آموزش نصب جی پی اس خودرو روی گوشی | اینصب
x
X

آموزش نصب جی پی اس خودرو روی گوشی

از بهترین و جدیدترین سیستم‌های حفاظتی برای خودرو می‌توان به انواع دزدگیر ماشین و ردیاب خودرو اشاره کرد. این دستگاه‌ها امروزه مورد توجه اکثر افراد قرار گرفته و بیشتر صاحبان خودرو برای افزایش امنیت وسایل نقلبه خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. جی پی اس خودرو، وسیله‌ای برای ردیابی آنلاین و لحظه‌ای است که شما می‌توانید در هر لحظه و در هر مکانی از موقعیت خودروی خود به صورت آنلاین تنها با نصب جی پی اس خودرو روی گوشی، باخبر شوید.

آشنایی با انواع ردیاب و نحوه عملکرد آن ها

ردیاب ماشین در انواع مدل و برندهای مختلف در بازار موجود می‌باشد که هر کدام دارای اپلیکیشن جداگانه‌ای هستند که می‌توانید از این طریق، نصب جی پی اس خودرو روی گوشی را انجام دهید. ردیاب جی پی اس خودرو دارای انواع مختلفی شامل ردیاب آهنربایی و ردیاب سیمی است. ردیاب‌های آهنربایی و یا همان شارژی برای نصب نیازی به نصاب ندارند ولی برای شارژ کردن باید هر چند وقت یکبار آن را از خودرو جدا کنید تا شارژ کنید.

نصب جی پی اس خودرو روی گوشی

برای نصب ردیاب‌های سیمی حتما باید از نصابی ماهر کمک بگیرید و لازم نیست برای شارژ کردن، آن را از خودرو جدا کنید زیرا ردیاب‌های سیمی از برق خودرو تغذیه می‌کنند. از موضوعاتی که هنگام خرید ردیاب سیمی باید به آن توجه کنید، وجود باتری داخلی یا همان باتری بکاپ در دستگاه است. اگر دستگاه دارای باتری داخلی باشد، سارق با قطع برق خودرو، نمی‌تواند ردیاب را غیر فعال کند.

اگر به دنبال خرید ریابی با دقت دقیق و قابلیت های بسیار هستید، پیشنهاد می شود ردیاب سیمی را اولویت خود قرار دهید. تمامی محصولات فروشگاه اینصب از بهترین برند ها به فروش می رسد. از بهترین برند ردیاب ماشین که تا الان با رضایت کامل مشتری بر خوردار بوده می توان به برند استیلاک اشاره کرد.

روش نصب جی پی اس خودرو روی گوشی

همان طور که پیشتر اشاره کردیم، هر برندی برای ردیاب‌های مجموعه خود، یک اپلیکیشن برای ردیاب خود ارائه می‌دهد که اصول اولیه کار با آن‌ها شبیه به هم است. به همین دلیل ما در این بخش، تصمیم داریم که اپلیکیشن یکی از ردیاب‌های پرفروش و جدید بازار با نام ردیاب استیلاک مدل ST30 را مورد بررسی قرار دهیم و نحوه نصب جی پی اس خودرو روی گوشی را اختصاص دهیم به برند استیلاک.

در ابتدا لازم است که اپلیکیشن ردیاب را دانلود کنید. چنانچه ردیاب شما از برند استیلاک است می‌توانید برنامه ردیاب خودرو Stelock را به صورت رایگان از گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید و با روی لینک کلیک کنید و اقدام به دانلود و نصب آن کنید. اپلیکیشن این ردیاب به زبان فارسی است و در دو نسخه اندروید و ios عرضه شده است. مراحل نصب جی پی اس خودرو روی گوشی به صورت موارد زیر می‌باشد:

  1. برای راه اندازی اپلیکیشن، لازم است ابتدا حساب کاربری شخصی بسازید. برای ساخت حساب کاربری، ابتدا باید گزینه‌ی ثبت نام را بزنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.
  2. پس از ورود به حساب کاربری، قسمت پایین سمت چپ، آیکن + قرار دارد که می‌توانید از این طریق خودروی مورد نظر را بر روی برنامه ردیاب تعریف کنید. لازم به ذکر است که بگوییم، شما می‌توانید چندین دستگاه را از طریق یک برنامه ردیابی کنید.
  3. در قسمت منوی اپلیکیشن گزینه‌های است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

آموزش کار با منوی اپلیکیشن ردیاب

  • لیست دستگاه‌ها: شما می‌توانید تمام دستگاه‌ها را از طریق این منو مشاهده کنید.
  • موقعیت یابی: از طریق این گزینه می‌توانید دستگاه مورد نظر خود را موقعیت‌یابی کنید؛ فقط لازم است از قبل، دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • اعلانات: از طریق این گزینه، شما می‌توانید تمامیه هشدارهای ارسال شده را مشاهده کنید.
  • پشتیبانی: هنگامی که ردیاب شما دچار مشکل شد، می‌توانید با ثبت تیکت، مشکل خود را توضیح دهید تا پشتیبانان در اسرع وقت، مشکل شما را بررسی و حل نمایند.
  • شارژ سیمکارت: هنگامی که شارژ سیمکارت ردیاب رو به اتمام است، می‌توانید از طریق این گزینه، سیمکارت خود را شارژ کنید.
  • تمدید حساب کاربری: قبل از پایان اشتراک سالانه برنامه، می‌توانید از طریق این گزینه‌، حساب کاربری خود را تمدید کنید.
  • بروز رسانی: این بخش جهت آپدیت برنامه اپلیکیشن است.

با ضربه زدن بر روی دستگاه مورد نظر شما، وارد قسمتی می‌شوید که دارای دو منوی دستگاه و نوتیفیکیشن می‌باشد. در قسمت نوتیفیکیشن شما می‌توانید مشخص کنید از چه طریقی نوتیفیکشن هر قابلیت برای شما ارسال شود. با انجام تمام مراحل بالا، نصب جی پی اس خودرو روی گوشی با موفقیت انجام خواهد شد.

آموزش نصب اپلیکیشن ردیاب

تنظیمات اولیه دستگاه و دستورات ردیاب بر روی گوشی

برای شروع به کار باید تنظیمات سیم کارت دستگاه صحیح باشد. تنظیمات مربوط به APN و سرور به صورت پیشفرض انجام شده است. بنابراین فقط در صورت نیاز این تنظیمات را انجام دهید. برای اعمال این تنظیمات از طریق ارسال پیامک به صورت زیر عمل کنید:

تنظیم APN

برای روشن کردن GPRS میبایست APN را براساس تنظیمات پیشنهادی اپراتور سیم کارت ذخیره نمود. برای این منظور باید عبارت s’APN,APN #Name را به سیم کارت دستگاه ارسال نمود.به عنوان مثال، برای تنظیم APN ایرانسل، میبایست متن #mtnirancell,APN و برای همراه اول متن #mcinet,APN را به سیم کارت دستگاه ارسال کرد. در صورت صحیح بودن عملیات، Ok ارسال می‌شود.

تنظیمات سرور

برای تغییر سرور، متن #0,PORT,DNS,1,SERVER را به سیم کارت دستگاه ارسال نمایید.

به طور مثال : SERVER,1,gps.101track.com,1060,0#

فقط در صورت نیاز آن را تغییر دهید. در صورت صحیح بودن عملیات، Ok ارسال می‌شود.

روشن و خاموش کردن GPRS

روشن کردن : ارسال دستور #1,GPRSON

خاموش کردن : ارسال دستور #0,GPRSON

در صورت موفق بودن عملیات، OK ارسال میشود.

معرفی شماره های SOS

پیام‌های دستگاه به شماره‌های SOS تعریف شده توسط کاربر ارسال می‌شوند. برای ثبت این شماره‌ها دو راه وجود دارد:

  • برای ذخیره کلیه شماره‌های SOS عبارت SOS,A,NO1,NO2,NO3# را به سیم کارت دستگاه پیامک نمایید. منظور از NO1 و NO2 و NO3 به ترتیب شماره اول، دوم و سوم میباشد.
  • در صورتی که شماره‌ها را یک به یک بخواهیم ذخیره کنیم، می‌توان به این صورت عمل کرد: برای ذخیره شماره اول عبارت A,SOS, NO1# ،برای شماره دوم A,SOS, NO2# و برای شماره سوم عبارت A,SOS, NO3# را به دستگاه ارسال نمایید. در صورت موفقیت، واژه OK برای کاربر ارسال خواهد شد.

برقراری قابلیت شنود و مکالمه

هنگامی که با سیم کارت دستگاه تماس برقرار شود، بعد از 10 ثانیه تماس وصل و تماس گیرنده می‌تواند صدای داخل خودرو را بشنود و از طریق بلندگو، صدای خود را داخل کابین پخش کند. توجه شود که برقراری ارتباط فقط با شماره‌های SOS تعریف شده می‌تواند انجام شود و قابلیت id caller سیم کارت دستگاه باید فعال باشد. از طریق برنامه ردیاب، شما می‌توانید تمامی قابلیت‌های بالا را تعریف کنید.

آموزش نصب اپلیکیشن ردیاب روی گوشی

امکانات و قابلیت های ردیاب خودرو استیلاک

از آن‌جایی که در بالا به ردیاب استیلاک و اپلیکیشن این برند و نحوه نصب جی پی اس خودرو روی گوشی اشاره کردیم، بد نیست که اطلاعاتی درباره این دستگاه در اختیار شما قرار دهیم تا اگر قصد خرید ردیاب از برند استیلاک را داشتید، با قابلیت‌های آن آشنایی بیشتری داشته باشید.

  • قابلیت شنود: با فعال کردن قابلیت شنود، شما می توانید تمامی صداهای داخل کابین خودرو را شنود کنید. این قابلیت برای هنگامی که خودروی شما به سرقت رفته، بسیار کاربردی است.
  • دکمه SOS: برای استفاده از این قابلیت کافیست شماره‌ی نزدیکان خود را داخل اپلیکیشن ردیاب ذخیره کنید تا در زمان‌های اضطراری با فشردن کلید SOS با آن ها تماس گرفته شود.
  • کنترل خودرو از راه دور: از طریق اپلیکیشن Stelock شما می‌توانید خودروی خود را از راه دور کنترل کنید. به طور مثال اگر شخصی خودروی شما را به سرقت برد، می‌توانید از مسافت دور تنها با اپلیکیشن، خودروی خود را خاموش کنید.
  • تعریف سرعت مجاز: شما می‌توانید از طریق برنامه‌ی جی پی اس برای ماشین خود سرعت مجاز تعریف کنید تا هنگام بالا رفتن سرعت خودرو از حد مجاز به شما هشدار داده شود.
  • مشخص کردن محدوده‌ی جغرافیایی: شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن برای خودروی خود محدودی جغرافیایی مشخص کنید تا هنگام خارج شدن ماشین از آن محدوده به شما اعلانی ارسال شود.

سخن آخر

در این مقاله ما تلاش کردیم که توضیح کاملی از نحوه نصب جی پی اس خودرو روی گوشی برایتان شرح دهیم تا بتوانید با اپلیکیشن مخصوص ردیاب، به راحتی کار کنید. فراموش نکنید که هر برندی یک اپلیکیشن مخصوص به خود را دارد و هنگام خرید ردیاب باید به این مساله دقت کنید و اپلیکیشن همان برند را نصب کنید. در نهایت، نحوه کار با تمام برنامه‌های جی پی اس شبیه به هم است و جای نگرانی نیست. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و مشکل نصب شما را حل کند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟