نصب ردیاب خودرو در کمترین زمان | آموزش نصب ردیاب خودرو | اینصبب
x
X

5 گام نصب ردیاب خودرو در کوتاه ترین زمان

نصب جی پی اس خودرو ! چگونه جی پی اس خودرو را خودمان فعال کنیم؟

این سوالی است که بیشتر افرادی که قصد خریدن یک جی پی اس برای خودرو دارند، می پرسند. یکی از مهم‌ترین نکته های قابل توجه پس از خرید جی پی اس سیمی، نصب آن است. اگر ردیاب خریداری شده درست و حرفه ای نصب نشود، ممکن است برای ماشین مشکلات برقی ایجاد کند. پس سعی کنید هنگام نصب ردیاب خودرو از نصابی ماهر و حرفه ای کمک بگیرید.

در مورد محل نصب ردیاب خودرو ، عموما توصیه می‌شود جی پی اس را در جایی نصب کنید که علاوه بر مخفی بودن از دست سارقان، از شرایط بد آب و هوا نیز در امان باشد. به علت وجود سوالات زیاد درباره نحوه صحیح نصب کردن و راه اندازی جی پی اس خودرو، تصمیم گرفتیم که همه ی سوالات را در یک مقاله قرار دهیم.

نصب ردیاب خودرو در کوتاه ترین زمان

جی پی اس ها به دو نوع تقسیم می‌شوند؛

  1. شارژی
  2. سیمی

ردیاب های شارژی مثل ردیاب فندکی خودرو، به راحتی به هر نقطه وصل می‌شوند در نتیجه امکان جا به جایی نیز دارند. یعنی شما می‌توانید حتی در صورت تعویض خودرو، ردیاب خریداری شده را به خودرو جدید خود منتقل و نصب کنید. اما شاید بزرگترین عیبی که به این جی پی اس ها وارد است، خالی شدن و تمام شدن باتری آن‌هاست که باید در فواصل زمانی معین آن را شارژ کنید.

ردیاب سیمی از قوی ترین نوع ردیاب ها محسوب می شود و یکی از نکاتی که هنگام خرید این نوع ردیاب ها باید به آن توجه کنید باتری داخلی ردیاب می باشد. ردیاب سیمی اگر فاقد باتری داخلی باشد، با قطع شدن برق خودرو کارایی خود را از دست می دهد.

نصب جی پی اس خودرو

ردیاب‌هایی که سیمی به حساب می‌آیند و از برق خودرو تغذیه می‌کنند نصب دشوار تری نسبت به ردیاب های بی سیم دارند. از طرف دیگر نمی‌توانید آن ها را به راحتی از یک ماشین به ماشین دیگر منتقل کنید. بهتر است بدانید این جابجایی غیر ممکن نیست ولی به زمان بیشتری برای نصب و جا به جایی نیاز دارید. ردیاب سیمی چون همیشه از برق خودرو تغذیه می‌کند تقریبا غیر ممکن است که به دلیل کم بودن انرژی از کار بیفتد. نکته دیگر که لازم به ذکر است این موضوع است که جی پی اس های سیمی به راحتی قابل شناسایی و دزیده شدن توسط سارقان نیستند. یکی دیگر از مزایای این نوع جی پی اس خودرو این موضوع است که امکان نصب جی پی اس خودرو در هرجایی فراهم است.

 

نصب ردیاب خودرو

نصب ردیاب‌های آهنربایی یا شارژی

در نصب این نوع ردیاب ها، یعنی ردیاب‌ خودرو آهنربایی فقط لازم است یک مکان درست را برای نصب انتخاب کنید. کارشناسان نصب این نوع ردیاب را زیر خودرو یا یک سطح فلزی صاف پیشنهاد می کنند .

گلگیرها، داخل سپر ماشین و یا حتی داخل کاپوت هم مکان مناسبی برای نصب ردیاب خودرو است. اما باید توجه داشته باشید که به هیچ وجه ردیاب را نزدیک مخزن سوخت ماشین یا زیر اگزوز آن نصب نکنید. به دلیل امواج دریافتی و درجه گرمای بالای آن، امکان از کار افتادن ردیاب یا خطراتی دیگر وجود دارد.

نصب ردیاب سیمی خودرو

نصب جی پی اس ماشین برای ردیاب‌های سیمی کمی دشوارتر از جی پی اس‌های شارژی یا بی سیم است. اگر خودتان کار با فازمتر را بلد هستید، پس نیازی به مراجعه به برق کار یا یک کارشناس را ندارید. اگر دانش زیادی در این زمینه ندارید و یا می‌خواهید ردیاب را داخل کاپوت خودرو نصب و قرار دهید حتما به یک متخصص رجوع کنید.

ما در ادامه این مقاله 5 گام نصب جی پی اس خودرو را به شما آموزش می دهیم :

1. قراردادن سیم‌کارت برای فعال سازی

برای فعال‌سازی یک جی پی اس خودرو باید ابتدا یک سیم کارت پانج شده برای آن تهیه کنیم. آن را از طریق شیار مشخص شده به داخل دستگاه ردیاب قرار دهیم. برای اطمینان حاصل کردن لازم است سیم کارت را تا انتها فشار دهید تا صدای قفل شدن سیم کارت را بشنوید که سیم کارت دیگر از ردیاب خارج نشود و محکم در جای خود قرار بگیرد. به این موصوع دقت داشته باشید که از قبل باید سیم کارت خودرو شارژ کنید تا دارای موجودی باشد، سپس درون جی پی اس قرار دهید. در ادامه کار باید برای نصب جی پی اس خودرو باید تنظیمات جعبه فیوز را انجام دهید.

2. پیدا کردن جعبه فیوز

هر جی پی اسی که خریداری کرده باشید معمولا دارای سه دسته هستند:

  • برق اصلی
  • سوییچ پله
  • اتصال به بدنه

زمانی که قرار است ردیاب را زیر فرمان خودرو نصب کنید بهتر است برق را نیز از همان قسمت تامین کنید. ابتدا نیاز است جعبه فیوز را باز کنید. سپس سوییچ ماشین را در حالت باز قرار دهید. با باز گذاشتن سوییچ خودرو می‌توانید سوییچ پله را بازیابی کنید. کلید پله سیستمی است که با فعال سازی آن می‌توانید متوجه روشن شدن و یا خاموش شدن خودرو شوید. حال نیاز است با کمک فازمتر فیوزها را مورد بررسی قرار دهید. روی هر فیوزی که چراغ فازمتر روشن شد باید توقف کنید. زیرا منبع برق همانجا قرار دارد و شما آن را پیدا کرده‌اید. برای اینکه اطمینان بیشتری حاصل کنید می‌توانید یک بار سوییچ خودرو را ببندید و مجدد باز کنید. همچنین اگر مولتی‌متر شما عدد 12 ولت را نشان بدهد مطمئن شوید که فیوز را به درستی پیدا کردید.

3. توجه کنید که فیوز اصلی را با کلید سوییچ آن اشتباه نگیرید.

حالا موقع آن است که فیوز اصلی را یافت کنید. یافتن و پیدا کردن فیوز اصلی مانند پیدا کردن سوییچ پله است. تفاوت آن با برق اصلی در این است که حتی در صورتی که سوییچ ماشین را در حالت بسته قرار دهید باز هم فازمتر زمانی که روی آن قرار می گیرد روشن می‌شود. حال نیاز است که سیم‌های دستگاه را به برق ماشین متصل کنید.

4. سه سیم اصلی قرمز، نارنجی و مشکی

در ردیاب ماهواره‌ای خودرو سه سیم اصلی وجود دارد. سیم قرمز برای متصل شدن به برق مثبت، سیم مشکی برای نشان دادن برق منفی است. همچنین سیم نارنجی برای متصل شدن به ACC مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر سیم زرد را دیدید باید بدانید که این رنگ سیم عملکرد خیلی خاصی ندارد و لازم نیست آن را به منبع متصل کنید.

5. رانندگی با خودرو و ارسال پیامک آخرین گام نصب ردیاب

برای اطمینان از کارکرد صحیح کافی است که چند دقیقه‌ای با خودرو حرکت کنید تا از کارکرد جی پی اس مطمئن شوید. با فرستادن کلمه Where یا اجرای دستور موقعیت یاب در نرم افزار می‌توانید به موقعیت ماشین خود دسترسی پیدا کنید. مطمئن باشید که همه چیز خوب و به درستی کار می‌کند. پیامی که در موبایل خود دریافت می‌کنید شامل موقعیت مکانی و موقعیت زمانی خودرو شماست. در انتهای این آموزش یعنی نصب جی پی اس پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از شرایط و دریافت اطلاعات بیشتر درباره خرید یک ردیاب خوب با قیمت مناسب با شماره‌ های ما تماس حاصل کنید.

نکته : اگر خودروی شما صفر می باشد حتما برای جلوگیری از ابطال گارانتی آن از سوکت فابریک استفاده کنید.

 

آخرین گام نصب جی پی اس

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟