لیست کامل وسایل مورد نیاز برای سفر با خودرو شخصی | اینصب
x
X

لیست کامل وسایل مورد نیاز برای سفر با خودرو

داشتن یک چک لیست کامل از وسایل مورد نیاز برای سفر با خودرو شخصی یکی از مهم ترین مراحل برنامه ریزی و آمادگی برای سفر است. فکرش رو هم نمی کنید که چطور سهل انگاری در این مرحله می تونه یک سفر خاطره انگیز و مفرح رو به راحتی خراب کنه. در همین مرحله جمع آوری وسایل ضروری برای سفر است که باید خودتون رو برای هر چالشی آماده کنید. قبول ندارید؟

وسایل ضرور ی برای سفر با خودرو

سفر جاده ای اون هم با ماشین شخصی هر قدر که می تونه راحت، مفرح و باحال باشه، همون قدر هم می تونه عجیب و غریب و پر از اتفاقات از پیش تعیین نشده باشه. اما یک چک لیست خوب، شما رو برای خیلی از این اتفاقات آماده می کنه. مثلا خالی شدن باتری ماشین رو در نظر بگیرید که یک اتفاق خیلی ساده در خودرو است. همین اتفاق در سفر با خانواده یا در جاده های خلوت و نا آشنا می تونه خیلی دردسر آفرین باشه. ممکنه تا ساعت ها ماشینی از اون حوالی عبور نکنه تا شما بتونید روی کمکش حساب کنید. از طرفی شما نمی دونید نزدیک ترین تعمیرکار چقدر با شما فاصله داره و… .

حالا اگر وسایل ضروری برای سفر با خودرو را با دقت اماده کرده باشید، حتما یک جامپ استارتر همراهتون هست. وسیله ای که بدون هیچ دردسری، به سادگی و در کوتاه ترین مدت، ماشین رو براتون روشن می کنه تا به تعمیرگاه برسید. یا ممکنه خدای نکرده تو جاده با مواردی مثل زورگیری یا سرقت مواجه شوید. شاید باورتون نشه. ولی با به همراه داشتن وسایل ضروری برای سفر با خودرو شخصی مثل ردیاب خودرو که در سفر جاده ای از ضروریات است. نگران این شرایط هم نباشید.

وسایل ضروری برای سفر

 وسایل ضروری برای سفر با خودرو

اول از همه توصیه می شود که هرکس شخصا وسایل سفر خودش رو جمع آوری کند. پس تنبلی رو کنار بگذارید چون هیچکس بهتر از خودتون نمی تونه وسایل سفر شما رو آماده کند. حالا ببینید چه مواردی در لیست وسایل ضروری برای سفر با خودرو تاثیر گذار است. مثلا چه فصلی را برای سفر با خودرو انتخاب کردید؟ تنها سفر می کنید یا دسته جمعی؟ در این سفر بچه ها هم همراه شما هستن؟ اقامت شما در این سفر به چه شکل است؟ هتل و اقامتگاه های مشابه را انتخاب کردید یا چادر و کمپ رو ؟ آب و هوا و موقعیت جغرافیایی مقصدی که انتخاب کردید را در نظر گرفتید؟

این سوالات رو از خودتون بپرسید و حتی الامکان برای همه ی شرایط آماده باشید، بطور مثال در فصل بهار باید منتظر هر وضعیت آب و هوایی باشید، پس هم لباس گرم لازم دارید، هم لباس های خنک و هم باید آماده بارندگی ها باشید. بخصوص اگه بچه ها در این سفر همراه شما هستند. اما وسایلی هم هستند که همیشه و هر وقت که برنامه سفر دارید باید در لیست وسایل ضروری شما باشند. پس بهتره که لیست وسایل ضروری برای سفر با خودرو را از این وسایل شروع کنید.

برای حمل وسایل ضروری سفر با خودرو احتیاج به ساک یا چمدان هایی دارید که بنا به فضای ماشین، لباس و وسایلی که قصد دارید به همراه ببرید انتخاب می شوند. به چمدان بزرگ، ساک دم دستی، کیف مدارک، سبد بزرگ برای خوراکی و غذا و ظروف دم دستی احتیاج دارید. همچنین برای حمل وسایل سفر ممکن است احتیاج به باربند هم داشته باشید.

قبل از هر چیز، مدارک ضروری را جا نگذارید

شاید یکی از مهم ترین ملزومات سفر به همراه داشتن مدارک شخصی و مدارک خودرو است. به همین دلیل هم هست که مدارک رو باید در صدر لیست ملزومات سفر بگذارید. خب معلومه که همه مدارک شناسایی ماشین برای سفر با خودرو باید همراهتون باشن. گواهینامه رانندگی خودتون و هم سفرانتون ، کارت ماشین، بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ، گواهی معاینه فنی خودرو و کارت سوخت ماشین را فراموش نکنید. حالا باید بریم سراغ مدارک شخصی که همیشه باید در سفر همراهتون باشه. کارت ملی و شاسنامه.

دفترچه بیمه درمانی و بیمه مسافرتی. اگر دارید، همچنین مدارکی مثل کارت دانشجویی و مدارکی که ممکنه به کارتون بیاد رو هم فراموش نکنید. بهتر است که یک کپی از مدارک خودتون رو هم به همراه داشته باشید تا اگر مدرکی رو گم کردید از آن ها استفاده کنید.

جعبه کمک های اولیه، لوازم بهداشتی و آرایشی، داروها

یک کیف کوچک برای داروهایی که مصرف می کنید آماده کنید. به علاوه در سفر باید داروهای ضد تهوع، پمادسوختگی، دستمال خشک و مرطوب و پد های بهداشتی والکلی به همراه داشته باشید. خمیر دندان و مسواک را فراموش نکنید. ضد آفتاب به همراه داشته باشید. شوینده و ژل ضدعفونی کننده را هم به این لیست اضافه کنید. لوازم شخصی مثل شانه و ناخن گیر و لوازم آرایشیتون رو هم بردارید.

شما همچنین احتیاج به یک کیف کمک های اولیه دارید که باید شامل این موارد باشد. پماد سوختگی و گزیدگی، داروهای مسکن، پنبه و گاز استریل، باند ساده و کشی، قیچی و تیغ، پنس و چسب زخم. کمپرس آب گرم و سرد. چسب زخم. تیغ، داروهای ضد اسهال، تهوع و حساسیت.

وسایل موردنیاز برای سفر

برداشتن لباس و کفش مناسب برای سفر

مراقب تغییرات آب و هوایی باشید. لباس های زیر و راحتی رو فراموش نکنید. اگر به شهرهای ساحلی سفر می کنید لوازم شنا را فراموش نکنید. کفش راحت و مناسب آب و هوای مقصد را بردارید. حتی الامکان کفشی را برای سفر انتخاب کنید که قبلا امتحان کردید و مطمئنید که با آن حسابی راحت هستید.

لباس و کفش مناسب برای سفر

بدون وسایل الکترونیک، هرگز

خوب یا بد امروز بدون وسایل الکترونیک، گوشی های موبایل و شارژها با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد. پس شارژر، هندزفری، پاور بانک، دوربین عکاسی و لوازم جانبی آن، مسیریاب، چراغ قوه، سه راهی با سیم بلند، اتوی مسافرتی، باتری اضافی و وسایلی از این دست را فراموش نکنید.

بدون وسایل الکترونیک

وسایل ضروری سفر با بچه ها را فراموش نکنید

برای سفر های جاده ای و در انتخاب وسایل ضروری برای سفر با خودرو به بچه ها توجه ویژه داشته باشید. برای بچه های زیر یکسال شیر خشک بیسکوییت مادر پوشک زیر انداز دستمال بهداشتی را فراموش نکنید. لباس راحتی، لباس گرم، لباس خنک، پیش بند به همراه داشته باشید. برای بچه های بزرگتر اسباب بازی، کالسکه و صندلی ماشین، کیسه خواب، پتو و بالشت را جا نگذارید. بچه های بزرگ تر به وسایل سرگرمی، خوراکی، میوه و تنقلات، آب و لوازم بهداشتی هم احتیاج دارند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟