چرا ردیاب برای هر ماشین نیاز است؟ ضرورت جی پی اس برای ماشین | اینصب
x
X

چرا جی پی اس برای هر ماشین نیاز است؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی وسیله‌های پرکاربردی به بازار عرضه می‌شود. یکی از آن‌ها که امروز قرار است درباره آن صحبت کنیم، جی پی اس خودرو است. این وسیله به ما برای تامین امینت خودروی‌مان کمک می‌کند و امروزه یکی از وسیله‌های واجب برای هر خودرو است. بجز عملکرد اصلی ردیاب جی پی اس که در امان ماندن خودرو است، جی پی اس برای مسیریابی در سفر و کنترل مصرف سوخت خودرو و موارد دیگر به ما کمک خواهد کرد. البته ناگفته نماند که این امکانات در هر جی پی اس متفاوت است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم با بررسی برخی از ویژگی‌های مهم ردیاب، به این موضوع ضرورت جی پی اس برای ماشین بپردازیم.

بررسی دلایل ضررورت جی پی اس برای ماشین

در گذشته نه چندان دور، استفاده از انواع وسایل ضد سرقت به خصوص قفل فرمان و پدال و بعدها خرید دزدگیر ماشین باب شد و مردم برای حفاظت از خودروی خود اقدام به نصب این لوازم امنیتی می‌کردند. اما مشکلی که این وسایل داشتند این بود که تا حدودی مانع از سرقت می‌شدند اما اگر سارقان افراد ماهری نبودند!

در حقیقت هرچه لوازم جدیدتری وارد بازار شدند، سارقان حرفه‌ای نیز مهارت غیرفعال کردن آن‌ها را بدست آوردند. با این حساب اگر آن‌ها موفق به سرقت می‌شدند، دیگر کار از کار گذشته بود و راهی برای نجات آن نبود. شرکت‌های تولید کننده لوازم جانبی به فکر ساخت یک وسیله جدید افتادند تا بتواند بعد از سرقت به مالکان خودرو کمک کند. ردیاب‌ها که چندسالی است وارد بازار شده‌اند، دقیقا همان چیزی هستند که می‌توانند شما را نجات دهند.

ضرورت استفاده از ردیاب ماشین

اگر وسیله نقلیه شما به سرقت برود، شما به راحتی می‌توانید با دستگاه ردیاب، ماشین خود را ردیابی کنید. همچنین از موقعیت مکانی آن نیز باخبر شوید. همانطور که ممکن است بدانید، سارقان بعد از به سرقت بردن خودرو، پلاک آن را تعویض می‌کنند. ولی با داشتن جی پی اس که داخل خودرو نصب شده است با خیال راحت می‌توانید آن را ردیابی کنید. مکان آن را با پلیس در میان بگذارید و به سرعت پیدا شدن و دستگیری سارق بیافزایید.

ویژگی های کاربردی ردیاب ماشین

ویژگی جالب و کلیدی که بسیاری از ردیاب‌های جی پی اس ارائه می‌دهند، تاریخچه سفرهای است که شما روزانه داشته‌اید. این ویژگی نشان می‌دهد که وسیله نقلیه کجا و چگونه به صورت گرافیکی بر روی نقشه حرکت کرده است. ردیاب شامل سایر اطلاعات تاریخچه سفر، از جمله کیلومتر/ مایل، توقف، بیکاری، زمان موتور و سرعت متوسط ​​وسیله نقلیه است. ویژگی جی پی اس همچنین سرعت و کشش بیش از حد خودرو را روی نقشه نشان می‌دهد.

برخی از ردیاب‌های پیشرفته با ویژگی تاریخچه سفر، گزینه پخش مجدد کل سفر جاده‌ای را نیز در حافظه خود دارند. اگر در هر زمان، وسیله نقلیه شما به سرقت رفت، می‌توانید از تاریخچه سفر برای دیدن محل حرکت وسیله نقلیه و مکان فعلی آن استفاده کنید.

بعضی افراد دارای رانندگان شخصی هستند که مالکان نیاز است آن‌ها را تحت کنترل خود قرار دهند، پس با داشتن  جی پی اس می‌توانید به راحتی مسیر طی شده راننده خود را زیر نظر بگیرند و آن‌ها را کنترل کنند. وجود ردیاب جی پی اس در ماشین می‌تواند راهی عالی برای نظارت بر ایمنی باشد.

کاهش مصرف سوخت از ویژگی های جالب ردیاب خودرو

با توجه به ضرورت جی پی اس برای ماشین شما با داشتن آن می‌توانید مصرف سوخت خودرو خود را کنترل کنید. همچنین اگر زمانی مسیری را به اشتباه طی کنید یا مسیر اصلی خود را فراموش کنید، جی پی اس مسیر را به شما نشان می‌دهد. مسیریابی جی پی اس با نشان دادن حرف A به نشانه مبدا و با نشان دادن حرف B یعنی مقصد شما را راهنمایی می‌کند. این موضوع نه تنها می‌تواند شما را از رانندگی در مناطقی که نمی‌شناسید یا به طور بالقوه ناامن هستند، باز دارد بلکه می‌تواند در مصرف سوخت خودروی شما صرفه جویی کنید. ما در مقاله ” چگونگی کاهش مصرف سوخت با ردیاب خودرو ” به طور مفصل صحبت کرده‌ایم.

ردیابی لحظه ای و آنلاین

ردیاب‌های آنلاین، این امکان را به شما خواهند داد که در لحظه موقعیت خودرو را مشاهده کنید. کاربران به وسیله ردیاب از مسیر و آدرس اتومبیل خود و اینکه آیا در حال حرکت است یا خیر، مطلع خواهند شد. بیشتر آن‌ها به چندین کاربر امکان مشاهده داده‌های ردیاب را در چندین دستگاه می‌دهند. اگر وسیله نقلیه به سرقت رفته باشد، ردیابی در زمان واقعی و لحظه‌ای، اطلاعات لازم را برای یافتن و بازیابی وسیله نقلیه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دکمه SOS یا اضطراری

در برخی از ردیاب‌های خودرو، یک دکمه با نام SOS وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد، در شرایط حساس و خطرناک، تنها با فشردن یک دکمه با نزدیکان و آشنایان تماس گرفته شود و هشدار خطر ارسال شود. البته برای استفاده از این قابلیت لازم است که از قبل، شماره تلفن افراد مورد اعتمادتان را در دستگاه ثبت کنید.

انواع ردیاب جی پی اس خودرو

در ادامه برای داشتن خرید راحت‌تر و آشنایی با ردیاب‌ها، شما را با انواع ردیاب خودرو آشنا خواهیم کرد.

جی پی اس شارژی

برخی از مدل‌های ردیاب‌های جی پی اس با استفاده از باتری کار می‌کنند که معمولا این نوع ردیاب‌ها با نام ردیاب آهنربایی شاخته می‌شوند. اکثر ردیاب های جی پی اس از طریق باتری کار می کنند. بدین معنی که برای جلوگیری از خالی شدن باتری در بدترین زمان ممکن مجبورید مرتباً آن‌ها را بررسی کنید. از آنجا که این دستگاه‌ها بی‌سیم و کم حجم هستند، پنهان‌سازی آن‌ها بسیار آسان است.

ردیاب سیمی

این ردیاب‌ها همانطور که از نامشان پیداست، به وسیله سیم به منبع انرژی وصل می‌شوند. این منبع انرژی و برق مستقبما از خودرو گرفته می‌شود. اکثر افراد این نوع ردیاب را انتخاب می‌کنند زیرا وسیله نقلیه فاقد درگاه OBD II است که برای دستگاه‌های غیر سیمی مورد نیاز است. از آنجا که برخی از اتومبیل‌های قدیمی از این پورت ناسازگار برخوردار نیستند این نوع جی پی اس گزینه مناسب برای آن‌ها است. مزیت نصب ردیاب سیمی این است که می‌تواند بهتر از دیگران پنهان شود. از آنجا که آن‌ها به درگاه OBD متصل نیستند، دستگاه جی پی اس را می توان در هر جایی حتی زیر داشبورد قرار داد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم ضرورت جی پی اس برای ماشین را برای شما توضیح دهیم. ردیاب‌ها بعد از سرقت می‌توانند بهتر از یک پلیس عمل کنند و در صورتیکه که مشکلی برایش پیش نیاید، شما را به راحتی و بدون دردسر به خودرویتان برساند. امیدوارم این مقاله توانسته باشد شما را برای خرید مجاب کرده باشد. در نهایت چنانچه قصد خرید داشتید، می‌توانید برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما در اینصب تماس بگیرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟