نکات مهم در آفرود که نباید فراموش کنید| اینصب
x
X

نکات مهم و حیاتی در رانندگی آفرود

امروز دوباره با چند نکته مهم برای رانندگان آفرود برگشتم. اگر شما از رانندگان حرفه ای آفرود هستید و یا به آفرود علاقه مندید مثل همیشه با من باشید تا لیستی از نکات مهم در آفرود را که رعایت آن ضروری است با هم ببینیم. همانطور که حتما می دانید آفرود یک ورزش مفرح و هیجان انگیز است. البته به شرطی که شما همه ی جوانب را سنجیده باشید و نکات مهم و حیاتی در رانندگی آفرود را به شوخی نگیرید.

و در آخر توصیه های مارو جدی بگیرید و چالش ها و ضروریات اقلیم های مختلف رو بشناسید. همیشه مجهز باشید. هرگز بدون تجهیزات لازم مثل جامپ استارتر یک مسیر جدید را آغاز نکنید.

نکات مهم در آفرود

نکات مهم در آفرود که نباید فراموش کنید

برای مرور نکات مهم و حیاتی در رانندگی آفرود آماده اید؟ پس خیلی بی مقدمه و سریع بریم به سراغ این نکات مهم در آفرود و ببینیم برای یک رانندگی ایمن و البته باحال و هیجان انگیز چه مواردی رو باید رعایت کنیم.

1. شناخت اقلیم های مختلف

رانندگی در هر اقلیمی ویژگی های خاص خودش را دارد و به تجهیزات خاصی احتیاج دارد. حتی تکنیک های رانندگی در جنگل با رانندگی در میان صخره ها یا شن و ماسه با هم متفاوت است. اگر به دنبال نکات مهم و حیاتی در رانندگی آفرود هستید اولین قدم شناخت این تکنیک هاست. مثلا برای مسیر های موج دار و صخره ای باید بدانید که فشار لاستیک ها را حسابی کاهش بدهید. با این روش، لاستیک در حالی که برای نلغزیدن در دورها فشار کافی دارد، قالب ناهمواری ها را به خودش می گیرد و کمتر آسیب می بیند. باید تا حد ممکن آهسته رانندگی کنید تا چرخ ها تماس خودشون رو با زمین حفظ کنند. از صخره های بزرگ برای بالا بردن کف خودرو و محافظت از رکاب و دیواره لاستیک ها استفاده کنید. کنترل نزول تپه در موقع پایین آمدن را فراموش نکنید.

در این مسیرها از قدرت زیاد استفاده نکنید. این تنها برخی از نکات مهم در آفرود است که باید رعایت کنید. باید بدانید که هر اقلیمی نکات مربوط به خود را دارد و شما موظفید که این نکات را بدانید. یا مثلا برای آفرود در مسیر های جنگلی باید برای عبور از رودخانه دریاچه یا حوضچه های کوچک و بزرگ آماده باشید. در نتیجه با اتومبیل هایی که سیستم های الکترونیکیشان در مقابل نفوذ آب آسیب پذیر هستند این مسیرها را انتخاب نکنید. از دیگر نکات مهم در آفرود برای این مسیرها کاهش باد لاستیک هاست. وجود وینچ قدرتمند برای این مسیرها ضروری است.

یا مثلا حرکت لحظه ای در آفرود روی زمین های شنی را فراموش نکنید. سرعت را تنظیم کنید و دور پیشرانه را بالا نگهدارید تا برای مسیرهای سخت گشتاور مناسب داشته باشید.

رانندگی آفرود

2. اطلاع از تجهیزات جانبی ضروری

شاید فکر کنید تجهیزاتی که در آفرود استفاده می شوند جزء نکات مهم در آفرود نیستند و بیشتر جنبه تزیینی دارند. اما اینطور نیست. باید بدانید که بسیاری از این تجهیزات و تغییرات مثل لاستیک های بزرگ تر یا سیستم تعلیق لانگ تراول از ضروریات یک آفرود حرفه ای هستند. بهتر است محل قرارگیری جک خودرو را ارتقاء بدهید و از یک جک مناسب مسیرهای آفرود استفاده کنید. یا مثلا به همراه داشتن تجهیزاتی مثل جامپ استارتر کیت ریکاوری و پمپ باد را نباید فراموش کنید. پس اگر به این ورزش علاقمند هستید و دوست دارید یک راننده آفرود حرفه ای باشید دانستن این نکات مهم در آفرود برای شما خیلی مهم است.

نکات مهم و حیاتی در رانندگی آفرود

3. بررسی مسیر قبل از شروع آفرود

حتما مسیر آفرود را قبل از شروع رانندگی بررسی کنید. این بررسی اولیه مسیر، دید خوبی از موانع راه به شما خواهد داد. به همین دلیل حرفه ای ترها یکبار مسیر را بصورت پیاده بررسی می کنند. همیشه در آفرود باید روی سرعت کم بمانید. سرعت کم احتمال آسیب خودرو را تا حد خوبی پایین می آورد. همانطور که گفتیم باد لاستیک ها را کم کنید. اینطوری تماس لاستیک با زمین، اصطحکاک و چسبندگی لاستیک ها را که از نکات مهم در آفرود هستند، افزایش می دهید.

موارد استفاده قفل دیفرانسیل را بلد باید. بطور مثال در سربالایی های لغزنده قفل دیفرانسیل است که کشش خودرو را بیشتر می کند. نکات مهم برای تنظیم قدرت را بدانید. در آفرود عموما از قدرت زیاد استفاده نمی کنیم مگر مواردی که کشش خودرو به تنهایی برای عبور از موانع کافی نیست. سربالایی های لغزنده یکی از این مواردی است که به ما اجازه استفاده از قدرت بیشتر را می دهد. اما مثلا در سراشیبی همین مسیر به دنده سنگین و فعال کردن سامانه حرکت در سراشیبی نیاز داریم. یکی از نکات مهم در رانندگی آفرود که همیشه و همیشه باید مد نظر داشته باشید، هرگز بدون خودرو پشتیبان آفرود نکنید. خصوصا اگر به مسیر های سخت و چالش برانگیز علاقه دارید. شما احتیاج دارید حرفه ای تر عمل کنید و بیشتر به این نکات مهم در آفرود توجه کنید.

ضروریت شناخت اتومبیل برای آفرود

دفترچه راهنمای خودرو را حسابی مطالعه کنید. تجهیزات و نکات خودرویی که با آن وارد مسیرهای آفرود می شوید را از قبل بشناسید و بررسی کنید. مثلا باید بدانید جعبه انتقال نیروی برد کوتاه این خودرویی که با آن به آفرود می روید چطور فعال می شود. آیا دیفرانسیل های عقب و جلو و مرکزی را دارد و شما چه زمانی و چطور باید از آن ها استفاده کنید. حتما قبل از شروع مسیرهای سخت و صعب العبور و حرفه ای تر با این خودرو یکی دو تا مسیر ساده و ابتدایی را طی کنید تا استفاده از امکانات و تجهیزات آن حسابی دستتان باشد. حتی بهتر است همه چیز را یکبار در یک مسیر صاف امتحان کند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟