشکلات جی پی اس خودرو و راه حل رفع آن
x
X

5 مورد از مشکلات جی پی اس خودرو و راه رفع آن

ردیاب‌ها به عنوان یک دستگاه برای حل مشکلات امنیتی خودروها همیشه موثر و تاثیر گذار نیستند! زیرا عوامل خارجی زیادی نیز بر ایجاد مشکلات جی پی اس خودرو تاثیرگذار است. این عوامل خارجی می‌تواند ضعف اینترنت یا وجود پارازیت توسط افراد یا عوامل دیگری باشد که به آن‌ها خواهیم پرداخت.  اگر می‌خواهید درباره تمام عوامل ایجاد اختلال در ردیاب خودرو بدانید و با راه‌های رفع آن آشنا شوید، توصیه می‌کنیم  که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

جی پی اس ماشین

مشکلات جی پی اس خودرو

همان طور که احتمالا می‌دانید، ردیاب‌ها به وسیله GPS کار می‌کند و همین جی پی اس ها خودشان از طریق سیگنال‌های ماهواره‌ای فعال هستند. ماهواره‌ها قدرت عملکرد بسیار بالایی دارند ودرصد خطا در آن‌ها بسیار کم است. اما عوامل انسانی و ارسال پارازیت‌های زیاد و پشت سر هم می‌تواند موجب به وجود آمدن خطا و خارج شدن از دسترس ردیاب‌ها شوند. بنابراین می‌توانیم اینگونه بگوییم که یکی از اصلی‌ترین مشکلات جی پی اس خودرو، وجود عوامل انسانی و دستگاه‌های پارازیت انداز است.

از جمله با اهمیت‌ترین عواملی که سبب بروز مشکلات جی پی اس خودرو و ارسال و دریافت سینگال شوند، برج‌ها و ساختمان‌های بلندی هستند که ارسال سیگنال‌ها به ماهواره را متوقف می‌کنند و در این امر، اختلالاتی به وجود می‌آورند. در ادامه به چند مورد از این مشکلات اشاره می‌کنیم.

مشکلات جی پی اس خودرو

پارک ماشین در نقاط کور و اختلال در ردیابی مسیر

جی پی اس ها در نقاط کور مانند صحراها و جاده‌‌های ناشناس قابل دسترسی نیستند. این مشکل یکی از بزرگترین مشکلات جی پی خودرو است. این مشکل به چه دلیل است؟ همان طور که می‌دانید، ردیاب‌ها به کمک سیمکارت کار می‌کنند و از آن اینترنت می‌گیرند، بنابراین طبیعی است که هر سیمکارتی در تمام نقاط، آنتن دهی نداشته باشد و به دنبال آن، نبود اینترنت، باعث اختلال در موقعیت یابی شود. به همین دلیل در صورت به سرقت رفتن خودرو و گم شدن آن در نقاط کور، امکان ردیابی خودرو را غیر ممکن می‌سازد. بنابراین تا جایی که ممکن است خودروی خود را در چنین مکان‌هایی، قرار ندهید.

استفاده از مختل کننده جی پی اس و یا ضد ردیاب

استفاده از این دستگاه‌ها یعنی ضد ردیاب‌ها از موارد مشکل سازی هستند که در کار ردیابی و مسیریابی اختلال ایجاد می‌کنند. این دستگاه‌ها همیشه مسیریابی خودروها مخصوصا خودروهای دزدیده شده را با مشکلات زیادی رو به رو می‌کند. دستگاه‌های ضد ردیاب یک تراشه کوچک جی پی اس هستند که در قسمت فندکی ماشین نصب می‌شوند. ضد ردیاب‌ها با فرستادن پارازیت‌ برای ارسال شدن اطلاعات به ماهواره ها اختلال ایجاد می‌کنند. در صورتی که سارقین خودرو از مجهز بودن خودرو به ردیاب آگاه باشند از ضد ردیاب استفاده می‌کنند و با استفاده از آن موقعیت مکانی خود را از دید مالک خودرو مخفی می‌سازند.

از کار افتادن باتری و منبع تغذیه از مشکلات جی پی اس خودرو

یکی از مشکلات ساده که راه حل آن نیز ساده است، از کار افتادن یا خالی شدن باتری ردیاب یا باتری ماشین است. در حالت کلی باید گفت مدت زمانی که یک ردیاب از باتری خودرو تغذیه نمی‌کند مانند ردیاب ماهواره‌ای، بسته به نوع آن، از چند روز تا چند هفته است. این مساله هم می‌تواند یک نکته مثبت باشد هم یک نکته منفی. بنابراین خیلی باید به این مساله توجه داشته باشید که باتری خودروی شما یا باتری ردیاب کم نباشد.

اختلال در آنتن شبکه

در بالا اشاره کردیم که ردیاب‌ها سیمکارتی هستند و برای فعال شدن و کار کردن نیاز به سیمکارت دارند. اکنون اگر آنتن سیم کارت‌ها دچار اختلال شود و جوابگو نباشد، مستقیما روی عملکرد دستگاه‌های ردیاب تاثیر خواهد گذاشت. تا وقتی که سیم کارت به حالت عادی و اولیه برنگردد، حذف این خطاها امکان پذیر نیست. اختلال در آنتن دهی یکی از مهم‌ترین مشکلات جی پی اس خودرو است.

ردیاب خودرو

راه حل رفع مشکلات GPS خودرو

حالا که با مشکلات جی پی اس خودرو آشنا شدید لازم است که با راه‌های رفع این مشکلات نیز آشنا باشید تا بتوانید بیشتر مراقب خودروی خود باشید. همان‌طور که چندین بار در مقالات قبلی اشاره کرده‌ایم، دزدگیر ماشین تنها یک بازدارنده سرقت است و ردیاب خودرو مانع دزدیدن خودروی شما نمی‌شود. در حقیقت ردیاب‌ها تنها فرایند پیدا کردن خودروی به سرقت رفته را برای مالکان خودرو آسان می‌سازند. به همین دلیل است پیشنهاد می‌کنیم بعد از نصب کردن جی پی اس روی ماشین حتما مانند گذشته، از قفل‌های امنیتی مانند قفل پدال و فرمان، برای تامین امنیت خودروی خود استفاده کنید. در ادامه می‌خواهیم مهم‌ترین راه حل‌ها را به شما ارائه کنیم.

  • برای حفاظت و نگهداری از خودروی خود، از جی پی اس به عنوان مکمل در کنار قفل های دیگر مانند قفل پدال استفاده کنید.
  • از سیم کارت‌هایی با شبکه قوی برای دستگاه ردیاب خود استفاده کنید.
  • اگر از ردیاب آهنربایی استفاده می‌کنید، شارژ باتری ردیاب خود را هر چند وقت یکبار مورد بررسی قرار دهید و آن‌ را چک کنید.
  • ماشین خود را در نقاط کور و غیر قابل شناسایی که ممکن است سیستم را دچار اختلال کند، پارک نکنید.
  • به هنگام خرید از تکنولوژی LBS مطمئن شوید.
سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم که درباره مشکلات جی پی اس خودرو و راه‌های خلاصی از این مشکلات، صحبت کردیم. لازم است بدانید که در چند سال اخیر، ردیاب‌ها جایگاه خوبی نیسبت به دزدگیرها پیدا کرده‌اند و مورد قبول همه هستند. اما لازم است که در هنگام استفاده از انواع ردیاب، به مواردی که در بالا اشاره کردیم نیز دقت کنید تا مشکلی ایجاد نشود. چنانچه شما هم نکته و موردی به ذهنتان می‌رسد و یا سوالی در این زمینه دارید، حتما با همکاران ما در اینصب تماس بگیرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟