بررسی 5 تفاوت اساسی ردیاب آنلاین و آفلاین | اینصب
x
X

5 تفاوت اساسی ردیاب آنلاین و آفلاین

ردیاب‌ها انواع مختلفی دارند و یکی از پر استفاده‌ترین نوع آن، ردیاب جی پی اس خودرو است. اگر به دنبال خرید ردیاب هستید، بدون شک با دو نوع آنلاین و آفلاین آن آشنا شدید. هر کدام از ردیاب‌ها، مزایا و معایبی دارند که در این مقاله قصد داریم درباره تفاوت ردیاب آنلاین و آفلاین صحبت کنیم. اما قبل از هرچیزی لازم است با مفهوم کلی ردیاب و همچنین کاربردهای آن آشنا شویم. اگر قصد خرید ردیاب دارید، لازم است در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

ردیاب آنلاین و آفلاین چیست؟

ردیاب، دستگاهی است که به کمک گیرنده GPS قادر به مشخص کردن موقعیت مکانی می‌باشد. در واقع شما با استفاده از ردیاب، به راحتی قادر به ردیابی هر شخص یا هر وسیله‌ای هستید. ردیاب‌ها دارای انواع مختلفی می‌باشند. به طورکلی ردیاب‌ها را به دو دسته ردیاب خودرو و ردیاب شخصی تقسیم می‌کنند. ردیاب‌های خودرو نیز دارای انواع مختلفی هستند که می‌توانند آنلاین و آفلاین باشند. خاصیت ردیاب‌های آنلاین این است که به صورت لحظه‌ای موقعیت را در اختیارتان می‌گذارد در حالیکه ردیاب‌های آفلاین باتوجه به تاریخچه سفر مسیر را تشخیص می‌دهد و اگر تصادفی بین راه باشد نمی‌تواند در لحظه به شما گزارش دهد.

این موارد تنها بخشی از تفاوت این دو نوع ردیاب است. در ادامه بیشتر در مورد تفاوت ردیاب آنلاین و آفلاین صحبت می‌کنیم و نکاتی را که در این زمینه لازم است بدانید را به شما خواهیم گفت.

تفاوت ردیاب آنلاین و آفلاین

کاربرد ردیاب ها

همانطور که بالاتر توضیح دادیم ردیاب‌ها برای مکان یابی و موقعیت یابی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ردیاب‌ها با توجه به نوع آن‌ها، دارای کاربردهای متفاوتی می‌باشند. ردیاب خودرو، همان طور که از نام آن مشخص است به جهت موقعیت یابی خودرو به کاربرده می‌شود. این دستگاه در هنگام سرقت خودرو می‌تواند موقعیت مکانی آن را در اختیار مالک قرار دهد. همچنین ردیاب خودرو دارای کاربردهای دیگری مانند، گزارش سرعت، تعیین محدوده مجاز برای حرکت خودرو، هشدار باز شدن درب و … دارد که به مدل و قیمت ردیاب بستگی دارد.

ردیاب شخصی نیز نوع دیگری از ردیاب است که بیشتر برای کودکان و سالمندان کاربرد دارد. بسیاری از والدین در هنگام بیرون رفتن فرزند خود ممکن است به دلایل مختلفی دچار نگرانی شوند. این وسیله در این زمان می‌تواند بسیار کاربردی باشد. والدین می‌توانند با استفاده از این وسیله به راحتی موقعیت فرزند خود را مشاهده و بررسی نمایند. همچنین این وسیله برای سالمندانی که دچار آلزایمر می‌باشند نیز بسیار کاربردی است.

ردیاب شخصی سالمندان

5 تفاوت ردیاب آنلاین و آفلاین

در ادامه با 5 تفاوت اصلی بین ردیاب آنلاین و آفلاین را باهم بررسی خواهیم کرد:

1- اتصال به اینترنت

از جمله اصلی‌ترین تفاوت ردیاب آنلاین و آفلاین می‌توان به اتصال اینترنت آن اشاره کرد. ردیاب‌های آنلاین جهت ردیابی موقعیت مکانی، نیازمند اینترنت است در صورتی که ردیاب‌های آفلاین قادر به ردیابی بدون اینترنت هستند.

2- گزارش موقعیت

ردیاب‌های آنلاین قادر به گزارش لحظه به لحظه‌ی مسافت طی شده می‌باشند. در واقع این نوع ردیاب‌ها به صورت آنلاین موقعیت مکانی فرد یا خودرو را گزارش می‌دهند. در صورتی که ردیاب آفلاین قادر به گزارش لحظه‌ای نیست. ردیاب‌های آفلاین اگرچه قادر به گزارش مسافت طی شده می‌باشند اما به صورت آنلاین نمی‌توانند گزارش دهند.

3- تعیین محدوده جغرافیایی

ردیاب آنلاین امکان تعیین محدوده جغرافیایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در واقع شما می‌توانید برای ردیاب آنلاین، محدوده جغرافیایی تعیین کنید تا در صورت خارج شدن ردیاب از محدوده‌ی تعیین شده، به شما اطلاع رسانی شود. برعکس ردیاب آنلاین، ردیاب‌های آفلاین از این قابلیت برخوردار نیستند.

4- سیستم هشدار دهنده یا کلید SOS

از مزایای ردیاب آنلاین می توان به دارا بودن کلید SOS یا سیستم هشداردهنده اشاره کرد. کلید SOS در شرایط اضطراری می تواند بسیار مفید واقع شود. فرد با فشردن این کلید در شرایط اضطراری می تواند به 3 نفر از افرادی که شماره تلفن های آن ها را از قبل بر روی دستگاه تعریف کرده اطلاع دهد. این قابلیت مختص ردیاب های آنلاین می باشد و ردیاب های آفلاین از این قابلیت بهره مند نیستند.

5- خاموش کردن خودرو

یکی دیگر از تفاوت‌های ردیاب آنلاین و آفلاین، امکان خاموش کردن خودرو از راه دور است. این قابلیت مخصوص ردیاب خودروی آنلاین می‌باشد و ردیاب‌های آفلاین فاقد این ویژگی هستند. از این قابلیت می‌توان در هنگام به سرقت رفتن خودرو استفاده کرد. توجه داشته باشید که تمامی ردیاب‌های آنلاین دارای این قابلیت نمی‌باشند. بنابراین اگر قصد دارید از این قابلیت کابردی استفاده کنید، هنگام خرید حتما به این مورد دقت کنید. ناگفته نماند که ردیاب‌هایی که دارای این قابلیت هستند، قیمت بالاتری نسبت به سایر ردیاب‌ها دارند. اما این قابلیت از جمله کاربردی ترین قابلیت های ردیاب ماشین می باشد.

فرق بین ردیاب آنلاین و آفلاین چیست

ردیاب آنلاین بهتر است یا ردیاب آفلاین؟

تا اینجا به بررسی تفاوت‌های این دو نوع ردیاب پرداختیم. با توجه به موارد گفته شده در بالاتر مشخص است که ردیاب‌های آنلاین دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتر و بهتری می‌باشند. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که قیمت ردیاب‌های آنلاین بالاتر از ردیاب‌های آفلاین هستند. پس اگر قصد خرید ردیاب آنلاین را دارید، لازم است هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید. البته قیمت ردیاب به عوامل مختلفی بستگی دارد. بهتر است در هنگام خرید ردیاب به قابلیت‌های آن توجه داشته باشید.

از جمله ردیاب آنلاین خودرو که دارای قابلیت‌های کاربردی بسیاری می‌باشد، می‌توان به ردیاب خودرو زنوتیک مدل X3 اشاره کرد. این ردیاب با توجه به قابلیت‌ها و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد دارای قیمت مناسبی است. با استفاده از این ردیاب خودرو، شما قادر به ردیابی خودروی خود به صورت آنلاین خواهید بود.

تفاوت ردیاب آنلاین با آفلاین چیست

اگر قصد خرید ردیاب شخصی آنلاین را دارید می‌توانید ردیاب شخصی و کودک مدل Qbit را خریداری نمایید. از جمله قابلیت‌های این نوع ردیاب می‌توان به تعیین محدوده مجاز، قابلیت شنود و ضد آب بودن آن اشاره کرد. این ردیاب نیز با توجه به امکاناتی که در اختیار فرد قرار می‌دهد، دارای قیمت نسبتا پایینی است.

سخن آخر

همان طور که در بالاتر گفته شد لازم است قبل از خرید ردیاب، اطلاعاتی درباره ردیاب‌ها داشته باشید به همنی دلیل ما در این مقاله سعی کردیم تفاوت ردیاب آنلاین و آفلاین را به شما بگوییم. شما می‌توانید جهت مشاوره قبل از خرید، با کارشناسان اینصب تماس بگیرید تا شما را در جهت خرید بهترین ردیاب خودرو، راهنمایی کنند. فروشگاه اینترنتی اینصب ارائه دهنده انواع دزدگیر ماشین، ردیاب، سیستم‌های حفاظتی و … می‌باشد. شما می‌توانید جهت سفارش از طریق سایت اقدام نمایید و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟