x
X

نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب انگشتی به‌قدری راحت و بدون دردسر است. در حال حاضر در مکان‌های متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کنترل و مدیریت حضور و غیاب کارکنان در مراکزی چون شرکت‌ها و یا کارگاه‌ها همیشه جزء اصلی‌ترین دغدغه‌های مدیران و صاحبان مراکز است. حضور و غیاب و همچنین بررسی ساعات کارِ تک تک کارکنان در جاهایی که دارای کارکنان متعددی است، فرایند زمانبری می‌باشد. چه بسا حتی اگر زمان لازم را داشته باشید و به شخصه انجام این کار بر عهده بگیرید و یا آن را بر عهده فرد معتمدی بگذارید. باز هم درصد بروز خطا بالا است و نمی‌توان محاسبات دقیقی انجام داد.

در این جاست که دستگاه‌ حضور و غیاب به داد این دغدغه‌ی مهم رسیده و مشکلات را از میان برمی‌دارد. برندهای متعددی به جهت رفع این مشکل وارد کار شده و انواع و اقسام دستگاه‌ها را جهت حضور و غیاب و مدیریت رفت و آمد در انواع مکان‌ها، طراحی و تولید کرده‌اند. دستگاه حضور و غیاب انگشتی را می‌توان جزء کارآمد‌ترین نمونه‌ها در این بین معرفی کرد، دستگاهی که دقت و سرعت‌العمل بالایی در کار خود دارد و بر اساس شناسایی اثر انگشت کار می‌کند.

 

کار با دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

.

نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب انگشتی نه تنها راحت است، بلکه دارای مزایا و فواید زیادی هم می‌باشد. گفتنی است بخش‌های بعدی را به موضوعاتی نظیر کاربرد دستگاه، فواید استفاده از آن و شرح دقیق نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب انگشتی اختصاص دادیم. تا اگر قصد خرید دارید، بعد از کسب اطلاعات لازم اقدام کنید.

کاربرد دستگاه حضور و غیاب انگشتی در چه جاهایی است؟

حضور و غیاب در جاهای زیادی جزء پروتکل‌های مهم محسوب می‌شود. ازاین‌رو دستگاه حضور وغیاب انگشتی نیز از دستگاه‌ها پرکاربرد است. کاربرد‌های این دستگاه شامل حال انواع سازمان‌ها، ادارات، کارگاه‌ها و به طور کل هر مرکزی که دارای پرسنل پر تعددی می‌باشد. فرایند رفت‌وآمد آن‌ها ملزم به کنترل و مدیریت است، می‌شود. علاوه بر این‌ها دستگاه حضور و غیاب انگشتی نیز انتخاب مناسبی برای مراکز آموزشی هم است. در نتیجه می‌تواند از کاربرد‌ها کارآمد آن محسوب شود.

بنابراین برای هرجایی که مدیریت رفت‌وآمد افراد و کنترل ساعات حضورشان از پروتکل‌های مهم آن جا است. استفاده از از این دستگاه را به شدت پیشنهاد می‌کنیم. البته ناگفته نماند استفاده از این دستگاه برای مکان‌هایی مثل کارگاه‌های نجاری مناسب نیست. زیرا به‌واسطه نوع فعالیت در این قبیل کارگاه‌ها برخی از کارکنان به‌مرورزمان فاقد اثر انگشت می‌شوند.

فواید استفاده از دستگاه اثر انگشتی

اگر با فواید دستگاه حضور وغیاب انگشتی آشنا شوید، بدون شک از انتخاب خود مطمئن بوده و بی‌هیچ تعللی اقدام به تهیه آن خواهید کرد. فواید استفاده از این دستگاه مجموعه‌ی کاملی از نیاز هر مکانی، برای کنترل رفت و آمد‌ها است.

برخی از این مزایا و فواید عبارت‌اند از:

اثر انگشت هر فرد یکی از ویژگی‌های فیزیولوژیکی بیومتریک او است و هیچگاه قابل تغییر نیست. ازاین‌رو به‌هیچ‌وجه نمی‌توان در دستگاه حضور و غیاب انگشتی با جعل و یا به هر روش دیگری تقلب کرد. این ویژگی خیال مدیران را تا حد زیادی راحت کرده و باعث شده با خیال راحت از راه دور پروتکل‌های کنترل رفت‌وآمد پرسنل خود را به طور دقیق و کامل اعمال کنند.

در ادامه‌ی مورد قبل لازم است بگوییم مدیران و کارفرما‌ها می‌توانند از دورترین نقاط با استفاده از این دستگاه به کنترل و مدیریت رفت و آمد‌ها بپردازند. درواقع هیچ محدودیتی از لحاظ فاصله‌ی مکانی شامل حال دستگاه حضور و غیاب انگشتی نمی‌شود. یکی از اثرات مثبت نصب این دستگاه که بعد از گذشت مدت کوتاهی نمایان می‌شود، افزایش بهره‌وری کارکنان است. درواقع با وجود دستگاه کنترل رفت‌وآمد انگشتی، کارکنان دیگر از هیچ راهی قادر به تقلب نیستند. بنابراین باید وظایف خود را با صداقت و به‌درستی انجام دهند، به همین علت منجر به افزایش بهره‌وری آن‌ها می‌شود.

اثر انگشت جزئی از پرسنل

از آن جا که اثر انگشت هر فرد همیشه همراه او است، در نتیجه هیچ وقتی از او هنگام رفت‌وآمد گرفته نمی‌شود. چراکه برخی دیگر از دستگاه‌های حضور و غیاب اعم از مواردی که به هر فرد رمز و یا کارت ورود و خروج داده می‌شود. با مشکلات وقت‌گیری مثل فراموش‌کردن کارت و رمز عبور مواجه هستند. هر ساعتی که افراد به هر علتی اعم از خوردن غذا و… غیبت می‌کنند در دستگاه ثبت می‌شود. در کل ساعات کار مفید هر کس در سیستم به ثبت می‌رسد.

 

اثر انگشت جزئی از پرسنل

.

اطلاعات ثبت شده در دستگاه به طور مستقیم وارد سیستم متصل به آن می‌شود. طبق داده‌های وارد شده نیز میزان حقوق و دستمزد افراد حساب می‌شود. کارفرمایان می‌توانند از طریق گوشی هوشمندِ خود اطلاعات ثبت شده در دستگاه را در هر زمان و مکانی بازبینی کنند. صرفه‌جویی در زمان، صرفه‌جویی در بسیاری از هزینه‌ها، دقت بالای اطلاعات، نبود خطاهای انسانی و… چند مورد دیگر از مزیت‌های غیرقابل‌انکار این دستگاه هستند.

نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب انگشتی چگونه است؟

نحوه کار با دستگاه حضور و عیوب انگشتی به ترتیب عبارت است از:

ابتدا اسکن اثر انگشت تمام کارکنان باید یک‌به‌یک در دستگاه تعریف شوند.

هنگام ورود و خروج لازم است افراد انگشت خود را روی سنسور قرار دهند. تا با اسکن‌های تعریف شده تطبیق داده شود.

افراد باید توجه کنند فرایند تطابق با موفقیت انجام شود تا ورود و خروج حتماً ثبت گردد.

 نحوه کارِ این دستگاه به گونه‌ای است که با انواع سیستم‌های پرداخت دستمزد سازگار است. به‌طوری‌که با آن‌ها ادغام شده و دستمزد کارکنان را به طور دقیق محاسبه می‌کند. به‌عنوان نکته پایانی باید بگوییم از صفر تا صد نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب انگشتی در دفترچه راهنمای همراه آن ارائه می‌شوند. البته گفتنی است کارشناسان فروش همیشه آماده به پاسخ تمام سؤالات شما هستند و شرح کاملی از فرایند کار با دستگاه را می‌گویند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟