ویژگی های کارکنان حرفه ای در فروشگاه | اینصب
x
X

ویژگی های کارکنان حرفه ای در فروشگاه

قبول دارید که بیشتر ما دوست داریم مشتری فروشگاه هایی باشیم که در آن با کارکنان حرفه ای و خدمات بیشتر مواجه هستیم. شاید هیچ زمانی به اندازه امروز در فروشگاه های مختلف رقابت برای جذب مشتری جدی نبوده است. شما هم قصد دارید افراد بیشتری را جذب و تبدیل به مشتری دائمی کنید؟ به لزوم داشتن کارمندان حرفه ای واقفید اما نمی دانید ویژگی کارکنان حرفه ای در فروشگاه ها چیست؟ پس با من در این مقاله همراه باشید.

ویژگی های کارکنان حرفه ای

ویژگی کارکنان حرفه ای در فروشگاه

امروزه روش های مختلفی برای خرید و سطوح مختلفی از خدمات به مشتریان وجود دارد. بیشترین چیزی که باعث می شود ما به عنوان مشتری دوباره به فروشگاه شما بازگردیم این است که خدمات بیشتر و حرفه ای تری از روش های دیگر مانند خرید انلاین و… دریافت کنیم. می خواهیم احساس کنیم رضایت ما برای شما از همه چیز مهم تر است اما ارائه خدمات حرفه ای ممکن نیست مگر با وجود کارکنان حرفه ای در فروشگاه. حالا واقعا کارکنان حرفه ای در فروشگاه باید چه ویژگی هایی داشته باشند.

  • کارکنان حرفه ای و پوشش

به طور کلی کارکنان بخش فروش باید مرتب و آراسته باشند و از یک استاندارد پوشش هماهنگ استفاده کنند تا به راحتی در فروشگاه از سایر مشتریان قابل تشخیص باشند. اما یک جمله معروف هست که می گه بهترین پوشش لبخند است. مشتریان علاقه دارند کارکنان حرفه ای را همیشه با لبخند مشاهده کنند.

  • کارکنان حرفه ای و آداب حرفه ای معاشرت

پرسنل و کارکنان حرفه ای فروشگاه باید خوش رفتار قابل اعتماد و صادق باشند و به قول و تعهد خود وفادار باشند. رفتار دوستانه و مثبت از دیگر خصوصیات رفتاری کارکنان و پرسنل حرفه ای است. اگر یک توصیه جدی برای کارکنان فروشگاه ها وجود داشته باشد این است که همیشه دوستانه و مثبت باشید. چیزی که رضایت مشتریان را با تجربه خرید بی نظیر از شما حاصل می کند و برای پیشرفت و تصویر درست برند شما حیاتی است.

به علاوه برای کارکنان حرفه ای فروشگاه ها اعتماد به نفس، نقش بسیار مهمی دارد. باید مطمئن و بدون تردید به مشتری نزدیک شوید. البته فراموش نکنید که بخشی از این اعتماد به نفس به خدمات و یا کیفیت محصولات شما باز می گردد. مشتریان عموما به فروشندگانی که نسبت به محصول و خدمات خود به خوبی توجیه نشده اند و اعتماد به نفس کافی نسبت به محصولات خود ندارند اعتماد نمی کنند.

برای کارکنان فروشگاه بسیار مهم است که بتوانند ارتباط نزدیک بر مبنای همدلی با مشتریان برقرار کنند. شنوندگان خوبی باشید. ارتباط صمیمانه و همدلانه ای با مشتری برقرار کنید و به دنبال راه حل باشید. منعطف باشید از قوه درک خود بهره بگیرید و با اعتماد به نفس و به عبارت درست تر حرفه ای باشید.

  • کارکنان حرفه ای و مسئله زمان بندی

منظم باشید. منظم باشید و منظم باشید. کارکنان حرفه ای باید در زمان مقرر در فروشگاه حاضر باشند. ساعت شروع کار و اتمام کار شما باید منظم و دقیق و برای مشتریانی که قصد استفاده از خدمات شما و یا حضور در فروشگاه شما را دارند قابل برنامه ریزی باشد. فروشگاه باید قبل از شروع به کار آماده سازی شده باشد. این موضوع به قدری مهم است که توصیه می شود همه ی مدیران فروشگاه ها با استفاده از یک دستگاه حضور و غیاب حرفه ای کارکنان خود را از لحاظ زمان بندی حضور در فروشگاه و اتمام کار به خوبی بسنجند. تا حتی الامکان از کارکنان حرفه ای که اهمیت مسئله زمان بندی را می دانند استفاده کنید.

  •  تسلط به مهارت های تخصصی و غیر تخصصی خود

خیلی مهم است که کارکنان شرح کامل وظایف خود و مهارت های مورد نیاز برای شغل خود را بدانند. کارکنان فروشگاه ها به خصوص فروشگاه های بزرگ و پر مشتری به توانایی مولتی تسک و یا چند بعدی بودن نیاز ویژه ای دارند.

شما باید بتوانید در یک زمان چندین کار مختلف را انجام بدهید. محصولات مناسب و مشابه را به مشتریان معرفی کنید. از انبار موجودی ها را چک کنید و پاسخ مشتریان را بدهید. به قفسه ها تسلط داشته باشید. غیر از اینها باید به تمام مهارت های تخصصی و غیر تخصصی شغل خود تسلط داشته باشید. بطور مثال شما فروشنده لاین درمانی یا آرایشی و بهداشتی هستید، پس نیاز دارید از انواع پوست و مو، مشکلات آن و انواع محصولات درمانی و .. اطلاع کافی داشته باشید.

کارکنان حرفه ای با انگیزه کار می کنند. در استخدام کارکنان فروشگاه ها تا جایی که می شود سخت گیر باشید. کارکنان فروش نمایندگان خط مقدم فروشگاه و برند شما هستند و به همین دلیل در انتخاب فروشندگانی که مستقیم با مشتری در ارتباط هستند باید سخت گیرانه عمل کنید.

  • کارکنان حرفه ای و تسلط به نرم افزار های لازم

دوران کارهای دستی خیلی وقت است که تمام شده در هر شغلی که هستید نیاز دارید به نرم افزارهای لازم برای آن مسلط باشید. کارکنان حرفه ای فروشگاه باید به استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای مربوطه مانند نرم افزار صندوق فروش مسلط باشند.

کارکنان حرفه ای از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر رضایت و تجربه مشتریان و ارزش یک برند هستند. جایی که در واقع سرمایه گذاری شما برای جداشدن و پیشی گرفتن از رقیبان است.

  • کارکنان حرفه ای صادق، قابل اعتماد و متعهد هستند

صداقت و قابل اعتماد بودن هم در تعامل با مشتریان وهم در ارتباط با مدیرفروشگاه مهم است. کارکنانی استخدام کنید که این سه ویژگی را به خوبی در خود پرورش داده باشند. آن ها باید صادق باشند و در صورت لزوم با درایت برخورد کنند. این کارکنان شما را با محصولی به خانه می فرستند که واقعا مورد نیاز شما بوده باشد. صداقت در فروش برای ارزش و تصویر برند شما بسیار مهم است.

کارکنان حرفه ای و آداب حرفه ای
کار در فروشگاه ساده نیست. زیرا پرسنل با فعالیت های زیر سر و کار دارند:

  • مدام در بین طبقه ها و قفسه ها ی انبار چرخیدن.
  • در برخورد با مشتریان و تیپ های شخصیتی مختلف ایستادن.
  • برای ساعت های طولانی روی پا بودن.
  • ساعت های طولانی که از لحاظ جسمانی و روحی سختی های خود را دارد.

به همین دلیل است که کارکنان حرفه ای باید ویژگی های ذاتی برای این شغل داشته باشند. فقط در این شرایط است که با وجود سختی کار خوش رو و با لبخند با مشتریان مواجه شوند. آن ها باید ذاتا به ارائه خدمات درست و رضایت مشتریان علاقه داشته باشند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟